Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

AlwaysH schreef:@SusanH, het ligt aan de reputatie van Raymond ja, mensen denken dat hij gek in zijn hoofd is ofzo iets terwijl hij geen vlieg kwaad doet. Idg niet met mij erbij. Het probleem is dat iedereen in de eb en vloed bak rijdt, waar ik dan vaak niet echt tussen word gewaardeerd. En de binnenbak heeft dus zaterdag les;) Ik ga naar stal als mijn zusje manege les heeft. En doordeweeks kan ik vaak wel in de binnenbak, als het daar niet te druk is. Alleen de blubberige buitenbak waar Raymond het minst schrikt wordt bijna niet gereden, maar dat is logisch, dus ga ik daar vaak in op zaterdag. Doordeweeks kom ik deze periode niet zoveel vanwege feestdagen en school etc. Dus ga ik hem na alle feestdagen weer oppakken. Ik blijf wel een keer per week rijden, mar buiten dat staat hij op de wei if longeer ik hem. Of iets anders in die richting.
ik wil ook eigenlijk van mezelf overtuigd zijn dat ik klaar ben voor de L, voor ik begin in de B. Ik leg de lat misschien wat te hoog
en dat paard hoogstens even opkeek of opzij sprong. Volgens mij vinden ze dag niet zo leuk
SusanH schreef:Jeetje stil zijn in de stalgangensta je op een dressuurstal? Onze staleigenaar maakt zelf de meeste herrie die rijdt met de shovel of werkt met zijn slijptol terwijl er gewoon gereden wordt. Geeft nooit problemen. AlwaysH ik zou me er niks van aantrekken als ik jou was. Lekker binnen rijden
. Op stal zijn ze naast dressuur ook actief met voltige. Heb niks tegen hen ofzo, maar het is niet mijn slag mensen. Kan er niet zo goed mee omgaan, want ik heb heel andere ideeën over best veel dingen
Wat heeft het voor zin om elke keer laatste te rijden en nooit eens met een winstpunt thuis te komen. Zelf zal ik de eerste keren misschien geen winst rijden omdat mijn pony heel erg veel stress opbouwt, maar ik ga toch pas starten als ik weet dat we het B-niveau echt goed beheersen.
Als ik ga lessen rijd ik met de wagen in de binnenbak, sommige ruiters trekken zich daar niks van aan en doen gewoon hun ding, maar andere doen alsof de wereld vergaat
Zo kwam er maandag een meisje bij van wie het paard echt slecht reageerde op de koets, maar in plaats van mij de fout te geven is ze gewoon blijven proberen om hem rustig langs mijn wagen te krijgen. Andere ruiters worden soms echt kwaad op me.

Meestal ben ik alleen op stal, dus dan kan ik gewoon lekker de lompe leo uithangen hoor
Maar ja, als er anderen in de bak bezig zijn worden we echt niet altijd blij van elkaar..maarja, die stallen moeten ook schoon en de paardjes moeten eten

Alleen maar goed om dat juist te gaan oefenen zonder de zweep, want dat zal er toch een keer van moeten komen dat hij dat leert
) 
MyHu schreef:Eline, ik snap inderdaad wel dat paarden de koets eng vinden, maar dan probeer je inderdaad er gewoon rustig langs te rijden of inderdaad even wachten. Maar ja, inderdaad, op wedstrijd zien ze toch ook de meest bizarre dingen?
Maar sommige ruiters rijden nu eenmaal liever in een geluiddichte betonnen bunker 

Zo leer je je paard dat hij er niet mee wegkomt om te gaan appuyeren in plaats van aan te springen. 

. Winner vind het nog wel moeilijk aan de teugel te blijven met zijn mond dicht. Iemand een tip hiervoor? Verder heb ik niet echt meegelezen door drukke week sorry hihi.
En dan probeer ik nog snel te zijn

. Dus ik longeersingeltje erom, touwtjes daar alvast aangeknoopt, maar nog niet aan het hoofdstel. Zoals ik op school geleerd heb 

OneAndOnlyx schreef:Gisteren heerlijk getraind. Zijn middendraf zit zo lekker wauw. Winner vind het nog wel moeilijk aan de teugel te blijven met zijn mond dicht. Iemand een tip hiervoor? Verder heb ik niet echt meegelezen door drukke week sorry hihi.