[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:47

Hij heeft al tijden slechte mest (weinig vorm, mest water) en bleek 2 weken geleden ook een bloedworm infectie te hebben.
Dat is behandeld maar halverwege vorige week veranderde zn mest in gewoon diarree. Dus afspraak gemaakt in utrecht en hij kon meteen blijven.
Staat in isolatie, zijn nu aan het uitzoeken wat het kan zijn

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:26

Oh dat is naar IP, hopelijk knapt hij snel op -O-

@noukie, nee zelf aan de hand werken red ik 1 lichamelijk niet en 2 het is best heel lastig haha.

Volgende week nog een keertje weer. Dan hebben we 4 weken achter elkaar gehad. Hij pakt het super op en Rodrigo was erg positief verrast.
Zal volgende keer de camera eens even meenemen om wat goeie foto's te schieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:58

Hoop dat er snel duidelijkheid is dan voor je! Zo sneu daar in isolatie, die van mij heeft er ook een tijdje gestaan helaas :(:)

CP112; leuk is dat he! Hij is ook een paar keer hier geweest, zo al hoe hij dat doet en de paarden het oppakken! Doe t m niet na hoor :o

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 08:33

Wat leuk om slaan de hand te werken.

Ik had hiervoor een prestige naar die was niet fijn te krijgen op Ice toen 2.5 jaar geleden een kingsley van 3250 gekocht en daar krijg ik nu 800 voor weer. Voor mijn 15 jaar oude prestige kreeg ik600 en die was echt wel gebruikt zeg maar. Had ook een KN nieuw gekocht (1900) en daar kreeg ik naar 6 jaar 800 voor weer dus als dan de dealer er 800 voor weer wil geven lijkt t me dat t echt een waardeloos merk is tweedehands.

Wij hadden zaterdag een shoot Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knappie is t toch

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:56

Wat een gave foto's! Ruig dier is het!

Behoorlijke afschrijving op zo'n zadel dan zeg en niet zo'n beste service van de dealer.. Heb laarzen van het merk, zitten heerlijk, maar zou ze niet meer kopen... Alles wat er mee mis kon gaan is mis gegaan en heb uiteindelijk een tegemoetkoming gekregen van de winkel, maar niet van Kingsley. Voor het geld dat ze vragen had ik meer verwacht..

Hopelijk vinden jullie snel een fijn passend zadel en krijg je via MP nog een nette prijs voor je oude

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:26

Heel knap Nimber <3

Wat naar allemaal.. Ik had Kingsley laarzen in de planning, maar misschien toch maar even naar andere merken kijken. Ik heb nu Ariat dressuur laarzen, maar sinds ze ingezakt zijn zitten ze erg vervelend om mijn enkel -O-

Roz is gisteren weer bij de Chiro geweest. Rug was gelukkig super met alleen een kleine correctie bij het SI-gewricht. Nek zat wel wat meer vast in de buiging naar rechts, wat gelukkig overeen komt met wat ik voelde met rijden. Altijd fijn als ik niet gek ben en het paard vast zit ipv gewoon niet wilt buigen.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:09

zamba wat lekker, zeeland is best heel mooi. Hoelang blijf je er? Heb geen insta. Vind mn Facebook verslaving tijdrovend genoeg :=

Nimber, dat is echt zuur. Viel me al op dat kingsley qua nieuw/2e handsprijs erg uiteen lagen. Heb ook nog een kingsley liggen, die moet nog de verkoop in.
Wat een gave foto's weer. Wat kan die van jou toch knap zitten, zo groot als dat hij is. Heel gaaf!

cp112, sella vind ik ook super fijn. Die foto's van aan de lange lijnen, wat doet hij zijn best. Mooie plaatjes hoor.

Nouvel, welke wow fitter heb jij erbij? Moeilijk een knappe wow fitter te vinden. Wel super fijn dat met zoveel verschil in boommaat, het toch passend te krijgen is.

ivy, weet je al iets meer van je jonkie?

sw, toch fijn als je vermoeden dan bevestigd wordt. Anders wordt het zo'n zoekplaatje. Nu weer op naar fijn rijden.

Hier ivm de wedstrijdpauze maar beetje trainen en wat buitenritjes. Vorige week rondje strand gedaan, deze week rondje Veluwe. Paard is helemaal happy ervan. Wel had hij plots bedacht op zijn bitje waar hij al een aantal weken probleemloos mee loopt, dat hij zijn tong eroverheen wil gooien en hoofd kantelen. Heb hem vandaag iets strakker aangesnoerd en dat gaf al zeg 75 procent verbetering. :=
Was nog niet ideaal, maar hij was lekker licht van voren en daar hou ik van hihi
Daarnaast bleef hij super fijn aan mijn been en maar aantrekken (ik snap het wel, want dat vind hij makkelijker dan sluiten) dus al met al fijn gereden vandaag.
Ik ben zoooooo intens blij met mijn zadel nu. Echt, ohhh gewoon uitgestrekte draf over de diagonaal van de zandplaat van 65x65, geen enkel probleem meer. *\o/* *\o/*

Verder niets spannends te melden eigenlijk. Ik hoop gewoon dat de wedstrijden snel weer opgepakt kunnen worden.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:14

mellamoshan schreef:
zamba wat lekker, zeeland is best heel mooi. Hoelang blijf je er? Heb geen insta. Vind mn Facebook verslaving tijdrovend genoeg :=

Nimber, dat is echt zuur. Viel me al op dat kingsley qua nieuw/2e handsprijs erg uiteen lagen. Heb ook nog een kingsley liggen, die moet nog de verkoop in.
Wat een gave foto's weer. Wat kan die van jou toch knap zitten, zo groot als dat hij is. Heel gaaf!

cp112, sella vind ik ook super fijn. Die foto's van aan de lange lijnen, wat doet hij zijn best. Mooie plaatjes hoor.

Nouvel, welke wow fitter heb jij erbij? Moeilijk een knappe wow fitter te vinden. Wel super fijn dat met zoveel verschil in boommaat, het toch passend te krijgen is.

ivy, weet je al iets meer van je jonkie?

sw, toch fijn als je vermoeden dan bevestigd wordt. Anders wordt het zo'n zoekplaatje. Nu weer op naar fijn rijden.

Hier ivm de wedstrijdpauze maar beetje trainen en wat buitenritjes. Vorige week rondje strand gedaan, deze week rondje Veluwe. Paard is helemaal happy ervan. Wel had hij plots bedacht op zijn bitje waar hij al een aantal weken probleemloos mee loopt, dat hij zijn tong eroverheen wil gooien en hoofd kantelen. Heb hem vandaag iets strakker aangesnoerd en dat gaf al zeg 75 procent verbetering. :=
Was nog niet ideaal, maar hij was lekker licht van voren en daar hou ik van hihi
Daarnaast bleef hij super fijn aan mijn been en maar aantrekken (ik snap het wel, want dat vind hij makkelijker dan sluiten) dus al met al fijn gereden vandaag.
Ik ben zoooooo intens blij met mijn zadel nu. Echt, ohhh gewoon uitgestrekte draf over de diagonaal van de zandplaat van 65x65, geen enkel probleem meer. *\o/* *\o/*

Verder niets spannends te melden eigenlijk. Ik hoop gewoon dat de wedstrijden snel weer opgepakt kunnen worden.

Morgen gaan we weer terug naar huis haha het is heerlijk

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 00:01

Het leed dat koudbloeden heet.... :))
5 weken geleden ook helemaal geschoren, en er zat nu al weer meer haar op.
Volgende maand nog een keer :')

Afbeelding

Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 08:35

Oh mella ik moet jouw zadel Haha!
Waar was je geweest?

SW fijn als een behandeling zo helpt.

CP oh ik heb een lesklant en zij heeft haar oude tinker nog die scheert zo 4 keer of meer als ze pech heeft

Gister ging mijn geplande bosrit niet door, daar was ik niet rouwig om met die stortbuien ineens. Precies tussen twee buien door heel heel fijn gereden. Juf zei dat het nog vlugger moest en dat was echt een moeilijk stukje. Maar juf had gelijk. Ik lijk er wat door te zijn en heel veel dingen gaan nu zoveel makkelijker.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:40

Vandaag bij Ilias geweest hij is weer gekalmeerd en weer hanteerbaar. Volgende week wordt hij gecastreerd. Hij is nu 2.5 jaar oud en 1.62m hoog na castratie verwachten we dat hij 1.68/1.70m hoog zal worden. Wel heel duidelijk aangeven wat hij mag en wat niet en hij luistert braaf en even heerlijk wezen kroelen. Eind dec begin januari komt hij naar huis. Na overleg besloten dat hij met de vrachtwagen gebracht wordt omdat hij de trailer niet kent. Goed gevoel bij kan niet wachten haha.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:02

Mella, wat een heerlijkheid dat je nu eidnelijk echt een fijn zadel hebt!
Lastig dat ie dan met zn mond aan het rommelen is. Doet ie dat vaker?

Laura, lekker vooruitzicht, wordt een mooie maat ook waarschijnlijk! Beter dat ie weer hanteerbaar is ook :D Toch fijn, zeker als ie straks thuis staat

Kim, knap paard!

Hier woensdag erg fijn getraind bij Diederik. Ik zat thuis zelf wat te stoeien met alles net niet en echt met 4 minuten was alles helemaal wel. Wissels veel beter, appuyementen beter, echt blij mee.
Vandaag zadelmaker gehad en denk ook dat we daar uit zijn. Blijft bizar hoeveel verschil iets kan maken, maar ook wat een piepmuis mn paard is :+ Maakt het kiezen opzich wel makkelijker :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:38

Noukie wat fijn van je les en de zadelmaker. Soms kom je er zelf niet uit en dan denk je is het zo simpel...

Wat voor zadel is het geworden en wie is er bij je geweest?

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:41

Wij hebben het heerlijk gehad aan zee. De eerste heb ik gister alweer geschoren en de ander is zo aan de beurt. Wat voor deken hebben jullie nu op?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:00

Mijn kwpner staat nu met opeens deze rare temperaturen onder een 200 grams. Maar voor vrijdag stond hij onder 300.

Gister hier ook een Fries geschoren en die staat nu onder een 100 grams. :)

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:10

Hier ook onder 200gr, is wel geschoren ook al

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:29

Hier staan we ongeschoren onder de 100g en geschoren onder de 200g.

De Halloween pas de deux was ontzettend leuk om te doen en de jury plaatste ons ook nog eens op 1 met een score van 75% :D
Ik ben vooral erg trots dat Roz het toeliet om een gewei te dragen :')

Afbeelding
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:06

Hier strak geschoren onder 250

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 01:21

Hier nog ongeschoren onder 0. Ik ga donderdag scheren en dan onder 100 of 200g

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:07

Geschoren onder 200 grams.

Sw wat onwijs cool joh!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:46

Sw cool zeg!

Bizar joh, 18 graden nu...
Hier eentje geschoren en eentje ongeschoren onder de ongevoerde dekens.
Vanavond 100 grams er weer op.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:31

Wat zijn jullie weekend plannen?

Klein beetje off topic :o
Ik ben voor een klant op zoek naar een merrieveulen van Le Formidable. Ik heb niet heel veel Nederlandse contacten meer qua veulens, dus als jullie iemand weten zou ik een PB erg op prijs stellen!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:38

Volgens mij loopt er een nakomelingen van Le formidable topic ook. Misschien kom je daar nog iets tegen. De nafok valt me qua exterieur en beweging in ieder geval totaal niet tegen wat ik tot nu toe gezien heb.

Hier ga ik morgen rondje veluwe doen. Het weer schijnt prachtig te worden. Toevallig net afgesproken met een oude kennis die blijkt haar paard hier 5 huizen verderop te hebben staan. Zo zie je maar weer :Y

Leuke foto trouwens Sw!

Hier van de week voor de tweede keer geschoren. Hij werd alweer zo teddy.

Ik ben er trouwens achter waarom hij zo aan de voorkant aan het rommelen was. De wol van mijn zadel begint te vormen en zakken. Dus het zadel begint anders te liggen. Iom ninon hebben we nu even tijdelijk aan de voorkant wat eronder en hij loopt weer fijn. Wel een afspraak inplannen om het op orde te maken. Het komt erg nauw bij ons blijkbaar :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:49

Ja schijnt morgen super weer te worden!

Ik wilde nog wachten met scheren, maar het is een drama nu met dit weer en dikke vacht en zweten...
Dus misschien toch van de week ook maar kaal...

Ik heb vandaag les gehad, morgenochtend lekker naar buiten!

Fijn dat je er achter bent met je zadel!
Ferro loopt ook weer fijner nu mijn zadel is aangepast.
Er werd nog gevraagd naar mijn fitter...
Ik heb Mariska van Oest, super fijn maar erg druk en volgeboekt op ‘t moment.
Ik heb voor het eerst Romi van Eikendal laten komen en dat lijkt ook helemaal prima, zadels van beide paarden gedaan dus blij mee!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:57

Weet je toevallig of Mariska ook in noord Holland komt? Niet voor direct hoor, maar tzt voor m'n andere paard maar weer pas laten maken.
Ahv een zeurende verzekering hebben we toch de knoop doorgehakt om nog eens zijn rug te gaan behandelen. En moet eerlijk zeggen dat hij ook plots weer vrolijk en speels is en dit maakt dan ook dat ik intussen ook erachter sta om hem nog weer een kans te geven op herstel.