Actie Dressuurhoed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:37

een nieuwe bond oprichten kan niet hoordde ik zo juist, dus helaas.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:38

WWWiske schreef:
een nieuwe bond oprichten kan niet hoordde ik zo juist, dus helaas.......

Waarom niet?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:15

De KNHS is en blijft monopolist? Dictatuur?

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:16

Hoi!

egt supergave site! maar ja....als je aleen maar F-proefjes rijd, rijd je nog niet echt met hoed he! Tong uitsteken

Khep ook me handtekening online gezet! kzal kijken of ik het op de manege kan hange...maar dat zie ik nog wel!

de groetjes

jennifer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:20

KarinvdM schreef:
De KNHS is en blijft monopolist? Dictatuur?

Volgens mij is dat tegen de grondwet Haha!.

VValar

Afbeelding

VValar

Jennietje schreef:
Hoi!

egt supergave site! maar ja....als je aleen maar F-proefjes rijd, rijd je nog niet echt met hoed he! Tong uitsteken

Khep ook me handtekening online gezet! kzal kijken of ik het op de manege kan hange...maar dat zie ik nog wel!

de groetjes

jennifer

Super OK dan!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:21

VValar schreef:
[image]

Haha, geweldig. Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:29

Nee VValar, nog even wachten daarmee Haha! heb je trouwens een lift nodig?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:40

En weet je waarom die helm er nu echt moet komen? echt niet vanwege de ongevallen, hoe bespottelijk is het dat de beslissing voor een helm op geen enkel feit berust, cijfers? die zijn er niet eens! Nee het draait allemaal om geld, straks worden er zo'n 50.000 van die apparaten verkocht door deze actie van de KNHS en dat is goed voor de sponsors!! Pikeur voor de duurdere typjes onder ons en Harry Horse voor de kleiner buidel, het maakt niet uit wat je kopen gaat straks, het komt in ieder geval keurig in de knip van de KNHS sponsors terecht, WANBELEID noem ik dit, bah Boos!

http://www.knhs.nl/knhs/bericht.asp?nid=4076

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:50

Joh! je heb helemaal gelijk! (ik heb al een cap...waarom zou een helm dan nodig zijn eigenlijk)

MAAR DANNOG!!! ik vind het nog steeds een OK dan! site!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:52

Jennietje schreef:
Joh! je heb helemaal gelijk! (ik heb al een cap...waarom zou een helm dan nodig zijn eigenlijk)

MAAR DANNOG!!! ik vind het nog steeds een OK dan! site!

Cap = helm ...

Ik zou ook eens de boktregels lezen ivm je typwijze.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:54

o...sorry! nou, ik heb ze gelezen hoor de regels! ik zal het niet meer doen

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:56

Jennietje schreef:
o...sorry! nou, ik heb ze gelezen hoor de regels! ik zal het niet meer doen

Regels bokt:
- hoofletters enkel waar dat nodig is
- leestekens juist gebruiken
- correct Nederlands

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:59

weet ik! heb ik gelezen, of moeten de puntjes tussen de tekst nog weg? nou, ik zal gewoon gaan praten.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:00

Jennietje schreef:
weet ik! heb ik gelezen, of moeten de puntjes tussen de tekst nog weg? nou, ik zal gewoon gaan praten.

Bijna, enkel die hoofdletters nog. Knipoog Tong uitsteken

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:01

begrepen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 00:12

RanouK schreef:
Cap = helm ...

Toen ik een mevrouw bij de KNHS ernaar vroeg, was het nog niet zeker dat het een helm moest worden, op dat moment werd alleen nog gepraat over een cap.

Wanbeleid is het zeker.

Is er niet een mogelijkheid dat de mensen die dit wanbeleid menen, zich verenigen en iets doen? Om dit aan de kaak te stellen op een serieuze doordachte manier?

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 00:18

Lovely schreef:
Toen ik een mevrouw bij de KNHS ernaar vroeg, was het nog niet zeker dat het een helm moest worden, op dat moment werd alleen nog gepraat over een cap.

Wanbeleid is het zeker.

Is er niet een mogelijkheid dat de mensen die dit wanbeleid menen, zich verenigen en iets doen? Om dit aan de kaak te stellen op een serieuze doordachte manier?

Ja er is een verschil in cap's (dan heb ik het niet over merken), de veiligheidscap en de jachtcap.

Bij ons (VLP) is bij de paarden enkel de jachtcap, de hoge hoed en de bolhoed toegestaan.
Ik hou van de VLP... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 00:42

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 00:46

Pfff, jij hebt diep zitten te spitten...

Kom op CGJ! Wanneer start de nieuwe bond? per 010105?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 00:49

Jaja, zoekt en gij zult vinden Haha!.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 01:53

WWWiske schreef:
Nee VValar, nog even wachten daarmee Haha! heb je trouwens een lift nodig?

Ok ik zal er nog even op wachten. Maar ik bereik nu zo langzaam mijn kookpunt.

Lift zou super zijn. Alleen jij woont in Brabant en ik in Purmerend (Amsterdam) Scheve mond

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 08:49

Natuurlijk kun je een nieuwe bond oprichten, alleen wordt je nooit een bedreiging voor de KNHS. Probeer maar 1 rijvereniging zover te krijgen dat ze met al haar leden overstappen in jouw nieuwe bond.

Nu is het zaak om toch te joinen! Geef ze gelijk maar probeer ze zover te krijgen dat de hoed in de Z+ ringen blijven toestaan.
Ik was er al van overtuigd( zie eerdere postings) dat ze hun zin gingen doordrijven en nu doen ze dat versnelt. KL-zooi maar je staat bijna machteloos want een helm is altijd veiliger dan een hoed en het gros van de ruiters interesseert het geen drol, die komen toch nooit in het Z.
Er zullen dus kaderfunctionarissen moeten worden gevonden die aan onze kant staan en die in de comissie dressuur durven te pleiten voor het behoud van normen en waarden op de wedstijdterreinen.
Alleen dan maken we een kans. Dus nu niet de handdoek in de ring-, maar wel over een andere boeg gooien.
Als ze de hoed afschaffen kunnen ze net zo goed het traditionele kostuum afschaffen want de jeu is er zo wel uit. Het kostuum is nimmer ontworpen om er een cascohelm bij op te zetten, het is net zoiets als een smoking dragen naar een feest en een intregaal helm of baseballpet op te zetten.
Het enige wat de rest van het kostuum, in deze tijd nog op de been houdt is de hoed, pas in het Z wordt het duidelijk waarom iedereen in een apepak rondrijdt, want pas dan maak je het af met de juiste assesoires( dat schrijf je anders, maar het is nog vroeg)

Dus hoed weg, dan ook jasje en plastron verplichting wegnemen en gaan voor algehele veiligheid: een echt sportieve outfit. Geen witte broeken meer verplichten maar alle kleuren( ik krijg opeens een nachtmerrie van zeegroen met oranje stippels)
Onze club zou dan (b.v.) starten in een robijnrode sweater of sportshirt met bijpassende robijrode rijbroek afgezet met gouden adidas strepen. Net zoals de kleuren in het vaandel. Een bodyprotector( heb je meteen een rechte rug en je flubberbuik wordt bij elkaar gehouden) is optioneel maar uit het oogpunt van veiligheid wel aangeraden.
De gouden microfiber(met ingebouwde scheenbeschermers) laarzen en helm completeren het geheel.

wie doet er mee?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:15

Tjee amondi jij was er wel vroeg bij vandaag Haha!

Maar ik moet zeggen good thinking!

Nu de uitvoering nog

WWWiske schreef:
Citaat:
--------------------------------------------------------------------------------

En weet je waarom die helm er nu echt moet komen? echt niet vanwege de ongevallen, hoe bespottelijk is het dat de beslissing voor een helm op geen enkel feit berust, cijfers? die zijn er niet eens! Nee het draait allemaal om geld, straks worden er zo'n 50.000 van die apparaten verkocht door deze actie van de KNHS en dat is goed voor de sponsors!! Pikeur voor de duurdere typjes onder ons en Harry Horse voor de kleiner buidel, het maakt niet uit wat je kopen gaat straks, het komt in ieder geval keurig in de knip van de KNHS sponsors terecht, WANBELEID noem ik dit, bah

http://www.knhs.nl/knhs/bericht.asp?nid=4076

als dit zo is moeten we Pikeur en HH links laten liggen!!!