[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:47

Zo was ik laatst met beide paarden aan het wandelen. Tegelijk... oke misschien niet heel handig maar dat was het probleem niet. Er kwam een vrouw uit een zijstraat dus ik ga netjes stilstaan. Zet die muts dr ruitenwissers aan die gigantisch kraakten en haar witte herder in de auto ging gigantisch tekeer. En toen bleef ze stilstaan om mij voorrang te geven, heel leuk maar door die krakende ruitenwissers wilden ze dus niet meer verder. Dus ik geef een brul dat ze of moest gaan rijden of dr ruitenwissers uit moest doen. Maar dat kon ze niet horen omdat die hond zo aan het blaffen was en dr ruitenwissers kraakte. Djs bleef ze stilstaan om te gebaren dat ze niks kon horen. Zucht...

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:04

Hemel :')

Maar ook leuke verhalen!
Oudere man in 45 km wagen die nogal knetterde kwam aanrijden achter ons dus ik parkeer paard ruim vantevoren in de berm om haar te laten kijken. Man stopt auto en zegt "ik wacht wel even hoor". :))

Gezegd dat hij wel door mocht rijden, een pruttelende wagen voor je paard is minder spannend dan achter je paard.

En daar ging hij, vrolijk zwaaiend :P

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:35

Ik kwam laatst van club les, waren ze in de berm aan het kuilen. Die ene die het bij elkaar raapt ging driftig door, Cas uit der stekker. Gelukkig had degene die het plastic wikkelt ons wel in de gaten. Die stopte, thank god... Wat dat maakt toch een raar geluid := Nou is die van mij echt doodbraaf, maar dit ging zelfs haar te ver :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:58

Jaa Larry vind dat crossen heel erg geweldig om te doen. :') <3

Hahaha wat een verhalen, oude mannetjes, plastic is heeeul eng en ruitenwissers ook natuurlijk!

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:12

Kan iemand me helpen ? Afbeelding
Ben al zo lang opzoek naar een soortgelijk hoofdstel als dit ... Kom dr maar niet bij uit ..

Want een verhalen trouwens hier .. Bij ons waren containers die langs de weg stonden heeel erg eng toen we naar buiten gingen .. --'

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:25

wat een verhalen hier hahaha :')

Elys wat heb je toch een geweldige pony! Zo heerlijk fanatiek :j

Super knap van Gismo, Laura! Fijn zulke brave paarden.. Wat balen dat mickey vervelend was gelukkig heb je het nog op kunnen lossen (:

Wij zijn gister op wedstrijd geweest, 2e keer voor ons beide. Esprit was echt super braaf met inrijden etc. Maar in het parcours ben ik te onzeker waardoor zij stopt.. Ik moet dr veel meer aan rijden. Dat terwijl ze thuis altijd als een idioot door de bak raced met springen doet ze op parcours dus niet.
1e rondje ging dus niet zo goed & na de 3e hindernis viel ik eraf.. Zij ging links en ik ging rechts :')
2e rondje ging heel veel beter en zijn we zonder balken rond gekomen! Niet helemaal zoals de planning was maar ben onwijs trots. :j

Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:40

Sorry dat ik kom binnen vallen.
Zijn er hier ruiters die starten met bodyprotector en dan met name een racesafe?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 16:39

Saaams schreef:
Sorry dat ik kom binnen vallen.
Zijn er hier ruiters die starten met bodyprotector en dan met name een racesafe?

Ja hier ik start met bodyprotector van racesafe.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:14

Super goed Luna!
Ik heb ook met racesafe gesprongen!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:43

paljaslaura schreef:
Super goed Luna!
Ik heb ook met racesafe gesprongen!

Bevalt het, genoeg vrijheid in al je bewegingen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:04

Ik heb geen ervaring met de racesafe, maar een gewone bodyprotector vond ik in het springen niet fijn :n

Wij hebben een druk weekend achter de rug op Outdoor Tolbert. Jonge paarden hebben fijn gelopen en Z-paard van Sofia kwalificeerde zich nog voor de grote finale. Helaas vond hij het kunstlicht en publiek doodeng, maar laten we maar hopen dat het volgende keer makkelijker is :+
Ben vooral supertrots op mijn 4-jarige Hurricane, die heeft zo zijn best gedaan alle dagen. Balen van die losgeschoten teugel op de eerste dag, anders had hij vast ook finale mogen lopen!
https://www.facebook.com/carina.bethlehem/videos/10206909600768620/

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:11

Mooi verslag! En resultaten!

Ik cross, dus moet er 1 aan hebben. Heb er 1 uit mijn jeugdjaren nog, van Kieffer geloof ik. Is wat aan de kleine kant maar wil eigenlijk nog niet investeren. Dat komt voor komend crossseizoen wel.
Ik kan me er prima in redden met springen en crossen op een SGW. Met gewoon springen draag ik 'm niet.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:19

Wat goed gomir!

Ik vind zonder natuurlijk prettiger maar in de B kon ik er prima mee rijden. Hij is lekker licht dat scheelt echt heel veel en de pasvorm vond ik erg prettig.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:24

Ik heb er een van rodney powell. Vind die erg fijn en stond, toen ik hem kocht, als meest veilig. Ik draag hem alleen als het moet dus alleen met crossen. Beperkt toch een beetje in je bewegingsvrijheid.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:06

Mijn bp is van airowear en ik cross er alleen mee. Met springen vind ik het toch best stijf zitten. Aan de andere kant als je er weer aan gewend bent gaat het prima

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:36

Ik heb ook een aerowear in m'n crosskleuren.. Kindermaatje :Y) :')
Met springen niet aan, alleen met crossen. Maar vind hem niet vervelend eigenlijk :)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 06:10

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik vond nog wat oude fotos!
Aan de trailer is op wedstrijd hihi

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:41

Oh Goldie heel mooi op die foto's!

Jeetje Gomir een dag met veel pech gehad en gelukkig daarna een goede dag!
Ongelofelijk wat slecht van die startlijsten zeg.

Snorlex, serieus? Die mensen vinden dat jij op moet passen terwijl zij jou rechts voorbij wilden? Omgekeerde wereld lijkt mij. :=

Netjes Nina, lekker hierop voort borduren! :j

SimonDesteny; gefeliciteerd!

Goldie gefeliciteerd!

xsensibel, wat klinkt dat bekend zeg. Heb ik met Gibbie ook last van gehad, ik vond het spannend en daardoor ging zij stoppen. Wat voor mij goed helpt is even de hindernissen laten zien waarvan ik ze spannend vind (en denk automatisch dan ook dat zij ze ook spannend vind) en als we dan op die hindernis aanrijden en ik voel haar spannen dan zeg ik "kom maar!" en dan praat ik mezelf moed in. _O-
Super van je 2e rondje!

gomir wat een nette resultaten, gefeliciteerd!

Ik ben afgelopen vrijdag voor een dressuurwedstrijd geweest. Donderdag superfijn gereden, maar 's nachts verkeerd gelegen en meteen weer last van mijn rug en schouder die vastzaten dus daar had ik helaas wat last van vrijdag met het rijden. Toch niet ontevreden, 2x 192.5 punt!
Mijn instructeur vindt dat we nu toch echt naar het L1 moeten want hij vindt dat we dat makkelijk kunnen. Volgende keer dus maar L1 starten. :j

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:53

Hup naar het L1 :P

Nouja ik ging natuurlijk scheef hupsend over het fietspad. Ze konden gewoon even niet inhalen (zeker niet links want paard week uit naar links).
Maar ze haalden toch in als een stel sluipschutters (geen belletje, geen "joehoe") en paard schrok zich wild.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:03

Foto's van mijn val vorige week. Zoals je ziet gaan mijn hakken de lucht in en duikel ik voorover.
Ik draag hier een bodyyprotector omdat ze dat tijdens dit evenement verplichten. Mijne heb ik van marktplaats voor een paar tientjes, omdat ik hem soms verplicht aan moet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er wel iets veiliger in voel, maar het zit echt voor geen meter.

Afbeelding
Afbeelding
(Foto's door Jennifer Anten)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:46

Wat een mooie resultaten komen er voorbij!

En die valfoto. :') Je pony kijkt er ook zo leuk bij. _O- Heb je je niet bezeerd?

Ik heb net weer eens op m'n dresuurpaard gezeten. Mams rijdt haar nu in d'r eentje omdat ik echt geen tijd heb. Als het witje straks verkocht is dan ga ik haar weer rijden.

Mam wou dat ik voor de afwisseling een keer ging springen met haar en daar had ik vandaag wel zin in, dit is het:

:D

En ja, ze wordt dik van lucht...

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:45

Ach ze is in ieder geval mooi uitgezwaard :P weet je nog die foto's van paar jaar terug :')

Niet pijn gedaan? Wel mooi vast gelegd :=
Netjes kaitlyn!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:47

paljaslaura schreef:
Ach ze is in ieder geval mooi uitgezwaard :P weet je nog die foto's van paar jaar terug :')

Niet pijn gedaan? Wel mooi vast gelegd :=
Netjes kaitlyn!

Wat was ze lelijk. :D :')

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:35

:wave:

xsensibel, zonde van je val maar fijn dat je tweede rondje foutloos was! Lekker kilometers maken. Komt helemaal goed!

Linsxdot, wat een leuke pony zeg!

Leane, hoe kan het dat je zo'n last hebt van je rug? :(:) Heel rot lijkt me dat! Wel weer nette punten! En hup, naar het L1! Waarom durfde je die overstap nog niet te maken?

Junia, heb je jezelf niet bezeerd? Verder wel fijn kunnen rijden? :)

Change3x, ziet er netjes uit het springen!

Wij hebben gister dressuurmatig gesprongen en vond het echt heel leuk en mijn paard was ook zo mee aan het denken. Gaan we vaker doen zo trainen. Vond het een erg leuke afwisseling. We waren druk bezig met een changement aan het oefenen en na de sprong terug naar stap te nemen en daarna verder rijden. Even achterwaarts. En hij werd lekker fanatiek en het was echt leuk om zo te trainen. Merk dat hij in het parcours niet te houden is dus we moeten echt werken aan controle :')

Deze foto's zijn van 2 weken geleden geloof ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:28

Mooie foto's Nan!

Ik heb ruim 2 jaar geleden een "ongelukje" gehad en ben tussen een paard en stalwand vast komen te zitten. Heb toen van alles gekneusd gehad en spieren gescheurd, maar ik bleef pijn houden. Na controle bleek dat er 1.5 jaar later nog een wervel scheef zat %)
Die staat inmiddels weer goed, maar mijn rug moet gewoon nog wat sterker worden. Eerder zat ik altijd heel mooi rechtop en nu duik ik ook snel wat teveel voorover, want zo reed ik om mijn rug te ontzien.

Gaat allemaal steeds beter en kan nu ook weer een volledige dag op kantoor zitten zonder 's avonds helemaal kapot te zijn van de pijn, en 2 paarden achter elkaar rijden gaat weer, en op hakken lopen. :D :')
Ik heb tijden gehad dat een uur zitten of staan achter elkaar teveel was. Moest veel wisselen van houding en bij voorkeur een beetje blijven bewegen. Maar niet teveel want dan kon ik ook weer niet lopen van de pijn.

Maar het is wel snel gevoelig als ik een verkeerde houding heb gehad met slapen bijvoorbeeld, of een rare beweging heb gemaakt en dan verval ik weer in het voorover kieperen want dan kan ik de boel ontzien. :o

Geen mooi gezicht zo op het paard, maar druk mee bezig (en spieren die sterker worden) en gelukkig een heel lief paard die mij ook helpt op die dagen. :j