Wij hebben een goede voorbereiding gehad dit keer en m'n instructrice gaat mee dus komt hopelijk wel goed.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Losrijden ging opzich wel fijn en de eerste proef was echt belachelijk slecht. Kreeg na afloop de volle laag van m'n instructrice dat ik v*rdomme hartstikke goed kan rijden en dan kom ik de wedstrijdbak in en dan laat ik het gewoon niet zien etc. dus ik durfde d'r niet meer aan te kijken na die eerste proef
Had 177 punten dus viel nog mee, tweede proef ging wel wat beter maar was nog lang niet tevreden maar wel 189 punten. Ik ga er nu echt aan werken want het was helemaal niks
Het niet meer aan durven kijken klinkt wel ernstig namelijk. En die punten krijg je niet voor belachelijk slechte proeven hoor. Die 2e proef zit je maar een puntje onder mijn punten, en ik had ook stomme dingen in de proef en zou het liefst nu nog de proef over doen omdat ik zo graag die dingentjes er nu uit wil halen en weet dat het anders kan. Maar dat neemt niet weg dat je ook goede dingen hebt laten zien, anders kom je niet op dat soort punten uit. Wat ging er dan precies mis? Je was zo positief en goed op weg
Het is ook heel normaal dat je dat op een wedstrijd niet direct vast kan houden he, je komt erg streng op jezelf over. 

Als je dat wijken dus voor elkaar hebt rijd je gewoon keurig 190 punten
en daarmee wel klaar voor de L2 denk ik!
). Komt vanzelf wel goed op wedstrijd!
Maar zo rijden heeft mij en mijn pony wel erg geholpen. Mochten jullie ook nog een tip voor mij hebben: Het wijken gaat nu goed. Vooral linksom. Rechtsom vind ze het soms lastig en komt ze enorm terug in tempo om opzij te gaan. Ik blijf gewoon de hulp geven en ze gaat keurig op zij, maar eenmaal op de hoefslag aangekomen stappen we soms bijna. We missen de 'swing' dus nog wat. Nu rijd ik al super veel overgangen en sinds kort ook veel in de galop om haar sterker te maken. Zou dit de oplossing zijn? Ik heb al wel het idee dat het iets beter gaat namelijk. Het lijntje minder 'strak' wijken lukt niet omdat ze echt of rechtuit, of opzij gaat. De 'flow' ontbreekt daar dus nog. Tips?

En daarbij ben ik een ramp qua tips dus dat zal ik je maar niet aandoen haha.

Ik twijfel of ik je tip ga toepassen maar 1 keer proberen kan geen kwaad natuurlijk. Paard mag bij mij absoluut niet tempo verhogen en door mijn hulp voor opzij heen drammen of over het buitenschouder weglopen. Dit was juist eerst ons 'probleem' en tempocontrole mag ik gewoon niet meer verliezen
Natuurlijk is een gecontroleerde middendraf wat anders maar jij zegt dat je dan wel toestaat dat ze over het buitenschouder wegloopt... Onbewust te veel opsluiten kan het inderdaad misschien wel eens zijn. Ik zal nog beter op mijn binnenhand letten.
). De prestatiedrang is gelukkig ook wat lager in de winter hihi.
Uhm ja dat had ik zelf ook wel door. Paard vond alles in die binnenbak doodeng.
Met zulke punten ook al wel klaar voor de L2 toch?
om het er vervolgens op het paard weer af te zweten!

Zoveel ervaring heb ik nog niet dus komt zeker wel goed!
Veel plezier in Londen!
Tuurlijk gaat het lukken!
voor!
Als mijn paard terug komt omdat hij een oefening moeilijk vindt (of kracht mist) verlies ik niet per direct controle over het tempo als hij langzamer gaat. Ik heb het gister eens getest door na het wijken direct naar middendraf te gaan. Geen probleem
Alleen tijdens de oefening mist ze de kracht om door te stuwen en de 'flow' te pakken. Dat heeft i.m.o. niet met tempocontrole te maken dan. Al ging het gister wel super trouwens, ze was heerlijk los en bewerkbaar
Ik probeer in galop nu ook pasjes opzij mee te pakken waardoor ze hopelijk snel sterker daarin wordt. Gister dacht ik echt toen ik haar opzij vroeg in galop, huh kan je dit ook al?
haha
Nog lekker aan het feesten geweest etc?
Inderdaad mooie punten om mee af te sluiten.

Heb de gekste kleden op paarden gezien en mensen met vleugels, helemaal raar verkleed. Paardlief die al een beetje fris was vond het ook maar raar, en het losrijden was superdruk. Ook allemaal kleine pony's etc en het was een fijne chaos haha. Wel een goede oefening voor hem. Eenmaal in de baan kom ik binnen over de hoefslag, rent er heel hard een kind langs waar hij van schrikt
Dus al met al een proef waar soms wat mis ging, maar gezien de spanning wel oke. Had nog 194 punten, jury vond hem leuk