[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

droversrun

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:04

Zo ik ben hier al zo lang niet meer geweest, heb ook eigenlijk niet meegelezen met julie. Excuses...
Ik ga weer een poging doen maar zie dat iedereen niet heel actief is momenteel. Denk toch te maken met het feit dat er geen wedstrijden zijn?

@Zamba wat een prachtige foto <3
@Nimber; fijn dat je eruit gekomen bent met je s&t. Wie had je laten komen?

Wat betreft doelen voor dit jaar, ik hoooop dat als de wedstrijden rond het voorjaar weer een beetje kunnen beginnen, ik eind 2021 Inter 1 mag gaan starten. Wat betreft de para zijn er al nooit zo veel wedstrijden dus dat gaat heel moeilijk wordenen omdat er denk ik ook geen internationale wedstrijden mogelijk zijn dit jaar lukt het denk ik niet om officieel in het B kader te komen, maar dat was anders wel het doel geweest.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:46

Droversrun, wat een gave doelen! Ik heb ook getwijfeld om me te laten keuren voor Para, maar ik red het gelukkig, helemaal nu ik met s&t mag starten straks dus ik laat het eerst.

Nimber schreef:
Ijsje is wel een beetje een drama Queen hoor. Als iets niet naar de zin is doet hij niets meer. Springschoentje om met een ander randje, bontje of wat dan ook. Hij staat in Spaanse pas met zn pootje te zwaaien. Nieuwe singel? Hij kan niet meer lopen etc etc

Och jeetje! Nouja, is het wel duidelijk wat hij wel en niet fijn vindt := Heb ook eens eentje gereden die gevoelig was qua dekjes/onderleggers en zijn voorpluk moest echt goed zitten, was toevallig ook eentje van 1.80 :')

SW, gelukkig dat haar been weer goed is! En knap zeg van je serie!

Karel deed vorige week zo knap zijn wissel huiswerk! Alle keren dat ik de wissel vroeg goed en op de hulp. De laatste keer uit contra bij de E, was voor het eerst dat het anders op de diagonaal lukte **\O/** Zondag ook weer fijn gereden, maar werd ie boos dat hij niet constant wissels mocht springen, het is er soms wel eentje _O-

Gisteren kwam de zadelmaker, het huidige zadel lag helaas nog wat slechter op hem dan ik dacht. En wel in die mate dat hij echt wat spierverlies had vanuit de schouder langs de eerste singelstoot.
Maar er zat een fijne nieuwe optie voor ons bij!
Afbeelding
Een 17" Ideal Suzannah hij is van een MW, naar een XW gegaan :o Eigenlijk is deze nog iets te lang voor hem, hij heeft maar een draagvlak van 39cm. Maargoed, dan gaan we nooit een zadel vinden waar ik ook in pas. Dat zijn echt kinderzadels :+ Voor de rest ligt deze fijn, en ik zat er ook goed in. Morgen voor het eerst echt mee rijden, zin in!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:22

DR ja het zal een ander jaar worden ik hoop dat de wedstrijden eerdaags weer mogen.

Urosa wat fijn dat er wat tussen zat voor jullie. Hopelijk ga je er veel plezier van hebben en kan je weer lekker aan de bak.

Ilias doet het erg goed. Vandaag hoofdstel in gehad en aan de longe laten stappen om te beginnen met de stem commando 's.

Douwe doet het ook erg goed zo goed dat ik heel graag weer wil starten.

Ik sta helaas al even stil met afvallen terwijl er nog genoeg af moet. Ik ga dit weekend een detox kuur met groente sappen doen misschien helpt dit me weer op weg.
Fijn weekend allemaal

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:14

Oh Urosa inderdaad die voorpluk. Anders staat ie maar te schudden met zn kop.

Gelukkig is ie meestal heel leuk. Nu wat minder want de afgelopen weken heeft hij besloten dat hij alle ijzers er maar steeds af mikt. En ja met springschoenen krijgt ie plekjes, dikke poten en is ie daar kreupel van. Zucht

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:39

Yeahhh volgend weekend eindelijk weer eens op wedstrijd *\o/* Para tijdens de subtop tweedaagse in Tolbert

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:40

Dr super leuk wat fijn dat het kan!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:24

droversrun schreef:
Yeahhh volgend weekend eindelijk weer eens op wedstrijd *\o/* Para tijdens de subtop tweedaagse in Tolbert

Ah wat leuk zeg!

Even copy paste uit het andere topic waarin in nog meeklets:
Ik heb zondag een ongelukje met Karel gehad, gingen naar de binnenbak om te rijden, was hij nog nooit geweest, denk stap even aan de hand door de bak om te kijken hoe hij is. BAM. Ontploffing, spurt weg, kon hem niet meer houden en hij trapt nog even naar achteren, vol tegen mijn bovenarm en gelukkig minder hard in mijn gezicht, waarna ik tegen de grond klap. Ging allemaal zo snel. Arm ziet er echt niet uit, gelukkig niet gebroken maar dik en heel erg beurs. Na EHBO check door de staleigenaresse wel opgestapt, en was hij onder het zadel weer braaf. Alleen hij liep net niet helemaal, ook wat last door zijn gekke gedrag denk ik :+ Woensdag weer gereden en toen voelde hij gelukkig weer goed aan. Ik heb de biceps ingescheurd, kan wel rijden, maar niet tillen/kracht zetten en ook de arm niet strekken. Voor de rest red ik me wel. En het was gelukkig al mijn slechte arm :Y) Morgen weer rijden, als het kan qua weer zondag misschien weer naar de binnenbak, dan eerst even aan longe :=

Voor de rest gaat hij qua training fijn, soms wat storingen en protest, maar krijg wel steeds meer controle en afstemming. Dus blij met het proces.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 01:42

Dr wat een mooi vooruitzicht.

Jemig Urosa wat een pech joh. Hoe voelt t nu aan?

Iedereen klaar voor de horror winter die er aankomt? Ik ben al depressief van t idee.

Sinds deze week een leuke merrie te rijden. 12 jaar z2 en ze is voor de verkoop. T is dat ik er geen twee kan hebben. Deze past me enorm goed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:02

Nimber: mweh. Dacht eerst best goed weg te komen, maar de biceps doet echt wel zeer en voelt soms ook raar aan. Geduld is ook niet mijn schoonste zaak, maar de huisarts had al gewaarschuwd dat het wel lang ging duren voordat ik die arm weer goed kon gebruiken.
Voor diegene die het interessant vinden, zo ziet mijn arm eruit:
Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Qua horror winter depressie, same here. Echt geen zin in, vorst alla. Dan kun je nog veilig naar de binnenbak met trailer maar nu is het wel heel erg afwachten wat kan.

Oh, die merrie lijkt mij ook leuk zo van de foto's! Die staat vast niet lang te koop. Maar wel jammer als je er dan net zo'n klik mee hebt!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:07

Ik durf t niet te zeggen ze is heet maar wel heel eerlijk en braaf. Ik kan daar wel fijn mee rijden maar snap wel dat niet iedereen er zo makkelijk mee weg rijd. Ze valt ook wel in de hogere prijsklasse dus hoeveel daar aan animo voor is weet ik ook niet. Maar ik sta er ook niet van te kijken als ze binnen een week weg is.

Die arm ziet er echt super pijnlijk uit zeg! Arme jij

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:17

Angela96 schreef:
Ik op ANKYDAY
!

Ik heb dit account al getemd :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:24

ivy_power89 schreef:
Angela96 schreef:
Ik op ANKYDAY
!

Ik heb dit account al getemd :')

Ik ook.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:56

Nimber, hoe groot is ze? Ze oogt niet heel groot onder het zadel. Zelf vind ik heet ook fijn. Ik had vroeger een hete Metall x Jazz, kon het op het moment wel eens vervloeken. Had toen ook gewoon nog weinig ervaring, later miste ik het :+

Karel is niet heet, maar als je consequent bent en je been voor de rest stil houdt blijft hij wel doorlopen :j

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:48

Urosa rond de 170.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik haat dit weer maar de plaatjes zijn wel mooi

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:26

Oh, dan kan dat soms echt vertekenen ik dacht 1.63/1.65 haha

Wat een afdruk en kracht heeft Ice <3

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:55

Beterschap Urosa, het ziet er pijnlijk uit :(:)
Leuke foto's Nimber, gaaf paard!
Veel succes DR!

Hoop dat alles goed gaat met iedereen in dit winterse weer.
Wij hebben momenteel maar een cm of 5/10 liggen, maar de gevoelstemperatuur lag wel rond de -20 vanmorgen :brr:
Gelukkig is onze stal goed geisoleerd, maar het is altijd vervelend als de paarden niet naar buiten kunnen. Een van onze bakken is op dit moment ook erg stoffig, dus gebruiken we deze tijdelijk als paddock. Roz en haar vriendin hebben gisteren lekker 15min even zonder deken los geraasd. Blijft toch altijd leuk om te zien hoeveel plezier ze daar mee kunnen hebben <3
Afbeelding

Qua rijden gaat het redelijk goed. We mogen nog steeds geen lessen houden, dus rijden we maar even op eigen houtje verder. Ik heb 2 weken terug één keer een intro tot zigzag galop appuyement gereden op de gebroken lijn en nu heb ik dus een luxe probleem. Iedere keer als ik van de muur weg appuyeer wordt ze super enthousiast en wilt op de E-B lijn meteen wisselen om terug te appuyeren. Ik dacht dat ze dit wel weer zou vergeten, maar nu wil ze zelfs als ik de diagonaal op rijd weer wisselen en terug appuyeren :+ We gaan dus maar weer even terug naar de basis en helemaal geen wissels rijden.
Ik houd van mijn slimme, hete merries, maar af en toe maken ze het leven wel onnodig moeilijk :')

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 21:51

Nou fijn dat ze binnen los kunnen SW.

Ice heeft al een ruime week icevrij helaas.

De merrie kan ik wel lekker door rijden en die pakt echt wel lekker aan. Draf begint echt wel ruig te worden. Wissels hebben meer rust en kan ik steeds mooier door laten springen. Echt leuk puzzelen. Als ik t geld had kocht ik dr zelf. Past me echt wel fijn. Maar helaas.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 15:24

Hier ook ijsvrij helaas, wacht nog even op antwoord of eigenaren het morgen zien zitten om naar de binnenbak te gaan. Zou zelf wel graag weer even rijden :o

Fijne plaatjes Nimber, ze kan mooi zitten en lekker actief achterbeen. Wat is haar afstamming eigenlijk?

Ik heb vanochtend via Climpmyhorse tv de kader GP wedstrijd gekeken, wat inspiratie opdoen :')

SW: ik vond hier -11 al echt heel koud, laat staan -20 :brr: fijn dat je binnen wel wat mogelijkheid hebt tot rijden en losgooien! Haha en dat fanatieke meedenken kan soms best lastig zijn ja! Denk altijd, later als ze meer bevestigd zijn werkt het weer in je voordeel :+

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 15:34

@Urosa, jemig, die arm ziet er echt niet best uit! Hopen dat het herstel een beetje voorspoedig gaat.

@Sw, lekker dat ze dan toch binnen even los kunnen! Wij hebben hier nu amper een weekje sneeuw en ben het nu al helemaal zat, lijkt me dat jij dan toch langer moet afzien. :')

@Nimber, ik vind haar ook echt heel leuk, ook ruige filmpjes op je insta. Komt vast gauw een goede koper voor, maar tot die tijd kan jij er nog lekker van genieten.

Over hete paarden gesproken, Roné kan er de laatste tijd ook behoorlijk wat van haha. Moest van de week echt heel bewust mijn been er vanaf houden omdat ze anders echt vooruit stoof. Echt een 180 graden verandering met een half jaar geleden, ben er echt heel blij mee. :D
Ze laat zich meestal niet zo door het weer beïnvloeden, dus ik hoop dat dit ook zo blijft als het weer wat warmer wordt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:24

Super DG dat is wel een toffe verandering.

Ik heb de GP gemist helaas. Ik was druk met ijs.

Hij mocht wel een eigen topic [ITP] Ice in the snow

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 17:06

Jeetje Urosa jij bent aardig toe getakeld! Hoe gaat het nu?

Nummer, het zijn fantastische plaatjes. Zowel van ice als van je verkooppaard. Leuke aftekening heeft die trouwens.

Drover, hoe gingen de wedstrijden?

Laura, wordt het niet tijd voor Ilias foto’s? :o

Hier helaas minder nieuws. Henkie staat met beide achterbenen een tussenpees blessure.
Ben er bang voor dat ik toch teveel van hem gevraagd heb...
over twee weekjes controle echo en horen hoe het ervoor staat. Hij voelt zich wel kiplekker gelukkig. Ik moet hem beetje lang laag stretchen en buigen blijven maar dat kan niet op een rustige manier meer bijna. Hij is het nu al zat, de rem was vanmorgen ver te zoeken.

Voor nu gaan we over twee weken afwachten en zien hoe het er dan voorstaat en een pva maken, althans ga ik vanuit icm andere training want ik weet wel waar het mis ging.
Als het terug keert dan wordt het een leuk leer en buitenrijpaard voor iemand anders want ik ben nog lang niet uitgereden...

Andere paard heb ik laten behandelen ivm kissing spines en artrose si. Het was fantastisch! Een week...
Toen weer terugval dus die heb ik weer voor de kar gebonden en ben nu aan het ruzie maken met de verzekering.

Dus als ik weinig reageer, sorry. Heb ook werkelijk niets te melden
Lees wel mee hoor want vind het een heerlijk topic verder waarin iedereen leuk met elkaar omgaat. :Y)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:49

Haha mella had ik nog niet gedaan?

Afbeelding

Afgelopen week binnen gehouden ivm de sneeuw en de gladheid. Gisteren weer even in de paddock geweest en Vandaag gewandeld hij was braver dan douwie hahaha

Jeetje mella het zit jullie niet mee ik hoop dat henkie snel de oude is. Hoe gaat het met je andere paardje?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 07:22

Jemig Mella wat zuur.

Hoe kwam je er achter, wat super balen zeg en dan ook gezeik met de verzekering. Dikke knuffel hoor

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:04

@Mella; pff balen weer zeg! Sterkte ermee..
@Nimber; wat een leuke merrie zeg <3 die vlek onder haar buik vind ik helemaal fantastisch. Jammer dat je er niet nog eentje bij kunt houden ;) En Ice is zo stoer in de sneeuw!
@Laura; hoe gaat het met illias?
@urosa; hoe is het met je arm? Zag er echt heel pijnlijk uit op de foto's!!

Wedstrijd in Tolbert ging goed, nouja ik heb heel lekker gereden. Eerst proef nog wat spanning bij mij en dus wat strak gereden, tweede proef fijn los kunnen laten en erg lekker gereden. Punten vielen me ontzettend tegen, 66 en 67%... Snap er niets van eerlijk gezegd. Moet ook zeggen at ik dan altijd wel een beetje van de leg ben als ik oprecht niet weet waar het aan heeft gelegen. Hebben jullie dat ook?
Vanmiddag gaan we weer naar Joyce en voor volgende week heb ik sinds een lange tijd weer een les gepland staan bij Vincent van Gasselt. Ben heel benieuwd, nog nooit bij gelest met Winando.

Jullie ook zo blij dat de sneeuw weer weg is? :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:27

https://www.knhs.nl/nieuws/2021/knhs-ke ... -zz-licht/
*\o/*

Droversrun: wat vervelend zeg! Maar je eigen gevoel en de stijgende lijn in training blijft toch het belangrijkste en dat klinkt gewoon goed!

Maar ik kan daar inderdaad ook erg van slag van zijn. Maar vind dat een werkpuntje voor mezelf :o had toen 1x in de M2 174,5 die ik niet aan zag komen, nou ik had er echt last van :') Maargoed jury's blijven ook maar mensen, kan de volgende keer zo anders zijn!

Laura1982, wat een gup is het nog haha! Maar fijn dat ie zo braaf is!

Mellamoshan, jeetje wat een pech zeg zo met beide paarden :(:) hopelijk krijg je hem toch nog goed zodat jullie weer lekker aan de bak kunnen! Andere paard is qua diagnose wel veel lastiger, hoor je toch weinig succes verhalen..

Dreamguide: lekker dat ze zo fanatiek aan het sjouwen is!

Mijn arm gaat langzaam gelukkig steeds wat beter, heb nog even te gaan voordat ie weer 100% is maar het ergste gehad!

Hier verder lekker aan het trainen, zondag naar binnenbak geweest en gisteren kon het gewoon weer lekker 'thuis'. Zijn lengtebuiging is nu met zijn nieuwe zadel steeds wat fijner :D