Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:20

_Charlot schreef:
Wat fijn dat hoofdstelnummers verplicht worden.
Voor ons als juryleden een stuk handiger!

Zelf heb ik een hoofdstelnummer van Kettner. Is even een investering, maar super mooi en handig.
Die van mij is voor aan het hoofdstel met 2 “drukknopen”.

Er is er ook 1 met een schuifsysteem, welke je simpel aan je dekje of hoofdstel schuift.

Ik vind dit wel echt een aanrader!

Ik denk dat LeMieux veel dekjes gaat verkopen. Zij hebben een fijne waar de nummerhouder al op zit.
https://hypostore.nl/lemieux-prosport-c ... =6&915=486

Annash
Blogger

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:26

Ik heb net een nieuw wit dekje gekocht... die moet wel eerst gemaakt worden helaas, had in de wasmachine een beschadiging opgelopen. Mega balen natuurlijk. Die heeft wel wat van die 'satijnen' stof. Iemand aanraders voor nummers die op het dekje kunnen maar die stof niet al te erg beschadigen? Denk dat alles met veiligheidsspelden werkt verder? Ben een beetje bang dat het op die tere stof niet heel fijn werkt.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:48

Annash schreef:
Ik heb net een nieuw wit dekje gekocht... die moet wel eerst gemaakt worden helaas, had in de wasmachine een beschadiging opgelopen. Mega balen natuurlijk. Die heeft wel wat van die 'satijnen' stof. Iemand aanraders voor nummers die op het dekje kunnen maar die stof niet al te erg beschadigen? Denk dat alles met veiligheidsspelden werkt verder? Ben een beetje bang dat het op die tere stof niet heel fijn werkt.

Ik deed ‘m altijd proberen op dezelfde plek te prikken, ging prima in die stof :j

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:55

Die van le mieux moet alleen niet zeiknat worden. Gaan je cijfers stuk . Ken iemand, die de cijfers geplastificeerd heeft. Dat kan bij jullie prima als het altijd dezelfde zijn ( laatste 3 letters combinatie nummer ?).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:59

Je hebt tegenwoordig heel veel verschillende, ook in kleuren passend bij tuig. Ik wil graag nog donkerbruine, want huidige zijn zwart. Maar de cijfers zijn plastic en geen papier dus heel fijn.
Zo kunnen ze ook gewoon op een mooi dekje, want degene waar het standaard op dekje zit vind ik niet mooi haha.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 13:09

Ik heb nog wel hoofdstelnummers ergens in de wedstrijdtas liggen. Eens kijken hoe we die het beste vast kunnen maken. Rij met zadelvormig dekje, dus op het dekje gaat helaas niet :\

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 13:09

Nog 2 domme vragen.

Maar je moet dus de laatste 3 cijfers van je combinatienummer hebben? De letters negeer je?

Hoe weet je zonder ringmeester wanneer je aan de beurt bent?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 13:26

Selina schreef:
Nog 2 domme vragen.

Maar je moet dus de laatste 3 cijfers van je combinatienummer hebben? De letters negeer je?

Daar komt vast wel een communicatie over, normaal kun je dat dan ook op de startlijst terugvinden wat je nummer is voor die wedstrijd. De keren dat ik een nummer nodig had was het inderdaad de laatste drie cijfers van mijn combinatienummer.

Zonder ringmeester: checken wie er in de ring zit (omstanders even vragen) en dan kijken of het op tijd loopt + in de gaten houden.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 13:33

PSvanLot schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik krijg altijd zo de zenuwen als ik precies voor de A rijd en niet meer op tijd kan afwenden, en de bel dan gaat.
Ik heb altijd geleerd dat je de A niet voorbij mag rijden nadat de bel is gegaan, maar dat kan ook gewoon heel foute informatie zijn. :')

Dat is foute informatie. Je mag enkel niet afwenden bij A na het belsignaal en dan doordraaien en nogmaals. Dan is je proef begonnen en krijg je -2.

Kunt prima nog een paar voltes bij A rijden na het belsignaal.

Is dat ooit veranderd? Ik heb daar een keer -2 voor gekregen, toen vanuit gegaan dat de jury gelijk had en sindsdien kom ik ook niet meer in de buurt van de A.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 13:34

Ik heb die regel nooit op die manier gekend, Bowo - geen garantie, maar kan zijn dat de jury iets verkeerd heeft geinterpreteerd of toegepast. Maar het is een tijd geleden dat ik de jurycursus heb gedaan, dus je weet 't nooit. In de reglementen kun je zo nakijken wat wel en niet mag.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 13:36

Annash schreef:
Selina schreef:
Nog 2 domme vragen.

Daar komt vast wel een communicatie over, normaal kun je dat dan ook op de startlijst terugvinden wat je nummer is voor die wedstrijd. De keren dat ik een nummer nodig had was het inderdaad de laatste drie cijfers van mijn combinatienummer.

Zonder ringmeester: checken wie er in de ring zit (omstanders even vragen) en dan kijken of het op tijd loopt + in de gaten houden.

Officieel is het de laatste 3 cijfers van je combinatie nummer is, dit omdat dat cijfer altijd hetzelfde blijft. Als je namelijk 2 proeven start heb je vaak 2 verschillende startnummers op de startlijst.

Zelf start ik altijd met hoofdstelnummer, ik heb die van lemieux die heeft een schuifje en druk knopje, maak je echt supermakkelijk aan je hoofdstel vast en vind het niet echt storen. Toch fijn dat je zeker weet dat de jury weet wie je bent, hier zitten ze vaak zo hoog in hokjes dus dan is voorstellen soms lastig :')

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 13:39

Die heb ik wel eens gebruikt van een vriendin en toen op het dekje gemaakt. :') Was niet de handigste oplossing, maar dat paard wilde niks aan het hoofd hebben.

Zou ik natuurlijk bij deze wel kunnen proberen.

Edit: Hee, een LotusRomeo jasje! Ik heb dat merk op de Nederlandse markt gebracht.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 13:41

Selina schreef:
Nog 2 domme vragen.

De laatste drie werd gisteren inderdaad gezegd. Dat is in de subtop ook zo.

Zonder ringmeester moet je je eigen tijd in de gaten houden/

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 13:44

Kirrietje schreef:
Annash schreef:

Officieel is het de laatste 3 cijfers van je combinatie nummer is, dit omdat dat cijfer altijd hetzelfde blijft. Als je namelijk 2 proeven start heb je vaak 2 verschillende startnummers op de startlijst.

Zelf start ik altijd met hoofdstelnummer, ik heb die van lemieux die heeft een schuifje en druk knopje, maak je echt supermakkelijk aan je hoofdstel vast en vind het niet echt storen. Toch fijn dat je zeker weet dat de jury weet wie je bent, hier zitten ze vaak zo hoog in hokjes dus dan is voorstellen soms lastig :')

[ [url=m/fX6tTM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er ook super netjes uit!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 14:17

Als er geen ringmeester is, en er wordt ook niks omgeroepen, vraag ik gewoon even tijdens het losrijden aan de kant wie degene voor mij is. Zodra die dan gaat dan weet ik dat ik bijna aan de beurt ben. :')

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 14:30

Hier zitten ze vaak ook heel hoog, of echt een stuk van de ring. Kom vrij zelden tegen dat je je echt kunt aanmelden.
Ook vaak geen ringmeester, maak ik ook nog maar weinig mee. Maar vaak hou ik gewoon mijn starttijd aan en dan komt het wel goed.
En gelukkig rij ik met mijn vos tussen vaak allemaal donkere paarden dus daaraan zouden ze het ook nog kunnen zien op het protocol.
Maar die hoofdstelnummers lijken mij een super initiatief. Ik heb er nog nooit mee gereden dus ben benieuwd als het zover is :j

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:09

Hier in de regio inderdaad vaak geen ringmeester, dus hier hou ik het altijd zelf in de gaten :)

Het is nog even de vraag of ik zaterdag kan starten. Vandaag les gehad en dat ging prima hoor, alleen toen ik na de les m'n rijlaarzen ging verwisselen voor m'n stallaarzen is het zo gigantisch in m'n rug geschoten.. ;(

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:25

Kaitlyn schreef:
Als er geen ringmeester is, en er wordt ook niks omgeroepen, vraag ik gewoon even tijdens het losrijden aan de kant wie degene voor mij is. Zodra die dan gaat dan weet ik dat ik bijna aan de beurt ben. :')

Doe ik ook als er wel een ringmeester is hoor :j
Is gewoon wat beter inschatten wanneer je er in kan en wat ik nog precies ga doen met losrijden. Haat het als ik ineens word overvallen dat ik nu de baan in moet :')

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:35

PSvanLot schreef:
_Charlot schreef:
Wat fijn dat hoofdstelnummers verplicht worden.
Voor ons als juryleden een stuk handiger!

Zelf heb ik een hoofdstelnummer van Kettner. Is even een investering, maar super mooi en handig.
Die van mij is voor aan het hoofdstel met 2 “drukknopen”.

Er is er ook 1 met een schuifsysteem, welke je simpel aan je dekje of hoofdstel schuift.

Ik vind dit wel echt een aanrader!

Ik denk dat LeMieux veel dekjes gaat verkopen. Zij hebben een fijne waar de nummerhouder al op zit.
https://hypostore.nl/lemieux-prosport-c ... =6&915=486

Haha oeps net een nieuw wit lemieux dekje gekocht. Ik wil hem wel aan het dekje doen want m'n paard mist haar linkeroog en dan voelt ze de hele tijd iets zitten wat ze niet kan zien haha.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 16:28

Dat niet voorbij de A mogen is een regel van vroeger maar dan praat ik echt over heel veel jaren terug. Als de bel gegaan was of het signaal gegeven was, kreeg je min 2 als je ervoorbij reed. Dat is afgeschaft.
Die 45 seconden heb je wel maar in de regel start iedereen gewoon nadat je een seintje geeft.

Ik zelf als jury geef je echt ruim de tijd om je rondje te rijden maar kom je binnen en blijf je stappen en doe je niets, krijg je gewoon een seintje om te beginnen. Daar ga ik dan niet op wachten :+

Overigens kom ik zelf het liefste in draf de bak in. Bij een buitenconcours kan dat meestal wel maar binnen dus niet. Dan stap ik naar binnen en draaf direct aan omdat ik weet dat het eerste rondje in standje rotgang gaat. Ik moet altijd wel lachen om de schrijver die ik dan met grote ogen zie kijken maar goed een rondje verder kan ik meestal gewoon normaal beginnen!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:04

PSvanLot schreef:
Net bijscholing gehad van de jurycursus. Daar ook de vraag gesteld van de hoofdstelnummers.

Daar vertelde de cursusleidster dat het per 1 april verplicht gaat worden. Ligt nu op het bureau en wordt binnenkort bekend gemaakt.
Alle juryleden super blij ermee.

Goed dat je het zegt! Dat wordt even oefenen met mevrouw die niks aan haar lijf waardeert :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 19:06

Waarom? Als je ze aan je dekje vastmaakt ( klittenband er op naaien of met spelden) voelen ze er niets van.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 00:32

Thanks voor de heads-up PsvanLot! +:)+
Ik had nog een bestelling lopen bij hypostore. Gelijk even een setje hoofdstel nummers aan toegevoegd :D

Niet dat ik er nu wat aan heb want ik zit met een dikke, verzwikte enkel op de bank -O-

Even gekopieerd uit een ander topic..

Deze week konden we eindelijk weer aan de gang dus eerst van de week al even gelongeerd en gisteren weer gereden. Ondanks dat hij een beetje aan het rommelen was (begrijpelijk na ruim 3 weken vakantie) heerlijk gereden <3 Tot het moment dat meneer er vandoor ging en ik er bijna af lag :') We zaten in een super fijne galop (ik wilde nooit meer stoppen want het ging zo fijn <3 )...tot we langs de hooibalen kwamen... Ineens een windvlaag en het folie van de balen begon heftig te ritselen en zzzzzzoef, weg was Rudi! Bij H rechtsaf en zette het toen op een lopen. Mijn roze bubbel geknapt en ik ging bijna links eraf. Het ging zo snel dat ik zelfs mijn linker enkel heb verzwikt, in de beugel :? Mènnn, dat deed even flink zeer zeg maar ik kon me gelukkig snel herpakken want ik zag de grond al dichterbij komen :')

Nadat meneer uitgesnoven was nog wel fijn kunnen rijden...alleen werd die hoek nu bevolkt door allerlei kabouters :')

Eenmaal thuis toch maar even een cold pack erop gelegd omdat het toch best wel pijnlijk blijft. Gelukkig is het (nog) niet dik of blauw geworden dus ik hoop dat het meevalt.

Vandaag is het in de loop van de dag dus wel flink dik geworden :\ Ik zou eigenlijk les hebben vanavond maar ik krijg echt geen rijlaars aan nu, dus helaas af moeten zeggen. Ik hoop maar dat het met een paar dagen weer een beetje op een normale enkel gaat lijken.

Ik heb tot nog toe steeds het geluk gehad dat ik me bij de jury aan kon melden en nog even de baan kon verkennen. Daar waar ik gestart ben werken ze met groepjes van 2 tot 5 ruiters en daartussen steeds een kleine pauze waarin je dus even in de ring mag. Meestal 5 á 10 minuten. Dan worden ook gelijk even tussentijds de protocollen opgehaald/plaspauze/eten en/of drinken gebracht.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 08:46

Ah balen Noisy maar wel fijn dat je erop gebleven bent. Misschien is tapen een optie? Doe ik ook als ik erdoorheen gegaan ben. Dan heb je een paar dagen steun en trekt het sneller weg.

Ik heb gereden gister! Kwam op stal en een stalgenoot ging ook rijden dus ik dacht mooi, hup erbij. Die ging iemand les geven, soort staples en ik vond het heerlijk relaxed. Mijn paard was er met rondje longeren al drie keer van tussen gegaan maar eerlijk is eerlijk, geen stap verkeerd (ook niks teveel haha) onder het zadel gezet dus ik ben tevreden!

Ik heb startnummers altijd op mijn dekje, houd niet van dingen aan het hoofd, zou ik zelf ook niet prettig vinden en kan me voorstellen dat het voor een paard ook irritant is. Ik heb mijn laatste 3 nummers groot geprint, geplastificeerd en die speld ik op het dekje. Daarnaast nog een stuk of 4 van die kant en klare dingen verspreid over auto en tassen omdat ik ze altijd vergeet.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 09:04

Nou mijn aanmelding van de 11de ga ik ook maar weer annuleren. Het is ons nog niet gegund blijkbaar.

Het been van mijn paard werd alleen maar dikker na die trap dus gisteren toch maar even naar de kliniek voor echo. Gelukkig niets beschadigd en geen ontsteking maar een megagrote bloeduitstorting. Toch opgelucht maar het moet echt helemaal dun zijn weer voor we heel langzaam weer wat mogen gaan doen en aangezien ze vermoeden dat het een week zal duren voor het weer dun is.

Nou ja het is even niet anders. Ben al heel blij dat er verder niks echt mis is.