Veiligheidshelm toch verplicht t/m M2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:31

ach er komt vast wel weer wat op de markt waardoor het hoedje ineens ook weer veilig is:P

Overigens sprak ik over een algemene opmerking die op onze vereniging en elders regelmatig besproken word, dus wat dat betreft is het vrij verbazendwekkend dat deze hier nog niet aangekaart is Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Femmes86 op 21-10-04 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:32

Vertel dan eens waarom een hoedje in de ZZ-Z niet veilig is en in de LT wel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:33

Oke, dus in percentages omgerekend:

Uit 75000 letsels bij het paardrijden per jaar ontstaat welgeteld 0,46 % hersenletsel.
Daarvan is niet te definieren hoeveel ongelukken er gebeuren in de dressuurring en wij krijgen deze regel door onze neus geboord?

Klinkt bijzonder logisch, NOT.

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:35

Als de bond echt zo drastisch is zoals jullie vinden zal deze regel in de LT dan ook wel doorgevoerd worden Tong uitsteken

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:38

Femmes86 schreef:
Als de bond echt zo drastisch is zoals jullie vinden zal deze regel in de LT dan ook wel doorgevoerd worden Tong uitsteken

Nee dus.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:39

Ik hou erover op.. jullie zijn toch niet om te praten.. Ik snap jullie ook wel, het zit allemaal in een klein hoekje!! Maar ik ben toch voor de veiligheidscap, en ik hoop dat de KNHS de cap verplicht stelt tot de Z1, verder krijgen ze teveel weerstand.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:40

Uhm Tulandro, tot de Z1 wordt al ingevoerd per 1 april 2005, dus daar ligt geen discussie meer.

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:42

Ik sluit me bij Tulandro aan (oftewel: ik vind het wel best zo)! Wie weet helpt een groot protest wel en hebben jullie weer de keuze Lachen Tot die tijd veel succes met capje uitzoeken:P

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:45

Fitzroy schreef:
Uhm Tulandro, tot de Z1 wordt al ingevoerd per 1 april 2005, dus daar ligt geen discussie meer.

Dat weet ik, maar ik bedoel dat ze het waarschijnlijk niet verder door kunnen voeren, vanwege jullie Haha! Jullie zullen waarschijnlijk niet de enige zijn.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:49

Tulandro schreef:
Dat weet ik, maar ik bedoel dat ze het waarschijnlijk niet verder door kunnen voeren, vanwege jullie Haha! Jullie zullen waarschijnlijk niet de enige zijn.

Dat zou toch mooi zijn.. als dit allemaal daadwerkelijk gewenst resultaat zou opleveren...

OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:02

Tulandro en Femmes, vinden jullie het niet een klein beetje kortzichtig van jezelf om zoveel veiligheid te koppelen aan een capje? Vooral als we het hebben over een gewoon capje, de KNHS weet namelijk nog niet zeker of het wel de gekeurde veiligheidscaps gaat verplichten, of toch nog maar gewoon het capje. In het laatste geval kom ik niet meer bij van het lachen, want dan slaat dat gezeur over veiligheid en ongelukken natuurlijk ook nergens meer op.

Hersenletsel, een hersenletsel is ook gewoon een hersenschudding en hoeft dus niet per se een zware aandoening of beschadiging te betekenen die voor altijd het leven en functioneren bedreigt.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:02

Zo is dat!

Keuzevrijheid dat is waar we voor gaan OK dan!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:06

Lovely schreef:
Tulandro en Femmes, vinden jullie het niet een klein beetje kortzichtig van jezelf om zoveel veiligheid te koppelen aan een capje? Vooral als we het hebben over een gewoon capje, de KNHS weet namelijk nog niet zeker of het wel de gekeurde veiligheidscaps gaat verplichten, of toch nog maar gewoon het capje. In het laatste geval kom ik niet meer bij van het lachen, want dan slaat dat gezeur over veiligheid en ongelukken natuurlijk ook nergens meer op.

Hersenletsel, een hersenletsel is ook gewoon een hersenschudding en hoeft dus niet per se een zware aandoening of beschadiging te betekenen die voor altijd het leven en functioneren bedreigt.

Ik koppel niet zoveel veiligheid aan een veiligheidshelm, maar het draagt wel bij de veiligheid bij!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:08

Wist je dat het capje maar een heel ieniemienie klein beetje bescherming biedt?

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:35

Beter een heeel ieniemienie klein bescherminkje dan weer een barst in me hoofd omdat ik niet wou luisteren!
En waarom wil de verzekering niet meer uitbetalen als mensen van hun paard af vallen en geen cap draagden? Juist ja.. Schijnheilig

Ik heb meerdere malen mijn armen gebroken door lelijke vallen dus neej..wil mezelf zeker niet kortzichtig noemen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:36

Voor heel veel mensen zal de cap een veiliger 'gevoel' geven Verward

zelfs als het riempje niet vastgemaakt wordt Frusty

Maar het blijft alleen de bescherming van je schedel en hersenen...je hoofd staat op je nek en die kan ook vreemd gaan doen als je op je kop valt....

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:47

Ja als je je riempje niet vast doet kun je net zo goed helemaal niks op je bolletje zetten.
En als je je riempje te strak doet kun je stikken tijdens je val of niet over geven..maar zo kunnen we nog wel even door gaan Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:57

Femmes86 schreef:
Ja als je je riempje niet vast doet kun je net zo goed helemaal niks op je bolletje zetten.
En als je je riempje te strak doet kun je stikken tijdens je val of niet over geven..maar zo kunnen we nog wel even door gaan Schijnheilig

Reuze veilig inderdaad...

Mijn verzekering maakt er geen probleem van als ik van mijn paard val hoor. Daar maak ik me dus niet zo'n zorgen over.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:49

Lovely schreef:

En dan zijn we weer terug bij het hoedje.Dan is dat toch gewoon
een abstractere uitgave van de niet-veiligheidscap Haha! ?
@ Femmes86 ,denk je dan echt dat die niet-veiligheidscap meer
bescherming bied als een hoedje ?Laat me niet lachen

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:22

Ja, ieder zun eigen toch.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:24

leyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:26

snel doorrijden naar het Z haha.. ben nu M2 moet lukken..
Caps zien er niet uit in de dressuur.. maarja het is wel veilig.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:59

Lovely schreef:

Als zo'n oud model cap in je nek slaat heb je een dwarsleasie, dat gevaar loop je niet met een hoedje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:08

Is het werkelijk zo dat jullie alleen maar uit esthetisch oogpunt die veiligheidshelm niet willen dragen Verward

Ohnee.........omdat jullie gedwongen worden....... Slapen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:11

Pipo schreef:
Is het werkelijk zo dat jullie alleen maar uit esthetisch oogpunt die veiligheidshelm niet willen dragen Verward

Ohnee.........omdat jullie gedwongen worden....... Slapen

Ik vind een cap gewoon lang niet zo mooi als een hoedje, en nu ik heel wat wedstrijden erop heb zitten, begin ik toch het idee te krijgen dat ik het gedrag van mij paard kan inschatten. Begrijp me niet verkeerd, de veiligheidshelm gaat ook altijd mee op wedstrijd en wanneer ze erg fris is zet ik die op m'n kop. Maar dat komt echt heel weinig voor.