Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:07

DaisyB94 schreef:
trouwens Odenxia moet jij toevallig zaterdag in alblasserdam starten?

Moest ja. Heb hem afgezegd vandaag. Urban heeft last van zn lijf dus moet nodig behandeld worden door de fysio en dat gaat niet fijn in combinatie met proef gericht trainen. Even een paar stappen terug doen helaas.

De winstpunten rijders gefeliciteerd!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:34

DaisyB94 schreef:
ik zit zelf in een depressieve dip. Tentamens en mijn gevoeligheid wat andere mensen zeggen werken niet echt mee.... en dat terwijl paardje lief zo zijn best doet.

Succes met de tentamens!! Zal voor je duimen! (wat voor opleiding doe je)
En verder, volg je eigen gevoel in wat je wel en niet moet doen... andere kunnen nog zo veel zeggen, maar uiteindelijk moet jij het doen en ken jij je paard het beste! Je kan veel proberen maar ga niet tegen je gevoel in! :)

DaisyB94

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:23

@odenxia oei dat is jammer! heel veel succes met opbouwen

@anouk dankjewel ik zit nu in mijn laatste jaar van VWO

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:16

Ja baal er wel enorm van maar goed, welzijn gaat voor natuurlijk.
Fysio komt over enkele dagen en hoop dat zij wat kan betekenen voor Urban.

Selectie kunnen we dus wel vergeten. Hopelijk kunnen we dan als hij weer op de rit is fijn gaan trainen voor het ZZL.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:47

Da's inderdaad balen odenxia. Maar wat je zegt, welzijn gaat voor. Hopelijk gaat het snel weer goed en kun je gaan knallen in het ZZL!

De startlijst voor aanstaand weekend staat er al op! Spannend! Ik moet buiten inrijden en 1 proef buiten starten, dus hopelijk is het dit weekend droog!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:04

Succes Sharon, zal duimen voor je dat het droog blijft en je eindelijk die laatste punt in the pocket hebt ;)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:20

succes sharon!

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:10

Mag ik me hier ook bij melden?
Ik heb de afgelopen weken opeens 3 winstpunten binnen gehaald, waardoor we nu nog maar 1 puntje nodig hebben voordat we over mogen. Het punt is echter dat we nog niet begonnen zijn met de wissels, dus het plan is nu om daar hard aan te werken, en dan zien we wel hoe snel het gaat.
Ik zou het leuk vinden als we volgend voorjaar over kunnen, maar als dat nog niet gaat dan wachten we nog even :)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:53

Bedankt odenxia en Daisy! Zou inderdaad fijn zijn om het laatste puntje te halen. Dan gaan we lekker aan de wissels beginnen!

Hoi loveSaros! Welkom in het topic :D Wat onwijs goed dat je drie winstpunten gereden hebt. Dat schiet lekker op. We kunnen elkaar een hand geven, ik moet ook nog 1 puntje in het Z1 :) Veel mensen oefenen de wissels nog niet voordat ze daadwerkelijk Z2 startgerechtigd zijn. Dus dat is helemaal niet gek hoor! Wanneer ga je weer starten?

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:52

Welkom loveSaros, de wissels hebben bij ons best een poos geduurd en nog zit er wel eens een hapering in. Neem de tijd ervoor.

De startlijst staat erop voor aanstaande zaterdag!!
Kwam er wel achter dat er maar 1proef gereden kan worden, maar is voor de eerste keer Z2 misschien niet zo erg met al die wissels.
Ben nog niet echt zenuwachtig maar dat komt zeker nog wel (kan dan helaas slecht eten en we starten 's avonds).

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:57

Voorlopig nog niets bevestigd voor wedstrijden, kan eigenlijk geen geschikte vinden in een straal van 50km van breda. En al helemaal niet voor 2 proeven in het Z :(
Sta nu op de wachtlijst voor Wouwse Plantage, de 25e. Ik hoop dat dat gaat lukken!

Miranda, succes alvast as zaterdag!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:59

Spannend Miranda! Ik heb ook een eetprobleem op de wedstrijddag. Dat is inderdaad vooral vervelend als je laat moet starten! Ik moet mezelf altijd dwingen om voor de wedstrijd nog een Mars o.i.d. te eten, zodat ik wel een beetje suiker binnen krijg.

loveSaros wat jammer dat er weinig geschikte wedstrijden in de buurt zijn. Hopelijk kan je de 25e starten!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:07

Dag LoveSaros! Ik zit in het zelfde schuitje :D Ik moet naar het Z2 nu en hoewel mijn lesgever al wel wissels doet met m'n paard, moet ik er nog helemaal aan beginnen. Komt wel goed denk ik dan :D

Gisteren had ik een fijne training, paar goede wissels gesprongen. De meeste wel 'per ongeluk' maar swat, ik was tevreden :P

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:06

Jullie kletsen hard! Welkom nieuwelingen.. Ik ben weer rustig aan het trainen, met bit met latex. Dit lijkt goed te gaan. Ga vrijdag weer trainen bij S.ylvia N.aagen, dus weer goed aan de slag. Wil dit jaar nog wel een wedstrijd meepakken. Maar heb best n drukke agenda dat dat waarschijnlijk pas tegen december is. Maar heb ook geen haast. Als ik wat puntjes heb gereden, dan ga ik hem waarschijnlijk verkopen.. Met pijn in het hart, maar financieel gezien het beste.. Op dit niveau zou ik eigenlijk vaker moeten gaan lessen. Maar dat zit er niet in! Krijg maandag wel een nieuwe trailer, zodat ik ook eventueel met een nieuw paard veilig de weg op kan..

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:14

@Udo2001: balen dat je wrs gaat verkopen......

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:37

He Udo! Wat een naar bericht! Ik snap hem alleen niet helemaal. Want je zegt dat het financieel het beste is maar er komt eventueel wel een nieuw paard. Of lees ik verkeerd en bedoel je dat een eventueel nieuw paard pas later aan de orde is?

Pff wat een moeilijke beslissing om te maken! Succes!! Y;(

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:40

Spijtig Udo.. Maar zo is het wel hé. Hoe hoger je gaat rijden, hoe meer les je zou moeten nemen.. en hoe meer geld het gaat kosten.. Ga je dan op zoek naar een nieuw, jong paard?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:21

Dat is spijtig om te horen Udo. Gelukkig kan hij wel weer voorzichtig een bit in.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:28

Zonde Udo, maar wel heel realistisch.... Gelukkig kan je wel weer lekker aan de slag met m en voorlopig nog genieten! :)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:10

Het is idd wel de bedoeling dat er wat jongs terug komt, en dat ik geld overhoud aan de verkoop van Rocky. Anders heeft het geen meerwaarde. Een jong paard is toch meer basis, en kost gewoon minder tijd... En tegenwoordig best wat leuks te koop voor weinig. En nu is Rocky nog jong genoeg.. Maar eerst alle wissels raak, hihi..

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:05

Wat jammer Udo, maar snap het wel.
Er gaat veel tijd, geld inzitten op hoger niveau.
Het is niet zomaar wat Z rijden (vind ik dan).

Vandaag nog een lesje, ben benieuwd wat m'n instructeur ervan vind.
Jullie hebben het over meer lessen nu je hoger komt met rijden,
maar ik les juist minder.
De reden is dat hij niet vaker kan gemiddeld 1x in de 3weken hebben we les
en de kosten spelen natuurlijk ook mee.
We hebben eind vorig jaar de overstap gemaakt naar deze instructeur na 6/7jaar les te hebben gehad van één en dezelfde instructice. Die ons van de bodem (ik heb een behoorlijke val gemaakt van dit paard met beleren) tot het Z1 heeft gekregen. Vond het heel moeilijk om bij haar weg te gaan, maar kun nu deze stap maken dus hebben we dat wel gedaan, anders kom je er niet makkelijk tussen bij bekendere paardenmensen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:55

Snap het helemaal Udo. Een jonkie heeft ook wel weer zijn charmes.

Ik heb leuk nieuws! :D Ik kom met Armani in het blad Hippisch Oost-Nederland in de rubriek 'talent uit de regio'. Als het goed is staan we al in het decembernummer.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:08

Proficiat Wanted!

Miranda, ik ben nu ook net minder gaan lessen. nuja, ik overdreef ook wel wat. Ik gign 3x per week. Maar sinds begin dit jaar ben ik aan het werken en moet ik de lessen zelf betalen. Uiteindelijk ben ik tot de conclussie gekomen dat ik er met 2 maal per week lessen ook wel ga graken, misschien duurt het dan een beetje langer.. maarja, Soraya is ook nog maar 7 en we mogen Z2 starten. Dus ff gas terugnemen kan geen kwaad. En daarnaast was het qua kosten ook niet meer te doe om 3x per week te gaan lessen..

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:14

Wow, 3 x per week??? Dan rij je bijna altijd onder begeleiding.. Moest je daarvoor op pad, of komt (kwam) de instructeur naar je toe??? Dat is een duur geintje....

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:21

Ja, op een gegeven moment kon ik eigenlijk alleen maar onder begeleiding rijden. Als ik dan alleen moest rijden wist ik dus niet wat doen omdat er bijna altijd iemand naast de kant stond om te zeggen wat ik moest doen. Gelukkig had ik dat optijd door :D Sinds enkele weken ga ik nu 2x per week. Gaat eigelijk best goed. Ben me nu veel bewuster van mijn eigen rijden en dat is wel fijn. En duur.. ja, 400 euro per maand was ik eraan kwijt. Nu +/- 250 euro, dat vind ik nog te doen. We moeten 5 min rijden naar de manège waar ik lesvolg. Is best handig. Als het slecht weer is, en als ik thuis niet kan rijden gaan we ook altijd daar naartoe. Wel fijn.