Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:08

Ik rij wel in jasje of in wedstrijd shirt en witte broek, witte handschoenen aan en paard gewassen en geknot. De jury wil mijn proef beoordelen dus ik wil dan ook mn best doen voor de jury. Hoort er wel bij vind ik. Ik rij met donker Dekje maar paard is wit.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:11

helmab schreef:
persoonlijk zal ik niet in een hempje gaan

Het zou niet eens in me opkomen om zoiets te doen 8)7 Ik snap best dat niet iedereen de tijd of mogelijkheden heeft om volledig in tenue te rijden, maar een polo of net setje zou niet zo'n probleem moeten zijn toch?!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:14

Ik doe online ook altijd in wedstrijd tenue, paard gevlochten etc, jury's nemen tijd om te beoordelen, dus het minste wat ik dan kan doen is netjes verschijnen haha. Kies wel voor zomertenue, jasje doe ik alleen aan als ik het te koud heb in zomer tenue :+ op pad doe ik jasje altijd wel aan. Een hempje vind ik ook niet kunnen, en was volgens mij ook niet de bedoeling volgens de KNHS? Staat me bij dat het een nauwaansluitend tshirt moest zijn.

Bedankt voor de reacties op het schouderbinnenwaarts. Wel echt de moeite waard om te proberen dus tzt. Maargoed, eerst nog 4 punten in de L2 haha.

Ukkiepuk: leuk zeg dat je nichtje zo goed gaat met je pony! Ga je zelf nog Z starten met hem?

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:15

ik ga in witte rijbroek en wit dekje verder bruin met blauw, vlecht paard denk ik niet(twijfel en misschien volgende x wel) ik rij ook met protector altijd dat vind ik zelf ook minder mooi maar ja.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:16

urosa schreef:
Ik doe online ook altijd in wedstrijd tenue, paard gevlochten etc, jury's nemen tijd om te beoordelen, dus het minste wat ik dan kan doen is netjes verschijnen haha. Kies wel voor zomertenue, jasje doe ik alleen aan als ik het te koud heb in zomer tenue :+ op pad doe ik jasje altijd wel aan. Een hempje vind ik ook niet kunnen, en was volgens mij ook niet de bedoeling volgens de KNHS? Staat me bij dat het een nauwaansluitend tshirt moest zijn.

Bedankt voor de reacties op het schouderbinnenwaarts. Wel echt de moeite waard om te proberen dus tzt. Maargoed, eerst nog 4 punten in de L2 haha.

Ukkiepuk: leuk zeg dat je nichtje zo goed gaat met je pony! Ga je zelf nog Z starten met hem?

vind ik ook ze nemen wel de tijd en je wil serieuees beoordeld worden dus moet jij dat ook zijn vind ik hah

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:19

Spaansepony schreef:
Tot hoelang kan je afmelden voor evenement?
Moet deze week inleveren en volgende week, maar paard is kreupel al ruime week en verwacht niet dat hij beter loopt voor volgende week.

Hier hetzelfde afgelopen week, ook kreupel.. Ik heb 30 juni afgemeld voor event van 9 juli. Kon in de knhs app nog op annuleren drukken, heb inschrijfgeld netjes terug. Even in de knhs app kijken misschien of je nog kan afmelden?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:24

helmab schreef:
wow 12 proeven

Niet gereden he? Ik ben jury en beoordeel ze.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:25

Tilmar schreef:
helmab schreef:
wow 12 proeven

Niet gereden he? Ik ben jury en beoordeel ze.

oooo haha

nou witte broek past nog :D

MarryAnneR

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:52

Jeeej punten L2 van 2 juli met paard terug. 202... tevreden dus.. want als ze de onvoldoendes eruit rijden de volgende keer... dan zijn al die achten heeeeel goed!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:01

Gefeliciteerd!
Ik heb de punten van 2 juli ook net terug, 193,5 en positief commentaar. :D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:05

Gefeliciteerd met jullie punten :)!

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:07

Spaansepony schreef:
Tot hoelang kan je afmelden voor evenement?
Moet deze week inleveren en volgende week, maar paard is kreupel al ruime week en verwacht niet dat hij beter loopt voor volgende week.

Je kan je kosteloos afmelden tot een week van te voren, 12:00. Dus voor het event van 16 juli kan je je tot donderdag 9 juli 12:00 afmelden. Dit kan via MijnKNHS en je krijgt je inschrijfgeld dan terug gestort. Voor deze week kan je je inschrijving dus niet meer kosteloos annuleren, maar de KNHS vindt het wel fijn als je even laat weten dat je geen film in zal sturen (servicedesk@knhs.nl). Ze annuleren dan handmatig je inschrijving.

Bedenk me dat dit altijd in het mailtje stond dat je +- 1.5 week voor het event kreeg, met 'extra informatie over je deelname'. Maar die mailtjes heb ik de laatste weken niet meer gehad...

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:07

Dankjulliewel voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik heb vandaag onze eerste proef ingestuurd voor het event van 9 juli.
Ik heb gereden in een wit wedstrijdshirt, donkerblauwe broek met bijpassend dekje.
Misschien toch maar de volgende keer een witte broek en wit dek als ik dit zo lees :)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:09

Ik vlecht niet, maar rij wel in een witte broek, witte blouse en een bodywarmer. Als ik in het zwart ga dan zie je me achterin de bak helemaal niet meer met een zwart paard en schaduwen.

Mooie punten hebben jullie terug!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:12

Ag ik denk dat het belangrijkste is dat je er netjes en verzorgd uitziet. Een hemdje is dat indd niet haha :D

Bij mij wisselt het. Ik ben de eerste twee keer wel volledig in tenue gegaan. Alleen zonder plastron. Eerste keer niet geknot (was nog in the heat van the moment van corona dus toen ging ik geen halfuur aan knotten besteden), tweede keer wel. Derde keer was het hartstikke warm. Ik heb geen mooie wedstrijdshirt en een jasje vond ik te warm. Toen heb ik wel gevlochten, witte rijbroek aangetrokken en voor mezelf een net maar luchtig donkerblauw tshirt aangedaan die er ook mee door zou kunnen als wedstrijdshirt en paardlief een luchtig donkerblauw cal rei dekje opgedaan :j

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:15

Plastron is toch helemaal niet meer nodig?

Ik heb nooit geknot ivm tijd, wel elke keer een wit dekje op gedaan en een witte broek aan gedaan. De eerste keer ook een jasje, maar daarna een zwarte polo of ander net donker shirtje met hoge kol.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:18

Sakura789 schreef:
Plastron is toch helemaal niet meer nodig?

Ik heb nooit geknot ivm tijd, wel elke keer een wit dekje op gedaan en een witte broek aan gedaan. De eerste keer ook een jasje, maar daarna een zwarte polo of ander net donker shirtje met hoge kol.

Nee hoeft ook niet meer officieel. Maar valt voor mij wel onder de definitie ‘volledig wedstrijdtenue’ haha :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:19

Ik ga vanavond weer opnemen voor aankomende donderdag! Hier geen enkele keer geknot trouwens, inmiddels ook niet meer nodig want ik heb zijn manen afgeschoren :') :o Wel in witte broek en wedstrijdshirt!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:31

Afbeelding
Dit is steeds min outfit en dit zou ik op gewone wedstrijd ook aan doen. Witte broek, gepoetste laarzen, gepoetste cap, wedstrijdshirt en wit dekje. Hoe het paard het mooiste gevlochten is, daar ben ik nog mee aan het spelen. Ik heb knotjes gemaakt, een hengstenvlecht en dan normaal gevlochten en een hengstenvlecht onderlangs gevlochten. Manen los zou ik zelf niet snel doen met van die lange wapper manen.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:44

Ik draag gewoon witte broek en wedstrijdshirt, haar in een knot et voila. Paard vlecht ik niet, maar zorg wel dat die er netjes uitziet. Soms verbaas ik me als ik verhalen hoor over mensen die er niet eens verzorgd uitzien, wel heb ik gehoord van een ander uiterste: iemand die een opmerking op haar protocol had dat ze geen wedstrijdtenue aan had.

Ondertussen vrolijk aan het refreshen hier, helaas nog geen 2 juli binnen. Doordat je na het uploaden alleen maar een korte melding krijgt, ga ik bijna twijfelen of ik m'n filmpje wel heb ingezonden haha.

Jaxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:50

Hier ook in zomertenue, geheel compleet met gewassen paard, knotjes etc.
Jasje doe ik bij gewone wedstrijden in het outdoor meestal ook niet aan, alleen als het echt slecht weer is.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:04

Gefeliciteerd met de mooie punten allemaal! Ik heb zojuist ook mijn punten terug gekregen van 25 juni. We hebben 195 punten voor ons L2 debuut dus ben super tevreden! Ik heb ook een proefje ingestuurd voor 2 juli, maar die ging niet zo best. Verwacht hierbij dan ook geen winst te hebben.

Ik rijd ook altijd in wedstrijdtenue, maar vlecht m'n paard niet in. Wel bijna altijd in zomertenue. Ik vind het er toch een stuk netter en verzorgder uitzien + ik ben beter zichtbaar op de film dan dat ik bijvoorbeeld in het donkerblauw zou gaan. Een net setje kan natuurlijk ook :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:21

Ik heb de 25e ook nog niet terug. Filmpje is wel binnen, gecheckt via WhatsApp. Vandaag is de 7e werkdag dus hoop 'm eind van de middag te hebben.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:27

Gefeliciteerd allemaal met de mooie punten! Ik heb eindelijkkk m'n punten terug van 11 juni, 2 winstpunten gereden met veel tips op het protocol, dus mijn geduld is gelukkig beloond! *\o/* Heel gek, dat was onze eerste proef als combinatie in het L2, en vandaag krijgen we daar dan bijna onze laatste winstpunt voor in deze klasse :')

Vanochtend hebben we weer opgenomen voor 9 juli! Paard voelde heel fijn en ontspannen, maar op film oogt het geheel toch een beetje braafjes, helaas. Ik ben benieuwd wat de jury ervan vindt. Ik rijd trouwens met witte rijbroek, donkerblauw shirt en donkerblauw dekje. Eerst vlocht ik ook netjes in, maar de laatste paar keer heb ik dat niet gedaan omdat we best regelmatig meedoen (ook met meetmomenten) en ik dit paard niet echt een plezier doe met al dat getut bij z'n hoofd. Ik wil het voor hem ook zo leuk mogelijk houden, dus vandaag mochten zijn wilde manen lekker wapperen in de wind :j .

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:23

net gereden ging echt niet zo als ik wilde maar wil wel door sturen. Maar waar sta je combinatie nr(wat gedoe de eerste x dit