Ik ben zelf momenteel heel erg aan het oefenen op de stelling en buiging, maar mevrouw heeft sinds eergisteren bedacht dat ze constant moet aangalopperen. Even hopen dat ze dit zaterdag niet doet, anders zijn we snel klaar denk ik
Op een gegeven moment kreeg ik haar zelfs niet meer in de draf zonder constant aan te galopperen, het knopje stap galop zit er dus alvast op. Geen idee hoe ze erbij komt, maar volgensmij vindt ze galopperen gwn een stuk makkelijker en denkt ze laten we dat dan maar gwn doen. Gelukkig was het vandaag niet zo extreem als eergisteren, maar nog zeer zeker niet zoals het hoort

), maar dat ze vond dat ik haar sympathiek voorstelde en de problemen erg vriendelijk oploste. Dat was wel fijn om te horen, want ik baal echt flink van dit gedrag.
Paard is 5,5 en leid ik zelf op, maar ben zelf ook nog nooit verder geraakt dan de L1. Nu krijgen we een beetje "We leren het samen, maar hij leert het ietsje sneller" 

Naja toen moest ik natuurlijk later nog de tweede proef rijden. Ik had weer dezelfde jury, dus zag er behoorlijk tegen op. Gelukkig liep ze de tweede proef wel al een stuk beter, al was ze nog steeds niet voorruit te branden. Ik was echt bang dat ik een verliespunt had, aangezien de jury zei dat ze niet helemaal regelmatig was en daar wel op moest beoordelen... Gelukkig alsnog 173 en 181,5 punten. De tweede proef geen één keer commentaar gehad om dat ze niet zuiver zou zijn en er stond onderaan ook bij dat het veel beter was dan de eerste proef. Hopelijk heeft de jury nu ook ingezien dat het zeer zeker niet aan de ijzers ligt
Zo te horen waren er weer enkele betweters die alles beter wisten. Zo was er een vrouwtje die overal commentaar op leverde. Over dat ik meer van achteruit moest rijden, m'n zadel niet goed lag en ze echt te dik zou zijn. Dat terwijl ze zelf een kapstok van een paard bij hadden
Snap niet dat sommige mensen altijd overal commentaar op moeten leveren, terwijl er niet om wordt gevraagd. Buiten dat waren er gelukkig ook nog leuke aardige mensen 
Apart advies van de jury 

Ik snap niet waarom er zoveel negativiteit moet zijn op wedstrijd. Iedereen doet zijn best, gaat voor zijn plezier op wedstrijd (hoop ik dan toch
) en probeert zijn paard zo goed mogelijk voor te stellen.
Dus hij mag mij ff mee op sleeptouw nemen haha