[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 07:48

Tonnie is leuk!Ooit paard van hem geleend voor toelating Deurne.
Heb er op het moment ff geen paard voor.Hij traint vrij klassiek en 45 min bovenin trekken die van mij ff niet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:55

Als die van jou het niet trekt niet doen, voor mij is het ideaal, is dorp verderop en 60 euro is ook nog te doen en 45 minuten is voor ons meer dan voldoende, half uur was mij (en vooral Toobs ) al lang zat geweest.
Is het beetje ala Rie.n van der S.cha.ft les? Of niet, want dat vind ik wel heel fijn les hebben, maar is onbereikbare utopie.

Vandaag gestart, was wisselend weer buiten en daar was alleen buiten, hebben daar sinds kort 2e soort van zandbaan, maar die was zo gruwelijk zwaar op 1 hoefslag kant na dat ik op het gras ben gaan rijden. Terwijl ik echt niet op gras durf te rijden en Toobs daar altijd uitglijdt dus alleen hele lange lijnen en hele grote bochten (lekker inrijden voor je M2 proeven).
2e zandbakje is nieuw, maar daarom dus nog soort van zandstrand helaas, zal wel goed komen als het er langer ligt.
Dus maar op de 20 overgebleven meters gaan rijden achter de baan uiteindelijk, wat ook niet ideaal is en waar 1 ruiter echt een ziljoen keer in de weg reed, heb Toobs er gewoon keer op keer tussendoor gepropt. (dacht nog dat ik het me inbeeldde, maar mijn voorlezer kwam er zelf mee dat er steeds iemand voor mijn voeten reed, zelf overigens ook iemand keer in de wielen gereden... oepsie)

Proeven gingen beter dan vorige week maar echt geen winst waard vond ik zelf en de jury was het daar mee eens 8-) .
travers en sb's verknald, zou daar mijn punten op moeten pakken, was te laat met wat onderdelen omdat ik in mijn concentratie bubble wel gehoord had dat er wat gezegd was, maar dat niet geregistreerd had en later dacht, hmmm, had ik niet bij de vorige letter moeten....
En het stikte van de schoonheids foutjes, enigste postitieve (nou ja niet het enigste) is de 7vens voor het binnen komen en tegenwoordig gaan we niet meer hinkstapsprong in midden/uitgestrekte draf dat is ook wel fijn, dus uiteindelijk komen we er wel, maar pffttt, proeven en ik en Toobs zijn zware beproeving...
Thuis rij je zo lekker weg met die vent en op wedstrijd schaam je je soms echt dood...
Vorige week in training nog zo genoten, appyementje naar rechts... dacht zal ik wel of niet... stukje rechtdoor, changement en hij deed het gewoon, maar meteen gestopt, beter dan dat ging het die dag echt niet worden.
En wat ik nog heel lastig vind in de draf appyementen die naar rechts kan hij in takt groot blijven lopen met zijn veertje naar links zo moeilijk dan haal ik hem er zelf uit door mijn gehaast zijn en te los gooien. aargggghhh. (weet wel dat hij het wel kan, want als mijn instructrice hem rijdt doet ie het wel :') _O- altijd zo lekker confronterend, maar wel fijn dat ik dan weet dat het paard het gewoon kan en dat ik het probleem ben ^) )

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:19

Hoe is het om de nieuwe M2 proeven te rijden Sjolvir?

Succes met de revalidatie Ynskek, gelukkig is er een redelijke kans dat alles weer goed komt!

Ik hoop over een paar maanden ook weer te starten. Na onze winterstop moest ik helaas concluderen dat mijn toch al niet beste houding toch echt in mijn nieuwe zadel nog veel slechter was. Hierdoor kon ik mijn handen niet stil houden en had zelfs de teugels nodig om goed mijn balans te houden :oo Ik heb Jones daarom niet meer gereden. Sinds zaterdag hebben we een ander zadel, en hoewel ik nog niet lekker zit, zit ik wel beter! Voorlopig even zitlessen, en ik hoop dan weer snel in ons oude ritme!

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:16

Weer een hoop bijgelezen, wat een leuke pony's komen er toch voorbij!

Ik zal jullie weer even updaten, met bevrijdingsdag voor het eerst op outdoor dressuurwedstrijd geweest, 10 minuten ontzettend kijkerig, maar dat maakt niet uit. Daarna teugels op maat en meneer liep er alsof hij nooit anders deed. Er werd zelfs gevraagd of ik hem voor de verkoop reed want mensen zochten nog een pony voor hun dochter! Eerste proef was ik echt tevreden over, wel wat spanning maar voor de 1e keer buiten super tevreden en 189,5 punt! 2e proef begon heel goed, enkel stond er een schommel naast/achter de dressuurring (hoe kan je het soms verzinnen :P ) dus was hij wat kijkerig, met als kers op de taart sprong er een paard uit de andere ring, bijna mijn ring in. (Zij sprong tegen mijn letter B waar ik net reed). Maar toch nog 183,5 punt gereden met een compliment van de jury. Dus inmiddels B+5! Ook nog BB wezen springen op diezelfde locatie de week erop. Super leuk dat mensen je pony al gaan herkennen (tsja je valt wel op als er hier weinig pony's bij de paarden starten). Niet helemaal lekker uit komen op de dubbel dus dan neem je gewoon 3 galopsprongen :+ En 2e geworden ! Dus ereronde met muziek, klappend publiek en een wapperende rozet, ook weer een hele ervaring!

Wij zijn weer helemaal op onze roze wolk *\o/*

Helaas heb ik iedere keer een probleem na de wedstrijd.... Meneer wilt de trailer niet meer in (dus op ander terrein). Thuis loopt hij er zo in!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:39

Gefeliciteerd anoniempje!

Ik heb gisteren onvoorbereid mijn rooie meegenomen.
Het andere paard wat ik eigenlijk ingeschreven had was niet helemaal in orde.
Mooi 2x 1ste met 186,5 en 190.Geluk dat ik de baan kon verkennen anders was het een stuk minder gegaan.
Zaterdag mag ze mee naar Breda voor een endurance.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:50

Gefeliciteerd Anoniempje! Wel vervelend dat hij op ander terrein de trailer niet in wil. Heb je een idee waar het hem in zit?

Ik ben vandaag weer gestart. Eerste proef ging helemaal bagger. Bij het groeten moest hij ook heel nodig plassen, dus ik denk dat het daar aan lag. Tweede proef ook niet helemaal lekker, maar toch nog 1 winstpunt. Met instructrice er nog over gehad. Hij voelt rustig aan, maar lijkt een binnenvetter waardoor hij zich wat afsluit voor mijn hulpen. Hierdoor te weinig impuls. Kilometers maken dus en thuis hard trainen op meer reactie op kleine hulpen. Wel fijne feedback op formulier om thuis mee aan de slag te gaan.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 05:26

Vervelend als ze zich zo afsluiten jill heeft hier ook een handje aan.
Of het ligt juist aan mij dat ik me voor haar afsluit en het dan niet voel wat gebeurt.
Want als ik dan bv foto's of filmpjes terug kijk ziet het er helemaal niet slecht uit.

Gewoon verder kms maken komt goed.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:51

ambre gefeliciteerd met je punten! Veel plezier zaterdag in breda!
Xjosee Ik heb het in het begin (en nog steeds) dat mijn pony precies hetzelfde doet als die van jou. Ook zich afsluiten. (weinig impuls, slecht aan het been) terwijl het thuis wel voor elkaar is. Mijn pony vond het altijd erg spannend maar door hem veel complimenten te geven en juist dingen bij het losrijden te vragen waar hij goed in is (bijv. middendraf oid) en dan (klinkt heel overdreven) de hemel in te prijzen werd het bij hem steeds minder. Hij is op ander terrein erg onzeker. En meerdere keren snel achter elkaar starten op hetzelfde terrein of daar gewoon een keer lessen met je eigen instructrice mits je die mogelijkheid hebt, heeft bij mij ook veel geholpen.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:39

Wij hebben afgelopen zondag ons eerste winstpunt in het M2 binnengesleept (letterlijk en figuurlijk).
Eerste proef sloot hij zich helemaal voor me af en blokkeerde met het aanspringen van de galop, waardoor m'n galop gedeelte niet perfect ging. In het draf stuk zelf teveel fouten gemaakt.
2e proef ons weer herpakt en dat ging gelukkig een stuk beter en daar hadden we ook nog eens winst!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:32

Meldt zich! Ik heb sinds kort een d-pony gekocht waar ik zelf buitenritjes op wilde maken en een beetje bakwerk mee doen, en als mn dochter uit haar c'tje is gegroeid kan ze er mooi op door.

Maar het is een erg leuk ponybeest en toen ging het toch een beetje kriebelen "zou ik dan ook weer op wedstrijd gaan?" Dus ik had een topic erover geopend en toen kwam ik hier terecht *\o/*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:25

Ynskek, hoe gaat het met je pony?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:27

De goede kant op met af en toe bananen in zn oren.

Zal vanavond een filmpje Uploaden...

Ik heb afgelopen weekend er een project bij gekocht.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:31

Gefeliciteerd, vertel eens meer.
Fijn dat hij goed gaat.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:30

12 jarige merrie van karandasj. 3x L in t verleden. Heel erg heet, rijtechnisch project voor mn instructie.

Paard is waarschijnlijk overpakt geweest voor ze via een handelaar bij ons op stal kwam om te proberen voor de manege. Daar is ze alleen echt niet geschikt voor.

Zondag avond besloten haar te kopen en aan t project te wagen.

Vanmorgen bij de hoefsmid geweest... ze heeft langer dan 8 weken op dr laatste ijzers gestaan. Nu een mooi nieuw paar

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:43

Ynskek, wauw, dat is wel heel andere route ineens!

WowAmigo, welkom hier, had je topic gezien.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:15

Welkom wowamigo!

Leuk ynskek!Maar de mijne staan altijd 10 weken op de ijzers hoor.
Bij een goeie smid is dat geen probleem.

Mijn rooie doet het super.Zaterdag endurance gestart en ze liep top.
Nu de spanning er nog af bij de finish want dan blijft de hartslag wat fluctueren.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:31

Deze ijzers waren compleet versleten, zelfs de lippen... nu een afspraak over 6 weken. Afhankelijk van hoe de hoeven er dan uit zien de keer daar op langer

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:42

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:27

Ambre, leuk dat het zo goed ging, wel in 1 x goedgekeurd? Heb je voor de finish gestapt of dravend over/naar de finish? En er stuk naast gelopen en toen bij finish weer opgestapt of gereden? soms helpt het als je km voor finish er naast gaat lopen (of eerder indien nodig) en dan stukje voor de finish weer opstappen.
Ben je in ieder geval al stuk gezakt, als het onrust spanning is is het lastiger, dan is het gewoon wennen.

Ynskek, Als je recht achter d'r staat is ze dan helemaal recht Linker en rechter bil gelijk en ook even hoog ook als ze loopt? (Stap en draf?)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:28

Sjol:ik heb met hartslagmeter gereden.Er reden er een paar voor me en daardoor had ze flink de pas er in.
Ik ben 2 km voor de finish afgestapt,probeerde haar nog te laten grazen ook,maar dat scheelde niets in hartslag.
Die bleef op 105 en toen ik de finish over kwam zelfs naar 115.Dus eerst groomen en toen zat hij snel op 60.
Helaas ook weer zo er boven wanneer een paard op het straatje voorbij ging.
Dus pas na 9 min aangeboden en toen zat ze op 58.
Vorige x was ze bij de voorkeuring al over de kook maar nu mochten ze wel aan haar lijf zitten.We gaan 2/7 weer naar Etten Leur.

Jemig,hoeveel moet je met zo'n paard wel niet op de weg lopen om ze zo dun te krijgen??
Ga de filmpjes zo ff kijken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:38

Ynskek, die mag wel naar de chiropractor. wordt ze nog gekeurd?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:44

Die op t filmpje is mn eigen ruin. Niet mn nieuwe...

Hij moet half juni terug naar de kliniek...

Filmpje van 10 dagen daarvoor heb ik ook nog wel. Toen was ie net 4 dagen ingespoten en aan de metacam...

https://youtu.be/9lDivdqAi78

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:47

Wij gaan ook voor de eerste x endurance starten in etten leur ambre. Rij dan samen met een vriendin die al ervaring heeft dus ben heel benieuwd geen idee wat ik er allemaal van kan verwachten.

Een hartslag meter staat ook nog op mijn verlanglijstje

Ynskek veel succes met je project ben je benieuwd over een aantal weken.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:20

Hartslagmeter zonder gps is goed te betalen hoor.Ik heb er 1 voor 100!
Ga je impuls of klasse 1 starten?

Ik kijk altijd op mijn tel.Filmpjes zijn voor mij dan moeilijk te beoordelen.
Heb ik sowieso moeite mee.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:36

Ambre, lastig als ze zo reageren op de omstandigheden.
Bij het trainen stalgenoten of zo laten nadoen wat er bij de finish en tussendoor gebeurt?
Zonde als je moet heraanbieden van je punten.