[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:22

Ik was ook van het weekend.
2 winst rijker.
Maar teleurgesteld mijn gevoel was beter dan de punten.
Maar goed toch weer 2 winst met mijn tinker tussen alle hoogopgeleide paarden. Dus toch trots
Als ze nu ook nog aan het been zou blijven impuls zou houden en niet voor iedere scheet stilvalt zouden de punten veel beter zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:09

Onley, gefeliciteerd.
EllyC, zou wel gaaf zijn bontje aan de spring, maar vind maar eens wedstrijd ruitertje die dat kan en inderdaad, bij de pony's hoort ie dan wel, anders wordt het hem wel moeilijk gemaakt.

Mijn pony's zijn weer even zadel pony af... maar binnenkort wel weer zadelpony's.
Hepsie is terug van beleren voor de wagen, meegeweest op KNHS zomer instructie week mennen en zondag voor het eerst sinds maanden zadel erop en buitenrit gedaan en vandaar rondje gedressuurd.
(maar die start voorlopig niet, die wil ik voor ze gaat starten M klaar hebben, dus nog meerjaren project)

foto's van Rosan Stokker photography voor de KNHS, die de foto's dan weer aan de menkampers geeft.

Afbeelding

Afbeelding
Die waterbak met Hepsie koste me wel kwartier om erin te komen :+ :+ verzopen weiland waar nog gras sprietjes te zien waren vond ze geen probleem, maar dit sprietloze water gebeuren vond ze niet wat en zie dan maar een paard voor de wagen te overtuigen dat ie er toch in moet en het leuk te houden, want water moet leuk zijn. Maar overtuigen is gelukt en ze is er door geweest.

Afbeelding

Afbeelding

YvvvWedg

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:26

Wij zijn ook weer een winstpunt rijker, onze teller staat op M2+4 nu.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 00:51

Gefeliciteerd met de puntjes!

Hepsie blijft zo'n onwijs leuke pony!

Mijn pony had een prachtig valk merrie veulen gekregen, helaas niet van mij. Vandaag overeengekomen dat ze een nieuwe eigenaresse krijgt; namelijk ikke. :) erg blij mee. Dus over 3 jaar heb ik hopelijk m'n toekomstige topper om rustig aan nogmaals naar het Z te rijden met een pony tussen de paarden.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:10

Let je even niet op, loopt zomaar Hepsie voor de wagen! En dan ook nog door de waterbak :oo

Ingewikkeld verhaal a-d, maar ik denk dat ik het begrijp. Foto??

Dit weekend zou onze rentree in de wedstrijdring zijn. Toen ik me inschreef had ik ruim een maand om ons goed voor te bereiden. Helaas is onze bak, ondanks de drainage, door de enorme hoeveelheden regen te vaak te nat geweest om goed te kunnen rijden. Aangezien Jones en ik het echt van de goede voorbereiding moeten hebben, zeg ik de wedstrijd maar af :=
Op deze manier komen we ook niet echt verder om Pepita zadelmak te krijgen, ik baal ervan :(

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:51

Ah da's poedersuiker.. Mijn bak is eigenlijk nog goed, alleen Angel heeft last van het benauwde weer iedere keer dus dat schiet ook niet op. Mijn paard is inmiddels zadelmak, dus dat is dan nog iets. :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:01

Dat is fijn, je paard zadelmak. Misschien moet ik Pepita maar gewoon wegbrengen om zadelmak te maken. Alleen zo jammer omdat we het zelf kunnen... zucht...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:44

absque_dubio schreef:
Gefeliciteerd met de puntjes!

Hepsie blijft zo'n onwijs leuke pony!

Mijn pony had een prachtig valk merrie veulen gekregen, helaas niet van mij. Vandaag overeengekomen dat ze een nieuwe eigenaresse krijgt; namelijk ikke. :) erg blij mee. Dus over 3 jaar heb ik hopelijk m'n toekomstige topper om rustig aan nogmaals naar het Z te rijden met een pony tussen de paarden.

Gefeliciteerd met je nieuwe paard (oke, veulen..).

Sammyoo, ik wou Heps ook zelf voor de wagen zetten, maar wegens omstandigheden kon ik helemaal niets met 3 paarden, was al blij dat ik er 1 (Zwarte) nog 2 x in de week bezig kon houden, dus weggebracht, geen spijt van!
Wel zonde dat de bak bij jullie zo nat is.

Nies, balen... maar dat had Sjol vroeger ook, heb daar maar mee leren leven.

Heps van de week weer onder het zadel gehad (heb vakantie, vrij dus en dus tijd voor de paardjes), deed ze super. Eens kijken of ik haar zo ver kan krijgen dat ze eind juli B Fjordsport kan starten.

Morgen is.. eh misschien? het districts kampioenschap mennen, Sjol en Toobs gaan mee, zijn schoon, district maakt om 17.00 uur bekend of het doorgaat, vanwege de neerslag uiteraard.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:20

wij gaan morgen onze eerste enducrance wedstrijd starten... wie had dat ooit nog gedacht. Ik ga mee met een vriendin die gezelschap zocht voor onderweg. Voor mij is het gewoon een leuke (iets langere) buitenrit die toevallig ook een wedstrijd is. Ik start klasse I kort (22km) dus wel officieel, dr is nu een nieuwe regeling dat als je een startpas hebt je ook klasse I officieel mag starten zonder lid te zijn van de endurance vereniging kost wel 10 euro meer startgeld.
Aangezien impuls exact het zelfde is dacht ik doe maar meteen officieel dan he haha

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:40

Kady leuk! Veel succes en 22 km is hele mooie korte instap afstand!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 02:26

Wat leuk, een heerlijke lange buitenrit! Heel veel plezier!

Wat balen van de bak zeg. Het weer is ook drie keer niks de laatste tijd. Anders nog even wachten met verder beleren?

Hier mijn knappe Pretty :) een valk met 4 witte benen en bles. Moeder is mijn welsh nwr ster sport merrie, en vader is goldstar du bois. Ik heb vorig jaar zelf de hengst uitgekozen maar het veulen was van iemand anders, nu gelukkig alsnog van mij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:45

Oh, wat een heelijk diertje! Ga je vast veel plezier van hebben.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:50

Wat een knapperd zeg!Echt een pretty!

Mijn veulen groeit ook zoooo hard,die gaat de moeder vast en zeker voorbij.

Afbeelding

Heb mijn rooie weer te koop staan.Op het moment zat leuke beesten te rijden en hoewel ik de wedstrijden vd endurance erg leuk vind,is dat trainen niet echt wat voor mij.
Mij te tijdrovend en ik heb inmiddels alle rondjes wel gezien.
Vandaag in Etten-Leur gestart en ze liep weer top.
De merrie vh veulen heb ik ook weer onder het zadel.Die heeft er best lang uitgelegen en is zo enorm veranderd in haar lijf.
Dat gaat wel weer ff duren voor ik die weer naar mijn zin heb.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:58

Ha ha, ja, endurance trainen kost ook best wel tijd ja!
Maar mij hebt ook zat te doen en jeetje jouw veulen is inderdaad al stuk gegroeid zeg!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:34

Wij hebben ook in etten leur gestart grappig kleine wereld. Voor de eerste x ging het best goed. We hebben niet echt hard gereden want vond de bodem op sommige stukken erg slecht. Heb ook geen idee hoeveelste ik ben geworden want moest weg wegens een afspraak. Maar ik heb het uitgreden en kon meteen aanbieden me hartslag van 59 dus ben happy dr mee

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:47

Heel hard ging het niet,bodem was soms idd erg slecht.
Mijn vosje kan zo enorm stressen.Niet dat je het aan haar ziet maar die hartslag verraad alles.
De 1ste 10 min op 180 gereden.Toen ging het langzaamaan naar beneden.
Normaal draaft ze op 125 max.
Bij de voorkeuring hartslag al op 52,vorige x op 45.
Wij ook weggegaan hoor,ik moest herkeuren dus dan houdt het al op.
Degene met wie ik samen reed heeft wel direct aangeboden.
Geen idee hoe hard we gereden hebben maar nooit sneller dan 12,5 p uur.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:18

Ah leuke veulens!

Fijn dat de endurance goed ging! Zou echt niks voor mij zijn overigens :=

Heb Angel net even aan de longe gehad en dat ging goed dus ik hoop dat we de training nu eindelijk kunnen oppakken. Impala zit achter het behang; die weigert natte voeten te krijgen en ondanks dat mijn bak prima is staan er wel wat kleine plasjes nadat het vanmorgen weer keihard regende.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:47

Hoeveelste was je nog kady?
Mijn partner in crime was 2de.Dan baal ik nog meer.
Als die van mij nou een beetje chill over de finish zou komen had ik dus ook hoog geeindigd.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:50

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:02

Ambre ik was zevende van de 20 deelnemers. Voor iemand die eigenlijk voor de lol mee deed omdat een vriendin het leuk vond als ik mee ging niet slecht toch haha. Vriendin lag er helaas uit door een te hoge hartslag bij de na keuring.
Denk dat ik nog wel eens mee ga doen maar dan alleen rijd, nu toch veel rekening gehouden met vriendin hoe zij graag wilde rijden maar mijn pony is heel anders . Die van mij mag je gerust een flink stuk in galop zetten waarna je wat kan stappen doe je dat niet dan kan je heel de weg je poony inhouden die van haar liep beter als je veel draafde in een laag tempo en weing stapte heb me aangepast aan haar omdat ik voor haar mee ging.
Vond het wel leuk dus wie weet in de toekomst nog eens in mn uppie

Balen ynskek van de verkoop maar wie weet wat er nog op je pad komt in de toekomst

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:35

Wat jammer ynskek.Hopelijk krijg je hem verkocht.

Kady:ik heb vorige x alleen gereden en dat is me ook goed bevallen.
Hoewel ik met degene waar ik nu mee was prima mijn tempo aan kan houden.
In de clinic die ik gevolgd heb werd me verteld te oefenen op zoveel mogelijk hetzelfde tempo.
Dit is minder belastend dan steeds tempowisselingen.
En je paard moet dan idd leren om in jouw tempo te lopen anders kost het nog teveel energie.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:45

Ik heb ooit een periode mee gelopen in de renwereld en vanuit daar dus veel mee gekregen betreft galop training . En zo ben ik eigenlijk altijd blijven rijden opbuiten ritten. Dus langere aftanden in galop rijden in het zelfde tempo. Mijn pony is dat dus ook gewend legt ook met gemak 5 km af in galop op een standaard buitenritje. Wij rijden meestal zo n 15 km en dan dus 5 km stappen 5 in galop en de rest nog in stap en draf. Ik heb geen kaas gegeten van endurance er ook niet specifiek op getraind dus als je dan moet aanpassen aan een ander en heel wat anders doet dan wat je gewend bent dan word pony boos haha.

Maar het was een mooie ervaring voor de eerste keer en stel dat ik echt de smaak te pakken krijg dan zal ik me wel meer verdiepen in de trainings methode voor endurance

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:48

Galop is voor de klasse 1 nog veel te hard,dan zul je idd vaker moeten stappen.
Vergelijk het gewoon met marathon lopen,er komt geen sprinten aan te pas.
In de hogere klasses zul je veel meer moeten galopperen.
Maar de trainingsopbouw is uiteraard hetzelfde.
Ik vind het wel een leuk spelletje.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:56

Wat een lieve veulentjes :+:

Leuk dat er hier ook endurance ruiters zitten. Daar komen denk ik nog vaker pony's voor dan in andere takken van de sport.

Ik ben vandaag voor het eerst gestart, nouja HC dan.
Had netjes 191,5 en 190,5, dus ik ben super tevreden :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:10

Mocht een van jullie iemand weten voor hem hoor ik het graag