Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charmaine schreef:PSvanLot schreef:Net bijscholing gehad van de jurycursus. Daar ook de vraag gesteld van de hoofdstelnummers.
Daar vertelde de cursusleidster dat het per 1 april verplicht gaat worden. Ligt nu op het bureau en wordt binnenkort bekend gemaakt.
Alle juryleden super blij ermee.
Net alle wedstrijden ingediend en goedgekeurdMaar zal het er wel bij gaan vermelden dan, zeker als het zo op prijs gesteld wordt.
Kaitlyn schreef:Maar dat nummer kun je toch ook op dekje spelden? Dat doe ik meestal.
Autumnn schreef:Even een lekenvraag, hoe werkt zo’n nummer dan, moet je dat zelf kopen of krijg je per wedstrijd een nummer?
Kaitlyn schreef:Maar dat nummer kun je toch ook op dekje spelden? Dat doe ik meestal.
Enzo_Ollie schreef:Dan voor alle wedstrijden of alleen selectie/regio? Weet dat het inderdaad in Gelderland op de regio verplicht is, was heel verbaasd toen het in Drenthe niet hoefde.
Vind het niet gek, merk ook vooral met indoor wedstrijden nu als ik me aanmeld bij de jury bij de laatste paar wedstrijden dat ze heel geïrriteerd kijken omdat ze niet kunnen horen wat ik zeg (terwijl ik echt al heel hard praat voor dat geval), komen ze het hokje uit en dan is het "oh zei je dat"....
Vorig jaar had ik dat gevoel niet, kan toeval zijn maar is nu al een paar keer achter elkaar
Selina schreef:Oh goed dat jullie het erover hebben. Ik moet ook nog zoiets kopen.
Nog een vraag. Is er voor je proef ruimte om een rondje linksom/rechtsom te dragen voordat je je proef begint? M’n paard wil soms nog wel even kijken maar dat is dan na een rondje kijken wel over.
MyWishMax schreef:Het ligt ook erg aan de jury eb of er een ringmeester is. Sommige laten je wel op tijd naar de ring gaan dat je naar binnen kan als de ander afgroet, bij anderen kan je pas naar binnen als de ander de ring uit gaat.
En dan alsnog ligt het aan de jury. Bij de ene kan je meerdere rondjes rijden en zit je te wachten tot he eindelijk mag beginnen, bij de ander krijg je al signaal om te beginnen als je pas net bij de e of de b bent van het 1e rondje. Dus net een kwart
En ja, na signaal heb je nog wel de tijd, maar ik ga dan gewoon beginnen. Als paard wel ineens gaat loeren of schrikt wordt het vrij krap pm op tijd binnen te komen.
MyWishMax schreef:Tot je paard dus wel schrikt en flink reageert en je van die 45 seconden al gebruik maakte om nog een andere kant op te gaan. Dus ik doe het niet meer en ga gewoon richting de A na het signaal.
Kaitlyn schreef:Ik krijg altijd zo de zenuwen als ik precies voor de A rijd en niet meer op tijd kan afwenden, en de bel dan gaat.
Ik heb altijd geleerd dat je de A niet voorbij mag rijden nadat de bel is gegaan, maar dat kan ook gewoon heel foute informatie zijn.
PSvanLot schreef:Kaitlyn schreef:Ik krijg altijd zo de zenuwen als ik precies voor de A rijd en niet meer op tijd kan afwenden, en de bel dan gaat.
Ik heb altijd geleerd dat je de A niet voorbij mag rijden nadat de bel is gegaan, maar dat kan ook gewoon heel foute informatie zijn.
Dat is foute informatie. Je mag enkel niet afwenden bij A na het belsignaal en dan doordraaien en nogmaals. Dan is je proef begonnen en krijg je -2.
Kunt prima nog een paar voltes bij A rijden na het belsignaal.
PSvanLot schreef:Kaitlyn schreef:Ik krijg altijd zo de zenuwen als ik precies voor de A rijd en niet meer op tijd kan afwenden, en de bel dan gaat.
Dat is foute informatie. Je mag enkel niet afwenden bij A na het belsignaal en dan doordraaien en nogmaals. Dan is je proef begonnen en krijg je -2.
Kunt prima nog een paar voltes bij A rijden na het belsignaal.