Noed is een maand geleden al geschoren en moet al bijna weer Staat onder 250. Als ik 'm binnenkort weer scheer gaat er 100 bij onder.
Laura1982
Geplaatst: 18-10-20 15:26
Noukie ik zou toch kijken of je een nog beter zadel voor jezelf kan vinden. Wat Mella zegt goed zadel is zo belangrijk voor je paard maar zeker ook voor jezelf. Gun jezelf nog iets meer comfort en lichamelijk gemak
Noukie ik zou je dat plezier ook wel doen hoor. Mijn prestige lag best ok op Ice maar ik zat er zo beroerd op. En op de kingsley zat ik meteen goed. Helaas nu ook op zoek naar een nieuwe. Dit is nog een 18 inch en echt te groot.
Ice wordt morgen geschoren. Er ligt 100 grams op en ik hou dat ook nog even zo. Bij ons binnen is t best warm. Van de week wordt t 16 graden.
Vandaag weer heerlijk in t bos rond gezworven. Lekker paard
@Noukiw, het is wel een lastige situatie. Maar even puur financieel gezien (zadels zijn toch dure dingen). Als je het kan betalen, waarom dan niet? Dan zou ik lekker een zadel zoeken wat voor jullie beide perfect is. Je zit er toch heel wat uurtjes per week in.
@Nimber, lekker vachtje eraf. Bij ons blijft het ook vrij warm binnen, ik vind Roné geschoren onder 150gr al behoorlijk warm staan.
Hier ook een lekker buitenritje gedaan afgelopen weekend. Lekker de heide op! En man, wat ziet ze er goed uit op het moment, glimt als een spiegel. Mijn mooie meis.
@laura, ik vind 400 voor nu wel veel hoor, want wat zou je dan op doen als het rond het vriespunt wordt? Winnie is nog niet geschoren en staat onder 100, ik denk als ik hem heb geschoren en het dan rond de 10 graden overdag is dat hij onder 200 of 300 gaat.
@Noukie; zo herkenbaar... laatst had ik hier de zadelmaker maar mijn zadel ligt gewoon niet optimaal voor winnie. En wat voor hem het beste is, is voor mij niet fijn en andersom. Dus nu hebben we een gulle middenweg voor ons beiden maar optimaal is het niet. Ik ga binnenkort naar countrymill om te kijken of ze daar wat voor ons kunnen betekenen en misschien kom ik dan wel op een ander zadel uit... Maar ik zou zeker niet te veel ten koste van jezelf doen want dat heeft uiteindelijk ook een negatief effect op je paard.
Iemand trouwens ervaringen met countrymill qua zadels?
Oh ze ziet er echt heel goed uit! Heerlijk als ze goed in hun vel zitten.
Ik vind 400 nu ook echt heel warm. Nu blijft het bij ons binnen snachts vrij “warm” en voelt eve prima aan onder de 0g. Als hij dalijk geschoren is krijgt hij 200 om. Even kijken nog. Ik ga hem 5 november scheren.
Gister heerlijk strandritje gemaakt. Alleen lastig om geen braaf te kunnen zegen haha. Maar hij gedroeg zich prima!
Merel, sorry, niet opgevallen, aan welke kant zat je? En inderdaad, we kunnen het echt wel, maar als de spanning het overneemt, dan zijn we nog lang niet waar we moeten zijn........
Noukie; hoe was je nachtje weg? En lastig met je zadel, zonder pijnklachten kunnen rijden is heel fijn, maar als je houding verder niet goed is erin, zou je met een ander zadel waarschijnlijk ook pijnvrij moeten kunnen rijden en we in balans kunnen zitten. Als het financieel kan, kan je altijd eens kijken wat er nog meer voor jullie mogelijk zou zijn.
Jorien: hoe gaat het nu met jou na de operatie? Lukt het om echt niets te zeggen, of is dat zo'n automatisme dat je toch snel de fout in gaat?
Qua dekens, wij hebben nu regendeken met fleecevoering erop liggen, niet geschoren, maar lijkt voor nu nog genoeg te zijn.
Nimber heerlijk buiten gereden, doe je dat vaak?
DG hij ziet er goed uit zo!
Hier even aan trainen op mn eigen houding, paardje had dr lip wat kapot dus rijden nu bitloos (voor het eerst, mensen verklaren me voor gek maar gaat eigenlijk best heel goed!) dus kan dan (nog) niet echt heel technisch trainen. Maar wel dus leerzaam voor mezelf, moet echt leren mn benen stiller te houden, dus daar nu mooi de tijd voor. Verder maar lekker afwisselen met longe en gewoon dagen vrij, afgelopen tijd veel ontwikkeld dus ook totaal niet erg nu even stapje terug te zetten.
Dr, wel ervaring met cm. Die waren wisselend. Opzich zijn ze wel altijd bereid een redelijke oplossing te vinden samen. Voor verdere info is makkelijker via pb als je wil. Ken in ieder geval ook zat mensen die dik tevreden zijn.
DG ze heeft een mooi glimmertje over de vacht heel mooi!
Haike kan die normaal niet zonder niet dat mensen je dapper vinden?
Ice ook lekker kaal en bos in geweest.
Jorien lekker hoor strand om de hoek.
DR ben keer mee geweest met vriendin om zadel aan te laten passen was zelf niet echt wild enthousiast maar begreep dat er wel verschil in medewerker is die je treft.
Ik scheer normaal pas eind nov begin dec vandaar dat ik twijfelde wat erop te leggen aan dikte. Heeft nu 200 gr en als het echt koud word heb ik alvast een dikke jas klaar liggen voor hem.
Volgende week naar de kleine grote man besloten om hem in januari op te halen en lekker aan ons te laten wennen.
Lekker Jorien! Ik zou ook graag nog een keer naar het strand willen.
Haike, balen van het wondje! Maar inderdaad wat je zegt, stapje terug doen is niet erg als het verder goed gaat. Bitloos is ook weer even een leuk avontuur.
@Nimber, nog een blote billen paard!
@Laura, oeh leuk! Wel foto's sturen als hij er is hè.
Ik zit hier even met een lastige situatie in mijn maag.
Had afgelopen zaterdag een andere instructeur gecontacteerd via Instagram voor les. Dat vond hij een leuk idee, en donderdag kon wel. Heeft me een mobiel nummer gegeven zodat we konden appen, want dat communiceert makkelijker.
Ik meteen naar dat nummer geappt om een tijd af te spreken, krijg ik dus sinds zaterdag al geen reactie... Heb gisteren nog een berichtje gestuurd via Instagram, maar daar ook geen reactie op terwijl hij wel online is geweest.
Oh dat is wel heel vervelend DG, eerste gevoel is dan niet goed wat je erbij krijgt. Hopelijk krijg je snel contact en is het nu pech dat even lastig lijkt te gaan. Wil je overstappen of iemand voor erbij?
Nimber fijn dat je zo vaak naar buiten gaat!
Mijne net lekker knuffel gegeven en verder dagje vrij. Ze kan (thuis eigenlijk bijna nooit meer, tenzij expres vreemde dingen in de bak zet) nog wel eens spoken zien en dan sliding-stops of 180graden bochten maken, dus vandaar bitloos niet voor de hand lag volgens sommigen. Maar ja, als ze dat met bit doet, verrast ze me ook daarin dus dat maakt geen verschil denk ik, en thuis is het eigenlijk echt al lang geleden dat ze dat deed.
Laura: wat voor kleine, grote man hebben jullie nog?
Haike ik heb nog een 2.5 jarige Friese hengst van de hengst Elias. Hij loopt nog in de Opfok. Had verwacht al bericht t hebben over castratie maar nog niets gehoord. Voordat hij naar huis komt moet hij gecastreerd zijn we stallen geen hengsten thuis.
Bedankt voor jullie snelle reacties over CM! Uitgebreidere uitleg via PB sta ik altijd voor open
DG; wat gek, mag ik weten bij wie? Kan via PB hoor, heb wel een vermoeden. Ben benieuwd of die klopt haha Haike; grappig is dat he, bitloos? Ik heb eht ook een keer met mijn oude merrie moeten doen, zij was alleen toen 3 jaar en net 4 maanden onder het zadel dus de omstandigheden waren niet heel ideaal maar eigenlijk deed ze het er harstikke goed op! Kim; wat heerlijk! Laura; ohhh Ilias naar huis, leuk! Guusje staat hier inmiddels alweer ruim 8 weken, ondanks dat het veel werk is denk ik echt dat het laten staan in de opfok haar einde had betekent... Of in ieder geval hele lange revalidatie. Nu gaat het goed met haar en het is zo leuk dier. Ze staat nu helemaal happy met haar moeder en tante buiten
Wat zadel betreft: financiele plaatje kijk ik idd niet echt naar uit.. Maar ach, kan voorlopig toch geen huis/appartement kopen met de huidige prijzen, dus dan maar een zadel, toch? Ik ga iig passen en proberen!
Heerlijke bos foto's komen er voorbij weer! En een knap shiny geschoren paard
DR, ik heb zelf geen ervaring met Country Mill, maar hoor veel positief en ken slechts 1 met echt een negatieve ervaring. Al met al klinkt dat goed dus, hoop dat je wat kan vinden voor jullie!
Haike, lastig van dat wondje, maar fijn dat je wel iets kan doen zo. En idd, als ze flinke stappen maken is een keertje iets rustiger ook geen ramp. Pakken ze t daarna zo weer op.
Laura binnenkort 2 knapperds op stal, leuk
Jorien, gaat je herstel nog steeds goed?
DG, wat raar.. dat geeft idd weinig vertrouwen verder. Heb je nog contact kunnen krijgen of ga je verder kijken?
Kim, fijn zo'n extra rondje kilometers maken!
Zeeland was heeeerlijk trouwens. Zondagmiddag niet zo best weer, maar met een boek erbji prima en maandag echt top. Met frisse tegenzin 's avonds naar huis gereden. Vanmiddag waanzinnig fijn gelest weer. Vreesde een beetje voor de wind, maar hij gaf er niks om en stiekem best erg lekker weer zo!
_Snow_White
Geplaatst: 21-10-20 18:53
Leuke foto's weer!
Noukie
Lees vanavond even uitgebreid bij, jullie gaan hard!
Cindy denkt dat mijn huidige S&T hoofdstel/bit te groot is, maar het is al maat Cob en 12.5... Weet niet eens of ik kleiner kan vinden
Hebben jullie nog inspiratie voor een pas de deux Halloween thema? Mijn vriendin en ik rijden samen met onze kleine, bloederige merries een Z niveau freestyle maar hebben weinig inspiratie qua thema dat leuk is voor het 6-60 jarige publiek.
@Noukie, goed om te horen dat je uitje leuk was! Altijd lekker, even er tussenuit.
@SW, misschien een nightmare before christmas thema? Heeft ook leuke muziek.
Nou ik had uiteindelijk toch nog contact gekregen dinsdag, en zojuist mijn eerste les gereden bij de nieuwe instructeur. Was echt kei leuk! Super goed les, duidelijk en het is ook iemand met ambitie die actief les geeft. Dus ik ben helemaal in mijn nopjes. Merkte meteen al verbetering.