Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
esmee_2001 schreef:ik vindt het onzin eigenlijk moeten paarden en pony,s onbeperkt weidegang hebben of het paard/pony mag niet op de wei wegens problemen met de gezondheid
Eclipse_ schreef:Ik werk ook op een trainingsstalletje, waar paarden staan die behoorlijk wat geld waard zijn. Deze komen elke ochtend 3 kwartier in de molen,en nog zo'n 2/3 uur op de wei (met shetjes, en sommige kunnen samen met een ander paard), wel hebben ze een stal van 3 bij 4,5 en een buitenluik. En ze worden nog getraind elke dag, of worden nog in de paddock gezet. Dit zijn paarden die verkocht worden naar mensen in Amerika of Japan, en denk maar niet dat zij ze op de wei zetten.
Tuurlijk, paarden moeten paard kunnen zijn, maar sommige mensen verdienen wel hun geld met 'sportpaarden', en kunnen zich dan geen blessure, of wonden veroorloven.
voor minimaal 8 uur
maar ik wil alleen maar zeggen dat ik niemand veroordeel s1993 schreef:Eclipse_ schreef:Ik werk ook op een trainingsstalletje, waar paarden staan die behoorlijk wat geld waard zijn. Deze komen elke ochtend 3 kwartier in de molen,en nog zo'n 2/3 uur op de wei (met shetjes, en sommige kunnen samen met een ander paard), wel hebben ze een stal van 3 bij 4,5 en een buitenluik. En ze worden nog getraind elke dag, of worden nog in de paddock gezet. Dit zijn paarden die verkocht worden naar mensen in Amerika of Japan, en denk maar niet dat zij ze op de wei zetten.
Tuurlijk, paarden moeten paard kunnen zijn, maar sommige mensen verdienen wel hun geld met 'sportpaarden', en kunnen zich dan geen blessure, of wonden veroorloven.
Is het niet gevaarlijker om paarden met shetjes in de wei te zetten dan met gewone paarden? Want als gewone paarden een klap geven krijgen ze misschien een keer een wond op hun borst ofzo, maar als een shetje een klap geeft dan heb je grote kans dat de benen geraakt worden en die zijn veel gevoeliger...?