[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:10

Karel heeft ook de neiging zijn kont naar binnen te zetten. Ik zet hem dan vaker iets schoudervoor maar rij inderdaad ook wel travers op de lange zijde of op de volte omdat ik het een goede oefening vind. Ik wissel het wel af met rechtuit of dus schouderbinnenwaarts.

Nimber, lekker aan het rijden en werken dus! Leuk een nieuwe topper, wat voor één is het?

Laura1982, leuk een Fries :) ik vind het vooral jammer dat de winkels zo lang dicht zijn. Had nog dingen willen halen voor Kerst. Gelukkig nu een tafelkleed gevonden bij de Aldi en wat via Marktplaats :+ En baal wat van de wedstrijd stop. Maar dat zijn allemaal maar kleine dingetjes, voor de rest kom ik er ook goed mee weg. Mijn man werkt op een dagbesteding voor mensen met een beperking dus dat loopt ook gewoon door.

Ik heb gisteren gereden, de bak was best nat dus moest aanpassingen maken maar het ging fijn  hij kwam 1x zo mooi terug uit een kleine verruiming, echt op de achterhand  <3

Ik ga morgen weer filmen. Zondag normaal rijden en dan dinsdag ook filmen vanwege kerst. Dus wij zijn mooi onder de pannen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:23

Ik ga weer eens een bijlezen hier, vast sorry als ik iets vergeet.

Urosa: fijn dat je zo lekker aan het trainen bent! Wel zonde zeg van je laarzen, heb je al een reactie terug?
En gefeliciteerd weer met je punten, zo heb je straks tegen de tijd we weer mogen wel je wp bij elkaar. Ga je meteen over? Hoe was het filmen gisteren gegaan?

SW: wat leerzaam dat je ook op het paard van jouw instructrice mag gaan rijden/voelen, ontwikkel je zelf ook veel gevoel van weer.
Ik lees ook dat je de travers een beetje uit de weg gaat omdat ze daar eerst zelf al teveel van deed, maar is het dan juist geen goede (gehoorzaamheids)oefening om dat toch stukjes mee te nemen en haar dan weer recht te stellen? Ik neem aan dat ze ondertussen een hoop heeft geleerd en je dus wel nu bewust wat mee kan nemen als training ipv vanuit Roz te laten komen.
En vervelend van je zadel!

Nimber wat gaaf dat hij de pirouette ook zo oppakt! En leuk dat je een nieuwe topper hebt, maar die 40 cm zal wel heel erg wennen zijn elke keer als je ze meteen na elkaar wil rijden :+

Nouvel, hoe is het nu, zit je er alweer op? Spannend de 29ste!

Laura flink aan het scheren dus. En wat spannend dat Ilias al bijna naar huis komt, echt aftellen dan dus nu.

Hier echt fijn aan het trainen nu weer, denk nu weer bijna terug zijn op niveau dus dat valt totaal niet tegen. Merk wel zelf echt weer lastig vind om snel genoeg te zijn met mn hulpen en op tijd los te laten. Ga nu na het rijden ook steeds vaker buiten/kwekerij in om uit te stappen, eerst was dat altijd erg spannend en flink werken om uberhaupt vooruit te kunnen maar merk dat ze de laatste tijd ook daarin gigantisch veranderd; vandaag na rijden echt 20 minuten op pad geweest met allemaal nieuwe paden en ze heeft heerlijk aan lang teugeltje rondgekeken <3

Lockdown verder hier nog weinig echt 'last' van, winkels kwam ik al zo min mogelijk momenteel en nu vakantie dus hoef weinig op pad verder ook, dus lekker thuis aan de rommel en wat boeken lezen.
Werk wel in het onderwijs dus de laatste 3 dagen voor de vakantie was het wel heel raar, er stonden nog leuke kerstactiviteiten gepland met leerlingen en opeens gingen die allemaal niet door, alleen de toetsen nog, dus de laatste dagen steeds met kleine groepjes gezeten. Was ook echt compleet overzicht van de dagen kwijt, op woensdag al :o

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 16:11

Ik heb gisteren echt fijn gereden en was ook tevreden met het proefje. Nu al punten terug, 208,5 :oo Ben er een beetje hyper van :')
Afbeelding

En wat het extra leuk maakt, 2 weken geleden 183,5 bij deze jury gereden. Ik had toen met losrijden wat discussie met hem en hij liep ook minder fijn.

Vandaag weer gereden en hij was niet helemaal lekker door de schouder/ begin hals qua lengte buiging. Wel goed los kunnen werken :D dinsdag gaan we weer filmen als de bak te doen is, zag best wat regen in de voorspelling helaas.

Ga inderdaad straks direct Z1 starten als we weer op pad mogen. Vind het wel heel jammer dat ik geen wedstrijden in de M2 heb kunnen rijden, maargoed het is niet anders.

@Haike fijn dat jullie weer bijna op niveau zijn en lekker aan het werk. Zo'n rondje buiten uit stappen is wel heel waardevol! Vond het voor de kindjes wel sneu dat het zo abrupt stopte. Merkte om me heen dat sommigen daar echt last van hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:52

Gefeliciteerd urosa, knappe punten!

Hier werk ik met pubers, dus maandag toen het nieuws uitlekte waren ze erg blij en was het chaotisch op school.
Dinsdag waren ze weer een stuk rustiger, ik heb vooral examenklassen en die begonnen toch wel vragen te krijgen over hoe en wat.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:23

Gefeliciteerd Urosa! Heb je al bericht terug van Petrie?
Wat fijn nieuws Haike :D
Nimber, hoe gaat het met de nieuwe topper?

Wij zijn vanaf vandaag ook weer terug in lockdown. Privé lessen mogen nog steeds, maar geen manegelessen meer en maar één persoon per paard per dag. Gelukkig mag mijn bijrijdster dus nog komen wat ik financieel gezien eigenlijk toch wel nodig heb :+
Ook hebben wij de laatste maanden wat gedoe gehad met een van de hengsten, maar ik denk dat dit binnekort wel in het nieuws gaat komen. Ik snap nooit hoe "paardenmensen" zo hard hun best kunnen doen om een gebrek te verbergen. De waarheid komt uiteindelijk toch altijd boven -O-

haike schreef:
SW: wat leerzaam dat je ook op het paard van jouw instructrice mag gaan rijden/voelen, ontwikkel je zelf ook veel gevoel van weer.
Ik lees ook dat je de travers een beetje uit de weg gaat omdat ze daar eerst zelf al teveel van deed, maar is het dan juist geen goede (gehoorzaamheids)oefening om dat toch stukjes mee te nemen en haar dan weer recht te stellen? Ik neem aan dat ze ondertussen een hoop heeft geleerd en je dus wel nu bewust wat mee kan nemen als training ipv vanuit Roz te laten komen.
En vervelend van je zadel!

Ik ga het op de hoefslag inderdaad een beetje uit de weg, maar ik moet zeggen dat ik in de 40x80 bak sowieso niet veel op de hoefslag rijdt. Ik doe bijv. wel travers in galop op de 1/4 lijn, of in de voltes, maar wil niet dat ze steun zoekt in het "spoor" van de hoefslag. Sinds dat het achterspoor breder is dan voor, rijd ik voor het gevoel SB, maar eigenlijk galopperen ze dan natuurlijk recht. Ik weet niet of ik het zo goed uitleg, het is namelijk niet dat ik volledig SB rijd op de hoefslag.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:22

Ahja met pubers ligt het weer anders haha. Maar raar schooljaar zo voor ze.

SW, Petrie kan ze maken gelukkig. Ik ben ze helaas wel lang kwijt. Gisteren beetje impulsief besloten om alsvast nieuwe trainingslaarzen te kopen, 25% korting bij de Divoza. Heb gekozen voor de Petrie Padova
Afbeelding
Mijn huidige trainingslaarzen zijn echt zo gehavend dat ik het echt niet zag zitten daar mee op wedstrijd te verschijnen als mijn Superiors nog niet terug zijn. Blijf de oude trainingslaarzen thuis wel afrijden. En hou ik de nieuwe trainingslaarzen voorlopig ook voor netjes.

Gelukkig dat je nog wel mag blijven rijden! En je bijrijder ook. Ik heb nu wel geluk dat Karel aan huis staat bij zijn eigenaren. Scheelt veel gedoe.

En wat bizar van de hengsten zeg. Ben benieuwd.

Laura1982

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:04

Haike uitdagend werken met pubers!

Sw fijn dat jullie ook nog mogen en kunnen. Ja gebreken zijn altijd lastig maar als hij het al eerder had komt het echt wel boven tafel. Ik zou denken wees eerlijk want dat levert het beste op voor paard en koper. Want nu achteraf hoop gezeur en voelt toch beetje als kat in de zak.

Weekend heel fijn getraind neem nu vaker balkjes draven mee en hij wordt er e c t fijner van.

Allemaal fijne kerstdagen laten we hopen dat 2021 een mooi wedstrijd jaar wordt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:46

Urosa goed gedaan!

Mooie laarzen hoor! Ik heb 3 paar laarzen. Bruine croco lak voor in t bos.
Zwarte slangeleer print met steentjes voor thuis en zwarte laklaarzen voor op concours.
De eerste twee zijn ook wel iets wat af aan t raken maar daarom hoef ik daar niet zuinig op te zijn. Mag ik weer wat nieuws Haha.

https://youtu.be/Es6xI2SSbY8

Donderdag weer gelest. Blij met de draf. Begint echt wel stoer te worden. Stukje sluit werk pakt hij ook zo knap op. Tuurlijk is t nog groen en niet stabiel maar dat hij dit soort dingen aanpakt maakt me zo onwijs trots.
Kan echt niet wachten tot ik weer kan starten.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:48

Nimber, ik ben ook gek op croco, slangenleer, lak en honeycomb. Als ik dat bij mijn model laarzen wilde werd dat echter voor mij wat te duur, dus genoegen genomen met een lakrandje.

Mijn nieuwe Petrie's zijn toch binnen dus erg fijn! Toen k bestelde gaf de site aan dat ze niet op voorraad waren en het vroegst 29/12 kwamen. Was erg verrast dat ik gisteren een email kreeg dat ze verzonden waren. Zitten precies goed en staat netjes. Misschien dat ik ze nog eens door een derde partij wat laat oppimpen. Heb nog geen antwoord of de Divoza mijn Superiors kan maken. Zou fijn zijn, ben ik ze minder lang kwijt als dat ze helemaal naar Petrie moeten. Maargoed, als ik ze wel lang kwijt ben heb ik nu sowieso nette laarzen voor mijn Z1 debuut :D Het gaat ook totaal niet goed qua Corona dus het is allemaal erg afwachten ook.

Terecht trots hoor, hij pakt dat echt wel heel makkelijk op! Snap dat je graag weer wilt starten nu hij het zo lekker doet. Zo te zien hebben jullie ook nog lang niet het plafond bereikt :D

Laura1982 fijn dat je weer lekker hebt getraind en de balkjes helpen hem fijner te maken!

Ik heb vandaag hopelijk mijn laatste proefje opgenomen. De bak was nogal een water ballet. Waar mijn vorige ruin daar heel fijn van ging lopen en mooi opbollen, haat Karel water en drukt zich eerder eruit en wil erover heen springen :') Dus moest er wat meer aan rijden, en zitten wat foutjes in. Vond dat ik het goed kon herstellen dus ingestuurd. Ik heb wel voor mindere proeven winst gekregen maar soms hangt het ook net af bij wie hij te liggen komt. Ik verwacht nu geen dikke punten, maar ben zelf wel tevreden dus erg benieuwd. Ben nu voor het eerst sinds tijden weer zenuwachtig voor mijn punten, zo fijn als ze binnen zijn zodat ik kan promoveren :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:24

Ik heb het laatste punt binnen dus ben nu Z1 startgerechtigd :):)

Ga de lockdown vooral gebruiken om de vliegende wissel proberen te bevestigen en lekker doortrainen qua soepel maken, scherper en sterker.

Hopelijk kunnen we begin 2021 weer op wedstrijd al lijken de cijfers nog niet zo gunstig.

Hoe gaat het met de rest hier?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:33

Nimber, ik kijk toch telkens een tikkie jaloers naar je filmpjes. Zo fijn als dat je die reus aan het lopen hebt en zoals hij het oppakt, echt zo leuk om naar te kijken! Echt knap!

Urosa gefeliciteerd met je laatste wp

Laura, al aan het aftellen?

Kan even niet verder lezen want mijn mobiel wil niet meewerken. Wel alles meegelezen maar kan het dus niet terug halen nu om op te reageren.

Wij zijn wel lekker aan het rijden nog. Althans lekker, lekker...
onze ellende begint weer opnieuw... echt, kan wel janken.
De eerste maand was ik zo intens blij met m’n nieuwe zadel. Zat heerlijk en hij liep er fantastisch onder. Maar zoals ik zeg... de eerste maand...
Ik dus terug naar zadelmaker. Die bijgevuld, moest even een bontje onder zodat hij wat hoger kwam tot hij wat meer spieren rond zijn schoft terug had.
Maar hij ging er steeds slechter onder. Brak af achter het zadel met rijden, wilde niet meer knap onderbrengen. En met veel kunst en trekwerk kreeg ik hem wel zover, maar zo wil ik het niet en moet het ook niet hoeven.
Zadelmaker langs en eigenlijk hele passessie opnieuw gedaan en een ander model te leen gekregen om te proberen. Hier lijkt hij redelijk wel onder te blijven lopen, maar het is niet het zadel voor mij. Ondanks een aardig isolerende laag doen m’n zitbeen knobbels zoooo zeer met dat zadel. Heb er echt heel weinig steun aan ook en denk niet dat er genoeg aangepast kan worden om het comfortabel voor mij ook te krijgen...

Gisteren even met bbp gereden en daar deed hij het van de week super op. Hij blijft dan lekker licht van voren, hetgeen ik met de andere zadels echt mis. De een erger dan de ander.

Wat een drama dit. Wordt er zo moedeloos van. Echt bijna in staat om paard te verkopen en een zadel te kopen met paard erbij....

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 15:52

Mella wat lief, dank je wel voor je mooie compliment!
Maar jeetje wat oliebol van je zadel zeg! Wat kan de zadelmaker nog voor je betekenen? Eventueel terug nemen?
Ice kreeg van mn nieuwe zadel net wat kale plekjes achterop dus ik heb er nu ook een schaap onder. Welke zadels heb je nu geprobeerd? En welk merk heb je nu?

Urosa yessss mooie mijlpaal. Nu hopen dat je snel kan starten.

Ik ben lekker aan t door prutsen met mn pirouettes en het sterker en vlugger scherper maken van de draf. Morgen kerst puzzel rit dus van de week heeft hij al volgehangen met arrenslee bellen aan de longe gelopen maar hij gaf geen kik.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:33

Mella ja ik ben zeker aan het aftellen.
Mocht dit weekend en het weekend van oud en nieuw ook werken dus het is even alle ballen in de luchten houden. Ben gelukkig dinsdag en woensdag vrij zodat ilias kan wennen aan z'n nieuwe plek en mij.

Sorry verder niet echt tijd gehad om bij te lezen hopelijk heeft iedereen fijne kerstdagen gehad en niet teveel gegeten

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:28

Laura- wat vervelend, ik ben helaas ook aan het werk -O-
Nimber- hoe ging de kerstrit?
Urosa- gefeliciteerd! :D
Mella- herkenbaar. Mijn zadel is nu voor de derde keer terug bij de zadelmaker, maar ik ben er bang voor... Gelukkig past het zadel van mijn instructrice wel en mag ik die voorlopig gebruiken. Helaas kan ik dit model zelf niet veroorloven :=

Afbeelding

De kerst heb ik gezellig met mijn grote vriend Zhivago gevierd. Ondanks de kou was hij erg blij met een witte kerst :brr:

Afbeelding

Vanaf gisteren ben ik weer thuis en heb ik meteen Roz en Ex gereden, met Roz lekker relaxed over balkjes gedraafd omdat ze een paar dagjes vrij heeft gehad. Mijn vriendin heeft me wat geholpen met Ex en heb zo voor het eerst in een lange tijd weer wissels om de 3 gesprongen en echt piaffe/passage gevoeld. Ondanks het hete Tuschinksy*Kennedy bloed is het toch wel een enorm gaaf beest <3

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:46

SW: gaaf zeg dat je op deze manier weer met het hogere werk bezig kan! En leuke foto zo in de sneeuw!

Nimber: ook nog steeds lekker aan het trainen, is de kerstrit nog wel door gegaan? Het was wel erg slecht weer.

mellamoshan: wat een ellende met de zadels zeg, snap dat je daar even moedeloos van wordt. Hopelijk vind je snel een optie waar paard fijn onder loopt en jij goed opzit.

Ik kan deze periode net wat minder rijden, eerst een pauze vanwege de kerstdagen en nu weer even vanwege oud&nieuw. Ze willen daar nog wel eens veel vuurwerk afsteken en Karel is er geen fan van. Dus maar even voetjes aan de vloer uit veiligheid, zaterdag weer rijden. Dan kunnen we weer fanatieker aan de slag. Ik heb gisteren nog wel heel fijn gereden, helaas in de regen maar dat was het helemaal waard. Hij liep zo fijn te sjouwen dat ik bijna alleen maar heb doorgezeten := en ik had een hele mooie vliegende wissel zijn moeilijke kant op <3

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 08:21

Lekker bezig Urosa

Mijn kerst rit is verplaats naar as zondag!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 08:51

Afbeelding

Iedereen de jaarwisseling goed overleefd?
Dat het maar een gezond en sportief jaar mag worden!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:18

Iedereen de beste wensen voor 2021!
Op naar een gezond en mooi sportief jaar en dat we weer lekker op pad mogen.

Hier is ilias bijna een week op stal. Gaat lekker mee naar buiten maar moet nog echt even landen.

Gisteren even een poging tot borstelen gedaan maar na 5 min was hij er klaar mee stil staan en vaststaan zijn onze doelstellingen voor de komende tijd.

Fijn weekend allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:52

Allereerst voor iedereen de beste wensen, op naar een mooi 2021!

SW, wat fijn dat je bijrijder dan nog wel mag komen, hoe vaak komt ze? En heerlijk zo'n grote bak!

Mooie nieuwe laarzen Urosa! En gefeliciteerd met je 10e winstpunt!

Laura fijn getraind met blakjes, doe je dat vaak? Hoe gaat het met Ilias nu thuis?
Nimber wederom een gaaf filmpje, jullie ontwikkelen hard door!

Mellamoshan wat een ellende met zadels, vreselijk!
Ik heb ook merrie gehad die heel kieskeurig was, als het zadel niet fijn lag voor haar, liep ze gewoon niet of niet fijn. Uiteindelijk een zadel gevonden wat voor het beeld echt niet goed lag maar hier liep ze super op dus dat toen maar gehouden, maar dat gaat dan ook wel tegen je gevoel in, maar ja, je moet iets.

Leuke foto Nouvel!

Wij hebben het jaar afgesloten zoals we ook begonnen waren, met rust want mevrouw had weer eens gek gedaan :\
Gelukkig viel het nu wel mee en kon na weekje vakantie op 1 januari weer longeren en zat ik er 2 januari weer op. En ze was lekker wakker dus ook maar meteen aan het werk gezet en dat doet ze erg fijn, dus hopelijk kunnen we dit jaar meer kilometers maken dan afgelopen jaar.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:00

Haike, zo jammer als ze niet echt voorzichtig met zichzelf zijn. Gelukkig dit jaar wel lekker weer begonnen onder het zadel!

Laura1982: en goed begin met een jonkie, dat is toch het belangrijkste.

Nouvel: wat een leuk plaatje van jullie :D

Wij zijn lekker aan het trainen, ik sluit me echter aan bij de zadel twijfels. Heb het idee dat zijn zadel wat te krap is aan de voorkant. Helaas is het ook lockdown voor de zadelmakers :+ Ook al even wat aan het oriënteren op andere opties als het zadel niet meer passend is te krijgen, maar dat vind ik toch lastig. Zijn boommaat is Wijd, en dat maakt de keus 2ehands weer wat kleiner, neig nu naar een zadel met verwisselbaar kopijzer omdat ik het nieuwe zadel zelf koop, Karel niet van mij is en dat makkelijker weer aan te passen is op een ander paard of makkelijk te verkopen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:17

Haike ik pak het de laatste tijd steeds vaker mee vooral met de oefeningen sluiten en meer op achter zetten. Haike hopelijk zijn jullie weer wat aan het doen en viel het mee met de blessure.

Urosa ja hij leert er een hoop van. Zadels blijven lastige dingen.

Vandaag 1e les van 2021 ging echt heel fijn gereden de juf zei hop hop weer gaan starten. Wissels gaan ook steeds beter en vaker in 1 keer.

Ilias Vandaag voetjes gekrabt en staart de dreads uit gehaald en op 1 lengte geknipt. In 2 weken tijd heel ander paard en met heel veel rust. Ligt savond languit in de box.

Jullie ook fijn aan het trainen?
Was wel fris vanmorgen

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:32

Laura, super van je les zeg! Kan juf leuk zeggen, maar zoals het nu lijkt duurt het nog wel een tijdje, helaas :') Fijn dat je mooi progressie had met de wissels!

Mooie stap weer met Ilias gemaakt! Altijd leuk als ze wat opknappen :D

Mijn hele zadel plan is alweer anders :') was wat aan het zoeken op internet en toen vond ik Paardenzadels Veendam, verkopen fijne merken leren zadels 2de hands. Dus die komt nu 26 januari met een aantal zadels en samen met de zadelmaker. Die komen nog wel ondanks de lockdown, voor Karel wel blij mee :)

Hij heeft nu een 18" Ninon Schutte Moravita
Afbeelding

Hij heeft echt een hele korte rug
Afbeelding

Ik pas waarschijnlijk zelfs nog wel in een 17" dus dat zou wellicht een fijne optie zijn. Ben wel erg benieuwd wat het oordeel over het huidige zadel wordt en of er een optie bij zit die hem en mij nog fijner doet zitten. Ninon Schutte is wel een heel fijn zadel, maar ik merk eigenlijk niks van de diepe zit of wrongen omdat hij voor mij wat groot is.

Ik heb donderdag ook fijn gereden, hij sprong beide wissels in 1x op de hulp en mooi. Zo had het wel in de proef gekund :D Maandag naar les en dan onder begeleiding eens op een andere plek vragen. Gezien zijn geschiedenis erbij wel fijn om dan even iemand te hebben die dan even meekijkt. Morgen ga ik denk ik wat cavaletti en kleine sprongetjes doen ter afwisseling.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:38

Urosa ja met de lockdown nog even wachten maar fijn dat zij bevestigd dat we weer op niveau zijn en beter ook.

Ik hoor wisselende verhalen over de zadels van ninon schutte. Toen zij net startte was de service beter dan nu. Fijn dat hun komen en ind niet mis met 2e hands daardoor misschien meer aanbod wat je kunt proberen en voelt ook fijner in je portemonnee als de kop er al af is.

Ik heb zelf een sella zadel en voor ilias wil ik die ook weer heb al bij ali aangegeven wat ik 2e hands zoek hij laat het weten als het binnen is en weet ook mijn budget. En mocht dat niet fijn liggen op ilias heeft hij meerdere opties.

Wat is jou paardje voor ras? En wil je perse dressuur zadel of is veelzijdig ook te doen?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:10

Karel is een Knabstrupper van 1.47 :) hij is niet van mij, ben wel de enige die op hem rijdt. Karel staat aan huis bij zijn eigenaren, of eigenlijk de ouders van de eigenaresse haha. En wil inderdaad wel echt een dressuur zadel. Voor het springen heb ik een Wintec veelzijdigheid.

Ninon is een beetje slachtoffer geworden van haar eigen succes volgens mij. Maar ik ken haar verder niet. Hun dochter heeft dat zadel gekocht (ook al 2de hands). Ik koop nu dan zelf een zadel, en heb ook geen budget van 3000 euro voor een nieuw zadel. Zoek nu rond de 1.000 euro.

Heb meerdere mensen al heel enthousiast gehoord over Sella. Fijn dat je al een zoekertje uit hebt staan!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:17

Nimber hoe was je puzzelrit?

Haike gelukkig maar een kleine blessure dus. Maar vervelend is het wel. Wel alweer aan het rijden nu?

Sw dat lijkt me echt een heerlijk zadel!! Is jouw zadel intussen alweer op orde?

Beste wensen allemaal nog! Zat zo niet in de feestdagen-sfeer, ben het helemaal vergeten overal.
Hoe was het bij jullie met vuurwerk in combi met de paarden? Hier een van de buren een beetje die afstak, de jonge merrie was wel echt even over de pis. Daarom even aan haar box gestaan want die was in 1 klap kletsnat en dreigde haar deur over te komen. Maar het duurde maar kort en toen was ze vrij snel weer rustig. Verder eigenlijk geen gekke dingen met oudjaar.

Het zadel debacle is op het moment met een Schutte zadel. Grappig dat het hierboven die net besproken werd ;)
Opzich zijn de zadels prima en het zadel dat ik nu te leen heb, lijkt voor henk ook wel ok, en misschien zelfs wel goed met wat finetuning. Maar voor mij niet, ik heb echt erg last van mijn zitbeenknobbels en als ik langer dan een half uur rij, laten we het er maar op houden dat plassen geen pretje is dan :o
Net na kerst een buitenrit gemaakt en na twee uur wist ik echt niet meer hoe ik zitten moest.
Overigens heb ik er goed contact met Ninon over en die heeft echt alles uit de kast getrokken om het voor ons goed te krijgen, maar het is het gewoon niet. Of niet voor hem, of niet voor mij.
Ik moet dan ook zeggen dat ik met een gerust hart weer een zadel bij haar zou durven aanschaffen en de service echt top is.

En nu... tja, iK weet het niet goed. Ongeveer elke zadelmaker heeft minimaal een maand wachttijd, en er zijn drie waarvan de type/merken zadels mij erg aanspreken, die zitten en ver weg en twee daarvan hebben nu een Coronapauze tm de 19e waarbij alle afspraken dus nog eens zijn opgeschoven na die datum.
Het is echt niet te doen. Ik heb wel een afspraak staan met een die komt volgende week, daarvan spreekt anatomica mij het meeste aan. Geen idee of dat wel goed is. Het vervelende is, dat hij pas na een paar weken zegt dat het niet goed is, en dan moet ik wel een zadelmaker hebben die bereid is te zeggen, ok dan neem ik het zadel terug.

Intussen hebben we Kentaur, prestige, Erreplus, Sella, kingsley, Award, Tekna, wow en Schutte erop gehad en ik zal vast wel iets vergeten zijn.
Niet bij alles is een zadelmaker bij geweest, maar van dit rijtje was het merendeel niet goed (meer) door onkunde van de zadelmaker/verkeerd advies.
Sella hoor ik iedereen lovend over bijvoorbeeld, ik vond het een heerlijk zadel, maar niet het juiste advies waardoor het kopijzer te breed had en deze niet passend te krijgen was.

Kentaur was scheef plots met zwangerschap.
Wow zelf even als tussenoplossing van m’n andere paard erop gegooid dus nooit pasgemaakt.
Prestige en Erreplus waren te breed
Kingsley te smal
Award schoof naar voren
Schutte 1 schoof naar voren, 2 kan ik niet op zitten
Tekna te weinig ruimte bij schoft
Wintec Isabella Werth, alleen maar protest

Dus... ik weet het niet zo goed meer. Als iemand nog een goede zadelmaker weer in omgeving nh, Flevoland, Veluwe rond Harderwijk of Friesland rond Afsluitdijk... ben dus best bereid te reizen ervoor :Y)

Overigens vandaag wel fijn gereden met les. We zijn erg bezig met sluiten, kruis mag niet omhoog, 2e draf/passage achtige draf om hem sterker te krijgen. Dat lijkt nu echt een beetje zijn vruchten af te werpen. Hij begint weer stabieler in de aanleuning te worden in lastigere oefeningen.

Nou dit was weer een heel epistel:+
Respect voor degenen die dit lezen haha