Hier maak ik de achterbenen even schoon met wat water, meestal de avond voor de wedstrijd. Ze komen nooit schoon van de trailer af en met inrijden worden ze ook snel vies. Dus doe niet meer mega mn best
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Eerste proef net buiten de prijzen, de tweede proef een tweede prijs. Ze ging wel wat fijner dan vorige week, en in ieder geval geen staken en hoofdschudden vandaag. Deze jury vind ik wel altijd erg gul met de punten dus ik ben nog niet in de modus van "Op naar de L2!" maar het is wel erg leuk om dit soort punten te krijgen.
Imaginaerum schreef:Gefeliciteerd Danique07!![]()
Ik vind het verruimen in galop op een volte vervelend, ik rijd dat liever op de lange zijde, dus ik vind proef 7/8 net wat minder fijn.
We kunnen die proeven 7 en 8 blijkbaar wel rijden want we kregen net 197 en 202,5 punten.Eerste proef net buiten de prijzen, de tweede proef een tweede prijs. Ze ging wel wat fijner dan vorige week, en in ieder geval geen staken en hoofdschudden vandaag. Deze jury vind ik wel altijd erg gul met de punten dus ik ben nog niet in de modus van "Op naar de L2!" maar het is wel erg leuk om dit soort punten te krijgen.
![]()
Voor ons wel echt één van de werkpunten. Meer verruimen, minder versnellen en dan ook weer makkelijker meer terug kunnen zetten op achter. Algeheel meer bij elkaar rijden en lichter van voren in de verbinding en aanleuning. Nou ja, we hebben nog twee wedstrijden staan en gaan dan weer lekker doorpuzzelen in de winter.

maar eigenlijk best fijn kunnen rijden en het beste: geen rugpijn
?
) achterhaald. Mijn zusje geeft op buitenrit maar een hulp en let vervolgens nooit op in welke galop ze zit
En aangezien Luna links makkelijker vind rijd ze waarschijnlijk altijd alleen maar in de linkergalop buiten
Gaat ze nu wel op letten, en nu ik dit weet ga ik meer bezig met op de rechte lijn aanspringen zodat ze de hulp beter leert linken aan welke galop ze moet aanspringen. Met Luna duurt aanleren van dingen altijd wat langer, maar als ze er dan in zitten is het ook klaar. Vandaar dat ik ook al zo vooruit aan het werken ben altijd haha. Buik was gelukkig duidelijk beter, dus dat is volgende week denk ik net optijd klaar voor de wedstrijd. Ga van de week dan nog even de proeven thuis rijden. Heb er wel zin in
, waardoor ik echt heel slordig ga rijden.
L2 komt dan vast en zeker ook wel goed. Ik vind zelf de overstap naar de L2 niet zo groot, ook qua onderdelen en figuren niet. Het komt alleen wat sneller op elkaar en je hebt idd het wijken tot de hoefslag en het achterwaarts. Over het achterwaarts zou ik me niet al te veel zorgen maken, is ook maar enkele passen
Het is ook maar één onderdeel, dus als je de rest gwn netjes rijdt compenseert dat wel. Als je in het L1 nette punten kunt rijden, kan dat in het L2 ook. De overgang van het L2 naar het M1 is wel weer een stuk groter.
M´n vorige pony had vier hoge witte benen en de achterbenen hield ik ook nooit schoon. Ik accepteerde het later maar gewoon. Ik ben daarom ook erg blij dat m´n paard maar een klein wit voetje heeft, scheelt een hoop poets/waswerk.
Een wat gulle jury is zo nu en dan ook niet erg, krijg je wel wat meer zelfvertrouwen van. Ook al houd je natuurlijk in je achterhoofd dat niet alles perfect is, maar zelf weet je je werkpunten meestal toch wel. Je hebt ook soms van die jury's die je geen punten geven of je een onderdeel nu goed of slecht rijdt

Maar dat geldt eigenlijk voor bijna alles. Proeven zijn vooral moeilijk als je nog niet alles goed beheerst.
hier is de wedstrijd van morgen afgelast, super balen, maar niks aan te doen! cijsalover schreef:Danique07 schreef:Ahh dat is balen. Vanwege de gevallen regen?
Klopt, vanwege de regen is het terrein niet te berijden