Oké... ik zit met n rare vraag maar kan nergens n antwoord op vinden en aangezien er hier ook wat juryleden tussen zitten hoop ik dat iemand me een antwoord kan geven...
Ik heb n pony die gereden word door een 13 jarig meisje die met haar eigen paard start, nu wil ze graag tzt mijn pony gaan uitbrengen maar we zitten met de vraag of ze dat bij de paarden mag zonder dat t ten nadele komt van n eventuele volgende jonge eigenaar van de pony.
Kan ze dat doen zonder dat t dus n nadeel voor n volgende eigenaar kan zijn of zouden jullie zeggen: start tussen de pony's? Volgens de KNHS mag ze in beide starten (dus de desbetreffende pony bij de paarden of bij de pony's).
Ik hoop dat iemand me hier misschien wat meer duidelijkheide over kan geven.
MvG
LdJ
Geplaatst: 04-07-16 22:34
Je bedoelt, als ze bij de paarden gestart is, mag de volgende ponyruiter dan wel bij de pony's starten? Volgens mij wel, mits die gemeten is door een ponymeter van de knhs Pin me er niet op vast, maar het lijkt me sterk dat de regels anders zijn!
Ja hoor dat mag gewoon maar ik zou lekker tussen de ponies starten zolang t nog mag..
Paint_Lover
Geplaatst: 05-07-16 01:29
Dat was precies wat ik bedoelde....
Thanks voor de info!
Waarschijnlijk gaat de pony toch tussen de paarden gestart worden, hij is vrij groot en we zijn bang dat ze dan bij de pony's minder gejureerd gaat worden. Hij is D pony gefokt maar we gokken dat hij daar net (of iig iets) overheen gegroeid is... pony word sowieso officieel gemeten voordat ze wedstrijden gaan starten (hij word ook rx gekeurd ivm het feit dat hij tzt voor de verkoop is en ik ze graag gekeurd aanbied)
Je kan volgens mij een startpas voor een 'paarden combinatie' aanvragen voor ruiters onder de 18 met een pony.
venivedivici
Geplaatst: 05-07-16 14:25
ambre schreef:
Duke is leuk zeg!Al zadelmak?
Cubalibre:Dan moet ze toch gewoon bij de E ponies uitkomen? Lijkt mij ten alle tijden gunstiger dan bij de paarden.
Nee hijs nog niet zadelmak Binnenkort gaan we ermee beginnen.
Paint_Lover
Geplaatst: 05-07-16 14:29
Ze mag bij de E pony's starten maar die groep word dus volgens mensen die tussen de pony's starten helaas heel erg onder gewaardeerd. Dat werd ons gister ook al verteld door een bestuurslid van de KNHS en hij zal het dus wel weten denk ik dan
Ik heb contact gehad met de KNHS en ze mag idd zelf weten of ze bij de paarden of bij de pony's wil gaan starten... was alleen vergeten te vragen of ze dus ook evt tussen de pony's mag starten zonder dat dat n nadeel is voor de pony.
Nies_
Geplaatst: 05-07-16 14:33
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou in de omgeving is, maar ik heb nog nooit gemerkt dat e-pony's worden ondergewaardeerd. Wel dat het gewoon een veel mindere categorie is dan de d-pony's of paarden. Bij het springen in handicap heb je doorgaans bovenaan het klassement veel meer d-pony's en onderaan meer e-pony's. Daar komt op de klasse B tegenwoordig na geen jury aan te pas.
Als ik vanuit jury perspectief praat kan ik me echt niet voorstellen dat een e ondergewaardeerd wordt.. Geloof me ga nieteens inschatten hoe groot de pony is zolang de combi maar passend is. Hier krijgen pony combis over de linie meer punten dat heb ik wel gemerkt toen ik met mn pony van de ponys tussen de paarden ben gaan starten
Mijn dochter heeft bij de pony's ook altijd mooie punten gereden met Sammy die 1,56 is en toont als een paard.
Sjolvir
Geplaatst: 10-07-16 15:43
? E-pony's lager gepunt, wat een onzin, moet je er met meetlint naast gaan staan en dan gaan jureren, lijkt me dus niet.
Mijn E-tje heeft het super gedaan. WE1 gestart en gewonnen, nou was het allicht ook wat krom dat ik 1 startte, aangezien ik normaliter 2 start. (jaar geleden en ook niet meer voor getraind, maar dat doet er niet echt toe). Leuk detail was de prijs, niet het zakje voer (dat voor Sjol is Toobs komt ervan onder de bulten te zitten), maar de envelop met 100 euro Zoveel heb ik nog nooit gewonnen!
Dat ik geen 2 startte kwam doordat het districts kampioenschap mennen in Amersfoort zou zijn en vandaag.... Dat werd verzet naar de Haarlemmermeer en dat ging ik autorijdend niet trekken, nu was naar huis rijden al soort van ramp. Dus geen districts, maar ondertussen (had namelijk op maandag afgemeld voor 2 ivm verzette districts (zou vorige week zijn, maar was verzopen), op dinsdag bleek dat ze geen vergunning kregen voor Amersfoort, dus districts afgezegd en wou ik weer 2, maar dat was ondertussen vol. Dus dan maar zo. Baal echt wel van dat we geen districts hebben kunnen rijden, maar is niet anders... Dit moest ik echt betalen en districts was verzet dus kon ik kostenloos onderuit...
Donderdag clinic gereden bij de jury uit Portugal, was leuk! Vrijdag zelf hindernissen geoefend, zaterdag dus de wedstrijd en vandaag BOS!!! (zat namelijk in Kootwijkerbroek). Ondertussen staat Toobs al weer paar uur bij zijn vriendinnen in de wei. Helemaal blij op die gekke gozer!
Toobs zijn prijzen.
Ingevlochten staart voor de WE.
Bos!!! Met zijn WE hoofdstel en chique dekje
Super schattig, gisteren tussen de dressuur en de stijltrail stond ie te dutten, heeft me niet eens gezien, ben langs geslopen, centebaklipje en oogjes op half 7. Normaal gaat ie liggen slapen, maar aangezien de stal nogal nat en stroloos was stond ie te dutten.
Ik heb vanmorgen na dik 2 maand ook weer eens gestart. Eerste proef dacht mevrouw dat het een bosritje oid was, toch nog 180 punten, 2de proef ging al stukken beter 196! Punten en een 2de prijs.... Dus na 2 wedstrijden staat de teller alweer op B+5
Ben benieuwd naar dat mooie dekje van Toobs! Gefeliciteerd met je prijs Sjolvir, leuk bedrag.
Saskiaojan ook gefeliciteerd met je prijs en punten.
Vandaag zijn Jones en ik voor het eerst dit jaar gestart. Gezien de voorbereiding van slechts zes dagen (vanwege onze natte bak) ging het eigenlijk niet eens zo slecht. Met het losrijden was Jones helemaal hyper, brullen als een hengst, aan galopperen zodra ik mijn been aanlegde, voor werkelijk alles wegspringen. Van de stress beet hij zelfs op zijn lip en had hij bij het losrijden bloed aan zijn mond. Dus ik heb hem zo relaxed mogelijk gereden in de proef, met als resultaat dat in beide proeven de impuls onvoldoende was. Maar ik heb fijn gereden, Jones deed zijn oefeningen best braaf en we hadden toch nog één winstpunt.
Paint_Lover
Geplaatst: 12-07-16 13:55
Ik geef alleen maar aan wat er mij verteld word.... Heb daar zelf helemaal geen kaas van gegeten aangezien ik al heel lang niet meer tussen de pony's heb mogen starten
Hier word iig redelijk snel n startkaart aangevraagd en dan mag mijn mannetje volgende maand wss al zn debuut gaan maken.... Nog maar n maand of 2 echt onder het zadel maar hij doet t zo goed dat ik geen reden zie om m nog langer thuis te houden
Gewoon wat km's maken....
Fijn dat je fijn gereden hebt en Jones zijn oefeningen best braaf heeft gedaan Sammyoo!
Gefeliciteerd Saskia en Sjolvir!
Voor de liefhebbers: ik heb t dus over deze knapperd.....
Hier met mij in t zadel (nadat ik de afgelopen 2 jaar alleen maar western gereden heb, dus m'n dressuur is wat roestig )
Kaula
Geplaatst: 12-07-16 20:20
Oh dat is zeker een knapperd!
Gefeliciteerd met de punten/prijs Saskiaojan, Sjolvir en Sammyoo! Leuk om te lezen dat iedereen zo goed scoort mijn hun pony .