Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:24

snap niets van al die nr die je moet invullen

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:24

helmab schreef:
net gereden ging echt niet zo als ik wilde maar wil wel door sturen. Maar waar sta je combinatie nr(wat gedoe de eerste x dit

Op je startkaart. Maar dat nummer heb je toch ook genoemd voor je je proef ging opnemen?

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:25

helmab schreef:
net gereden ging echt niet zo als ik wilde maar wil wel door sturen. Maar waar sta je combinatie nr(wat gedoe de eerste x dit

Combinatie nummer staat op je startpas, maar die heb je als het goed is ook opgenoemd tijdens het voorstellen voor je proef? :Y)

Of bedoel je het ordernummer? Die staat in het mailtje dat je hebt gekregen tijdens het inschrijven, met 'overzicht van je winkelmandje'.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:27

Caritas schreef:
helmab schreef:

Op je startkaart. Maar dat nummer heb je toch ook genoemd voor je je proef ging opnemen?

Nee heb alleen mijn naam en naam paard genoemd\

DoretteK

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:29

Hmm heb je wel de bepalingen en voorwaarden doorgelezen over hoe je de proef moet filmen?

Dit is namelijk voorwaarde 2:
De video moet starten met het opnoemen van de datum, het opnoemen van het combinatienummer, daarna wordt het paardenpaspoort met de pagina’s in het paardenpaspoort waarop de identificatiegegevens van het paard duidelijk zichtbaar zijn (naam, levensnummer, chipnummer, kleur, aftekeningen paard) in beeld gebracht en loopt de filmer een rondje om het paard om alle aftekeningen in beeld te brengen. Daarbij moeten ook de sporen in beeld gebracht worden en de zijkant van het hoofd waarbij het bit (bitringen) en neusriem in beeld gebracht wordt. Daarna kan de proef begonnen worden.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:29

nee he kan die dus weer over nieuw(sorry vind nog wel een gedoe hahah(niet heel handig met computers... en ik sta niet op een stal dat je samen dingen doe.. alles thuis en ben de ennige die in de paarden zit hier hahah

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:31

DoretteK schreef:
Hmm heb je wel de bepalingen en voorwaarden doorgelezen over hoe je de proef moet filmen?

Dit is namelijk voorwaarde 2:
De video moet starten met het opnoemen van de datum, het opnoemen van het combinatienummer, daarna wordt het paardenpaspoort met de pagina’s in het paardenpaspoort waarop de identificatiegegevens van het paard duidelijk zichtbaar zijn (naam, levensnummer, chipnummer, kleur, aftekeningen paard) in beeld gebracht en loopt de filmer een rondje om het paard om alle aftekeningen in beeld te brengen. Daarbij moeten ook de sporen in beeld gebracht worden en de zijkant van het hoofd waarbij het bit (bitringen) en neusriem in beeld gebracht wordt. Daarna kan de proef begonnen worden.

o Dank je(heb ik niet gezien dat het moest) dan doe ik hem overnieuw 8)7

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:32

helmab schreef:
nee he kan die dus weer over nieuw(sorry vind nog wel een gedoe hahah(niet heel handig met computers... en ik sta niet op een stal dat je samen dingen doe.. alles thuis en ben de ennige die in de paarden zit hier hahah

Zonde hoor (al snap ik niet helemaal wat dat te maken heeft met al dan niet handig zijn met computers).

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:34

al die nummers en gedoe met uplode

snap je?

Laat mij gewoon lekker rijden hahah

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:36

helmab schreef:

snap je?

Dan schrijf je je in voor een wedstrijd of een meetmoment toch? Waarom jezelf pesten met online starten? Dat begrijp ik dan niet helemaal. Het is geen moeten, niemand dwingt je......

Maar als je ergens aan meedoet, lijkt het mij wel handig dat je even kijkt naar wat daar precies voor nodig is, zo ingewikkeld is het echt niet, dat valt best mee!

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:40

daffodil schreef:
helmab schreef:

snap je?

Dan schrijf je je in voor een wedstrijd of een meetmoment toch? Waarom jezelf pesten met online starten? Dat begrijp ik dan niet helemaal. Het is geen moeten, niemand dwingt je......

Maar als je ergens aan meedoet, lijkt het mij wel handig dat je even kijkt naar wat daar precies voor nodig is, zo ingewikkeld is het echt niet, dat valt best mee!

ik kan nergens heen met mijn paard dus dat gaat niet.

Dat zeg ik ook, het is de eerste x(in het filmpje met uitleg staat alleen dat jeje zelf voor moest stellen en je paard en ja de datum dat heb ik gedaan verder niet)

Heel fijn dat jullie mij de juiste info geef... ga morgen weer proberen en kom vast goed maar als je op stal staat waar je met meerdere ben en iemand zeg hoe moet als je iets vergeet is dat handig snap je... ik doe alleen is toch anders

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:42

Maar lees gewoon even de info door op de website, het staat er echt heel helder. Ook het filmen van je paspoort, de aftekeningen, het bit, sporen. Je hebt er niets aan als je filmpje straks geweigerd wordt.

Je kunt alles van te voren voorbereiden en dan iemand vragen om te filmen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:47

helmab schreef:
ik kan nergens heen met mijn paard dus dat gaat niet.

Dat zeg ik ook, het is de eerste x(in het filmpje met uitleg staat alleen dat jeje zelf voor moest stellen en je paard en ja de datum dat heb ik gedaan verder niet)

Heel fijn dat jullie mij de juiste info geef... ga morgen weer proberen en kom vast goed maar als je op stal staat waar je met meerdere ben en iemand zeg hoe moet als je iets vergeet is dat handig snap je... ik doe alleen is toch anders

Helemaal alleen kan sowieso niet. Dus even een goede voorbereiding en een lijstje maken waar je aan moet denken is wel zo handig. Want je filmer moet ook weten waar hij/zij op moet letten en wat wel en niet mag. Dan hoef je daar tijdens het proef rijden niet steeds mee bezig te zijn.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 06-07-20 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:49

Ik begin mijn filmpje met een voorblad. Dat leek mij het fijnste voor de jury en dan hoef ik niet alles te onthouden en op te blèren. Gisteren ging zelfs m'n achternaam de mist in, mijn meisjesnaam klinkt nog steeds makkelijker :-)

De eerste keer is het wat gedoe. Maar ik vond de tweede keer al een stuk makkelijker gaan. Het is gewoon een stukje handigheid krijgen en geduld bij het uploaden.

Ik doe het ook alleen, maar als je je even goed inleest dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:59

Marjolein schreef:
Ik begin mijn filmpje met een voorblad. Dat leek mij het fijnste voor de jury en dan hoef ik niet alles te onthouden en op te blèren. Gisteren ging zelfs m'n achternaam de mist in, mijn meisjesnaam klinkt nog steeds makkelijker :-)

De eerste keer is het wat gedoe. Maar ik vond de tweede keer al een stuk makkelijker gaan. Het is gewoon een stukje handigheid krijgen en geduld bij het uploaden.

Ik doe het ook alleen, maar als je je even goed inleest dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.

ja dat bedoel ik :D dat denk ik ook. Bedankt voor je tip

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:12

Gefeliciteerd iedereen met de mooie punten!

Ik heb nog steeds een lichte kater vanwege mijn uitslag van 2 juli. Ook al heb ik gisteren mooi revanche genomen :')

Helmab: jammer dat je nu voor'niks' gefilmd hebt. Succes voor morgen!

Ik twijfel nog een beetje wanneer ik ga filmen voor 16 juli. Wilde eerst zondag, maar dan ga ik ook voor het eerst op de hengst, misschien dan maandag icm les.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:33

helmab schreef:
Marjolein schreef:

ja dat bedoel ik :D dat denk ik ook. Bedankt voor je tip

Tip: ik heb een stuk karton genomen en daarop heb ik onder elkaar mijn naam, paard naam, combinatienummer, proef .., datum .... gezet en die zit samen met met paspoort in een tasje. Dat is ook makkelijk voor degene die filmt. Wij doen overigens terwijl m'n filmer het kaartje opleest de pagina met aftekeningen uit het paspoort filmen en 10 seconden in beeld houden. Daarna loopt de filmer naar mij toe, filmt het hoofd, het bit, het paard en mijn sporen en daarna de andere kant van het paard (En sporen en bit). Daarna loopt de filmer de bak uit terwijl ik probeer m'n paard in de hand te stellen. Als ik zie dat filmer achter C staat, begin ik met het proefje te rijden. Na het groeten komt de filmer de bak weer in voor een close up van m'n gezicht. Daarna op stop drukken.

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:37

Hier net mijn punten en protocol terug van 2 juli. Vorige keer stond er op mijn protocol dat ik meer activiteit mag hebben en nu ligt mijn tempo te hoog, hierdoor ook 178 punten. Gister nog een online event opgenomen en dat is de laatste voor eerst, 22 juli gaan wij voor het eerst weer op wedstrijd.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:14

MyWishMax schreef:
manubres schreef:
Toen ik stopte met wedstrijden vanwege mijn kinderen voelde ik pas wat ik mijn paard had aangedaan. Mijn paard heeft altijd zoveel stress gehad, achteraf denk ik wat heb ik haar aangedaan omwille van mijn eigen ego en ambitie. Ook de uren die ze op de trailer heeft moeten doorbrengen in een hokje van een paar m2. En de wedstrijden in de bloedhitte van 30 graden. Wat mij betreft zijn online proeven een stuk diervriendelijker en juist in deze tijd dat er zoveel kritiek is op de paardensport zou de KNHS er toch gevoelig voor moeten zijn.

De wereld verandert, laten we daar in meegaan. Niet stug vasthouden wat er was...en hoe het zou moeten omdat het altijd al zo was.

Dat was jouw paard, die van mij heeft geen last van stress in een trailer of op wedstrijd. Dus diervriendelijker? Ja, voor sommige wel, voor anderen maakt het geen verschil. Ik heb nooit paard uren op een trailer laten staan, ik huur een stal, sta er naast te grazen of breng ze naar huis, of gestart in 30 graden. Dat laatste kan nu nog steeds gebeuren, want je hebt nog steeds warme dagen waar op mensen hun filmpje opnemen.

Dat zijn altijd keuzes geweest en konden voor de online proeven al ontweken worden.

Die lijnen van de l2 proef zijn in het echt ook rottig om te zien, maar op film wel veel erger ja. Helaas. Jammer dat die proef gekozen is dus, net als het bij c hh en achterwaarts. Ik ben wel benieuwd waarom er voor deze proeven gekozen is en of ze het zouden aanpassen als het zou blijven bestaan

Omdat het ene paard de andere niet is en de ene amazone de andere niet is zou het fijn zijn als het naast elkaar bleef bestaan. En ik zou nooit midden op de dag met 30 graden mijn proefje opnemen, maar degene die dat wel doen zijn er waarschijnlijk ook. Ik ben vroeger gewoon met 30 graden op wedstrijd gegaan, omdat mijn ambitie het won van mijn verstand. Nu zou ik mij paardenwelzijnverstand verkiezen boven mijn eigen ego en ambitie.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:14

Wat hebben sommige alweer snel hun punten terug :)!
Meer activiteit bedoelen ze trouwens (niet altijd) mee dat je je tempo moet verhogen.

Liefsyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:39

Nog meer mensen die wachten op de punten van 25 juni? (M1)

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:42

Wat jammer helmab dat je nu opnieuw moet filmen. Ik snap ook niet helemaal wat het met computers te maken heeft, het is gewoon een kwestie van voorbereiding en de regels goed doorlezen ;) Zo ingewikkeld is het allemaal niet, dat valt reuze mee :) het is alleen wel handig om van tevoren alles goed door te nemen, zowel voor jezelf als voor de filmer.

Jammer dat je net geen winst hebt afkepieteke. Actiever rijden heeft vaak ook niks met snelheid te maken, maar meer met de activiteit van achteruit. Succes alvast met je meetmoment. Je hebt nog wel even de tijd dus kan je dit mooi meenemen in je training.

Ik heb inmiddels ook de punten terug van 2 juli en heb toch een winspunt met 188,5 punten. Mijn dag kan al niet meer stuk :D Ik kan me in het commentaar van beide proeven goed vinden. Komend weekend hebben we voor het eerst een meetmoment, dus we kunnen deze week nog oefenen en het commentaar van de jury's meenemen.
Laatst bijgewerkt door Lottekuhh_x op 06-07-20 15:49, in het totaal 2 keer bewerkt

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:47

Liefsyv schreef:

Yep.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:59

Liefsyv schreef:

Al 1,5 week terug, maar ze staan nog steeds op 'in verwerking'.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:04

Gister op meetmoment geweest en dit keer inderdaad 7 en 6,5 en gehaald voor de middendraf, terwijl dat op film tot nu toe 5 en hooguit een 6 opleverde. Bevestigde wel mijn gevoel dat sommige oefeningen op film gewoon slechter uit de verf komen. Ging daarnaast wel nog een hoop fout door spanning, nadeel van live starten is dat je dan niet opnieuw kan beginnen :Y)