Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:25

Een Shire heb ik nog nooit gereden, dus helemaal vergelijken kan ik het niet, wel tinkers van 170 .. hun bouw is uitdagend in het rijden, voordeel is wel de wat vlakkere zit. Hebben nu een Irish draught staan, heb er nog niet op gezeten omdat ik op dit moment gewoon niks aan kan fysiek, maar ik denk dat hij heel fijn rijd. Wel voorwaarts/ sportief, maar ook onwijs robuust. ( en te koop) Mijn lijf zou er denk ik een stuk beter mee overweg kunnen dan met mijn blije dressuurei..
Maar mijn hoofd hart en lijf zijn het al een poosje niet eens..

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 22:27

LaDonna75 schreef:
Had ik al gezegd dat ik een pony heb? 1,46m is ze O:) ik voel me altijd mini naast zo’n reus van een paard, en ponylief is inderdaad vaak bang van grote paarden…

Mijn paard is juist doodbang voor pony's, vooral shetjes zijn levensgevaarlijk :Y) Maar alles kleiner dan D-maat is al een risico, you never know.

Hij is zelf maar 162, pocket maat dus ;) ik kan zo'n beetje aan beide kanten tegelijk aansingelen als ik ernaast sta :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:47

Ik kan me nog herinneren de eerste keer dat mijn 3 jarige een witte pony zag. Haar ogen vielen er zowat uit. :')

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:49

Suzanne F. schreef:
Ik kan me nog herinneren de eerste keer dat mijn 3 jarige een witte pony zag. Haar ogen vielen er zowat uit. :')

Hier hetzelfde met een palomino mini paardje, hij was bijna even groot als de duitse herder die in de wei stond te waken.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:18

Mijn omatje is ook een pony <3

Pffff Aurelia is ook gewoon weer een boommaat gegroeid. Soms vraag ik me af of ze ooit stopt :')

Zaterdag rond 15.00 u starten dus dat is een fijne tijd!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:32

Ik hoop dat mijn Vos nog heel lang goed gaat, maar ik denk dat ik straks ook aan een pony ga. Sta eigenlijk overal voor open, heb laatst een paar gruwelijk goede haflingers gezien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:40

Ik kan voor de mooi echt niet op een pony. Nu valt het door Aurelia haar breedte goed uit gelukkig. Maar een paard van 1.75 zou me ook niet misstaan :')

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:41

De haflinger die ik rijd / reed is ook 160 :) en kan ook echt heel leuk bewegen, en is superslim en werkbaar.. maar vind ze lang niet allemaal leuk
Ik pas overal wel op denk ik met mijn 168

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:47

Ik heb gewoon een ideale bouw. Smal en 170 groot. Kan prima op hele grote, maar kan ook nog redelijk op een pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:48

Hier 1.78 en aurelia is 1.60 maar breed dus. Mijn pony is 1.50 en morita 1.58.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 00:09

Suzanne F. schreef:

Haha, dat had de mijne laatst ook. Alsof de schimmel van Mars kwam zo keek hij _O-

Vandaag ondanks de kkkou :brr: heerlijk gereden. Volgende week weer les en dan maar eens kijken of we weer ergens in kunnen schrijven

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 09:59

Afbeelding
Ik voel me nooit klein als ik erop zit en heel gek staat t ook niet qua lengte. Ice is 188 soms zou t fijn zijn als ik langere benen heb. Ik rijd nog een paard af en toe voor een stalgenoot en die is 174 maar voelt wel als een pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:01

Ik vind het prachtig, zo'n grote maar voel me er naast al zo onveilig :')

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:03

Ijs is enorm voorzichtig en totaal niet lomp dat scheelt wel.

Gister op Jumping heel veel inspiratie weer opgedaan heb gelijk zin om vanmiddag weer verder te puzzelen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 11:24

Ooit had ik Kevin (rond de 1.75) en toen zeiden we tegen elkaar 'we nemen geen groot paard meer'.

Toen kwam eerst Chip uit Ierland als 4.5 jarige. Het eerste dat Chip deed was de lucht in groeien dus die zit nu op 1.75.
En toen kwam JB, JB was ook al wat aan de grote kant toen wij hem kochten op 4.5 jaar, maar hij toonde al meer 'af' als Chip op die leeftijd. De hoop was dus dat het mee zou vallen. JB is nu 8.5 jaar oud en meet 1.80 :')

De Dais daarentegen is 1.64.

Het went, een groot paard. Opstappen is een dingetje (lang leve de Ikea krukjes) en als je een deken af of op wil doen dan heb je gelijk zand in je oog (of haar, of allebei).
Met rijden had ik inderdaad ook dat ik het gevoel had heel traag te gaan, maar dat het tempo best prima bleek te zijn voor zo'n groot paard.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 11:43

Ik vind het heerlijk zo grote dikkerd onder me bibs! En ze is mega betrouwbaar <3 enigste nadeel is dat ik niet regelmatig kan springen want daar is ze echt te zwaar voor. Nou ben ik een dressuur en bosruiter. Maar een sprongetje op ze tijd vind ik wel erg leuk.

Ik ben zelt 1.82m en heb de lengte in mijn benen zitten. Dus ik heb snel het idee dat ik mee kan lopen. Ook weeg ik rond de 90 kilo dus de kleintjes vallen gewoon af, breed ofniet dat vind ik niet eerlijk.

Heb nu een jonkie lopen van 1,5 jaar oud. Hij is een kruising tussen een kwpn (jazz) en een barock pinto.
Hij heeft perzik billetjes en dikke/grove benen, geen sokken en een smal koppie. Mega koel in de kop en een echte kroelkont.
Hij is nu al groter dan de fries van een pensionklant die meet 1.62/1.65 ongeveer :=

Dus dit word mijn opvolger voor pluis <3
Hij kan echt dansen! Dus ben heel benieuwd **\O/**

Afbeelding
Afbeelding

Ik verwacht dat deze de 1.75 wel gaat aantikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 11:46

Wat een gaaf dier!

Een iets grotere PRE staat nog wel op mijn verlanglijstje ooit, maar goed ik heb er 3 dus dat is een lange termijn plan :+

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 13:14

Thanks! Er stond eigenlijk geen 2e paard op de planning, maar deze kon ik niet weerstaan haha.

Ben benieuwd hoe hij uitgroeid..

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 13:42

Nadiine__x schreef:
Ik ben zelt 1.82m en heb de lengte in mijn benen zitten. Dus ik heb snel het idee dat ik mee kan lopen.

Ik zal dan maar beter zwijgen met mijn 190cm :P :=

Het is al zulke extreme lengte dat ik bij vrijwel elk paard het idee heb mee te kunnen lopen, ooit op een beest van 184cm in een dressuurzadel gereden en zelfs dan staken mijn voeten eronder uit :+ In deze zin vind ik grote paarden vaak weinig toegevoegde waarde hebben, ik let veel meer op de bouw - bij voorkeur nogal ouderwets, met veel lengte in de rug en veel diepte in de borst - en niet zozeer stokmaat. Want zo'n modern iel ding dat in 90% uit benen bestaat kan ik maar weinig mee. Ofwel, ik kan er heel wat mee, maar het plaatje is dan niet bepaald mooi voor in de dressuurring ;)

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 15:41

Bouw kan heel erg vertekenen inderdaad, reed als student bij een manege heel lang op dezelfde, een brede compacte KWPN van ik denk net geen 1.60. Daar paste ik eigenlijk ook heel goed op. Ergens wel grappig, toen was men altijd verbaasd als ik ernaast stond ‘is hij echt maar zo klein?’ bij Eva is men eerder verbaasd als ik erop zit, ‘is zij echt boven de 1.70?’ Ja, mensen, zo zijn ze echt gemeten, alleen het vertekend omdat ik langer dan gemiddeld ben.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:12

Fly_high schreef:
Nadiine__x schreef:
Ik ben zelt 1.82m en heb de lengte in mijn benen zitten. Dus ik heb snel het idee dat ik mee kan lopen.

Ik zal dan maar beter zwijgen met mijn 190cm :P :=

Het is al zulke extreme lengte dat ik bij vrijwel elk paard het idee heb mee te kunnen lopen, ooit op een beest van 184cm in een dressuurzadel gereden en zelfs dan staken mijn voeten eronder uit :+ In deze zin vind ik grote paarden vaak weinig toegevoegde waarde hebben, ik let veel meer op de bouw - bij voorkeur nogal ouderwets, met veel lengte in de rug en veel diepte in de borst - en niet zozeer stokmaat. Want zo'n modern iel ding dat in 90% uit benen bestaat kan ik maar weinig mee. Ofwel, ik kan er heel wat mee, maar het plaatje is dan niet bepaald mooi voor in de dressuurring ;)

Toch ook maar aan de shire!
Er start er momenteel 1 in het ZZ zwaar dus met de juiste training kunnen ze prima mee komen hihi.

Geef mij maar lekker mijn schommelstoel

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 17:49

Ohh gaaf die bonte!! <3

Ik ben toch blij met mijn pony :') Ik ben zelf maar 1,58 en ik kwam van een paard van 1,75 af, maar dat is met mijn lengte echt afzien _O-

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 19:01

Ja als je zo’n lengte hebt als Nadine en FlyHigh snap ik dat je je fijn voelt op een groot paard :D
Mijn oude rijpaard was 1,68m en daar voelde ik me al mini op haha, ik ben 1,63m. Ik kwam er overigens wel soepel op zonder krukje :j en ben ook niet zwaar (58-59 of zo), dus kan makkelijk op de pony. Mijn man is trouwens wel ruim 1,90m, dus ik hoop dat onze kinderen er ergens tussenin uitkomen. Dochterlief van 10 jaar is me qua voeten al een schoenmaat voorbij :')

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 19:21

Pony's zijn ook mega leuk!

Heb een haflinger in training gehad daar kan ik dan wel veel plezier uit halen, maar dat is dan tijdelijk want voor vast ben ik echt te lang haha. Maar heel ander karakter echt boefjes

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 19:59

Ik ben blij als ik af en toe eens op een 'echt' paard mag zitten en ff mag voelen hoe dat is. Ik rijd altijd alleen maar pony's. Ben zelf 1.70 dus niet super lang. Donner is 1.55 en Donna 1.54, maar eerder een andere pony van 1.48 gereden (en gestart tussen de paarden) en dat paste ook nog super goed. Toch zou ik in de toekomst wel echt een paard willen, niet een te grote anders lijk ik weer zo klein :+

Vergelijking met Donner (1.55) & Gestoa (1.48)
Afbeelding
Afbeelding