[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:19

Whhhaaa Roooooos!!!!
Ja joh, ik ga je er vet afrijden :+
Jup morgen weer angst training voor Eva ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:30

Oh ja, dat bij B afwenden en dan op X aanspringen in galop, dat is ook zo'n leuke voor mijn merrie in het M1. Ze begint al te springen als ik afwend. Kontje naar links en rechts draaien en dan hoppaaaaa even nijdig met haar koppie schudden en aanspringen maar _O- , ziet er altijd heel woest uit :D.

Zo jammer want als ze gewoon aanspringt en het gaat gecontroleerd dan krijg ik vaak een 8, maar helaas gaat het nog niet zo vaak heel gecontroleerd :')

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:38

Jup precies :')

HarveyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:54

Ik meld me ook! Zit nu op 19 winstpunten in de M1. 13 maart maak ik mijn M2 debuut. Kan nog even hard door trainen. :j

M_i_R

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:16

@_Rosa: twee proeven. Met de scores van de laatste tijd zou het sowieso geen probleem mogen zijn maar ja.... prestaties uit het verleden....;)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:47

Hihi HarveyB ik denk dat je 13 april bedoelt? 13 maart is vandaag :P

[***]; ik zie het voor me :+ Bij ons gaat dat gelukkig steeds beter. Cuba begint er eindelijk langzaam maar zeker van overtuigd te raken dat het toch beter is als hij wacht op mijn aanwijzingen :') Behalve dan in nieuwe proeven, dan doet hij het allemaal graag zelf :')

HarveyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:10

BabiiVeeraa, ja dat klopt haha, 13 april :=

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:15

@[***]: die oefenining komt volgend kwartaal ook in de M2 weer terug. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:17

BabiiVeeraa schreef:
Hihi HarveyB ik denk dat je 13 april bedoelt? 13 maart is vandaag

Ja, haha, dacht ik ook al :j .

Tja ik moet natuurlijk hand in eigen boezem steken, want het komt gewoon door mezelf. Ik ga waarschijnlijk een beetje "strak" zitten om te voorkomen dat het gaat gebeuren en dan gebeurt het natuurlijk toch -O- . Het is voor de omstanders wel grappig om te zien, omdat ze ook echt een beetje nijdig wordt :D , jury is na de proef ook al een keer lachend uitgestapt om mijn "woeste merrie" even te aaien. En om mij te vertellen dat mijn paard, mij precies vertelt wat ik nog moet leren :j . Erg leuk en sympathiek jurylid trouwens (natuurlijk ook omdat ik evengoed 2 wp's van haar kreeg in de betreffende proef:oo ).

Het gaat op het moment trouwens wel goed. Nieuwe juffie doet goede zaken! En mijn merrie wacht nu af en toe ook op mijn aanwijzingen. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:18

oneiros schreef:
@[***]: die oefenining komt volgend kwartaal ook in de M2 weer terug. :D

Oh echt? Nou dan ga ik die nog maar weer een tijdje vooral "niet" oefenen :D

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:06

MIR: moet goed komen dan, maar inderdaad je weet het nooit, het blijven dieren en een momentopname :=

HarveyB: Welkom :)

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:55

Claucarlien: Spannend!! Ik was ook zo zenuwachtig voor mijn M2 debuut, maar achteraf viel het erg mee. Komt vast helemaal goed! Succes alvast :)

MIR: Oehhh spannend! Maar gaat vast lukken, jullie rijden steeds heel goede punten toch?

HarveyB, welkom :)

Ik heb vanmiddag les gehad, ging echt super! We hebben ein-de-lijk de keertwendingen door! :D Tenminste, tijdens de les gingen ze heel goed ;) Nu nog maar zien of ik het zondag in de proef ook zo voor elkaar krijg, maar volgens mij begrijpen we elkaar nu haha
Appuyementen gaan trouwens ook al erg goed! Moet nog wel aan de lengtebuiging werken, maar over de benen en qua stelling gaan ze al goed. Lengtebuiging is sowieso een aandachtspunt, ook in de sb en travers. Valt ook niet mee met zo'n kort speknekkie ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:57

@[***]; jouw berichten komen mij meer dan bekend voor..
Het lijkt wel of het over mijn merrie gaat :)

Ik heb vanochtend vroeg een heerlijke buitenrit gemaakt :)
April was lekker fris en daarom 2 lange paden lekker een galopje gemaakt(wel regelmatig ophoudingen moeten maken want ze gaat stiekem steeds een versnelling harder en trekt de teugels uit mijn handen)
Nog ff een klein paniekmomentje overwonnen toen ze helemaal flipte toen ze langs een akker moest waar plastic op lag voor de asperges.
Links de akker met plastic over de gehele akker , rechts sloot en prikkeldraad dus was best ff lastig om het in goede banen te leiden.
Want ze wilde continue omdraaien en op hol, stond te shaken en was helemaal over de rooie.
Uiteindelijk met los teugeltje(wel aanleuning maar niet strak)en stem beloning er langs af kunnen rijden al ging het met een hoop gestuiter.
Maar ik was super trots dat ik het opgelost kreeg zonder rare ongelukken :D

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:00

Daar was het heerlijk weer voor Tamaramt! Goed dat je haar toch er langs hebt kunnen krijgen! En gelukkig zonder ongelukken ;)

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:34

Vandaag eerste keer gestart.
Zelf best wel zenuwachtig waardoor we in beide proeven op het zelfde lijntje bij de middendraf/uitgestrekte draf in galop gingen.
Waarschijnlijk te onrustig in mijn eigen lichaam.
Maar ook fijne stukken gereden.
Had 178 en 180 dus nu officieel M2.
Ben dus dik tevreden.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:59

Super goed Claucarlien voor je debuut!! Knap hoor gelijk winst!

Wij gaan morgen ook nog een keer op pad en dan pas half april weer. Lekker even rustig aan, hij is zoveel verbeterd en sterker geworden de laatste tijd, wil hem even wat tijd geven het te laten bezinken. Bovendien wordt hij eind maart voor het eerst rhino geënt, ben er zelf geen voorstander van alleen het is verplicht op de stal waar we nu staan. Hoop dat hij er niet al te veel last van krijgt.

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:04

Succes morgen!
Ik heb me opgegeven voor 5 april.
Hoop een beetje de spanning eruit te krijgen bij mezelf.

Soms maken ze kwa kracht in een keer weer een hele sprong.
Hopelijk wordt het ook bevestigd met mooie punten!

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:15

Vandaag laatste winspuntje in de m1 gehaald en nu dus M2 startgerechtig :) volgende week nog wel gewoon m1 starten maar over twee weken gaan we eens een oefen wedstrijdje (niet officieel) in de M2 proberen, spannend!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:29

Gefeliciteerd dressuur! Fijn dat de punten binnen zijn :)
Mag ik vragen waarom je eerst een oefenwedstrijd gaat rijden? Puur interesse hoor! :)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:42

@fabienne Dankjewel! Omdat ik de M2 nog best pittig vind, heb sowieso pas net de oefeningen aan m`n pony geleerd en heb het idee dat de basis nog wel wat beter mag. Ook vielen de punten in de M1 niet helemaal mee, dus wil ik eigenlijk meer kijken hoe we er voor staan en of we er al klaar voor zijn, zonder niet meer terug te kunnen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:54

Gefeliciteerd Dressuur! Oefenwedstrijd is wel fijn om te doen voor het zelfvertrouwen.

De eerste keer Rhino enten. Hier doen we het 2x per jaar. De eerste keer hebben ze er wel last van gehad. Iets verhoging en het opzetten van de haren. Maar dat duurde altijd maar even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:18

Gefeliciteerd dressuur518 *\o/* .

Claucarlien ook super gedaan! Hier teken ik voor bij mijn M2 debuut!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:35

Dressuur, goed idee, dan kan je bekijken waar jullie staan zonder de echte wedstrijdspanning enzo!

Vur ik ben indd bang dat hij er wel last van krijgt, hoor je vaak als ze voor de eerste keer rhino worden geënt. Ik hoop alleen dat hij er niet al te ziek van wordt, maar goed we zien het wel.

Zico heeft weer z'n best gedaan vandaag, we waren 1e met 189 en 2e met 190. Teller staat nu op 8, nog 2 te gaan... Spannend!!! Maar we gaan pas over een maand weer op wedstrijd dus we hebben nog even de tijd :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:37

Jullie schieten ook mooi op fabienne! Mooie punten en gefeliciteerd met de prijzen!
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 16-03-14 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:42

Dankjewel Mir! Ja sta er zelf echt van te kijken, ik zag ontzettend op tegen het M2 maar het gaat wonderbaarlijk snel! Daarom neem ik nu even wat gas terug, even wat rustiger aan :)