[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:18

Webster waar was die wedstrijd?

Ik was gisteren heel blij met Sammy. Hij liep een nagenoeg foutloze proef, soms nog een beetje diep maar ontzettend lekker los in het lijf en heel ontspannen. We hadden 62,576 % dus dat was een lekker begin van ons wedstrijdseizoen. Dit weekend weer, heb nu een aantal wedstrijden na elkaar gepland.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:41

Wedstrijd was in Genk

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:31

Jammer Luv! Ik snap je frustratie. Maar jullie hebben een grote spong vooruit gemaakt. Hou dat vol! Henny gefeliciteerd! Nieuwelingen, welkom! Webster jammer van je wedstrijd.

Heb de rest ook allemaal gelezen maar zit op m'n mobiel dus dan is alles iets lastiger!
Vanquish wisselt ene dag goed, andere dag minder. Het probleem is dan dat hij achter niet mee neemt :( Hij wordt gelukkig niet zo heet meer van de wissels dus dat is wel al stukken beter.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:36

Ik heb een beetje bijgelezen.. Maar ik heb er niet zoveel van onthouden :P Welkom aan de nieuwelingen!

Jenny, ga je zondag naar Gr obbendonk? Ik ga met Bono.

Nathalie, hoe is het met Aristo nu? En met de kleine?

Ik ben zondag Z1 gaan rijden met Bono. Had zo'n goed gevoel tijdens de proef. Na afloop was ik super tevreden. Ook de supporters waren voor het eerst écht enthousiast over Bono. Dus ik dacht: ja, dat zal wel een goede uitslag worden.. Nee hoor, 11e van de 12. Kon wel door de grond zakken. Maar ik was wel echt super tevreden van de proef :P We hadden trouwens bijna 62% dus dat viel nog mee.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:45

Ja ik ga zondag ook naar Grobbendonk! Komende weken ga ik puntjes proberen sprokkelen! ;)
Maar zondag is de M4, die is nog wel een stuk pittiger dan de M3, dus we zullen wel zien!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:49

webster543 schreef:
Wedstrijd was in Genk

Oh dat was KR dan? Ook apart dat daar een Nederlandse jury dan komt jureren? Zag dat ze zelfs in de kür M ontzettend lage punten had gegeven!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:51

Dat zal wel goed komen Jenny. De M4 is inderdaad best moeilijk, zeker op 20x40.. Maar ja, je moet er even door hé :P Ik ga wel onherkenbaar zijn op mijn dikke bol :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:53

Ik lees nog steeds mee hoor!Maar heb helaas niet alles meer onthouden zodat ik kan reageren.
Ik lees namelijk vaak bij op mijn telefoon.

Ik ben ook nog steeds hard aan het werk met de poown,maar blijf voorlopig weer ff thuis.
Eerst nog maar wat doortrainen.Gisteren weer super fijn les gehad van Francis Verbeek.
Begin gemaakt met de piaffe en dat ging vandaag al beter.
Over een paar weken weer les dus hard oefenen zodat we verbetering kunnen laten zien.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:54

Kunnen we met ons tweeën de Dikkiediks vertegenwoordigen ;)
Start jij nog L met Bono?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:56

Ja, ook die snapt niets van wissels :D haha, en aangezien we nu vollop in het seizoen zitten ga ik er niet te veel aan zitten prutsen. Soraya heeft het bijna onder de knie (ze spring 8 keer van de 10 toch al goed) dus ik ga het eerst even op Soraya oefenen en dan in de winter met Bono. Maar ik hoop dat Bono volgend jaar ook nog de L mag rijden :D Denk niet dat die talent genoeg heeft om de M te starten..

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:09

Zo ff alles weer ongeveer geprobeerd bij te lezen..

Ik ben zelf ff 2 weken weg geweest.. eerste week naar het CHIO in Rotterdam!!! Super leuk om al die toppers daar te zien. 2de week ben ik naar Aken geweest. Wat super cool is!!!
Daar heb ik ook weer even gezien dat de dressuur een jurysport is.. Kwam een duitse binnen. Paard stond op 3 benen bij het groeten. krijgt ze allemaal 7s en een 10!! Dus nu weet ik waarom ik nog steeds geen 10 heb gekregen voor het binnenkomen :P

Maar gelukkig waren er ook wel genoeg leuke beesten om te zien.. en hebben we toch ook wel nieuwe inspiratie gekregen voor thuis!!

paardenbeest loopt ook heel fijn.. gister een aantal goede wissels naar haar moeilijke kant gesprongen.. Nu nog even wachten tot na de kampioenschappen en dan maar Z2 gaan starten! :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:10

Dat zijn echt wel inspiratieweken geweest dan! Twee prachtige evenementen!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:21

Fijn dat je zelf tevreden was Lienbono. Jammer dat de plaatsing tegenviel.
Goed gereden dus horseyfries. Dat is lekker beginnen. Succes zondag.
Leuk om te lezen Ambre dat je bij dezelfde instructrice lest als ik. Misschien komen we elkaar eens tegen.
Hier niets nieuws te melden. De osteo heeft Puk goed kunnen helpen gisteren, dus even een paar dagen rustig aan en dan weer oppakken. Volgende week maar eens gaan bellen met Francis voor een les. ;)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:20

Zo, ook hier alles bijgelezen. Jullie zijn hard gegaan!

Bluemans was afgelopen zaterdag tijdens de buitenrit keidruk en heeft dus een ijzer afgetrapt terwijl ik op ruim een half uur stappen van stal was en geen telefoon bij me had... Niet handig dus. Uiteindelijk met een handige voorbijganger het ijzer er weer ondergedrukt (hij van voren twee lepels) en bleef er mooi in hangen. Rustig aan, voor zover dat kan, terug gestapt. Op stal het ijzer verwijdert en gisteren heeft de smid het er weer onder geslagen. Dit was echt de eerste keer in drie jaar tijd dat hij een ijzer kwijt raakte, maar helaas gisteren was hij na het onderslaan dus stokkreupel... Echt balen. Vanmiddag even kijken en hopelijk is het al een stuk bijgetrokken. Hij komt bijna op drie benen zijn box uit. Nu is het wel een aansteller m.b.t. zijn benen, maar dit is wel zielig. Het was ook niet warm/dik ofzo.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:45

Raar dat hij pas na het er weer onder slaan zo kreupel stond, zou je toch denken aan vernagelen.

Ik moet zondag pas om 18 uur Lien, jij moet een stuk eerder zag ik! En wat een deelnemers in de L zeg!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:49

Dat denk ik dus ook. Vanmiddag even tussen het werk door wezen kijken en het was nu warm en vanmorgen voor het buitengaan ook dik. De oppas heeft het 10 minuten gekoeld en hem buiten gehad en nu zag het er in ieder geval normaal uit, behalve dat het dus warm aanvoelde. Ik heb de hoefsmid al gebeld en vanavond ga ik met hem lopen en weer koelen.

Wel fijn dat je zo laat mag, Jenny. Het wordt lekker warm zondag!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:56

Ja komt ook goed uit want ik moet eerst nog helpen op een veulenkeuring tot de middag.

Oei als het warm aanvoelt zit er dus wel een ontsteking ergens. Gelijk maar in de soda zetten als het ijzer er onderuit is!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:01

Ja amai, ik zag het ook net. Ik moet om 20 na 2 en 20 voor 4. Wel leuke uren! Veel deelnemers in de A en de L wel, maar dat is fijn. Dan maak ik nog wel kans op een prijsje als'ie goed loopt. Al heeft'ie niets met warmte, dus ik heb liever +/- 10 graden en wind :D Dan loopt'ie erg fris!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:04

Jenny, ja, ik snapte het ook niet helemaal. Ik had op de achterkant van mijn blad (choreo/muziekkeuze/interpretatie/...) alleen maar 6. Meisje die gewonnen heeft ook :? en geen commentaar...

Wie is Francis Verbeek?? (een gat in mijn dressuurcultuur?? :D )

wat een pech roosje. Hopelijk kan de smid er iets aan doen morgen!

Lien en Jenny, succes zondag!!!!

Mij wacht een suuuuper druk weekeinde :D Het is Beker van Limburg en ik rij mee met 2 paarden, dus heb 8 proeven te gaan...

Zaterdag om 11.18, 13.58, 15.12 en 16.40u
Zondag om 09.50, 12.01, 14.35 en 18.32u

Zij die gaan afzien, groeten u :P

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 06:16

Zeker een gat in je dressuurcultuur. :D Francis is O-jurylid en dus ook instructeur. Zij gaat deze zomer ook het EK-dressuur jureren bijvoorbeeld.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:12

Succes met volhouden dan maar Webster!

Vur:ik heb een aantal jaar geleden een paar x bij haar gelest maar dat was niet vol te houden vanwege reistijd.
Nu heeft iemand gezorgd dat ze bij ons op stal kwam.
Ik hoop dat dat met een bepaalde regelmaat blijft gebeuren.
Jammer dat het zo verschrikkelijk duur is,maar ze past me precies.
Echt super fijn.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:36

Eh, ik heb ook even gegoogled... Kan me voorstellen dat het fijn is dat ze bij jullie op stal komt. Ik zou willen dat dit bij ons op stal mocht.

Succes, Webster. Jij liever dan ik!

Blue zijn beentje was vanmorgen niet meer dik of warm. Wel wat hij nog onregelmatig. Straks maar even overleggen met de smid over wat te doen. Baal wel een beetje: wordt het prachtig weer, kan ik niet rijden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:45

Dat is rot roosje.Maar er komt best een hoop kracht bij kijken,bij een ijzer aftrappen.
Kan best zijn dat er wat verrekt is ofzo.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:53

ambre schreef:
Dat is rot roosje.Maar er komt best een hoop kracht bij kijken,bij een ijzer aftrappen.
Kan best zijn dat er wat verrekt is ofzo.

Dat geloof ik meteen. Ik wil hem nog een week geven en als het dan niet goed is, dan gaat hij door de scan. Ondertussen koelen/stappen/weidegang.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:00

Ik heb hier goed nieuws :) Paard liep weer helemaal goed, dus nu mag hij 2 maanden op de wei. Dan moeten we terug voor een nieuwe scan en als die goed is mogen we weer opbouwen.