[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:42

Graaft foto uit... Nadeel is wel dat als je deze kwijt bent je ze niet zomaar terug hebt, zijn licht gewicht dus je voelt niet waar ze zijn als je ze kwijt bent, hier was ik er al aantal onderdelen 1 kwijt, halthouden en dan aw was toen mijn kans om hem snel terug te grabbelen.
Wel prefect, je voet kan er niet doorschieten, heb ze gekocht toen ik endurance reed (2009) en sindsdien ben ik er ook gewoon overal mee gestart.

Afbeelding

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:11

Ik vind deze ook niet heel mooi, maar heb nog nooit gehoord dat deze niet zouden mogen op wedstrijd. Veiligheid voor alles zou je dan toch denken.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:39

Klopt het dat dit van die voetstoppers zijn om t zo maar te zeggen?

Die worden volgens mij gezien als hulpmiddel omdat je voeten zo "op de juiste plek in de beugel" gehouden worden...

Van die veiligheidsbeugels met elastiek aan de zijkant mogen volgens mij wel gewoon.

Correct me if i'm wrong :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:41

Zou in artikel 118 moeten staan dan. Kan me niet herinneren dat ik daar ooit iets over gelezen heb.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:43

Nies_ schreef:
Zou in artikel 118 moeten staan dan. Kan me niet herinneren dat ik daar ooit iets over gelezen heb.

Voor zover ik een paar maanden terug begreep op de bixie cursus mogen ze niet om de reden die ik net noemde maar ik kan het verkeerd begrepen hebben

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:59

Bij de hulpmiddelen art. 119 staat er ook niks over. Misschien dat die cursusmevrouw dan een uitgebreidere uitgifte van de reglementen had :') Bedoel het niet vervelend naar jou hoor, maar mensen zijn wel erg goed in zelf regels bedenken die er dus helemaal niet zijn.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:14

Kady1 schreef:
Trouwens nog vergeten hier een update te geven. Afgelopen donderdag heel fijn gereden. Het was natuurlijk prachtig mooi weer. We zijn weer een winstpunt verder, Geloof dat ik 8ste van de 14 was maar heb ff snel snel gekeken dus weet het niet zeker. Het was een sterk deelnemers veld dus ben heel blij met mijn winst.

Die bonte is wel lekker stevig Ynskek haha Moet wel zeggen dat ik die van jou op de foto echt een mooie uitstraling vind hebben.

Als ie nou met werken ook zo zou gaan lopen :')

Ik heb net van de andere fotograaf ook een foto gehad

Afbeelding

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:31

Ik geef les op manege met autistische kinderen die rijden ook met korfjes op de beugels maar toch zitten de voeten altijd veel te ver in de beugel vaak helemaal tot aan het korfje.
Dus ze helpen niet echt om je voet goed te houden. Als ze dan een x op een paard moeten zonder korfjes schieten ze alsnog te ver in de beugel omdat ze dat gewend zijn met de korfjes

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 14:22

Voor mij zijn de korfjes juist vervelend als ik mijn petries aan heb omdat ik grote voeten heb en ze er dan net niet ver genoeg in kunnen, ha ha!!! (maatje 42 a 43), dus heb er dan geen voordeel van en als je ze kwijt bent ben je ook de sjaak.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:24

Afgelopen donderdag eerste x officeel gestart. Had 191.5 punten en ern 6de plek tussen dacht 24 deelnemers.

Vandaag ook gestart maar pfff totaal niet vooruit te branden. Niet aanwezig en sloot zich af.
Toch beide proeven gereden met 186 en 182 punten.dus toch weer 2 winst.
Ik had een 3de en een 6de plek vandaag.
Ik ben tevreden met de punten maar niet over het rijden zeg maar.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:59

Gefeliciteerd met je punten, volgende keer beter met het rijden dan maar, maar het was ook echt warm (gisteren vond ik het hier trouwens warmer dan vandaag).

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:36

Haha sjol, komische foto.. Je ziet jou stuntelen. :')

Hier gewone beugels en daar komt ook geen verandering in.. Heb nog geen veiligheidsbeugels gehad waar ik mee overweg kon. :+

Twee weekenden terug weer eens gestart en 204 en 211 punten gereden en een 3e en 4e plaats. Vandaag gereden en 209,5 en 224 punten en een 1e plaats. Hij ging alweer een stuk fijner! Hij lijkt eindelijk over zijn spanning heen te komen. Krijg het eindelijk voor elkaar om het af te laten vloeien in de ring. :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:38

Gefeliciteerd met je punten Lisanne.

Gister bij de kliniek geweest. En gewoon geen pas onzuiver zetten he.

Hij kwam zuiver door de buigproef op alle benen, hij wad alleen wel veel te gevoelig op zn rug. Foto's gemaakt van zn rug, ook helemaal goed.

T zit in de spieren en banden op zn rug. Nu ingespoten, komende 4 weken veel bewegen zonder gewicht er op en zonder bijzet of als ik hem bij zou zetten maar heel licht.

Dit was voor nu zo wat het meest positieve

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:32

Mooi nieuws Ynskek.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:34

Goed nieuws dat worden dan goeie rugspieren kweken straks

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:31

Het kan best zijn dat hij op zijn eigen manier zo prettig mogelijk heeft proberen te lopen onder t slecht passende zadel dat er op lag.

Nu heb ik een goed passend zadel maar dat zou nog wel eens op plekken druk kunnen geven die hij door al het compenseren minder prettig vond. Tel daar iets zwaarder werk en meer ruiter gewicht bij op en dan snap ik wel waarom ie af en toe zo deed bokken...

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:37

Pfoe, wat een opluchting ynskek! Is inderdaad begrijpelijk dat hij niet lekker liep met een niet passend zadel. Fijn dat je een beetje een indicatie hebt waar het vandaan komt!

Sorry, ik ben de laatste tijd een beetje afwezig geweest. Erg veel veulentjes geboren en er komen er nog drie aan. De nieuwe generatie sportpoowns. :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:39

Aan de ene kant een opluchting maar aan de andere kant een flink project.
Rugproblemen zijn nog niet zo eenvoudig.Een goede behandeling dmv dryneedling kan baat hebben.

Hier is het rustig met de poownies.De Welsh is bevallen van een prachtig merrieveulen en de rooie heeft een tijdje vrij gehad.
Die is nu weer in training voor de endurance in Breda volgende week.
Ben in de dressuur wat drukker op de paarden.

Afbeelding

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:50

Altijd leuk die veulentjes. Die van ons is nu een al weer een jaarling de tijd vliegt. Ben benieuwd hoe groot ie gaat worden. Moeder was nrps van op papier 1,57 m maar zelf gemeten op 1,62 en vader Arabische volbloed van 1,60.
Baby lief is nu met 1 jr en 1 mnd al 1,50 m dus hij moet wel heel snel stoppen met groeien mocht ie pony willen blijven.

Ynskek fijn dat je nu weet wat het is. Dan kan je tenminste gericht te werk. Rug problemen zijn wel lastig maar met correcte training moet je een eind kunnen komen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:03

Z'n leeftijd werkt niet in zn voordeel zei de DA.

Als ie 4 was geweest had ie t 100% gegeven. Maar hij is 15 dus die 100% kam hij niet garanderen. Maar een goede kans heeft ie zeker.

En zo zie je maar dat een goed passend zadel na een slecht passend zadel ook problemen geeft...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:11

Dat klopt Ynskek. Maar ik zou me er niet te druk ommaken. Goede training, goed management doen veel. Ik heb er 1 gehad waar de rugpees door rafels nog verbonden was maar die hebben we lange tijd goed kunnen managen.
Kijk eens naar die dekens van Horseware of back on track of een magneetdeken. Vaak zijn die op ebay engeland betaalbaar te vinden. Dat is een fijne aanvulling bij rugproblemen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:16

Je hebt hem nu eenmaal en aan ieder dier schort wel iets.
Aan de slag en moed houden!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:28

Ik moet nu de eerste 4 weken wel veel bewegen en ook longeren maar niet belasten en echt maar minimaal bijzetten.

Daarna moet ik terug naar de kliniek en dan moet het verbeterd zijn. Als t dan niet verbeterd is dan gaat het dat ook niet meer.

Zn rug is nu ingespoten en hij krijgt er 1x per dag metaal bij.

Goede moed is nu wel terug in ieder geval

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:36

Ynskek, fijn dat hij op de foto goed is, maar wel vervelend probleem als het zijn rug is, is zo eenvoudig nog niet.

Ambre, had je knappe veulentje al gezien is echt een schatje.

kady, nu al zo groot, dat wordt inderdaad afwachten of hij "klein" genoeg blijft.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:55

Ga binnen kort clinic meepakken van onderstaande, wordt in Dordrecht gegeven, allicht voor anderen ook leuk?

Afbeelding