Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:58

urosa schreef:
Kincsem, ben benieuwd of je dan ook echt verschil in punten gaat zien!

Ik ben vandaag telefonisch geïnterviewd voor een online artikel van de Hoefslag, leuke ervaring :D

Ik ben ook benieuwd. Net opgestuurd, maar per ongeluk de datum van vandaag ingetypt i.p.v. eventdatum :o

Leuk zo een interview! Benieuwd wanneer we het voorbij zien komen bij de hoefslag.

tennan

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:44

Wat leuk om al jullie ervaringen te lezen! Ik ga volgende week ook een proef opnemen. Echt een uitkomst dit *\o/*

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:25

Ik heb zojuist ingestuurd voor de 9e, bedenk alleen net dat ik geen ordernummer heb ingevuld. Zou dat een probleem zijn?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:30

DesertOrchid schreef:
Ik heb zojuist ingestuurd voor de 9e, bedenk alleen net dat ik geen ordernummer heb ingevuld. Zou dat een probleem zijn?

Nee waarschijnlijk niet. Ik ben het de eerste keer ook vergeten.

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:47

Hilli schreef:
DesertOrchid schreef:

Nee waarschijnlijk niet. Ik ben het de eerste keer ook vergeten.

Oke, dank je! Anders hoor ik het wel, daar wordt ie hopelijk niet op afgekeurd, denk ik :)

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:51

Mijn filmpje was helaas nooit terug gestuurd door een jury, dus door een ander beoordeeld. Had geen winst verwacht tot een klein winstpuntje, fijn commentaar waar ik wat mee kan.

Ging om filmpje 25 juni B paarden

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:59

Na wekenlang alleen de filmer te zijn geweest, hebben wij vanavond ook voor het eerst proefje opgenomen *\o/* Het was nog onverwacht moeilijk :=

Ik heb echt een heel groot megapuppypaard wat nu haar allereerste proefje in de B loopt (nu ruim 4 maanden zadelmak), dus alles wiebelt en is nog wat inconstant. En dat wordt erger wanneer ik door toch wat "wedstrijdspanning" vervolgens te voorzichtig ga rijden. Heel mooi leermoment zo dus, precies waarvoor ik mee ben gaan doen. We hebben een dikke fout in de rechtergalop, de middenstap en laatste middendraf komen niet uit de verf en het halsstrekken is nog niet wat het moet zijn, en daarnaast dus vrij veel wiebels en slingers :Y) Maar ook mooie stukken ertussen, en paardje doet goed haar best :) Ik heb hem dus maar wel ingestuurd voor de feedback, ondanks dat ik als ik hem zelf jureer er geen winstpunt van kan maken. Ik kan het filmpje hier wel neerzetten, maar weet niet of ik dat durf :+

We gaan in elk geval volgende week weer filmen, met het doel om de belangrijkste leerpunten te verbeteren (gas erop en paard daardoor beter begeleiden) :)

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:08

Ik heb ook m’n punten terug van 2 juli..weer een dikke winstpunt 190,5..met veel commentaar op het protocol wat ook echt klopt met wat ik zelf al zag.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:32

Tilmar schreef:
Nou bij mij niet hoor!
Ik had ponies waar het niet bij stond. Dus dan weet je het niet wat het is.

Wat gek, ook bij mijn nieuwe groep staat het er gewoon bij.

Afbeelding

Met dit weer is jureren geen verkeerd tijdverdrijf.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:00

Anoeska27 schreef:
Tilmar schreef:
Nou bij mij niet hoor!

[ [url=m/eVrmOu.png]Afbeelding[/url] ]

Ik zie dat jij m1 hebt, ben benieuwd of jij mij hebt?!
Lijkt me nu goed tijdverdrijf jureren, beter dan rijden in de regen

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:29

Anoeska27 schreef:
Tilmar schreef:
Nou bij mij niet hoor!

Ik hoop ook dat ik hier bij zit! :D

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:47

Mijn allereerste punt in de B gehaald, 190! Wedstrijd van 2 juli. Benieuwd naar die van 9 juli. Kan zomaar weer anders zijn haha

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:04

SweetVanille schreef:
Mijn allereerste punt in de B gehaald, 190! Wedstrijd van 2 juli. Benieuwd naar die van 9 juli. Kan zomaar weer anders zijn haha

Gefeliciteerd! *\o/*

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:44

Gefeliciteerd

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:56

Tilmar schreef:
Nou bij mij niet hoor!

Met dit weer is jureren geen verkeerd tijdverdrijf.[/quote]

Bij ons is het niet te missen of het pony of paard is.. onze C groeit niet mee! :-) was het maar zo.. deze pony in 160 uitvoering had ik graag willen hebben!

Hebben jullie overigens het idee dat je online anders wordt beoordeeld dan live? Zijn jullie punten vergelijkbaar met op wedstrijd?
Bij ons wel eigenlijk.. dit bevestigt alleen maar dat het dan een jurysport kan zijn maar de beoordelingen en commentaar redelijk gelijk ligt

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:10

MarryAnneR schreef:
Tilmar schreef:
Nou bij mij niet hoor!

Bij ons is het niet te missen of het pony of paard is.. onze C groeit niet mee! :-) was het maar zo.. deze pony in 160 uitvoering had ik graag willen hebben!

Hebben jullie overigens het idee dat je online anders wordt beoordeeld dan live? Zijn jullie punten vergelijkbaar met op wedstrijd? Bij ons wel eigenlijk.. dit bevestigt alleen maar dat het dan een jurysport kan zijn maar de beoordelingen en commentaar redelijk gelijk ligt[/quote]

Ik rij beduidend minder op film, blijkbaar :( Heb het hier al meer voor bij zien komen, maar ik heb het idee dat het er steeds vreselijk mat uitziet op film. Echt heel vreemd. Heb dus inderdaad al een paar keer commentaar in de richting van "meer impuls" gekregen, terwijl het echt niet anders is dan anders, denk ik. Het is wel opvallend. Zondag meetmoment, dan kan ik het beoordelen *D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:37

Mijn 1e proef ever kreeg 164 punten. :') Ik weet wel dat het nog geen winst waard was maar er stond bij dat mijn paard (fjord) de hele proef in draf onregelmatig was.. Helaas geen verbeterpunten er bij gezet ofzo. Nouja volgende keer beter.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:40

SweetVanille schreef:

Wat tof! Gefeliciteerd!

xApple jammer van het ontbreken van feedback, maar heb je de onregelmatigheid zelf niet opgemerkt dan?

Ik rij offline en online vergelijkbaar, de werkpunten blijven hetzelfde namelijk.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:59

Ik weet niet of ik online en offline hetzelfde rijd, ik ga 1 augustus pas voor het eerst naar een meetmoment toe... dus dan is het moment van de waarheid haha!

Oh, ik ben zo onwijs aan het refreshen! Heb dus voor t eerst L1 gestart en het voelt echt weer even als het eerste online event waarbij ik ook zo’n ongeduldig gevoel had haha. Was ik eindelijk wat relaxter geworden, begint het in een klasse hoger gewoon weer de ellende :)) . Misschien ook wel omdat we in de B best heel hoog scoorde en ik toch een beetje “bang” ben dat het nu dik tegen gaat vallen ofzo

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:00

Ik ga met dit paard dit weekend voor het eerst in het “echt” rijden en heb in 3 online wedstrijden 4 winstpunten in B gehaald dus ben benieuwd, hij is Iers gefokt (Irish Draught) en loopt toch anders dan een kwpn paard, online ben ik hier zeker niet op afgerekend

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:04

estell__ schreef:
Ik weet niet of ik online en offline hetzelfde rijd, ik ga 1 augustus pas voor het eerst naar een meetmoment toe... dus dan is het moment van de waarheid haha!

Oh, ik ben zo onwijs aan het refreshen! Heb dus voor t eerst L1 gestart en het voelt echt weer even als het eerste online event waarbij ik ook zo’n ongeduldig gevoel had haha. Was ik eindelijk wat relaxter geworden, begint het in een klasse hoger gewoon weer de ellende :)) . Misschien ook wel omdat we in de B best heel hoog scoorde en ik toch een beetje “bang” ben dat het nu dik tegen gaat vallen ofzo

Hier precies hetzelfde! In de B reed ik de laatste tijd eigenlijk altijd + 200 punten. En nu voor het eerst L1. Ging opzich prima, maar nog veel ruimte voor verbeteringen. :j

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:14

MightyJoe schreef:
estell__ schreef:

Hier precies hetzelfde! In de B reed ik de laatste tijd eigenlijk altijd + 200 punten. En nu voor het eerst L1. Ging opzich prima, maar nog veel ruimte voor verbeteringen. :j

Stom he?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:12

xApple schreef:
Mijn 1e proef ever kreeg 164 punten. :') Ik weet wel dat het nog geen winst waard was maar er stond bij dat mijn paard (fjord) de hele proef in draf onregelmatig was.. Helaas geen verbeterpunten er bij gezet ofzo. Nouja volgende keer beter.

En als je zelf terugkijkt, vind je dit dan ook? Onregelmatig is niet goed natuurlijk.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:25

Moet je dan niet “uitgebeld” worden?

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:57

mijn eerste proefje opgestuurd (als het goed is gegaan) weet iemand hoe je kan zien of je filmpje goed is ingestuurd?