Actie Dressuurhoed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:46

Nog even een dubbel post, n.a.v. het topic over de kleding afschaffen:

Het gaat er niet om wat je mooi vindt(idd jekkie bah, beflappen) Het gaat erom dat de KNHS altijd de bek vol heeft van normen en waarden en vervolgens het (letterlijke) toppunt, de dressuurhoed, afschaft. Om vervolgens wel te eisen dat je de rest van het kostuum wel blijft dragen.
Gedraaitol waar Balkenende nog een puntje aan kan zuigen.

Dat laten we toch niet toe? Of wel soms?
Natuurlijk blijft het gros in jasjes en witte broeken rijden, maar het moest niet moeten. Hoed weg, dan haal je het fundament van het hele rijkostuum weg en dus de noodzaak om het pinquinpak dwingends voor te schrijven.

Laat ze nu ook maar eens met argumenten komen waarom we moeten.
Kunnen ze dat niet, zonder in problemen te komen met hun hoedenaffaire, dan moeten ze toegeven en het uniform afschaffen.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 17:45

Behoud de hoed en uniform!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 18:27

RanouK schreef:
Behoud de hoed en uniform!

Ik ergerde me weer dood toen ik de column van Martien van den Heuvel las. En dat stuk van hem getiteld (Paarden) sport in beeld. Eikel!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:57

WWWiske schreef:
En weet je waarom die helm er nu echt moet komen? echt niet vanwege de ongevallen Nee het draait allemaal om geld. WANBELEID noem ik dit, bah Boos!

Dat lijkt me dom, want bijna iedereen bezit al zo'n helm, voor de lagere klassen, verenigingslessen enz.... toch? Dus die hoeven niet meer aangeschaft te worden. Een hoedje wordt vaak pas na de helm aangeschaft.

Of zie ik iets over het hoofd?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:27

Alle Z-ers en ZZGP-ers moeten een helm kopen, dat zijn er al 4000, daarnaast rijden veel mensen met een cap ( ouderwets model) die moeten ook allemaal vervangen worden

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:35

Kom allemaal in België starten Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:50

Ja, maar jullie jury systeem vind ik niet echt geweldig Clown

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:52

WWWiske schreef:
Ja, maar jullie jury systeem vind ik niet echt geweldig Clown

Ja maar geen KNHS *LOL* Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:55

Ja da's een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot voordeel OK dan!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 13:49

Als het aan de KNHS ligt, verlopen de volgende Olympische Spelen op deze manier:

Anky met Aussie-helm in moderne dieprode kleur:
Afbeelding

Edward met Pikeur GPA die zijn luchtige kapsel goed beschermt:
Afbeelding

Imke met Casco Youngster helm:
Afbeelding

En ook Marlies gaat voor de altijd charmante Casco-helm:
Afbeelding

Ach ja, ruiters met een voorbeeldfunctie. Ik denk dan echt dat je deze ruiters eerder moet verplichten met helm te rijden dan de Z-ruiters die toch bijna geen publiek langs de baan hebben staan.
KNHS, is dit wat jullie willen?

Miona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:15

Goeie foto's! OK dan!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:23

Kitty, je bent de hopeloos ouderwetse en onhandige kleding vergeten!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 16:47

Precies, want volgens de Rabobank en dhr. Van den Heuvel... moeten we straks allemaal in het oranje starten!!

Of.. aangezien we toch allemaal sponsors hebben (...) in sponsorkleuren!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:23

Heel goed neergezet Kitty!

ik ben naar Beilen geweest(zz-z en PSG) en me voorgesteld hoe het er uit zou kunnen gaan zien met helm...niet dus..

Gelukkig dachten de meeste deelnemers er ook zo over!

Behalve Christa..'die maakt het helemaal niets uit"....ze heeft blijkbaar moeite met keuzes maken?!
Wil je thee of koffie? euhh maakt me niets uit...
Ze bekende nog dat ze op Bas (Pays-Bas) best wel een helm op wilde zetten! Op mijn vraag 'waarom doe je dat dan niet ?
Van de FEI mag het per slot van rekening..
Haar antwoord was vervolgens dat ze geen uitzonderingspositie in wilde nemen...
Is ze Paulien voor het gemak even 'vergeten'?
Die reed dus op Jurenco met een veiligheidscap.

Er liep ook nog een journalist rond die eigenlijk naar Kigali wilde komen kijken..maar die was er niet ..Coby heeft de griep.

Ik heb em even gewezen op de aktie,hij zou er ook iets van schrijven!!!

Dus drentenaren hou de krant in de gaten!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 18:53

Pff, heel het WD word gek door die regel die ze willen doorvoeren...

Miona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:31

Ik heb net de laatste Paard&Sport gelezen en me echt kwaad lopen maken over het stuk van Martien van den Heuvel. Boos! Paardensport is toch niet te vergelijken met schaatsen en wielrennen?! Wat is er mis mee om de klasse en traditie te behouden in de paardensport? Echt de verkeerde man op de verkeerde plek...
Er stond trouwens ook een stukje in over de Ledenraad (achterin). Er staat dat ze in december gaan stemmen over het verplichten van de cap/helm. Volgens Den Hertog (zit in de Ledenraad voor de Regio Drenthe) is er toch al over gestemd? Heel raar. En de veroorzakers van de capverplichting zijn de recreanten (zelfde pagina). Laat ze lekker zelf een cap dragen en zich niet bemoeien met de wedstrijdsporters!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:20

Ja dus 15 december allemaal naar deze vergadering toe komen, met spandoeken, want inspraak is voor KNHS leden niet toegestaan! bij deze een oproep.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:43

WWWiske schreef:
Ja dus 15 december allemaal naar deze vergadering toe komen, met spandoeken, want inspraak is voor KNHS leden niet toegestaan! bij deze een oproep.

Oke, geef uur en adres!
Ik bel de pers Tong uitsteken (Welke?)

Cynthia2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:04

Dag zus Haha! Tong uitsteken

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:00

Ik vindt het "een lachertje" dat, zoals nu blijkt, het de afdeling recreatiesport van de KNHS is, die voor ons dressuurruiters- en amazones de hoed wil gaan afschaffen. Boos!

Gisteren heb ik mij namelijk weer eens dood geërgerd aan twee over het fietspad, kijhard dravende recreanten te paard, midden in het winkelcentrum / bebouwde kom van Etten- Leur, om 4 uur 's middags, het was al wat donker buiten, zonder verlichting , zonder cap of helm , met spijkerbroek aan en gympen , 1 van de paarden, sloeg half op hol door een passerende scooter die er niet langs kon omdat de beide dames het fietspad in zijn volle breedte bezet hielden.
In mijn ogen zijn dit soort recreanten te asociaal voor woorden, levens- gevaarlijk en ik vind het onvoorstelbaar dat dit kan en mag en zeker te belachelijk voor woorden dat door dit soort mensen mij straks m'n dressuurhoed in de wedstrijdring ontnomen wordt, onvoorstelbaar, ik heb er geen woorden voor, door bovenstaand tafereel, word ik echt radeloos.
Laatst bijgewerkt door WWWiske op 28-11-04 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:01

Euh.. Bloos!
Hoi

WD dient niet om hoi tegen zussen te zeggen. Knipoog

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:02

WWWiske schreef:
Ik vindt het "een lachertje" dat, zoals nu blijkt, het de afdeling recreatiesport van de KNHS is, die voor ons dressuurruiters- en amazones de hoed wil gaan afschaffen. Boos!

Gisteren heb ik mij namelijk weer eens dood geërgerd aan twee over het fietspad, kijhard dravende recreanten te paard, midden in het winkelcentrum / bebouwde kom van Etten- Leur, om 4 uur 's middags, het was al wat donker buiten, zonder verlichting , zonder cap of helm , met spijkerbroek aan en gympen , 1 van de paarden, sloeg half op hol door een passerende scooter die er niet langs kon omdat de beide dames het fietspad in zijn volle breedte bezet hielden.
In mijn ogen zijn dit soort recreanten te asociaal voor woorden, levens- gevaarlijk en ik vind het onvoorstelbaar dat dit kan en mag en zeker te belachelijk voor woorden dat door dit soort mensen mij straks m'n dressuurhoed in de wedstrijdring ontnomen wordt, onvoorstelbaar, ik heb er geen woorden voor, door bovenstaand tafereel, word ik echt radeloos.

Waar gaat dit heen...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:33

Juist dat soort mensen maken de paardensport minder veilig en krijgen en veroorzaken ongelukken!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:44

Ik blijft lekker met hoedje rijden, want dat mag hier. Vork Cap is trouwens nooit verplicht, enkel bij ponyruiters (tot de 15), en daar ben ik opzich wel met akkoord.
Maar als er in NED een regel doorkomt, hier ook.
Dus ik hoop dat het niet doorkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 23:01

Dus als wij allemaal en masse ons ruiter-/koetsiersbewijzen inleveren en opzeggen, dan bestaat die recreantenafdeling niet meer.