Gefeliciteerd Urosa! Heb je al bericht terug van Petrie?
Wat fijn nieuws Haike 
Nimber, hoe gaat het met de nieuwe topper?
Wij zijn vanaf vandaag ook weer terug in lockdown. Privé lessen mogen nog steeds, maar geen manegelessen meer en maar één persoon per paard per dag. Gelukkig mag mijn bijrijdster dus nog komen wat ik financieel gezien eigenlijk toch wel nodig heb 
Ook hebben wij de laatste maanden wat gedoe gehad met een van de hengsten, maar ik denk dat dit binnekort wel in het nieuws gaat komen. Ik snap nooit hoe "paardenmensen" zo hard hun best kunnen doen om een gebrek te verbergen. De waarheid komt uiteindelijk toch altijd boven
haike schreef:SW: wat leerzaam dat je ook op het paard van jouw instructrice mag gaan rijden/voelen, ontwikkel je zelf ook veel gevoel van weer.
Ik lees ook dat je de travers een beetje uit de weg gaat omdat ze daar eerst zelf al teveel van deed, maar is het dan juist geen goede (gehoorzaamheids)oefening om dat toch stukjes mee te nemen en haar dan weer recht te stellen? Ik neem aan dat ze ondertussen een hoop heeft geleerd en je dus wel nu bewust wat mee kan nemen als training ipv vanuit Roz te laten komen.
En vervelend van je zadel!
Ik ga het op de hoefslag inderdaad een beetje uit de weg, maar ik moet zeggen dat ik in de 40x80 bak sowieso niet veel op de hoefslag rijdt. Ik doe bijv. wel travers in galop op de 1/4 lijn, of in de voltes, maar wil niet dat ze steun zoekt in het "spoor" van de hoefslag. Sinds dat het achterspoor breder is dan voor, rijd ik voor het gevoel SB, maar eigenlijk galopperen ze dan natuurlijk recht. Ik weet niet of ik het zo goed uitleg, het is namelijk niet dat ik volledig SB rijd op de hoefslag.