[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:10

DG dat noem jij huppeltjes? Dat lijkt een hele sprong!

Droversrun, vervelend dat je zadel niet meer goed lag maar fijn dan al iets anders hebt gevonden. In die regio ben ik niet bekend qua chiropractor, hopelijk heb je snel iemand

Mellamoshan, wat *** van je Voice maar fijn dat hij nu weer het vrolijke paard is als eerder! En wat een superschattige foto, veel plezier! <3

Ik ben deze week na het longeren maar eens opgestapt om uit te stappen en gisteren na longe even wat stap/draf/galop werk gedaan. Het lijkt nog echt helemaal nergens op en ze is beter aan stem dan aan been :+ maar heerlijk om er weer op te zitten en nu weer gaan uitbouwen. Merk zelf al wel spierpijn heb, en dat terwijl maar kwartiertje heb gereden.....

Laura1982

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:34

Haike wat fijn dat je er weer even op gezeten hebt. Nu opbouwen en hopelijk snel weer de oude.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:10

Wat fijn dat je weer aan de slag kan Haike!
Leuke pony MM, hopelijk lukt het qua zadel. Wat rot met Voice -O-
Gaaf Nimber! Concours komt wel, rustig kilometers maken..
DR, herkenbaar... Zadel ziet er wel mooit uit!

Mijn zadel is inmiddels bij de zadelmaker. Mijn vermoeden was juist en de boom moet wijder gemaakt worden want de kleine muis heeft spieren gekregen! Ben blij dat ik toen voor een Prestige gekozen heb omdat die toch nog relatief veel aangepast kunnen worden. Rijd nu tijdelijk met het zadel van mijn instructrice en hoop volgende week mijn eigen weer terug te hebben.

Gisteren weer een beetje met pirouette werk gespeeld. Ik blijf het zelf lastig vinden om correct te zitten terwijl Roz de lengtebuiging en impuls blijft houden. Ooit gaat het goed lukken :')

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:08

SW lastig he, mijn juf kwam met de tip om kwart pirouettes te gaan oefenen en dan met behoud van stelling en buiging eruit te rijden. Toen dat goed ging kon ik vrij simpel door naar een halve of een hele.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 14:24

Nimber schreef:
SW lastig he, mijn juf kwam met de tip om kwart pirouettes te gaan oefenen en dan met behoud van stelling en buiging eruit te rijden. Toen dat goed ging kon ik vrij simpel door naar een halve of een hele.

Ja, dat nemen we inderdaad steeds vaker mee in de les door een soort van vierkant te rijden met kwart pirouette in de hoek en dat gaat relatief goed. Ik moet er voornamelijk zelf aan werken want ik zit haar nog behoorlijk in de weg doordat ik zelf niet goed meedraai. Ik moet iets meer erin gaan zitten met mijn schouders terug, maar dat is allemaal zo lastig :')

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:13

Hoi! Mag ik me hier ook al melden? :o Ik heb nu 6 winstpunten in de M2, dus nog 4 nodig voor ons Z1 debuut.

Ik rij een 17jarige Knabstrupper (roepnaam Karel) van 1.47. Hij is al eens Z1 geweest :) Al kon ik dat vorig jaar september niet raden toen we net begonnen := Scheef en boos paard. Maar al snel begon hij steeds fijner te lopen :D in de L2 en M1 nog leuk meetmoment en wedstrijden kunnen meepakken. Maar het lijkt alsof de M2 helemaal online wordt -O-

Dit zijn wij tijdens een onderlinge wedstrijd in het Z1
Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:05

Welkom Urosa!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 08:35

Afbeelding
Afbeelding

Brrrrr niets aan met deze kou. Al vind Ice het wel best geloof ik. Twijfel nog even of ik m nog een keer laat scheren. Aan de andere kant; Zolang er geen concoursen zijn mag hij wel wat hariger

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:09

Koud is het inderdaad! Ben heel blij met mijn thermorijbroek en rijhandschoenen. Als het zo doorgaat met corona mogen we pas weer op wedstrijd als Ice zijn zomervacht krijgt :+

Ben er zelf wel zat van, de corona maatregelen, maargoed niks aan te doen. Ik luister braaf :')

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:57

Welkom Urosa! Wat leuk dat je met een Knabstrupper start :D

Nimber, erg herkenbaar :brr: Ik heb uiteindelijk besloten om Roz niet te scheren.

Wat foto's gedeeld van mijn afgelopen twee lessen: Roz marcheert de winter in

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:21

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:01

Mella echt zo fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:34

Welkom Urosa!

SW, lastig iets, ik zou net als Kim zegt eerst zorgen dat de kwartwendingen helemaal goed zijn voordat je verder gaat, je ziet hem nu halverwege in de verkeerde buiging komen en dan is het ook wel heel moeilijk om zelf fijn mee te blijven zitten en dat nog op te lossen.
Wij zijn er ook een beetje mee aan het spelen, maar dan echt nog heel simpel, op de voltes travers rijden en daarin kunnen wisselen met hoofd-halshouding en tempo, zodat ze leert mooi actief te blijven en goed in de aanleuning blijft. Met mijn andere paard wel ervaren als dat makkelijk kan, je ook makkelijker kleiner kan gaan draaien.

Ik vind het ook vreselijk koud en helaas alleen een buitenbak, dus kan niet wachten op de zomer :+ Ondertussen wel weer fijn bezig en 2x gelest zodat we meteen op de goede weg beginnen, en merk dat periode rust haar ook wel goed gedaan heeft

Over de meetmomenten, ik vind het allemaal vooral erg vreemd, dinsdag tijdens de persconferentie is de boodschap dat het helemaal niet goed gaat, en 2 dagen later denk de KNHS opeens dat er wel weer extra dingen kunnen, ik kan dat niet rijmen met elkaar......

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:31

Ik was eerst heel enthousiast over het nieuwsbericht. Mijne loopt veel fijner op locatie en lekker 2 proefjes (en niet constant dezelfde). Maar daarna vond ik het inderdaad ook wel erg tegenstrijdig met de persconferentie en denk ik dat het voor verenigingen veel gedoe is en kleine kans dat ze toestemming krijgen.

Maargoed, ik mag niet klagen want kan nog online starten :+ voor jullie is de situatie nog weer een stuk vervelender..

Haike, hier ook alleen buitenbak. Ik probeer maar positief te blijven en dankbaar te zijn dat het tenmiste niet vriest, maar :brr:

Fijn dat je het werk zo goed weer kon oppakken en juist wat voordeel merkte van de rust!

Ik heb gisteren ook erg fijn gereden. Nog steeds druk met huiswerk van de les, is meer richting Z niveau. Nou, ik vind dat zelf ook wel aanpoten met veel galopwerk :') (veel schakelen, ook in contra, nog travers en schouderbinnenwaarts meenemen)

Wat wel heel tof is, ze hebben hem verprutst met het proberen aan te leren van de vliegende wissels. Is ook gezegd dat hij niet goed was en het nóóit ging kunnen.

Toen ik begon was hij dus of erg boos in de galop of mega in de stress. Toen dat beter was op een gegeven moment gewoon de hulp gaan geven, zodat hij weer leerde dat hij mocht proberen en fouten kon maken. Inmiddels heeft hij geen stress meer. En sprong hij donderdag dus li-re de eerste poging en op de hulp een goede wissel. Zijn moeilijke kant re-li sprong hij 2x alleen voor of achter, maar wel op de hulp en de 3de poging was goed *\o/* Al erg trots op en wij puzzelen zo lekker verder.

Zondag gaan we weer een M2 proefje opnemen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:49

Top Urosa, was met die ruiter waarschijnlijk ook nooit gelukt. Mag je trots op zijn :D

haike schreef:
SW, lastig iets, ik zou net als Kim zegt eerst zorgen dat de kwartwendingen helemaal goed zijn voordat je verder gaat, je ziet hem nu halverwege in de verkeerde buiging komen en dan is het ook wel heel moeilijk om zelf fijn mee te blijven zitten en dat nog op te lossen.
Wij zijn er ook een beetje mee aan het spelen, maar dan echt nog heel simpel, op de voltes travers rijden en daarin kunnen wisselen met hoofd-halshouding en tempo, zodat ze leert mooi actief te blijven en goed in de aanleuning blijft. Met mijn andere paard wel ervaren als dat makkelijk kan, je ook makkelijker kleiner kan gaan draaien.

Bedankt voor de tips! Ik ga hier helemaal in mee, het was vooral een "wat gebeurt er als we doordraaien" leermoment voor mezelf. Ik heb hiervoor alleen pirouettes gereden op een automaatje die de YR proef uit z'n hoofd kon, dus ik heb het zelf nooit echt goed geleerd haha.
Wij doen inderdaad vaak een oefening met drie 10m voltes op de lange zijde en travers in de volte en iets meer voorwaarts richting sb op de hoefslag.

Ga nu ook wekelijks op maandag de Tuschinksy ruin van mijn coach rijden. Hij is relatief gevoelig op de zit, dus ik weet meteen wanneer ik teveel op een kant ga hangen. Zij rijdt ZZ-Z met hem, dus ik kan er waarschijnlijk veel van leren zodat ik het dan vervolgens Roz weer kan aanleren.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:06

Ik heb echt veel travers langs de lange zijde gereden in galop en op de volte. Dan heb je meer ruimte en tijd om je lengtebuiging in de gaten te houden en goed te voelen.

Ik heb ook alleen buiten maar af en toe sleep ik m mee naar les of m’n werk en dan kan ik even binnen. Vandaag buiten gereden, even met de series geprutst en toen de pirouette links zo goed ging deze een keer helemaal door gedraaid en ook dat ging alsof hij t al jaren doet. Bizar lekker paard is t hoor

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:10

De wedstrijd organisatie bij mij op stal heeft al laten weten geen meetmomenten te organiseren, idd vanwege de genoemde redenen. Dat zij vinden dat het in deze tijd niet past

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:12

Ik probeer het meelezen nog steeds bij te houden, maar heb verder weinig te melden...
Urosa, welkom!

Ik ben nog steeds aan het stappen, mag er vandaag weer op om te stappen als ik wil.
29e terug.
Hij is ingespoten in zijn kogel rv en SI gewricht.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:16

Nouvel hopelijk helpt het en kun je gaan opbouwen.
Sw en nimber deze oefeningen afgelopen vrijdag ook in de les gereden en dan vooral met het oog op wachten en hoofd/hals houding niet veranderen als ik ontspan. Ik vind het erg fijne oefeningen merk dat ik ze voor meerdere doeleinden in kan zetten.

Vandaag douwe voor de 2e keer geschoren ik wilde het niet maar hij was alweer ontploft.
28ste komt Ilias ik vind het toch wel spannend ik hoop zo dat hij rustig is . Al wat mooie spullen voor hem opgezocht en gekocht. Had alleen nog een veulen halster voor hem dus 2 nieuwe gehaald. Borstels poetskist en verder zooi genoeg haha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 08:32

Oh wat spannend Laura!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:29

Laura1982, Ilias is je jonkie? Leuk dat ie bijna komt!

Nouvel, heeft je paard een blessure of artrose oid? Hopelijk 29e goed nieuws dan!

Nimber, fijn dat je ook redelijk makkelijk ergens binnen kan rijden. Wat super knap van de pirouette!

SW, tof dat je zo'n opgeleid paard erbij kan rijden!

Gisteren proefje opgenomen, maar Karel ging echt in draakmodus toen we bij de contra aankwamen. Uiteindelijk had ik de langste adem en braaf proefje kunnen insturen maar niet zoals we kunnen dus dat vind ik dan jammer. In training gaat ie fijn, dat vind ik dan toch het belangrijkste. Galop heeft net wat meer bevestiging nodig aangezien ik nu meer van hem vraag, hij kent het proefje ook goed nu en vind dat volgens mij saai dus dat helpt ook niet. Benieuwd wat de punten worden. Vanmiddag weer lekker naar les = binnenbak :D

Vanavond ook weer persconferentie. Ben benieuwd. Hier in de regio nog geen meetmomenten qua dressuur.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:22

Urosa, oeps.. Gelukkig toch iets er doorheen kunnen rijden, hoop dat er positief gepunt is!

Laura, leuk nieuws!

Nouvel, hoe gaat het nu dat hij ingespoten is?

Nimber, travers op de lange zijde probeer ik een beetje te vermijden, dat was voorheen haar trucje om niet correct te galloperen. Rijd nu dus altijd voor mijn gevoel een beetje schouderbinnen zodat we achter goed onder stappen.

Wij rijden ook nog even door met een geleend zadel. De zadelpasser had mijn Prestige aangepast en nu is het één grote puinhoop. -O-
Ik was hier al bang voor omdat Roz niet zo makkelijk is, maar zo veel mensen hadden goede ervaring met hem dat ik het toch aandurfde.. Hoop dat hij meewerkt om een oplossing te vinden %)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:03

SW, wat ontzettend balen zeg dat je zadel nu helemaal verprutst is. Hopelijk krijg je het weer goed.

Ik ben hier met mijn gloednieuwe Petrie's langs de bakrand geschuurd tijdens het rijden, gesp met strass aan de zijkant afgescheurd ;( heb Petrie een e-mail gestuurd en hoop er het beste van.

Mijn Z1 debuut is weer een stapje dichterbij. 190 punten en leuk commentaar
Afbeelding

Les van maandag ging ook super fijn <3 Kreeg complimenten dat hij veel meer op eigen benen liep, meer in balans en veel actiever achter bleef. Dus wel heel blij met de bevestiging zo. Keep on the good work zei mijn instructrice op het einde :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:30

Urosa ja mijn 2.5 jarige Friese ruin inmiddels. Welkom in deze leuke groep.

De wat balen dat het niet goed is gegaan met je zadel hopelijk snel een goede oplossing.

Hoe gaat iedereen met e lockdown om?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:15

Urosa nee wat zonde!!

SW je kan t afwisselen ik rijd niet alleen maar in Travers rond hoor maar Ik vind de LB voor je pirouettes er altijd wel beter van worden.

Ik ben deze week weer wat beter met schakelen en dan vooral weer wat meer naar groot toe. Verder weinig last van de lockdown. Ik heb gewoon mn lessen die lopen gelukkig door.

Ga van de week beginnen met een nieuwe topper, wel 40 cm kleiner dan Ice dus dat word wel ff wennen Haha