Pavo Cup 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Pavo Cup 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:11

We halen haar paard niet naar beneden. Niemand zegt dat het een slecht dier is. :n

De VSN is overigens voor 3-jarigen.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:30

klopt VSN is voor 3jarige :D

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:40

Scandicnr1 schreef:
Kunnen we nu misschien stoppen met Sjaantje haar paard nog verder naar beneden te halen? :?

Hoho!!Haal haar paard zeker niet naar beneden!! :oo :n
Is een fijn paard maar nu nog niet goed genoeg in een Pavo-cup.
Waarschijnlijk word het straks wel een erg fijn sportpaard.
Maar jullie weten toch ook wel dat ze wat ander willen zien in een Pavo...

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:54

sjaantje schreef:
Waar staat dat ik vind dat ik door had gemoeten...???? Wel even goed lezen hè.
Als je nu heel objectief naar het filmpje kijkt, vind je het dan niet raar dat ze 59 punten heeft gekregen????

Nee, dat vind ik helemaal geen rare punten voor dat paard en de opmerkingen over je paard vind ik terecht. Sterker nog: ik vind dat ze de stap nog heel mild beoordeeld hebben. Ik vind hem die paar seconden op dat filmpje dramatisch stappen, nu zijn dat maar een paar seconden na een overgang maar dat is wel een moment wat heel erg veel zegt. Dan tel ik daarbij nog jouw eigen verhaal over de stap op dan vind ik echt dat ze heel aardig voor je geweest zijn.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:04

Sjaantje, je hebt echt een leuk dier en ik weet zeker dat jullie op gaan vallen in de ring! Ik ben zelf een Pavo-leek, maar als ik filmpjes vergelijk met Pavo toppers, kan ik hieruit opmaken dat ze takt, balans en bergop lopen belangrijk vinden. Dat mis ik bij jouw filmpje. Gelukkig kun je daar heel wat aan bijsleutelen, ze is tenslotte nog maar 4! Veel succes verder samen en het gaat zeker goedkomen met jullie :j

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:21

Ben ik met je eens Mosh. Daarbij komt, veel pavo toppers zijn algemeen al heel ver ontwikkeld! Het ene paard is het andere niet. Mijn vorige paard was ook een laatbloeier en begon ook op zijn 5de pas mooi te worden. Daarvoor was het maar zo'n scharminkel. Mijn huidige paard is nu al heel ontwikkeld, die is al heel af.
Je hebt een leuk dier, maar gewoon nog wat schraal, ze mist wat body. Maar volgens mij heb je dat zelf ook al aangehaald hier.

Trek je niks van de punten aan, gaat erom dat je voor jezelf een fijn sportpaard hebt.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:23

@Vudress; dat was niet in de ring. En zo aardig zijn ze niet geweest hoor, want ze stapt behalve dat ze het witte voetje af en toe iets hoger optilt heel erg goed, dus wat hadden ze dan moeten doen, een 4 geven? Nee sorry, in vergelijking met de rest vind ik dit echt dramatisch.

@Mosh; het paard heeft juist héél veel balans en lossigheid, en dat is waarom ik de punten niet begrijp.

Even ter verduidelijking; ik heb een boel andere 4-jarigen gezien en zij stond onderaan, nou dat vind ik echt niet terecht. Ze was gewoon niet het slechtste paard wat erbij liep. Als mensen nu de punten zien lijkt het net alsof ze helemaal niks kan. Dat vind ik gewoon niet fair.

Ik maak me trouwens niet heel druk hoor, want zo erg vind ik het nou ook weer niet, het is maar een jury. Maar ik vind dat ik wel even wat opmerkingen recht mag zetten.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:06

sjaantje schreef:
@Vudress; dat was niet in de ring. En zo aardig zijn ze niet geweest hoor, want ze stapt behalve dat ze het witte voetje af en toe iets hoger optilt heel erg goed, dus wat hadden ze dan moeten doen, een 4 geven? Nee sorry, in vergelijking met de rest vind ik dit echt dramatisch.

Een vijf voor een stap met een hakkel erin (is niet zuiver en zal dat nooit worden = aanleg!) is echt heel aardig. Op het voorterrein vind ik het neigen naar lateraal stappen en dat vind ik ook geen kwaliteit.
De rest heb ik niet gezien dus daar kan ik niet over oordelen. Het gaat er niet om wat de rest vind maar om de kwaliteiten die jij roemt. En zonder jouw paard te willen afbranden, want je zult er in de basis goed mee uit de voeten kunnen, die balans en lossigheid zie ik niet zo.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:24

Rhodos schreef:
Scandicnr1 schreef:
Sjaantje gaf al aan dat ze niet verwachte een pavo topper te hebben maar dat de punten erg laag waren. :o
Het klopt dat als je selecteerd voor het WK je meer nodig hebt dan goed paard namelijk een goeie ruiter! en helaas maar we zijn niet allemaal een hans, emmelie, anky ect ect :+
En idd niet zo negatief als mensen niet door zijn het is een moment opname en geloof me, zelf gereden maar er liep heus ook kwaliteit rond hoor! Natuurlijk liepen er ook mindere paarden any way we hadden zon dus toch een geweldige dag? :j

Natuurlijk succes voor de volgende groep +:)+

_/-\o_

Ze waren ook heust streng vandaag, Acari had van mij best door gemogen hoor :D *\o/*

Thanks Rhodos *-:)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:18

Sjaantje, als ik je wat mag opbeuren.... De meeste paarden die internationaal aan de top lopen hebben NOOIT iets gepresteerd in de jonge paarden proeven. (ik zeg wel de meeste) Kijk naar Painted Black, die bakte er niks van bij de Pavo en war staat hij nu??
Mss komt die van jou er wel ooit, maar die, die rijtechnisch geprepareerd zijn voor de Pavo blijven ergens voor hun 8ste levensjaar hangen en zijn uitgeblust/op.

Daarmee geen kritiek aan zij die het hier wel gehaald hebben, ik was er ook graag bij geweest. ( -:(- op KWPN)
Voor jullie een dikke proficiat!
Ik wil daarmee vooral zeggen : De pavo is alleen niet het einde van de wereld maar een beginpunt. Een paard hoeft geen super gangen te hebben om GP te lopen, zelfs internationaal.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:23

Vudress schreef:
sjaantje schreef:

Een vijf voor een stap met een hakkel erin (is niet zuiver en zal dat nooit worden = aanleg!) is echt heel aardig. Op het voorterrein vind ik het neigen naar lateraal stappen en dat vind ik ook geen kwaliteit.
De rest heb ik niet gezien dus daar kan ik niet over oordelen. Het gaat er niet om wat de rest vind maar om de kwaliteiten die jij roemt. En zonder jouw paard te willen afbranden, want je zult er in de basis goed mee uit de voeten kunnen, die balans en lossigheid zie ik niet zo.

Mee eens,sorry Sjaantje, beetje realistisch blijven... ;)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:29

Oh gut jongens, er is niks mis met mijn realisme hoor.
@Vudress; ze is met 2 scheve schouders uit de opfok gekomen, dus ik (en fysio) gaan er vanuit dat het géén aanleg is, maar iets wat gewoon nog wegtrekt (wanneer dat niet zo is, gaat ze ook weg, want dan heb ik er niks aan). De schouders zijn namelijk ook al veel minder scheef dan in het begin. Lateraal stapt ze absoluut niet, dat is dan echt een kort stukje geweest, want ze telt echt nooit.
Ik weet niet wie jij bent, maar mijn instructeurs en juryleden vinden juist dat ze heel veel balans heeft voor een 4-jarige. En lossigheid al helemaal wel, maar dat kun jij ook niet weten want je zit er nooit op. Sterker nog, ik heb nog nooit op zo'n flexibel paard gezeten.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:36

Volgens mij heeft deze discussie weinig zin en wijken we af van het topic.
Jij bent blij met je paard en ze zal vast een fijn sportpaard worden!laten we er niet meer over zeuren Ok?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:54

sjaantje leuk dier maar mist gewoon nog lossigheid en dus gewoon basis. Dus ja dat is spijtig, wat je protocol zegt is wat het is, was je niet akkoord had je direct naar hen moeten stappen en om verduidelijking vragen.

Verder is het een momentopname e.
Maar je geeft zelf aan dat je er al aan hebt moeten werken om haar aan het lopen te krijgen, dus kan je je al ergens verwachten aan een lagere bepunting e.
Stap moet gewoon zuiver zuin.

Dus hopelijk krijg je haar in order en dan krijg je vast een zeer leuk paard. Succes nog

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:01

sjaantje schreef:
Oh gut jongens, er is niks mis met mijn realisme hoor.
@Vudress; ze is met 2 scheve schouders uit de opfok gekomen, dus ik (en fysio) gaan er vanuit dat het géén aanleg is, maar iets wat gewoon nog wegtrekt (wanneer dat niet zo is, gaat ze ook weg, want dan heb ik er niks aan). De schouders zijn namelijk ook al veel minder scheef dan in het begin. Lateraal stapt ze absoluut niet, dat is dan echt een kort stukje geweest, want ze telt echt nooit.
Ik weet niet wie jij bent, maar mijn instructeurs en juryleden vinden juist dat ze heel veel balans heeft voor een 4-jarige. En lossigheid al helemaal wel, maar dat kun jij ook niet weten want je zit er nooit op. Sterker nog, ik heb nog nooit op zo'n flexibel paard gezeten.

Maar zo oogde het in de ring niet echt... Ik vond het best een fijn paard en helemaal onderaan vond ik eerlijk gezegd ook niet helemaal terecht. Maar je reed haar naar mijn idee te veel over tempo waardoor alles nét niet goed genoeg uit de verf kwam. Te overhaast in draf, waardoor ze stekerig en een beetje duikboot-achtig werd, en dat is zonde. Die balans en lossigheid, die ze vast wel heeft, was door het hoge tempo niet echt te zien en ook de tempowisselingen vielen daardoor tegen. Jammer hoor, want dat had zo een paar punten gescheeld. De stap heb ik niet gezien maar je geeft zelf al aan dat dat ook wat punten heeft gekost. En met vier puntjes meer zou je al acht plekken hoger gestaan hebben; kortom het is op zich wel duidelijk waar de punten zijn blijven liggen. Wat dat betreft sluit ik me ook wel bij Karin aan; voor hoe het er in de ring uit zag waren de punten niet heel raar... Neemt niet weg dat het een heel fijn paard kan zijn/worden!!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:20

De lijst voor Ermelo staat ook al op de KWPN site en de onze moet om 14.15uur er zijn aardig wat inschrijvingen, de zenuwen slaan al toe en ik hoef er niet eens zelf op :D

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:21

Wat heb je meelopen Kajanus?

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:29

Afbeelding
Een Turbo magic x Nurprimus die sinds half april onder het zadel is.

De Farrington is alweer zes jaar, de tijd gaat hard ;)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:31

6 alweer!! :oo
Gaat idd erg hard ja.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:33

Oh,Leuk type!
Een lesklantje van mij had ook een Turbo Magic meelopen, ook zo'n fijn dier maar gewoon nog niet sterk genoeg voor een Pavo.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:36

Dit is wel een sterk bokkie hoor en heeft een super galop. En het is gewoon leuk om hem mee te laten doen en ik heb er maar geen verwachtingen van en hij gaat toch weer lekker mee naar huis en ik ben toch wel blij met hem wat een ander er ook van zegt.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:37

Zo is het maar net!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:37

Ik vind 'm echt zo gaaf Kajanus, heb je niet toevallig een filmpje van hem ? O:)

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:41

Ja leuk!
Erg aansprekend type.Hoe groot is ie?

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:44

Ik heb wel ergens een minifilmpje maar heb geen flauw idee hoe ik dat op de computer moet zetten..
Hij is 1.66m dus niet zo'n supergrote maar dat stapt wat makkelijker op :D