pavo cup selectie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:19

Olrike schreef:
Ben het niet helemaal met je eens. Vond de Sunrise dochter toch een van de betere paarden,

Het was in de groep Pavopaarden van Veghel inderdaad een van de betere paarden, maar in de halve finale word dat toch een treurig verhaal. Want daar valt het wel heel erg op dat het dier op de kop loopt, de grond in duikt enz enz.

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:27

Klopt, ben ik het helemaal mee eens, maar in tegenstelling tot de rest, was dit gewoon een van de betere. De fokker/eigenaar zei al, dat dit de eerste keer van huis was, dus dat ze wel moe zou zijn. Misschien is dit iets waar ze in de halve finale rekening mee moeten houden.

Het is natuurlijk niet leuk, dat als je eigelijk de 4-jarige wint je geen ereronde mag rijden. Maar volgens mij komen er nog genoeg ererondes voor dit paard.

Wat vonden jullie van de groep van de 4-jarige met de mondriaan de mooiman en nog 1???
Dit vond ik 1 van de betere groepen.
En van de 4-jarige zwarte hengt (een duitser)??
Ik ben benieuwd naar jullie meningen

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:55

Olrike schreef:
En van de 4-jarige zwarte hengt (een duitser)??

Was meen ik de duurste na Poetin.

Day Dream Sohn Dreamcatcher mit hervorragendem 30 Tage Test
Der letztjährige Bronzemedaillengewinner bei den dreijährigen Hengsten beim Bundeschampionat Dreamcatcher von Day Dream/Rubinstein (Zü.H.Troff, Jemgum), legte in Schlieckau einen sehr guten 30 Tage Test ab. Insbesondere überzeugten seine Dressurnote mit 8,61 und eine überragende Rittigkeit von 9,25.

Day Dream Sohn Dreamcatcher wechselt für 406.000,- EURO nach Holland
Der anläßlich der PSI in Ankum versteigerte dreijährige Day Dream/Rubinstein Sohn Dreamcatcher (Zü.Hermann Troff, Jemgum)wechselte als zweitteuerstes Dressurpferd für 406.000.-- EURO an eine Nachwuchsreiterin aus Holland. Der gekörte Dreamcatcher hatte bereit mit der Bronzemedaille beim Bundeschampionat in Warendorf sowie als Vizelandeschampion von Oldenburg für Aufsehen gesorgt.

Hier staat hij bij.
http://www.warmblutpferdezucht.de/hlp/h ... -3-04.html

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:07

Ceasario: Sorry dit is de verkeerde, ik bedoelde eigelijk die met de tonglepel in, er reed een man op.
Ik ben namelijk best wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

Dreamcather is inderdaad voor heel veel geld verkocht.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 07:07

Pipo schreef:
Het is natuurlijk te gek voor woorden dat een Duitser de vierjarige Pavo wint en vervolgens niet eens even een presentatierondje mag lopen. Dit paard stond met 10 punten boven de rest van de paarden........... Echt heel erg flauw dat zo'n dier niet even gepresenteerd kon worden.

met 10 punten boven de rest

??????????

KWPN
17-07-2004: CK Veghel:

Ruim zeventig combinaties probeerden in Veghel een startbewijs voor deelname aan de halve finale van de PAVO Cup te bemachtigen. Bij de vierjarigen mogen er vijf door naar Ermelo. De hoogste punten, 69.5 gingen naar Jazz-dochter Tamarinde met Katja Gevers in het zadel. De zwarte merrie ging lichtvoetig en met veel souplesse door de baan. Bij de vijfjarigen kon de jury er slechts twee selecteren voor Ermelo. Aan kop liep met 68 punten de eveneens zwarte Sidney (Welt Hit II x Ferro). Amazone Marielle Coppes stelde de fraai gemodelleerd merrie eerlijk voor.

(GJ: overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 09:23

heeft iemand toevallig het paard satisfaction gezien v. partout, onder frank van helvert, was benieuwd hoeveel punten hij dit jaar had, omdat hij vorig jaar niet door mocht, en hij stage bij ons gelopen heeft...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 10:23

ceasario schreef:
met 10 punten boven de rest

??????????

)

637 DECOR DREAMCATCHER - DE 433 330676600 - DONKERBRUIN - HENGST
DAY DREAM X RUBINSTEIN I AMAZONE: MIRELLE VAN KEMENADE-WITLOX 79 nee
602 TAMARINDE - 00.08198 - ZWART - MERRIE
JAZZ KEUR X MATADOR II AMAZONE: KATJA GEVERS 69,5 ja

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 10:24

rockey schreef:
heeft iemand toevallig het paard satisfaction gezien v. partout, onder frank van helvert, was benieuwd hoeveel punten hij dit jaar had, omdat hij vorig jaar niet door mocht, en hij stage bij ons gelopen heeft...

669 SATISFACTION - 99.03505 - BRUIN - RUIN
T.C.N. PARTOUT X DAGERAAD RUITER: FRANK VAN HELVERT 64,5

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:35

Okkie1 schreef:
Ze vonden haar te weinig rijpaard type? (daar kan ik trouwens geen beeld bij vormen? waar moet ze dan op lijken? Trekpaard? Clown )

Jouw paard doet een beetje ouderwets aan,
ik denk dat ze dat bedoelen.

Verder vond ik het een mooie keuring, ik vond de 3 jarigen echt genieten, Gelderland en Overijssel zullen wellicht beter geweest zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat dit geen kwaliteit was.
Verder vond ik het supr dat je ook de veulenkeuring goed in de gaten kon houden vanaf de tribune want ook daar liepen echt heel fijne beestjes rond.
Wat me wel opvalt is dat ze voor het superjeugdige gaan, ik zou die beestje wel eens terug willen zien als 3 jarige.
Er zaten echt diertjes bij die 2 keer zo oud waren als mijn Zina'tje maar amper zo groot en veel minder ontwikkeld. Opvallend vond ik de grote hoeveelheid Jazzen en Rousseau's, de Rousseaus staken over het algemeen ruim boven de rest uit.
Ik kom trouwens wel een beetje van Special terug, het paard vind ik erg apart maar zijn nafok kan me nog niet zo bekoren.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:40

Sjuimpje schreef:
Jouw paard doet een beetje ouderwets aan,
ik denk dat ze dat bedoelen.

Hm.. ik ben niet zo op de hoogte van het hele exterieur gebeuren hoe ze dat willen zien. Maar leg eens uit. Wanneer is een paard ouderwets en wat willen ze nu dan zien? Ze is natuurlijk wel oud bloed (Wolfgang x Julio Mariner xx)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:47

Het bloed is dan wel oud, maar over het algemeen zou je bij die bloedvoering veel meer bloed-uitdrukking verwachten (3 x bloed in 1 zin Haha!).
Wat lopen betreft moet je zo'n paard wel zo enorm op de achterhand hebben om dezelfde lichtvoetigheid te kunnen hebben als bijvoorbeeld de Jazz. Het geheel doet veel sneller zwaarmoedig aan.
Een ouderwets type is bijvoorbeeld Ozep, Triumph is al een veel moderner type.

Ik ben trouwens benieuwd hoe die Duitser zich gaat ontwikkelen,
sjongjonge, het was nu al zo'n slagschip en dan is hij pas 4 jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:59

Hmm de veulenkeuring.............die werd gekeurd door de feestcommissie toch Haha!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:25

Sjuimpje schreef:
Het bloed is dan wel oud, maar over het algemeen zou je bij die bloedvoering veel meer bloed-uitdrukking verwachten (3 x bloed in 1 zin Haha!).
Wat lopen betreft moet je zo'n paard wel zo enorm op de achterhand hebben om dezelfde lichtvoetigheid te kunnen hebben als bijvoorbeeld de Jazz. Het geheel doet veel sneller zwaarmoedig aan.
Een ouderwets type is bijvoorbeeld Ozep, Triumph is al een veel moderner type.

Ik ben trouwens benieuwd hoe die Duitser zich gaat ontwikkelen,
sjongjonge, het was nu al zo'n slagschip en dan is hij pas 4 jaar!

Ja, ze is inderdaad een zwaarder type, maar ze heeft van zichzelf een ontzettend sterke achterhand (krijg ik ook elke les te horen van Chris Haha! ) dus ik hoef eigenlijk niet echt moeite te doen om haar zichzelf te laten dragen.
Wel klopt het dat ze niet echt showt zoals ze dat op de PC graag zien. Ze is heel koel van karakter en totaal niet snel onder de indruk van iets. Zal als we straks hogerop komen haar waarschijnlijk dus ook flink wat energierijk voer moeten geven, maar het heeft ook zo z'n voordelen. Overal waar we komen is ze 100% ontspannen, niet afgeleid en doet netjes haar ding. Bedoelen ze dat? (ben echt blond Blond Bloos )

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:28

Ik vond de driejarigen niet slechter dan Gelderland, het waren er wel heel veel, waarvan meerdere minder leken.
Maar om te zeggen dat die niet sterwaardig zijn, zonder dat je deze paarden op de lokale keuringen los gezien hebt, is erg kort door de bocht.
Er zaten hele knappe paarden tussen.
En super resultaat voor de trainer van mijn o.a. mijn merrie die na Zeeland nu de volgende provinciale kampioene aan de hand had + de reserve kampioene OK dan! .

Overigens was de kampioene de Gribaldi x Wolfgang door ons al als zodanig getipt op de lokale keuring, daar was ze los in beweging adembenemend indrukwekkend

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:31

sarabande schreef:
Overigens was de kampioene de Gribaldi x Wolfgang door ons al als zodanig getipt op de lokale keuring, daar was ze los in beweging adembenemend indrukwekkend

Was dit die vos? Weet je toevallig wie de eigenaar is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:34

Ik vond sommige paarden niet sterwaardig. Ik houd er niet van als ze achter niet rad zijn, hazehakken hebben, extreem scheef staan op de voorbenen. Dat vind ik een ernstige bemerking op een paard.

Het is nog steeds zo dat Veghel de grootste "onderkant" heeft in vergelijking met andere keuringen, en dat terwijl ze veel meer paarden aanboden.

Wel fijn dat jullie de keurmeesters al vast hadden getipt voor de kampioene, dat hadden ze vast zelf niet gezien.

Gelderland had fantastische groepen, Overijssel was nog veel beter. Je kunt daar 2 dingen uit halen: Of de selectie op de stamboekkeuring is beter geweest, of ze hebben gewoon betere paarden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-04 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:35

Ja Okkie dat is Stoeterij Empelaer Hoge Mierde

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:36

Pipo schreef:
Ik vond sommige paarden niet sterwaardig. Ik houd er niet van als ze achter niet rad zijn, hazehakken hebben, extreem scheef staan op de voorbenen. Dat vind ik een ernstige bemerking op een paard.

Het is nog steeds zo dat Veghel de grootste "onderkant" heeft in vergelijking met andere keuringen, en dat terwijl ze veel meer paarden aanboden.

Misschien juist omdat ze zoveel paarden aanbieden dat het meer opvalt hoeveel 'mindere' paarden er zijn?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:37

Pipo schreef:
Wel fijn dat jullie
de keurmeesters
al vast hadden getipt voor de kampioene, dat hadden ze vast zelf niet gezien.

Kan die uitspraak toch niet terug vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:38

Okkie1 schreef:
Misschien juist omdat ze zoveel paarden aanbieden dat het meer opvalt hoeveel 'mindere' paarden er zijn?

Overijssel en Gelderland hadden denk ik zo 10 a 15 echt apart goede dieren. Veghel bracht veel meer paarden voor, en hadden er misschien een stuk of 5.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:40

Pipo schreef:
extreem scheef staan op de voorbenen.

Gut, van wie was die ook alweer? Schijnheilig Schijnheilig Dat werd een beetje stilgezwegen... Haha!

Maar goed, ik ben nog steeds een beetje onthutst door de Pavo-uitslag in Veghel. Wat de keuring zelf betreft was ik het er wel redelijk mee eens, maar de pavo...

En als dit dat een van de betere porties paarden op de selectie was, ga ik helemaal huilen. Wat een verschrikkelijk slechte 4jarigen heb ik gezien, met nog veel slechtere ruiters erop (jammer). Persoonlijk vond ik de kwaliteit van de 5jarigen beter, maar er wordt al jaren gezeurd over de S-jaargang Boos!
Vooral bij de ruinen zaten een paar fijne beesten die ik zo mee had willen nemen!

Die Krack C op nummer 2 bij de 4jarigen had ik nog niet met een snoepzak erbij willen hebben. Hij leek wel atactisch! Wat een verschrikkelijke hark was dat, echt niet mijn idee van een paard wat over een aantal jaar op de OS kan lopen.
En Madel is zeker geen waardig opvolgster van haar moeder (sorry Jose, ik vind je een hele toffe meid! Knipoog ). Zo simpel als die liep, totaal zonder afdruk, op de kop... en zo lang had die niet losgereden hoor.
De Welt Hit merrie die won bij de 5jarigen vond ik wel een heel compleet paard, mooi model, maar mocht ook veel meer buiging in de gewrichten hebben en meer afdruk. Bij de ruinen zaten een paar betere.

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:03

Ik merk dat er weer goed opgelet is gisteren! Haha!
Wat vonden jullie van de Lancet-ruin bij de 4-jarigen?
Dat was het paard wat mijn instructrice reed.
Ik ben erg benieuwd of jullie deze hebben gezien en wat jullie van hem vonden ......

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:05

Samsam gefeliciteerd! Ik vind 60 punten toch best wat om trots op te zijn. OK dan!

Voor de nieuwsgierigen onder ons. Er staan foto's van mijn paardje op de PAVO in Heerjansdam op de site van Jaco Melissen ( www.melissen.net ) Dan bij equestrian database 'Safier' invullen. Lovers

Laat even weten wat jullie ervan vinden Haha!

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:14

mooi paard hoor frunnik!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:20

frunnik schreef:
Samsam gefeliciteerd! Ik vind 60 punten toch best wat om trots op te zijn. OK dan!

Voor de nieuwsgierigen onder ons. Er staan foto's van mijn paardje op de PAVO in Heerjansdam op de site van Jaco Melissen ( www.melissen.net ) Dan bij equestrian database 'Safier' invullen. Lovers

Laat even weten wat jullie ervan vinden Haha!

Mooi dier, zo op de foto goede galop, een normale, niet super spectaculaire draf. Klopt dat?

Zit jij er trouwens op?