[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:37

Top DG bij wie was het?

Ik ben niet zo creatief met Halloween ga voor of heel veel bloed of duivel meestal

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:14

SW, ik ben daar ook echt inspiratieloos in. Zie je andere mensen met hele toffe pakken en versierde paarden en ik heb bij wijze van spreken een kerstslinger in m’n martingaal :')

DG klinkt goed je les, fijn dat het toch nog goed kwam! Ook wel benieuwd bij wie je geweest bent, gezien we redelijk dezelfde regio zitten :)

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:29

Ik heb het even in een PB gestuurd. :)
Ik was echt helemaal happy, ook omdat hij aangaf echt wel potentie te zien voor het hogere werk, maar blijkbaar heb ik er in de basis gewoon een aantal dingen niet goed ingereden, dus dat gaan we nu eerst corrigeren. Kern van het verhaal was dat ze beter over de rug moet, beter buigen en zich niet constant opdrukken.

Zal ook nog even wat plaatjes van gisteren delen. Omdat het kan. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:34

Die laatste foto is zo leuk, plezier straalt er vanaf! :D
Dankjewel voor de suggestie ook, met onze 2 donkere merries gaat het de "Night-Mares before Christmas" worden :')

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:31

Zooi Dg, wat een ruige knol heb je toch! Ik hou ervan!

Sw, leuk thema! Altijd moeilijk om zoiets te verzinnen.

Wij gisteren naar het strand geweest. Eerst flinke rit door bos en duinen en toen uit/weg-waaien op het strand. Paarden even heerlijk de benen laten strekken. Hadden we beiden even nodig.
En... Ik krijg nog eens een kipmak paard, zo braaf was hij :=

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:52

Mella wat heerlijk zeg!!

Dg wat een fijne plaatjes, knappe combinatie hoor!
Je nieuwe instructeur zegt me trouwens niets. Maar dat zegt ook niet veel haha.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 07:51

Ziet er goed uit DG en klinkt ook goed. Benieuwd wat het jullie nog gaat brengen!

Leuke keuze SW, je begrijpt dat we straks graag foto’s zien :D

Mella lekker! Hoe gaat t met je zadel?

Gister fijn gesprongen, stiekem toch weer op bb niveau :') #dressuurmeisje
Bijna jammer dat er nu geen oefenparcours is. Zolang we thuis lol hebben ook goed natuurlijk

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:12

Wij zijn veilig aangekomen in het verre Zeeland. Na een rit van 3.5 a 4 uur staan de paardjes lekker op stal.

Voor wie het leuk vind, ik probeer op mijn insta de vakantie een beetje bij te houden @jw.dressage

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:35

Even een snelle bijlees:

Mijn herstel gaat super, lief dat het werd gevraagd!

Ik ben identiek aan Noukie kwa versiering, dus aan mij heb je niets haha. :+

Oh Dreamguide wat een fijne, blije plaatjes. Duidelijk dat jullie oprecht genieten van elkaar en mooi dat je dat ook zo laat zien! Ziet er fijn uit! <3

Mellamoshan fijn dat hij zo super braaf was! Genieten hoor is dat.

Stoer springen Noukie! Ik van de week weer eens banken gedraafd, dat is hier toch wel de max hoor. Hahaha. :')

Zamba veel plezier! Ik heb helaas geen insta. Ik hoop dat het weer meevalt voor je. Grappig, wij hebben dezelfde boxen thuis.

Eve gaat goed, vrijdag samen met mijn ouders nog lekker naar het bos geweest. Hij was helaas niet heel braaf, ik heb een keer of 6 op en af moeten stappen. Verder wel genoten en thuis ea geklooid met de wissels. Verder niet zoveel te melden!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:42

Hier helaas ook zadel drama. 2,5 jaar geleden een duur nieuw kingsley zadel gekocht. Blijkbaar zijn die tweedehands waardeloos want kingsley zelf wilde er echt amper wat voor weer geven. Die van mij is echt in super nette staat.
Geen kingsley meer voor mij dus. Nu op zoek naar wat ik wel wil. 17-11 een afspraak staan bij een zadelmaker die veel merken nieuw en tweedehands heeft en die wil wel een betere prijs geven voor de kingsley.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:14

De tweedehands prijzen zijn om te janken idd, maar wel tegenvaller dat ze er zelf niet in tegemoet willen komen. Je zou denken dat een tevreden klant wat waard is.. vooral balen ook dat je nu weer opnieuw moet zoeken naar wat past voor jullie.

Geniet ervan Zamba! En je hebt er een volger bij ;)

Fijn te lezen dat het goed gaat Jorien!

Wij hebben gister genoten van het herfstbos. Zou eigenlijk dressuren, maar het was gewoon te mooi buiten <3

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:59

Ik had de mazzel nog redelijk wat voor mijn zgan anatomica terug te krijgen.
Heb er een 2ehands Sella voor terug en kreeg geld toe.

In al die jaren nog nooit zo'n fijn zadel gehad als de Sella.
Nu heb ik een paard met een zeer korte rug dus zit vrij beperkt wat qua zadel lengte op hem past. Voorheen altijd 17.5 inch gehad en dan kort model. Maar eigenlijk ben ik zelf 18 inch nodig.
De sella is de eerste 18 die ik erop kwijt kan en nog is ie meer dan kort genoeg.
En heerlijk zacht leer <3
Monoblad was wel ff wennen maar wol nu niet anders meer.

Straks even de scheermessen laten slijpen. Meneer moet alweer voor de 2e keer geschoren worden, nadeel van een koudbloed :')

Vanavond wordt hij weer aan de hand getraint door Rodrigo Laserna. Nu al 2 keer geweest en hij pakt het goed op en begin er zelf met rijden ook wat van te merken. Maar Rodrigo zegt dat er wel minimaal 3x nodig is voor je echt veranderingen gaat voelen dus ik ben benieuwd na vanavond

Afbeelding
Afbeelding

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:22

Noukie schreef:
De tweedehands prijzen zijn om te janken idd, maar wel tegenvaller dat ze er zelf niet in tegemoet willen komen. Je zou denken dat een tevreden klant wat waard is.. vooral balen ook dat je nu weer opnieuw moet zoeken naar wat past voor jullie.

Geniet ervan Zamba! En je hebt er een volger bij ;)

Fijn te lezen dat het goed gaat Jorien!

Wij hebben gister genoten van het herfstbos. Zou eigenlijk dressuren, maar het was gewoon te mooi buiten <3

Wat leuk
Wij zijn de nacht goed doorgekomen. En mijn ruimen die nooit samen kunnen eten....kunnen ineens samen eten
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:25

Ik zal ook weer eens een poging wagen om in te stappen hier, maar het gaat me vaak te snel om goed te kunnen reageren en dan denk ik.. laat maar... :+

cp112, wat leuk dat je ook aan de hand laat trainen, ga je dit zelf ook doen?

Zamba, fijne vakantie, geniet er van!

Heerlijk naar buiten noukie, langzaam maar zeker wordt het overal weer prachtig in de bossen!

DG, gave foto’s, echt een stoer paard!

Zadelellende...
Na jaren probleemloos gereden te hebben weet ik er sinds de laatste jaren ook alles van helaas...
Laat ik niet te hard juichen, maar na heel veel tobben en er echt klaar mee zijn lijkt het nu eindelijk aardig te gaan met mijn nieuwe zadel, dus ik houd voor nu toch nog maar even hoop...
Wat je voor een gebruikt zadel terug krijgt is echt dramatisch, volgens mij geldt dat voor alle merken, echt waardeloos is dat.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:03

Ik kom ook even onder mijn steentje vandaan. Lastig zadel drama zeker als je niet terug krijgt wat het waard is. Ik heb ook een sella en zeer tevreden over de service en mocht ik deze inruilen krijg ik een nette prijs terug.

Zaterdag fijn getraind in de les heel blij dat hij weer de oude is en werk goed aanpakt. Doel is om in april weer te gaan starten dus daar gaan we ook naar toe trainen. Vandaag heerlijk thuis aan het werk krijg ik toch meer gedaan.
Fijne week allemaal

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:14

Wat fijn dat je 'nieuwe' les zo goed ging DG, foto's zien er heel ruig uit!
Zamba geniet van de vakantie :)!
Lekker het strand mella, jaloers!

Bij wie heb je een afspraak kim? Ik ben ook benieuwd naar mijn afspraak bij CM volgende week.. Ik hoop toch echt mijn eigen zadel te kunnen houden maar ik ben er bang voor... Ook nog niet l te lang geleden gekocht voor 3800 euro.... %) Hij is opzich nog als nieuw op een plek na, ik heb hem perongeluk een keer uit mn handen laten kletteren op het asfalt 8)7

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:59

Leuke aanvulling die lessen aan de hand cp112. Hoe gaat het met jouw schouder trouwens?

Nouvel, duimen dat je zadel goed blijft nu!

Laura fijn dat je les zo goed ging en Douwe weer fit is!

Wat voor zadel heb jij nu DR?

Ik heb op m’n KM €800 verloren in 8 maanden.. En dus amper gebruikt die tijd ook nog. Dure misser, maar hij is weg iig. Erreplus verkopen wordt ook nog een ding omdat het een minder bekend model is. Daar heb ik iig veel plezier van gehad, dan doet afschrijving iets minder pijn.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:42

Geniet van de vakantie Zamba, lieve foto ook!

Ik ben erg blij met mijn Prestige zadels, makkelijk aan te passen en ze behouden hun waarde voor de verkoop.
Die van mij moet wel weer iets bijgevuld worden, de wol is aan de rechterkant op de schouder wat platter. Laat dinsdag de Chiro ook even komen want ik denk dat Roz iets scheef is door het zadel of het zadel scheef door Roz :+

Wij hadden gisteren weer les van Cindy. We hebben ons stangbit vervangen door een ponymaat, maar het lijkt wel beter te passen. Roz bleef fijn stil in haar aanleuning en we hadden een aantal super wissels. Ze is duidelijk sterker, want de wissels kunnen steeds verzamelder (is dat een woord?) gesprongen worden :D

Ze was wel een beetje moe na de les...
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Snow_White op 26-10-20 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:09

Ik meld me ook weer! Wel alles meegelezen, maar vergeet dan te reageren :') .

Weer redelijk hersteld van mijn val, waren alleen gekneusde ribben gelukkig. Wel voor gekozen om de 3 jarige een tijdje in training te zetten, zodat ie een goed basis krijgt en ik er niet steeds afval haha.

Met Des nu weer op de goede weg. Ook zadel issue's helaas, maar snel geslaagd voor een nieuwe waar hij fijn mee loopt en waar ik lekkerder in zit. Hopelijk ben ik de andere snel kwijt ook, doet toch steeds een beetje pijn in de portemonee zo'n nieuw zadel :$

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:13

Ik probeer steeds mee te lezen maar dat valt nog niet mee.

Fijn dat je weer redelijk hersteld bent Lena82!

Zadel ellende is echt verschrikkelijk. Ik ben vanaf december vorig jaar aan het tobben geweest met mijn zadel. Tot op het punt dat mijn paard kreupel liep met dat zadel en de zadelpasser aangaf dat de pasvorm gewoon goed was. Uiteindelijk dus met flink verlies verkocht en een nieuw zadel gekocht (wat zijn die dingen duur). Ik heb nu ook een prestige zadel en begreep inderdaad dat die hun waarde redelijk goed behouden. Ik heb hem vooral uitgezocht op de aanpasbaarheid. Mijn paard verandert nogal snel in bespiering.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:18

Lena fijn dat het beter gaat!
Verstandig om het jonge paarden even uit handen te geven.

Ja zadels...
Zo ben ik weer voor Wow gegaan vanwege de aanpasbaarheid.
Helaas dalen die wel enorm in waarde...
Maar met die aanpasbaarheid ben ik nu wel erg blij.
Door het afvallen en de PSSM is zijn complete ruglijn weg gevallen... -O-
3 boommaten smaller gegaan, gelukkig kon dat makkelijk aangepast worden, heb mijn zadel ook pas 1,5 jaar...

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:24

Denk dat het nu het beste is idd, hij bouwt veel spanning op en als t emmerjte vol ie wordt ie bol en doet rodeo. Beter dat er een ervaren jonge paarden ruiter op gaat die het hem leert afvloeien op een minder explosieve manier :-)

MerelV, herken wat je schrijft. Ben ook al sinds vorig jaar aan het rommelen met het zadel. Zadelpasser zegt dat het prima ligt. Vond m zelf te krap en de passer vond van niet, maar paard zit steeds vast op de schoft. Nu toch mn gevoel, maar gevolgd en er iemand anders bij gehaald.

Ben ook op Prestige uitgekomen nu.

@ Nouvel, als dat je goed bevalt zou ik daar ook voor kiezen. Zeker ook als je paard zo wisselt in bespiering

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:33

Ik moet eerlijk zeggen dat ik (klopt even hard hard af) geen zadel elende heb. Heb meerdere paarden, allemaal een fijn zadel, maar ook een fijne eerlijke zadelmaker. Heb mijn ene zadel heel goedkoop kunnen kopen en de ander (hetzelfde zadel) flink wat af kunnen praten. Daar tegenover staat dan wel weer dat ik mijn wintec zadel wat ik vorig jaar 2e hands heb gekocht voor 125 heb kunnen verkopen voor 350..... hier in de buurt lijkt het dus heel erg mee te vallen wat zadel elende...of ik kan goed handelen

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:29

Lastig die zadel issues

Ik heb een arno brandt en voor mn jonkie nog een oude kentaur of kieffer. Heb eind volgende maand een afspraak voor een zadelpas voor mn jonkie.
Alleen staat hij nu in utrecht dus wil even wachten hoe hij eruit komt

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:46

O niets ernstigs hoop ik?