Top Urosa, was met die ruiter waarschijnlijk ook nooit gelukt. Mag je trots op zijn 
haike schreef:SW, lastig iets, ik zou net als Kim zegt eerst zorgen dat de kwartwendingen helemaal goed zijn voordat je verder gaat, je ziet hem nu halverwege in de verkeerde buiging komen en dan is het ook wel heel moeilijk om zelf fijn mee te blijven zitten en dat nog op te lossen.
Wij zijn er ook een beetje mee aan het spelen, maar dan echt nog heel simpel, op de voltes travers rijden en daarin kunnen wisselen met hoofd-halshouding en tempo, zodat ze leert mooi actief te blijven en goed in de aanleuning blijft. Met mijn andere paard wel ervaren als dat makkelijk kan, je ook makkelijker kleiner kan gaan draaien.
Bedankt voor de tips! Ik ga hier helemaal in mee, het was vooral een "wat gebeurt er als we doordraaien" leermoment voor mezelf. Ik heb hiervoor alleen pirouettes gereden op een automaatje die de YR proef uit z'n hoofd kon, dus ik heb het zelf nooit echt goed geleerd haha.
Wij doen inderdaad vaak een oefening met drie 10m voltes op de lange zijde en travers in de volte en iets meer voorwaarts richting sb op de hoefslag.
Ga nu ook wekelijks op maandag de Tuschinksy ruin van mijn coach rijden. Hij is relatief gevoelig op de zit, dus ik weet meteen wanneer ik teveel op een kant ga hangen. Zij rijdt ZZ-Z met hem, dus ik kan er waarschijnlijk veel van leren zodat ik het dan vervolgens Roz weer kan aanleren.