Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liefsyv

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:06

Ik wacht op uitslag van een proefje die maandag verzonden is, hoop dat ik hem vandaag terug krijg.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:29

Ik vind het wel jammer dat wij als juryleden nog geen schuifje hebben ofzo waarmee we het aantal proeven per week kunnen bedienen. De komende twee weken kan ik best wat meer aan dan 10 pw gemiddeld, terwijl dat voor anderen misschien niet geldt. Zou tof zijn als die functionaliteit er in de toekomst komt! Ik ga de KNHS wel even tippen, al hebben ze dat vast al bedacht.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 10:40

Tilmar schreef:
*\o/* Ik heb 5 L1 proeven!! *\o/*
Ben erg benieuwd!

Leuk dat jij nu ook lekker aan de slag kunt :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:46

Ik heb vandaag ook 10 proefjes toegewezen gekregen :D Kom maar op :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:48

Ik wacht ook al enige tijd op proeven om te beoordelen :(

Probeer ook al 3 weken te filmen maar het weer werkt niet mee...

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:51

Leuk dat jullie ook proeven hebben om te beoordelen! Ik heb mijn proef op zondag ingestuurd en ik had op dinsdag de beoordeling terug. Heel netjes dus.. :)

We hebben 181,5 terug gekregen. Dus toch er een klein winstpuntje uit kunnen rijden, heel blij mee! Ook veel feedback op het formulier waar we wat mee kunnen. Vooral dat ponylief actiever de bak door mag. Dat is altijd al een aandachtspunt geweest.
Echter staat er onderaan bij de stap en draf dat deze ruimer moeten.. Is dat omdat we als pony tussen de paarden rijden of moet ik dit lezen als actiever? Iemand enig idee?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:54

inge_romeo schreef:
Leuk dat jullie ook proeven hebben om te beoordelen! Ik heb mijn proef op zondag ingestuurd en ik had op dinsdag de beoordeling terug. Heel netjes dus.. :)

We hebben 181,5 terug gekregen. Dus toch er een klein winstpuntje uit kunnen rijden, heel blij mee! Ook veel feedback op het formulier waar we wat mee kunnen. Vooral dat ponylief actiever de bak door mag. Dat is altijd al een aandachtspunt geweest.
Echter staat er onderaan bij de stap en draf dat deze ruimer moeten.. Is dat omdat we als pony tussen de paarden rijden of moet ik dit lezen als actiever? Iemand enig idee?

Ik zou het absoluut niet opvatten dat het is omdat je als pony tussen de paarden rijdt. Maar misschien idd actiever en wat meer ruimte geven. Ik heb het wel eens als commentaar op stap gehad toen paard erg kort aan het stappen was, die moest dus in normale stap ruimer stappen om een beter cijfer te krijgen en de jury was van mening dat die dat moest kunnen. Vooral in vergelijking met middenstap. Dus ik liet hem te veel terug komen en kort worden in arbeidsstap. Ook in hals.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:15

Ik wacht nog op een droge buitenbak, hoop dan is een keer een filmpje op te kunnen nemen. Is echt meer als een half jaar geleden dat ik een dressuurproef heb gereden.

marieke_483

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:54

Ik heb gisteren weer een filmpje kunnen insturen *\o/*
Het verruimen voelde heel goed, maar ik zag er zelf helaas weinig van terug.. Dat zul je altijd zien, haha :o Verder was ik erg tevreden, de galop wordt steeds gebalanceerder en beheerster en ik kan haar al stukken beter sluiten!
Helaas daarna het nieuws gehad dat mijn vader positief is getest voor corona, dus vanochtend zelf een test gedaan. Benieuwd wat er eerder is, de uitslag van de test of de uitslag van het proefje.. :+

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:30

Marieke, dat is ook lastig met dat verruimen. Mijn Spaanse merrie verruimt keurig, maar de manier waarop is iets anders (eerst knie en dan naar voren), daardoor is de verruiming op de lange zijde van de jury af slecht te zien. Op de diagonaal haal ik daardoor een 7 en op de lange zijde vaak 5 a 6... Ook het galop verruimen is op de lange zijde slecht zichtbaar te krijgen op de film.

Ik had deze keer gelukkig net wel mijn winstpunt met 181 nu M2 + 2 met maffe merrie. Toch wel trots op want ze heeft bodemvrees .

verder iedereen gefeliciteerd met de winstpunten en sommige echt hoge punten, wauw!

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:50

Wat leuk om zo met jullie mee te lezen :)

Ik wil een startpas aanvragen maar zit met 1 ding, misschien kunnen jullie mij helpen; de bak waar ik in rijdt is wat breder dan 20m, ik gok zo'n 23 meter bij 60m. Nou is dat naar 40 maken geen probleem en dan andere letters op de juiste afstanden hangen, maar die breedte van de bak kan ik niets aan veranderen. Weten jullie hoe hier tegen aangekeken wordt?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:53

Amberr1994 schreef:
Wat leuk om zo met jullie mee te lezen :)

Ik wil een startpas aanvragen maar zit met 1 ding, misschien kunnen jullie mij helpen; de bak waar ik in rijdt is wat breder dan 20m, ik gok zo'n 23 meter bij 60m. Nou is dat naar 40 maken geen probleem en dan andere letters op de juiste afstanden hangen, maar die breedte van de bak kan ik niets aan veranderen. Weten jullie hoe hier tegen aangekeken wordt?

Niet, die 3 meter maakt echt niet uit

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:43

Dacht ik al, fijn om dat te weten. Dan kunnen wij binnenkort ook opnemen :)

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:47

Amberr1994 schreef:
Dacht ik al, fijn om dat te weten. Dan kunnen wij binnenkort ook opnemen :)

Succes! :)

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:25

Even een kort vraagje. Ik kreeg vandaag geen mailtje dat de video is geaccepteerd en goedgekeurd maar hij staat bij paardrijden.nl wel als gepland. Meer die dat hebben?

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:42

Ja hier hetzelfde gehad. Geen mail meer dat hij is goedgekeurd, maar dit kun je wel op de website zien door het vinkje. En ik heb net mijn beoordeling binnen (191) dus het is wel goed gegaan.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:50

DewiFoto schreef:
Ja hier hetzelfde gehad. Geen mail meer dat hij is goedgekeurd, maar dit kun je wel op de website zien door het vinkje. En ik heb net mijn beoordeling binnen (191) dus het is wel goed gegaan.

Bedoel je dit vinkje?

Afbeelding

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:54

Ja dat vinkje bedoel ik. Voordat hij is goedgekeurd staat daar iets anders. Een klokje dacht ik. Als je op de pc er met je muis overheen gaat staat er ook dat je video is goedgekeurd.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:13

Ik zit met smart op een pakketje (nieuw zadel *\o/* ) te wachten. Dus ik zit paar keer per dag de dhl pagina te refreshen of het pakket al een stap verder is :+

Dit brengt weer hélemaal het gevoel van de uitslagen refreshen terug :+ :+ :+

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:29

Nou, ik heb nog 5 L1 proeven gekregen! Dus nu echt aan de bak. Heb vakantie, dus dat komt helemaal goed.
Ik vind het handig werken het nieuwe systeem! Ik open de website gewoon 2x, een beeldscherm met de proef en een beeldscherm met het protocol (wel even check, check dubbelcheck of ik de goede bij elkaar heb :o )
Alleen als je het scherm per ongeluk dicht klikt dan is je commentaar weg, dat had ik hier al eens gelezen.
En ik had 1x dat bovenin het percentage zichtbaar was tot dan toe, dat vond ik wel handig. Bij andere proeven was dat het totaal tot dan toe, maar dat zegt niet zoveel.
Ik zou het nog wel handig vinden om een enter in het commentaar te kunnen geven.

Wel weer 2 proeven zonder inzoomen op bit en sporen en nog geen een heeft de neusriem juist getoond. 2 helemaal niet en 2 met 2 vingers aan de zijkant. Nu staat dat ook niet heel duidelijk in de handleiding. Maar ik ben ook toezichthouder en het moet juist op het neusbot. Aan de zijkant zegt niks.
Ben maar weer aardig geweest en heb het in het commentaar gezet.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:34

Tilmar schreef:
Nou, ik heb nog 5 L1 proeven gekregen! Dus nu echt aan de bak. Heb vakantie, dus dat komt helemaal goed.
Ik vind het handig werken het nieuwe systeem! Ik open de website gewoon 2x, een beeldscherm met de proef en een beeldscherm met het protocol (wel even check, check dubbelcheck of ik de goede bij elkaar heb :o )
Alleen als je het scherm per ongeluk dicht klikt dan is je commentaar weg, dat had ik hier al eens gelezen.
En ik had 1x dat bovenin het percentage zichtbaar was tot dan toe, dat vond ik wel handig. Bij andere proeven was dat het totaal tot dan toe, maar dat zegt niet zoveel.
Ik zou het nog wel handig vinden om een enter in het commentaar te kunnen geven.

Wel weer 2 proeven zonder inzoomen op bit en sporen en nog geen een heeft de neusriem juist getoond. 2 helemaal niet en 2 met 2 vingers aan de zijkant. Nu staat dat ook niet heel duidelijk in de handleiding. Maar ik ben ook toezichthouder en het moet juist op het neusbot. Aan de zijkant zegt niks.
Ben maar weer aardig geweest en heb het in het commentaar gezet.

Ik ken het programma niet, maar wellicht werkt het om in plaats van op Enter de combinatie van Shift-Enter te gebruiken om een nieuwe regel te beginnen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:52

Ik zag ook pas tijdens het uploaden dat van de neusriem, stom, beter moeten lezen }:0
Heb hem toch maar opgestuurd, anders ook zo zonde van de moeite :o
Ben benieuwd of een van de juryleden hier mijn proef krijgt :D

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:22

Mijn neusriem staat denk ik ook niet juist op film. Maar ben 1e x na wijken gestopt, sperriem zat zo los dat ie gewoon los hing en niet meer om de mond heen zat misschien had ik door moeten filmen kon de jury iig zien dat ie niet te strak zat. :Y) Mijn vader had erg moeite om met de vingers onder de neusriem, een wat onrustig paard en dan ook nog goed filmen. Wat dat betreft zou ik het ook fijner vinden dat hele riedeltje achteraf te doen. Paard wordt er soms zo ongeduldig van. Als het achteraf zou kunnen gaat je paard (iig die van mij) ook iets ontspannender de proef in.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:26

Achteraf is wel iets fijner denk ik. Bij een onrustig paard maar ook bij mijn bijrijdpaard. Die denkt ‘och wat gezellig’ en besluit bijna een dutje te gaan doen :')

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:55

Sita_xx schreef:
Mijn neusriem staat denk ik ook niet juist op film. Maar ben 1e x na wijken gestopt, sperriem zat zo los dat ie gewoon los hing en niet meer om de mond heen zat misschien had ik door moeten filmen kon de jury iig zien dat ie niet te strak zat. :Y) Mijn vader had erg moeite om met de vingers onder de neusriem, een wat onrustig paard en dan ook nog goed filmen. Wat dat betreft zou ik het ook fijner vinden dat hele riedeltje achteraf te doen. Paard wordt er soms zo ongeduldig van. Als het achteraf zou kunnen gaat je paard (iig die van mij) ook iets ontspannender de proef in.

Sperriem er gewoon uit halen, heb je er ook geen last meer van! :)