[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeaulijn

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:12

haha goed gedaan Yvank!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:00

Jaaaaa.... 2 winstpunten!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:50

Zal een iets uitgebreid bericht plaatsen, was zo blij vanmiddag! Valentino was vandaag weer een beetje dwars, alsof hij met de wedstrijd de handdoek in de ring gooit. Gelukkig hebben ze ook een grote buitenbak, dus hop ik naar buiten en hem flink aan het werk gezet. Daarna heeft hij 2 leuke proeven gelopen en was hij ook echt op aan het einde van de 2e proef. Uiteindelijk 186 en 187 punt en net buiten de prijzen! Alleen op mijn coupon was gigantisch gekliederd. Alles was opgeteld en er stond +12 -3 en eindtotaal 189. Waren er drie 7'en doorgestreept en 6'en van gemaakt en de +12 veranderd in +9 en eindtotaal ool veranderd. Vond dat zo stom. Komt op mij over alsof ze iemand anders toch beter vond en daarom mijn punten naar beneden had geschroefd.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:20

Gefeliciteerd met je punten!
Wat gek dat ze het veranderd hadden, gebeurd nog best vaak heb ik het idee. Heb het al een paar x gehad in m'n nadeel maar ook in m'n voordeel om mij n punt te geven.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:12

Yvank en daantjuh gefeliciteerd met jullie punten! En daantjuh wat jammer dat er zo gekliederd was op je coupon..

Ik zou 6 nov mijn laatste l2 wedstrijd rijden en 7 november mijn M1 debuut maar dit concour is afgelast wegens ziekte van de manege eigenaar.. helaas voor mij maar nog erger voor de manege eigenaar / familie.

Nu proberen of ik dan 15nov mijn M1 debuut kan maken, dan maar geen L2 wedstrijdje meer!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:53

Gefeliciteerd Daantjuh! Jammer dat je er zo'n gevoel bij hebt t.o.v. je punten,. Kan het niet zijn dat de schrijver te langzaam schreef en dat hij/zij daardoor de verkeerde cijfers bij de oefeningen had geschreven?

Sunshinee, dat is wel jammer inderdaad, maar niks aan te doen.

Ik had gister ook weer concours. 184 en 171 punten. Maar we hebben een doorbraak in onze zoektocht naar mijn probleem haha. Ik verplaats mijn gewicht onvoldoende naar rechts, waardoor ik eigenlijk op de rechterhand, met name in de wendingen, op mijn linkerzitbeenknobbel blijf zitten. Dus toen ik dat na de eerste proef doorhad, heb ik er aan gewerkt en liep paardlief ineens een stuk fijner. Wauw, die punten kunnen me niks schelen, wat ben ik blij dat we nu gericht hiermee aan het werk kunnen! In de tweede proef begonnen we goed, maar op een gegeven moment belandde ik op de rechterhand weer op mn linkerbil en toen ging het weer mis. Maar de stukken waarbij het goed ging, ging het ook echt goed. Geen geklier met het hoofd of in tempo. Nu flink trainen *\o/*

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:55

Oh wat fijn is dat jeaulijn!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:17

Gefeliciteerd met de punten! We gaan lekker allemaal! :D Ik heb nog nooit gehad dat m'n protocol was doorgestreept enzo.

Wij vandaag twee keer eerste met 196 en 197 (25 en 27 punten los van nummer twee). Dat maakt ons M1+12 in 4 wedstrijden. :D en ook wel uniek (en irritant), geen commentaar op het protocol? Nog nooit gehad. Weet je ook de verbeterpunten niet.

Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:19

Yvank, gefeliciteerd!
Daantjuh ook gefeliciteerd!

En ja hoor, Absque, ook gefeliciteerd!
Ik zie dat wij anders tegen elkaar gereden hadden vandaag! :')

:D :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:21

Oh dat meen je niet, daar kom je nu mee! Dan woon je in de buurt?! :D was wel heel grappig geweest als we tegen elkaar moesten en we dat achteraf in dit topic zagen. :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:22

Nou zeg dat! maar wellicht had ik je pony herkend! :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:26

Kan niet missen tussen die kastelen. :D
Zit even op de oude startlijst te kijken maar kom er niet uit wie je dan bent haha. Start je meer in de buurt? Ik ga vaak naar Zevenaar en ravenswaaij, heel fijn rijden! Vond het vandaag helemaal niks, pony vond de hoeken van de bak echt heel eng :(:)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:30

Ik stuur je even PB.

Ja? Ik vind het daar altijd wel fijn starten :j Wel kleine groepjes, dat wel.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:04

Absque goed zeg, gefeliciteerd! Niks op het protocol heb ik ook wel eens meegemaakt.. Jammer is dat. Bij mij kon ik tijdens de proef al wel horen dat het jurylid de jonge schrijfster alles uitlegde, maar daarbij is ze dus vergeten te schrijven.

Marietje, hoe gaat het met je paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:10

Gefeliciteerd allemaal :D

Ik twijfel heel erg wat ik ga doen, toch over naar de M1 of nog tot na de selecties (eind januari) L2 blijven.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:20

Hij loopt in elk geval in stap weer goed. Nu staat hij wel op de metacam, dus heel veel zinnigs kan je daar ook niet over zeggen. Gisteren heb ik wel gekeken toen de metacam zo'n beetje op z'n eind zat en toen liep hij eigenlijk ook goed, dus dat geeft iets hoop moet ik zeggen. Morgenochtend krijgt hij voor het laatst metacam, dus denk dat ik woensdagavond wel goed beeld kan krijgen.

Lastig Yvank, ik zou zelf de selecties denk ik proberen. :j

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:51

Zo, vanmorgen de laatste keer metacam gegeven. Ik zat wederom zo'n beetje tegen de uitwerking van de vorige dosis aan en eigenlijk liep hij in stap normaal. Geeft toch weer beetje hoop. Ben heel benieuwd hoe hij morgenavond loopt, dan is de metacam sowieso wel uitgewerkt.

Weet je al wat je gaat doen Yvank?? Selecties?? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:56

Fijn dat hij wat beter loopt!

Nee ik ben er nog niet over uit! Ik wacht denk ik even af wacht wat de verdeelsleutel wordt :) , wij hebben maar één kans voor de hele provincie. Dan mogen er ook vaak maar 7 ofzo daadwerkelijk naar de kampioenschappen. Ik ben alleen bang dat ik niet tegen van die kanonnen met 210 + punten op kan :))

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:05

Ik zou denk ik gewoon een gooi doen. :j
Wanneer zijn de selecties? bij ons zijn het meedere dagen, ik dacht 3 maar je mag dan maar 2 x gestart hebben. Indoor vind ik altijd erg leuk, outdoor is bij ons op gras en daar heb ik zo'n hekel aan. :o
Eigenlijk wilde ik dit jaar wel proberen, maar door al blessures van zowel hem als mij laat ik maar even over gaan. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:06

Laatste week van januari pas 1 proefje. Dus je hebt ook maar één kans :P

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:16

Ik zou het persoonlijk zonde vinden om nog tot januari te wachten als dan pas de selectie is en er ook maar 1 kans is. Kan je ook dan M1 proberen en nu lekker ervaring opdoen in het M1!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:16

Hmm ja dat is wel heel lang wachten ja :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:21

Ja dat is het dilemma haha!

Nouja heb 21 november proefgerichte clinic M1, daarna maar eens kijken :) . Schouderbinnenwaarts is hij heel sterk in. Contra gaat ook prima net als op de letter aanspringen. Het enige wat nog niet zo succesvol is, is achterwaarts :+ maar daar rij ik in de L2 ook dubbel winst mee :P

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:44

Precies, er mag heus wel wat minder gaan! Zolang het merendeel maar goed gaat :D :+

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:51

Ik heb er ook over gedacht selecties te rijden, maar dan moet ik nog een half jaar M1 rijden. Mis de uitdaging dan. :o dus ik ga ook gewoon over, dan maar geen selecties (bij ons beginnen ze eind deze maand).
Ach 1 oefening iets minder maakt niet uit toch! Voor mijn gevoel gaat bij ons halthouden/achterwaarts ook nog niet 100% netjes, maar krijg toch 6en of 7ens terwijl ik met een 5 ervoor ook akkoord zou gaan. :+

Ben heel benieuwd hoe je paard het nu zonder metacam gaat doen. Dat hij nu wel weer goed stapt is positief! Misschien toch een ontsteking of irritatie die met rust en ontstekingsremmers weer goed komt?!