[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:25

Oh my zoveel sneeuw al. Hoe koud is het bij jou SW?

Haike hoe gaat het oppakken?

Ice heeft afgelopen week wat puzzelstukjes op de juiste plek gelegd. Ineens een mega spurt vooruit gedaan. https://youtu.be/qppU7e3mlfg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:48

Wauw, jullie gaan echt goed, dat zie ik mezelf nog niet doen volgens jaar :+

Hier nu 3x aan de longe gehad met bijzetje, ze vind het weer even wennen maar gaat alweer fijne stukken laten zien. Denk nog paar keer aan de longe en dan maar weer erop, denk meteen tijdens les zodat we goed oppakken meteen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:05

Wow nimber echt super cool zeg, knap en stoer!

Ohhh Brr zeg die sneeuw!
Ik vind het hier nu al zo koud...

Hier lappenmand, 4 weken rust en stappen...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:42

Ik zag t op fb nouvel, wat sneu zeg!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:50

@SW, jemig, zoveel sneeuw! Is het inmiddels gelukt met de zadelmaker? Lijkt me dat bij jullie ook niet zoveel zadelmakers redelijk in de buurt zitten? Is ook zo'n groot land.

@Nimber, ja ik zag jullie al op insta. Jemig, wat gaan jullie goed man! Vliegen straks door de klasses als we weer mogen.

@haike, fijn dat het weer beter gaat. Inmiddels al uitslag, of dat nog niet?

@nouvel, ah bah, wat is er gebeurd?

Ik heb afgelopen vrijdag voor het laatst les gehad van mijn oude instructeur, was geen slecht afscheid dus dat was fijn. Ondertussen lekker aan de slag met de nieuwe methode. Ik heb het idee dat Roné er echt blij mee is!
Gaat tegenwoordig op een blij dribbeltje naar de bak toe, en is dusdanig voorwaarts dat ik nog net niet mijn zweepje weg moet leggen. 100% verbetering dus!

Mijn nieuwe instructeur had een filmpje op zijn instagram gezet. Als je die achterbenen in dat stukje draf ziet wordt ik toch wel heel optimistisch voor de toekomst. :=

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:41

Wat is er gebeurd Nouvel? -O-

Wat leuk Nimber, Ice begint het goed te snappen!

Haike, heb je inmiddels de uitslag al? Klinkt alsof het wel beter begint te gaan!

Fijn dat het zo goed gaat DG, het filmpje showt een wel heel gaaf paard! :):)

De sneeuw was inmiddels verdwenen, maar "gelukkig" krijgen we vanavond weer 5cm :brr:

Ik heb een zadelafspraak gepland staan voor volgende week dus hoop dat het goed gaat. Volgens de chiro donderdag is haar rug in top conditie, dus het zal een correcte meting moeten worden.

Wij hadden dit weekend eigenlijk een springclinic met een GP amazone gepland, maar helaas was zij zelf gevallen en hebben we moeten cancelen. Dat geld dus maar gebruikt voor een extra dressuurles :D
We hebben voor het eerst een "echte" galoppirouette gereden. We pakken wel af een toe een paar pasje werkpirouette mee, maar ik had haar nog nooit gevraagd om ook echt te blijven zitten en te draaien. Ze vond het eigenlijk té leuk waardoor ik moeite had met het wegrijden van de pirouette :+
Een "probleem" dat ik niet verwacht had, maar het voelt wel fijn dat ze er zoveel plezier in heeft :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:07

Wat vervelend Nouvel, wat is er gebeurd?

DG wat gaaf! Fijn ook afscheid goed is gegaan en je paard zo enthousiast is tegenwoordig, wat ben je nu anders gaan doen in je rijden?

SW wat fijn dat de sneeuw weer weg is, maar minder dan weer nieuwe voorspellen. En stoer van je pirouette!

Hier bloeduitslagen binnen inderdaad, bloed was iets te dik en teveel ureum dus waarschijnlijk te weinig gedronken, dus geen echte koppeling te maken met de enting. Nu maar slobber aan het bijvoeren en af en toe zout zodat meer vocht binnen krijgt.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:30

@SW, wat gaaf joh! Dus toch een nuttige investering geweest, die les, haha. :D

@haike, vreemd zeg. Dus nog steeds geen duidelijkheid wat er nou eigenlijk aan de hand was? Naja, toch maar hopen dat ze nog wat meer opknapt met de slobber erbij.

Ik heb eigenlijk altijd heel klassiek gereden met Horonae, maar we zijn nu iets meer op een 'moderne' manier gaan trainen. Is wel heel erg wennen, maar ik merk dat ze er fysiek veel beter van wordt en ook lekkerder in haar koppie zit? We hadden vroeger best wel vaak communicatie probleempjes en frustratie van mijn kant, en dat is nu vrijwel helemaal weg.

Vind het soms wel lastig omdat op bokt de meeste mensen heel erg pro klassiek/old school rijden zijn, terwijl ik juist zoveel profijt heb van dit moderne rijden. :')

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:37

DreamGuide schreef:
@SW, wat gaaf joh! Dus toch een nuttige investering geweest, die les, haha. :D

@haike, vreemd zeg. Dus nog steeds geen duidelijkheid wat er nou eigenlijk aan de hand was? Naja, toch maar hopen dat ze nog wat meer opknapt met de slobber erbij.

Ik heb eigenlijk altijd heel klassiek gereden met Horonae, maar we zijn nu iets meer op een 'moderne' manier gaan trainen. Is wel heel erg wennen, maar ik merk dat ze er fysiek veel beter van wordt en ook lekkerder in haar koppie zit? We hadden vroeger best wel vaak communicatie probleempjes en frustratie van mijn kant, en dat is nu vrijwel helemaal weg.

Vind het soms wel lastig omdat op bokt de meeste mensen heel erg pro klassiek/old school rijden zijn, terwijl ik juist zoveel profijt heb van dit moderne rijden. :')

Wat heb je veranderd aan je rijden? Wat zijn dingen die je bent gaan doen? Je mag het ook in of sturen als je niet wil dat het op boot komt

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:48

Zamba schreef:
Wat heb je veranderd aan je rijden? Wat zijn dingen die je bent gaan doen? Je mag het ook in of sturen als je niet wil dat het op boot komt

Maakt mij niet uit of het op bokt staat, het is niet zo dat ik me ergens voor schaam oid, ben juist heel trots op de stappen die we nu zetten. :)

In eerste instantie zijn we begonnen met haar ronder te rijden, meer over de rug, omdat zij die snel stiekem niet belast. Daarnaast héél veel buigen, ik rij bijna geeneen rechte lijn meer. Roné is namelijk heel makkelijk recht van zichzelf, buigen vind ze lastiger.

En dan sinds de laatste les focus ik echt op dat ze ook moet leren nageven op een beetje teugeldruk. Voorheen was het namelijk zo dat ze alleen 'nageeflijk' wilde lopen als ik mijn teugels vrijwel los had. Als ik een beetje druk had ging ze er tegenin. Dat is natuurlijk wel lastig als je een oefening moet inzetten ofzo, want dan drukte ze meteen haar hals op en trok daarbij haar rug hol.

Dus nu ben ik voor bezig met haar en mezelf opnieuw te kalibreren, om het zo maar even te noemen. :')
Ik had verwacht dat ze daar wel wat moeilijk om zou doen (blijft een merrie hè) maar eigenlijk pakt ze het abnormaal goed op. Volgens mij is ze zelf ook serieus happy met hoe het nu gaat, dat ze mij beter kan begrijpen en haar lijf beter kan gebruiken.
Ze is echt heel fanatiek nu.

Ik ben gewoon echt super happy. Beste keuze ooit. :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:09

Nouvel niets ergs hoop ik?
Sw flink pak sneeuw. Hopelijk helpt de chiropractor en de afspraak voor je zadel dat je weer lekker kan rijden.

Haike vervelend dat er niets uit kwam. Soms zoek je naar een spelt in de hooiberg.

Dg retegaaf filmpje fijn dat ze het zo goed oppakt zonder enorm op je knietjes te moeten liggen of ze mee wil werken.

Nimber jou paard is echt een lot uit de loterij.

Noukie hoe gaat het bij jou?

DR hoe doet winnie het?

AD ik zag mooie foto's op fb voorbij komen. En volgens mij heb je ook een voorliefde voor kaas hahaha.

Hier de weken aan het aftellen tot de laatste week van december dan komt de kleine/grote spruit naar huis. Castratie is goed gegaan wond ging alleen te snel dicht waardoor het vocht niet weg kon dus da moest weer komen om deze open te maken. Nu is alles mooi dicht en hij ook al een heleboel kalmer. Douwe lekker aan het trainen. Druk met mijn doel om 25 kg af te vallen. Intussen bijna 4 kg kwijt. Zodat we in april fit de ring in kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:13

DreamGuide schreef:

Ja en soms heb ik ook het idee mensen maar iets roepen terwijl ze echt niet weten waar ze het over hebben, maar alleen de eigen manier proberen te verdedigen. :o :+

Ik heb me voor mijn afstuderen HBO best veel bezig gehouden met de verschillende manieren van trainen en, heel zwart wit nu en kort door de bocht, heb je bij elke stroming correcte en minder-correcte ruiters.... Dit is ondertussen al heel wat jaren geleden maar ik geloof niet dat dat in de afgelopen jaren opeens compleet is veranderd.
Jij zegt nu dat je vooral naar moderne bent gegaan, maar in jouw beschrijving rijd je veel buiging en geen rechte lijnen zeg je (dat doet 'klassiek' ook) en op het filmpje te zien rijd je ook van achter naar voren (terwijl dat volgens de klassieke dressuur echt niet gebeurd bij modern, die zeggen dat modern iedereen trekt....).
Even puur als voorbeelden hoor, maar ik denk dat iedereen dus moet doen wat goed voelt en past bij jou als ruiter en bij het paard.

Laura: wat leuk dat je kleine, grote spruit bijna naar huis komt! En 25 kg afvallen is een flink doel, succes!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:15

Haike ja iedereen neemt wel wat mee uit verschillende stromingen denk ik. Wat goed werkt of goed voelt pas je toe en zo bouw je je kennis en kunde uit niet perse klassiek of modern maar vooral wat bij jullie past en goed voelt dat is het belangrijkste.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:16

DG klinkt vooral zoals ik train, ik stel vaak ook wel wat ronder in om de bovenlijn te stretchen.
Ik vergelijk het gewoon met yoga, ik maak het ronder, soms meer vw nw maar net wat bij het paard past. Ik wil gewoon simpel naar boven kunnen instellen maar ook simpel die hals kunnen uitschuiven.

Hij is inderdaad een lot uit de loterij. Heerlijk dier.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 23:33

@laura, oehhh, ben benieuwd! Stuur je foto als hij er is? :D Succes met de 25 kg! Ik vind het dapper, ik kan er nog geen 3 kilo vanaf krijgen.

@haike, ja ik geloof ook niet dat het allemaal zo zwart wit is. Gewoon lekker doen waar jij en je paard beter en happy van worden, dat is het belangrijkste.

@Nimber, precies dat ja, en niet dat ik zo'n houten Klaas probeer rond te sturen. :') Als Roné ooit maar een kwart zo goed wordt als Ice, dan trek ik een fles champagne open! Jullie zijn zo tof!

Vanavond hebben wij weer wat huppeltjes meegepakt, was weer lekker relaxed. Morgen weer aan de dressuur.

Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:32

Lief DG! Maar wie weet de mijne was goedkoop projectje van de handelaar en dat heeft heel tof uitgepakt.

Succes Laura dat is echt een pittige strijd. Weet er helaas alles van.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:15

Ja sinds mijn ongeval 10 jaar geleden veel aangekomen door medicatie en emo eten. Net voor mijn zwangerschap was ik goed op weg en na mijn bevalling kon ik weer overnieuw beginnen. Ik doe nu IF, intermitting fasting, en daardoor niet meer de hele dag met eten bezig. Het gaat langzaam maar ik voel mij goed.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:43

Zo ik zal ook weer eens onder mijn meeleessteen vandaan komen.. Ik heb dus wel (half) meegelezen maar door prive omstandigheden even niet zo in the mood om bij te schrijven en te reageren.

@Kim; wat leukdat Ice de 'trucjes' zo goed begint te doen nu. En wat is hij toch groot he? haha ik blijf me er over verbazen :+ Op hoeveel punten zit jij nu in het zzlicht?
@DG; ik vind het echt een verbetering hoe je paard er nu bij loopt :) Inderdaad veel ronder en met meer buiging en souplesse. Ik zie dat gewoon veel liever, klassiek of niet ;).
@Laua; spannend dat Illias thuis komt! Wanneer zou je erop willen? Guusje doet het hier ook goed maar ik vind haar echt nog te mini. Kan me niet voorstellen dat ze over 3 maanden al 3 wordt. Als je zegt dat ze 2 wordt geloof ik het ook :+
@SW; oh no sneeuw. ik zou er niet aan moeten denken haha! Jammer dat je clinic niet doorging.

Hier gaat het opzich wel goed. Even andere dingen aan mn hoofd dan heel fanatiek trainen dus maar als we erop zitten doen we zeker ons best. Ik ben vorige week weer naar Joyce geweest sinds een hele lange tijd. Was wel weer heel fijn en daar krijg je toch ook weer motivatie van. Winnie doet in ieder geval goed zn best.

Afgelopen dinsdag waren we bij CM voor mijn zadel. Helaas voor mij en mijn spaarrekening lag mijn eigen zadel echt niet meer goed, dus moesten we een nieuwe... Heb nu een Skyway. Ik had er nog nooit van gehoord maar is een merk van CM zelf. Ik moet zeggen hij ligt en zit als een huis. Dus hopelijk is dit het laatste zadel dat ik aanschaf in mijn paardrijdcarriere want ik hou geen ribben meer over :+ Als iemand nog een mooi zadel zoekt voor een rond/kort paard? De mijne, gloednieuwe, heerlijke Fryso zadel is te koop haha ;) Daarnaast was het tijdens de passessie heel duidelijk dat Winnie erg vast zit in zijn heupen. Daarom zijn we opzoek naar een chiropractor die aan huis komt en in december nog plaats heeft? Weet een van julie iemand die naar almere komt?

Afbeelding

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:53

Volgens mij is de Skyway in de zelfde lijn als de tribal die ze hebben.
Mooi zadel wel!

Misschien stuur ik je wel een bericht als ik de 28e met mijn jonkie bij CM ben geweest over je zadel ;)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:07

DR nee einde zomer gaan we pas wat doen eerst wennen aan elkaar en lekker de wei op met douwe samen. Hij mag nog even lekker puppy zijn zijn nog genoeg dingen aan de hand die nieuw zijn of spannend.

Ik heb Ali van sella al gevraagd naar een 2e hands uit te kijken van zadel wat ik op douwe heb liggen. En daarnaast heeft hij nog zat andere types 2e hands mocht dat geen match zijn.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:21

Dr pas twee hoor ik heb 3 keer gestart en die twee proeven afgegroet omdat hij zo op tilt sloeg. Vrees dat we straks ook weer lekker paniek hebben in de ring. Ice doet t goed bij 1 a 2 concoursen per maand en anders slaat hij echt dicht op vreemd terrein. Ooit zal hij wel zo gaan lopen als thuis hoop ik

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:42

Bedacht me dat het echt wel weer eens tijd was voor reactie.

Dg wat een verschil met je andere filmpjes. Echt heel fijn beeld. Die gaat echt ruig lopen nu en lekker door haar lichaam.

Nimber... tja, moet ik daar nou bij aanvullen bij je filmpje. Echt wat een fijn paard heb je toch en wat pakt die het pi/pa werk knap op zeg. Menig gp paard gaat niet zo knap zitten.

Sw, sneeuw, gosh echt bah. Sterkte ermee :=

Laura, knap streven 25kg. Heel veel succes hiermee. Ik heb helaas de zelfdiscipline van een vaatdoek dus laatste paar zwangerschapskilo blijven maar beetje schommelen met eraan/eraf.
Stond je gup al thuis nu? Zo ja, allemaal goed gegaan?

Dr, heel mooi zadel! Ik hoor er erg positieve reacties over. Ziet er in ieder geval super comfortabel uit. Veel plezier ermee.

Nouvel, hoe gaat het nu met je lusi?

Haike, hoe gaat het nu met je paard?

Hier gaat alles zo zo.
Nieuwe zadel is nog niet helemaal wat het moet zijn. Maar echt super fijne zadelmaker die in elk opzicht meedenkt en probeert. Komt er eigenlijk op neer dat als je hem ziet denk je, geen gekke rug, makkelijk zadel op te vinden. Maar vrijwel alles schuift naar voren. Zo ook dit zadel. Ze komt komende vrijdag langs en gaan we nog eens passen en meten enz.

Verder met de Voice met kissing spines, heb ik wat gesteggel me de verzekering gehad die hem niet wilde afkeuren. Die wilden nog een keer behandelen. In de eerste instantie vond ik het niet akkoord omdat het echt een dood vogeltje was. Niet meer het blije ei zoals ik hem kende. Tot hij plots weer blij was en de andere paarden ging etteren en spelen... tja... dan kan ik het ook niet over m’n hart verkrijgen om de knoop door te hakken.
Van het voorjaar laat ik hem inspuiten en ga ik hem rustig aan weer wat oppakken aan de lijn. Ik weet niet of ik hem ooit weer als rijpaard in ga zetten of dat ik hem voor de kar zet oid. Hij is nu in ieder geval weer blij en gebruikt zijn lichaam weer een stuk beter, sjouwt er weer over zeg maar.

Verder nog een leuke uitbreiding voor ons Artis. Een pony voor mijn dochter. Eigenlijk wilden we van het voorjaar op z’n vroegst een pony, maar was toch een beetje aan het rondkijken want die paarden/pony markt is helemaal gek geworden. Anyhow, zo kwam ik een advertentie tegen voor beertje. En dit klonk perfect. Even getwijfeld, maar toch gaan kijken (aan de andere kant van het land natuurlijk :Y) ) en meegenomen.

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 18:32

Mella, nee eind dec komt hij.
Fijn dat je zadelmaker zo meedenkt hopelijk komt het goed. En fijn dat je anderepaardje ook weer blij is. Soms is het handig als ze kunnen praten

OMG wat een leuke pony!! Heel veel plezier ermee je dochter is in de zevende hemel zo te zien.

Ja het is een pittig klus maar ik doe het in kleine stapjes doelen stellen zodat het te doen blijft.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 19:42

Mella die pony is te schattig! Dat roze ook! Ik hou ervan.
Dank je voor je mooie compliment, wat verdrietig van je voice. Stom dat je zadel naar voren schuift. Heeft je paard zo een lastige bouw?

Laura je kan het!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:20

Nimber, eigenlijk valt het mee en daarmee verkijken we ons allemaal. Redelijk rechte, fatsoenlijk gespierde rug. Schoft wel iets aan de hoge kant en langer doorlopend. Flinke schouder die ook ver naar achteren komt. Maar, geen enkele zadelmaker die dit erachter zoekt. Wel is hij best neerwaarts gebouwd, maar toch... dat zijn er meer. :’)