Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
oosterhoff schreef:nooit geen problemen mee gehad. als ik mijn paard goed verzameld hebt dan kan ik hem goed op het balkje rijden en dan komt er een keurige wissel
Bettine schreef:Is toch algemeen bekend dacht ik dat als je met balkjes wissels gaat oefenen dat je dan een hele grote kans op wissels in 2-en hebt...
missmuts schreef:Om desondanks die winstpunt te halen en dus geklasseerd te zijn. Die klassering kun je nodig hebben als je bijv. een jurycursus wilt doen of om je tweede Z-klassering te hebben. Ik doe maar een gooi.
CCCCorine schreef:En natuurlijk hoef je niet te stoppen op Z1 + 30. Je kunt toch gewoon doortrainen en vervolgens Z2 starten. Daarnaast denk ik dat het slim is om heel erg op tijd te beginnen met wissels oefenen en niet pas als de Z2 heel dichtbij komt.
Fitzroy schreef:Dus als jouw paard zijn wissels niet 100 % voor elkaar krijgt en je hebt 30 wp in het Z1 zometeen, dan moet je maar stoppen met wedstrijden rijden wat jullie betreft?
Terwijl hij voor de rest prima voor elkaar is en je rijdt bij wijze van spreken steeds 2 wp in het Z1 per proef?
frunnik schreef:Als je persé dat winstpunt moet hebben voor het volgen van een cursus of iets dergelijks dan heb je al een heel ander uitgangspunt, dan gaat het niet meer om het correct scholen van je paard of het zo'n hoog mogelijk aantal punten rijden in het Z2.