[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:43

Fijn simpie, scheelt hopelijk weer met de wedstrijd!

Mooie foto Sanne! En wat loopt hij heerlijk bergopwaarts, wordt er jaloers van :+

IvankBacardi

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:29

mooie foto!

ik mag zondag ook weer hoop dat het weer zo blijft kan nu smiddags elke dag nog rijden.
sochtens is de bak wel bevroren..

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:52

@irene: je kan het zo gek maken als je zelf wilt! volgens mij kan je met de niro's echt alles qua opties (zolang je er maar voor betaald haha)

@sanne: gave foto!!

@simpie: fijn dat ze het goed deed :)

ik heb zondag regio kampioenschappen, maar tot nu toe gaat het echt slecht :( zondag voor het eerst gereden na dat ik een weekje weg was, hij had zoveel spanning en kreeg het er niet uit kon er helemaal niks mee, gister had ik les, 3 kwartier lang alleen maar gedraafd en verder niks gedaan zolang hij maar ontspannen bleef, na 40 minuten lukte het eindelijk :P vandaag was hij wel weer beter in het begin maar werd weer zoo gespannen en drammerig als ik wat meer vroeg, was echt lastig.. kon het wel beter laten afvloeien maar hij was zo fijn voordat ik weg ging en nu dit weer |(
nouja we zien wel hoe het loopt je weet het nooit met paarden, vrijdag nog een keertje les

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:24

Hoe laat moet je zondag rijden Laura?
Ik ben er namelijk voor mijn instructrice :+

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 01:39

FriesWytske heel begrijpelijk dat je geen zin hebt om altijd met de trailer op pad te gaan. Ik ben ook altijd 3 uur kwijt als ik ga rijden. Ooooooit als ik later groot ben dan komt er bij ons op de boerderij een mooie buitenbak :D

Myour mooie laarzen hoor! Staat chique. Leuk dat je weer wat inspiratie hebt opgedaan bij JA.

Heerlijk als een paard paard mag zijn in de modder Simpie.

Mooie foto Sanne ;)

Jammer dat je paard juist nu zoveel spanning opbouwt Laura. Is het een idee om wat magnesium bij te geven? Of Pavo Nerv control? Wil me er niet mee bemoeien hoor hihi :P maar bij mijn pony werkt 's winters een klein beetje magnesium erg goed.

Zelf vanavond heerlijk gereden. Ik begin me steeds meer klaar te voelen voor ons debuut. Zijn nog genoeg werkpunten maar ik ga de eerste keer dan ook voor de ervaring.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:57

@ Lisaaepee. Als jij dikke punten in de L1 rijdt, moet de L2 ook geen probleem voor je zijn. Zoveel verschil zit daar niet tussen.

Hier gisteravond naar clubles geweest. Pfff, wat was ze heet. Kan merken dat ze te weinig beweging krijgt. Maar ja, de paarden kunnen nu niet naar buiten. Als het nu goed blijft vriezen, dan kunnen ze weer op een stukje land lopen zonder dat ze het stuk lopen. Land is nu nog wat te nat. En waar ze anders staan is het te hard. Dat is pas tegen de avond weer redelijk begaanbaar voor ze.

Wordt zaterdag een vroeg en lang dagje. Mag al om 8 uur aanwezig zijn op wedstrijd.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:05

ooh wat toevallig sanne! ik moet om 12 uur!

@lisa: ik geef hem nu pavo sportsfit bij, muesli met wat extra magnesium,m aar goed dat je het zegt ik ga hem nu wat extra geven!
je staat er goed voor voor je debuut! spannend! moet je dit weekend?

@frieswytske: dat is vroeg! maar dan ben je juist toch snel klaar?

ik moest laatst ook om 8.30 starten en om 10 uur stond paardje al weer op stal haha, was op zich wel lekker :P

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:16

Was dat maar waar, Laura. Daarna moet ik nog van alles doen. Wat ik anders altijd op zaterdag doe.
Wel met de wedstrijd. Maar voor de rest dus niet.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:01

Hier weer een witte wereld :(

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:34

Dikke punten reed ik niet in het L1, wel constant rond de 190 ;)
Gelukkig is mijn debuut pas over 2 weken Laura dus ik kan nog even oefenen. Achterwaarts zit er pas sinds kort op. Af en toe vindt ze dit nog wel lastig en dan 'dramt' ze even naar voren.

In Friesland inderdaad een witte wereld. Ik zit nu in Groningen (studie) en daar lag echt bijna niets.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:01

je hebt nog even idd dan! maar de tijd gaat altijd zo snel vind ik met zulke dingen

hier een dun poeder laagje, niks aan de hand (gelukkig)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:44

Zou willen dat er maar een dun poederlaagje lag. Ligt hier toch wel een cm of 3 à 4. Is nu wel aan het dooien gelukkig. Maar kan nu niks met paard doen.
Als ze het zaterdag al door laten gaan, ga ik het maar als een training beschouwen. Geld ben ik toch kwijt.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:14

Hier was het ook maar een dun laagje gelukkig.

Morgen laatste keer rijden voor een spannende zondag. Even met de les puntjes op de i en dan zien we het allemaal wel. :')
Zadelmaker kon gisteren het zadel weer breder maken haha. Half jaar geleden ook al. Elke keer is hij weer verbaasd hoe breed my little pony is bij haar schouders en schoft.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:30

haha dat is een goed teken simpie!
ik heb zo ook mijn laatste les voor zondag :D hoop zo dat hij me vandaag wel een goed gevoel gaat geven voor het eerst deze week :=

@sanne: wat leuk ik zie je foto op de site van regio utrecht!

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:41

Heel veel succes dames, zal voor jullie duimen. Nog even lekker lessen en loswerken en dan moeten jullie er wel klaar voor zijn. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan! Nogmaals succes!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:39

Succes iedereen.

Denk dat ik vandaag ook nog niet kan rijden. Erf is hier op sommige plaatsen nog lekker glad. Zet dan morgen ook de trailer direct bij de deur. Vanmiddag geen tijd meer om op en neer naar de manege te gaan. Dus ga morgen gewoon als training gebruiken. Geld ben ik toch kwijt.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:56

jeeej toy deed het vandaag eindelijk weer goed :D ik ben weer blij! nog wat kleine schoonheidsfoutjes maar hopen dat ie dat zondag niet doet dan ben ik helemaal tevreden :=

wat gek dat het zo glad is nog bij jou wytske! hier heerlijk zonnetje en geen stukje ijs meer te bekennen :P

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:52

Komt omdat het bij ons is gaan sneeuwen, terwijl de ondergrond nog nat was. Dus daar is een ijslaagje ontstaan. Maar heb toch nog eventjes een ritje kunnen maken. Wel de slof eraan, want ik ken madam een beetje. En dat was dus maar goed ook. Want die bleek ik toch even 2 keer nodig te hebben, omdat madam dacht dat ze wel om kon keren. De eerste keer was ze mij voor. Dus dat was weer huiswaarts in galop. En de 2de keer was ik haar voor.
We gaan het morgen wel zien. Verwacht niks, kan het altijd meevallen.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:52

Bedankt! Heb er ontzettend veel zin in. Veel kennissen komen kijken dus extra gezellig. :)

Balen Frieswytske dat je niet kan dressuren. :(

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:21

Gisterochtend vroeg op pad gegaan. Wegen vielen hier gelukkig mee.

Inrijden begon wat stroef. Maar hoe langer we bezig waren hoe meer ze ging ontspannen. Dit ook tot bijna het eind van de eerste proef vast kunnen houden. Tweede proef was ze weer redelijk gespannen. Kwam ook doordat mensen niet rekening met degene die in de rijbaan was hielden. Dus deuren werden gewoon dichtgeknald. En niet even gewacht totdat je een bepaalde hoek door was, voordat je de kantine uitging. Pfff.
Maar had al gezien wie de jury was. En kon al voorspellen dat ik niet de punten zou krijgen, die ik had verdient. Deze jury beoordeeld mij om de 1 of andere reden altijd heel raar. Heb bij haar ook regelmatig het commentaar dat mijn paarden onregelmatig lopen. Wat dus niet het geval is, want dan start ik niet. Nu stond dat commentaar er niet bij. Maar op een aantal onderdelen, vreemde punten en vreemd commentaar. Had 174 (wat een winstpunt waard was) en 176 punten.
Was ontzettend trots op de merrie, dit was de eerste keer dat ze zo ontspannen liep. Natuurlijk zaten er nog wel wat verbeterpunten in. Maar dat was ook te wijten aan het weinig kunnen rijden de afgelopen week.
We gaan nu lekker doortrainen voor het outdoorseizoen.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:36

@simpie: heel veel succes! of ben je al geweest?

@wytske: jammer van je punten :( volgende keer beter als je wat meer hebt kunnen oefenen!!

mijn regiokampioenschap ging dramatisch slecht #), inrijden ging op zich wel allen er knalden echt iets te vaak mensen tegen elkaar aan die geen rekening met elkaar hielden waardoor mijn paard een soort van bang werd en elke keer als er iemand te dicht in de buurt kwam ging die maf doen, dus heel veel spanning. Ik had de tijd ook niet in de gaten gehouden dus de proef kwam veel sneller dan verwacht, we waren dus nog niet echt klaar toen we de proef in gingen en dat in combinatie met spanning echt veel te veel fouten, er was misschien 1 onderdeel die lekker ging en de rest allemaal echt prut, ook het halsstrekken waar we normaal een 7/8 voor hebben nu een 4.. had 170&163, echt nog nooit zulke lage punten gehaald haha :o ook de eerste keer geen winstpunt met hem maarja dat was het ook echt dubbel en dwars niet waard.
ik leg me neer bij hoe het is gelopen alleen wel heel jammer dat dit net op een kampioenschap gebeurd -O- laatste wedstrijd liep hij er zo lekker aan!

nu 2 weekjes even rustig aan doen en dan rustig aan trainen voor de M1

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:46

Balen Laura.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:56

Balen Laura....
Toevallig niet een vrouw op een zwart paard dat steeds tegen je op reed? :o
Want dat mens reed steeds tegen iedereen op....

Mijn vriendinnetje is vanochtend 8ste geworden.
En mijn instructrice is reserve kampioen in het M1!! Balen voor haar, want ze heeft de hele tijd 1e gestaan, alleen de laatste combinatie haalde haar in.
Gelukkig mag zij wel naar het NK, en ze heeft heel goed gereden voor een 5 jarig paardje, dat pas een paar keer mee op wedstrijd is geweest! :D

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:08

@sanne: haha nee niet meer dat ik weet! heb je mij nog gezien dan? wel een schimmel :P

was wel blijkbaar tijdens mijn proef een mega botsing tussen 2 paarden, hoorde echt een super harde schreeuw, zo hard dat ik er zelf van schrok :P ik had bijna het idee dat er elk moment een paard mijn proef in kon rennen ofzo haha misschien was dat wel die zwarte :x

ik heb jou instructrice gezien denk ik met de prijsuitreiking! een redelijk klein paardje? dat paard wat 1e was in de M1 was ook wel een mega mega mega gaaf paard :~

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:14

Ah balen is dat zeg..

Ik heb vandaag mijn debuut gehad. Liep uit dus zat er véél te lang op. Tempo 4 versnellingen te laag en binnenachterbeen steeds naar binnen zetten. Gewoon echt een drama. De tweede proef heb ik voor het eerst in mijn leven afgegroet, eerste proef bleken we toch 175 te hebben gereden dus daar ben ik dan nog best blij mee. Als ze een heel klein beetje fatsoenlijk loopt zou het dus winstwaardig moeten zijn. :=