Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SweetVanille

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:28

5 en 7 mei staan er!

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:34

SweetVanille schreef:
5 en 7 mei staan er!

Nice! Ik heb er al twee staan dus sla deze over, maar wel tof om te zien dat ze er echt werk van maken en zo druk mee zijn! Ze doen wel hun best er toch wat moois van te maken :j

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:37

Dan zal er vast ook wel iets voor mij bij zitten. Ga het ook maar eens proberen! :D

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:59

Caritas schreef:
Antwoord van de KNHS:

Inmiddels is alleen vraag 1 nog van toepassing. Mag ik zelf de intro doen: het paspoort filmen, voorstelrondje, rondje paard (ook de aftekeningen onder z'n buik?) en bit, daarna m'n sporen filmen om vervolgens de camera in het statief te doen. Hierna proefje rijden, na afloop groeten en teruglopen naar de camera voor de close up? Ik heb nl geen stalgenoten, familie woont ver weg en mijn partner is fysiek beperkt.
Citaat:
[16-4 13:06] KNHS:

Dat mag!
Houd je er wel rekening mee dat je de hoeken bij C ook goed mee filmt.

Je hebt volgens mij ook van die (dure :')) camera’s die je in het statief zet en het bewegende beeld volgen.. dan volgen ze dus jou rijdend op je paard.
Of je moet de camera zo ver achter de C kunnen zetten dat de hoeken ook op de film staan. Lijkt me niet dat ze hun eigen regels niet zullen hanteren.

Wij hebben gisteren een filmpje opgenomen. Ben heel benieuwd wat daar op terug komt aan commentaar! :D

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:00

Het enige wat mij niet helemaal duidelijk is is dat met het groeten je gezicht duidelijk in beeld moet zijn? Moet je dan wel inzoomen of hoe bedoelen ze dit precies?
Of bedoelen ze gewoon dat je gezicht goed zichtbaar moet zijn en meer niet?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:06

xxPaige schreef:
Je hebt volgens mij ook van die (dure :')) camera’s die je in het statief zet en het bewegende beeld volgen.. dan volgen ze dus jou rijdend op je paard.
Of je moet de camera zo ver achter de C kunnen zetten dat de hoeken ook op de film staan. Lijkt me niet dat ze hun eigen regels niet zullen hanteren.

Wij hebben gisteren een filmpje opgenomen. Ben heel benieuwd wat daar op terug komt aan commentaar! :D

Ja, klopt. Da's een soort zender die je op je camera aansluit met steunzenders die je op diverse plekken bij de bak neerzet en zelf draag je ook iets waardoor de zender jou volgt. Ik heb daar dus geen geld voor dus probeer het gewoon met m'n telefoon in een houder op een statief. :j

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:09

bliksemflits schreef:
Het enige wat mij niet helemaal duidelijk is is dat met het groeten je gezicht duidelijk in beeld moet zijn? Moet je dan wel inzoomen of hoe bedoelen ze dit precies?

Er staat toch letterlijk iets van dat na het groeten er moet worden ingezoomd op je gezicht? (Wat nergens op slaat want niemand kan verifiëren dat jij echt Bliksemflits bent. Tenzij ze toegang hebben tot de database van SDU ofzo (je weet wel, de instantie die paspoorten maakt :p )

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:14

Ik moet nog een startpas aanvragen en loop bij het inschrijven er tegen aan dat ik de wedstrijdrubriek niet kan selecteren. Is dit een bekend probleem? Startpas wordt aangevraagd zodra mijn lidmaatschap verwerkt is bij KNHS.

Ik had verwacht dat ik mij ook zonder startpas al kon inschrijven maar blijkbaar werkt het zo niet of doe ik iets verkeerd? Paard en ruiter zijn al bekend bij KNHS ivm endurance lidmaatschap.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:17

carika schreef:
Ik moet nog een startpas aanvragen en loop bij het inschrijven er tegen aan dat ik de wedstrijdrubriek niet kan selecteren. Is dit een bekend probleem? Startpas wordt aangevraagd zodra mijn lidmaatschap verwerkt is bij KNHS.

Ik had verwacht dat ik mij ook zonder startpas al kon inschrijven maar blijkbaar werkt het zo niet of doe ik iets verkeerd? Paard en ruiter zijn al bekend bij KNHS ivm endurance lidmaatschap.

Heb je grijze radio buttons? Dan is de wedstrijd waarschijnlijk vol, had ik eerst ook nl.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:17

carika schreef:

Je startpas moet eerst actief zijn.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:18

Je moet eerst een startpas hebben.

Ik kan mij met mijn men-startpassen ook niet inschrijven.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:18

Caritas schreef:
carika schreef:

Heb je grijze radio buttons? Dan is de wedstrijd waarschijnlijk vol, had ik eerst ook nl.

Ja inderdaad, dat probeer ik het later opnieuw. Dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:29

Ik heb mij aangemeld! Thanks voor het laten weten. :)

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:37

Caritas schreef:
bliksemflits schreef:

Er staat toch letterlijk iets van dat na het groeten er moet worden ingezoomd op je gezicht? (Wat nergens op slaat want niemand kan verifiëren dat jij echt Bliksemflits bent. Tenzij ze toegang hebben tot de database van SDU ofzo (je weet wel, de instantie die paspoorten maakt :p )

Dat staat er dus niet letterlijk maar ik lees hem ook zo, maar meen dat er ergens anders staat dat je niet mag inzoomen...
Dus ik begrijp deze niet helemaal en was benieuwd hoe degen die al gefilmd hebben dat gedaan hebben?
Afbeelding

En heeft iemand een voorbeeldje van hoe jullie gefilmd hebben met voor C staan in plaats van erachter? Hoe je die hoeken dan mooi in beeld gebracht heb op de film?
Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 16-04-20 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:40

Ik ben op het einde van achter de C naar de combinatie gelopen. Zodat je het goed kon zien. Met inzoomen werd het beeld heel onrustig.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:41

Kan de ruiter na het groeten niet naar de C lopen? Dan heb je je gezicht op 2m afstand. :+

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:42

LienC schreef:
Ik ben op het einde van achter de C naar de combinatie gelopen. Zodat je het goed kon zien. Met inzoomen werd het beeld heel onrustig.

Dat wordt bij ons wat lastig want dan moet je over de bakrand klimmen :+ Ik zou het ook zoals Saaams doen denk ik ja

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:52

Schrijven jullie in via de knhs app, of wel gewoon via de website?
Ik probeer het via de website, maar krijg helemaal geen online evenementen te zien in de wedstrijdkalender. Ik zoek op precies dezelfde manier als het uitleg filmpje op paardrijden.nl

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:53

Je kan toch ook afgroeten en daarna nog even naar de filmer toe rijden. In het echt rij je toch ook de ac lijn nog wel uit en keer je niet direct om als je klaar bent. Dan kan je nog even lachen naar het vogeltje

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:11

Ik ben bij het voorstellen al duidelijk dichtbij in beeld :P en achteraf weer vind ik zelf alleen heel naar hahaha net klaar met zo'n proef moet je ook nog even lekker duidelijk je hoofd laten zien...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:14

Hoe doen jullie het rondje paard filmen met bit? Gaan jullie echt “in de mond”?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:14

Hier heb ik de ruiter na het groeten ook naar mij toe laten rijden, stilstaan en even goed haar gezicht in beeld.
Uploaden gaat wel echt traag, maar wellicht zijn er meerdere met mij aan het uploaden haha

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:41

En hoe hebben jullie gefilmd met het voor C staan in plaats van erachter? Hoe je die hoeken doorrijden dan mooi in beeld gebracht heb op de film? Ben daar ook nog niet helemaal over uit, rij je achter je filmer langs en draait deze dan mee?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:43

bliksemflits schreef:
En hoe hebben jullie gefilmd met het voor C staan in plaats van erachter? Hoe je die hoeken doorrijden dan mooi in beeld gebracht heb op de film? Ben daar ook nog niet helemaal over uit, rij je achter je filmer langs en draait deze dan mee?

Hier kon ik wel achter C staan, maar dan zelfs nog vond ik het als ze voor C langs reed best wel dichtbij. En ik stond toch zeker op 2 meter achter C

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:44

kiki1976 schreef:
bliksemflits schreef:

Hier kon ik wel achter C staan, maar dan zelfs nog vond ik het als ze voor C langs reed best wel dichtbij. En ik stond toch zeker op 2 meter achter C

Ja ik kwam er vandaag achter dat er precies bij C een lantaarnpaal zit (nooit op gelet), dus als je er achter gaat staan zit deze midden in je beeld :+