Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:30

Ooh wat tof, een Shire! Wat rijd je ermee? Wat leuk. Hij heet Pluis?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:42

Suzanne F. schreef:
Ooh wat tof, een Shire! Wat rijd je ermee? Wat leuk. Hij heet Pluis?

Wij rijden momenteel L1+9
En zij heet Pluis ja :D

Afbeelding

Afbeelding

En we doen ook veel vrijheids dressuur, grondwerk en werken aan de hand samen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nadiine__x op 24-01-23 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:43

Oh een merrie. Wat een schatje!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:47

Suzanne F. schreef:
Oh een merrie. Wat een schatje!

Jij plaatst dit en ik moet heel hard lachen en aan deze foto denken van onze laatste samenvoeging..

Afbeelding

Pluis heeft altijd even wentijd nodig :')

Maar in alle gekkigheid, ja het is echt een schatje! En ze zorgt ook heel goed voor haar kudde, kreeg net deze foto doorgestuurd.
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:22

Ik vind jullie cross foto's eigenlijk al stoer zat :') Wat leuk zo veelzijdig bezig!
En dat geldt voor de anderen die lekker alles doen ook natuurlijk.
Zag hier in de buurt nu ook wat 60cm rubrieken voor paarden verschijnen en van de zomer zelfs 50cm, ga ik ineens twijfelen of dat voor mn Z2'er die ik dus niet meer Z2 start niet toch erg leuk is. Mag hij iig nog mee (dat hij zich kapot schaamt zo laag als het is... sorry paard, dressuur baas met hoogtevrees :'))

Ik had er vroeger een van 1.80, maar die was dus juist met losrijden bang voor andere paarden _O- en ook echt al als ze 40m verderop hem tegemoet kwamen. Was feest altijd op wedstrijd, deed die vaker los longeren dan losrijden op wedstrijd zeg maar :+ Nu heb ik 1.64 wat hooguit een keer boos kijkt als ze te dichtbij komen :D En mn andere is ook heerlijk makkelijk, die doet niet lelijk en vindt anderen niet eng, wel echt een verademing was dat na mn vos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:33

Wat leuk een Shire!

Toch nette resultaten afgelopen weekend zie ik.

Hier al 2 dagen ziek binnen.

Baal er weer stevig van dat ik nergens een startlijst van zaterdag kan vinden. Grrrr.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 00:39

Hoi, ik kom ook graag meekletsen :o

Ik heb vorig jaar maart mijn supertoffe Ierse merrie, voormalig jachtpaard gekocht en haar nu aan het 'omscholen' tot fijne allrounder. Heb jaren uit het wedstrijdgebeuren gelegen dus geniet met volle teugen dat ik met haar weer van alles kan ondernemen <3

Zijn vorig jaar 2x (4 proefjes) gestart op de plaatselijke rijvereniging, waar ik onder de man naar toe kon. Resulteerde in 5 winstpunten, ondanks dat ze erg zenuwachtig was.
Nu sinds deze maand weer in bezit van een trailer en me vanavond opgegeven voor een wedstrijd elders op 5 maart. Merk dat ik dat nog best spannend vind, voor het eerst samen met de trailer op pad....Maar ik kan er nog even naar toe leven :+

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 08:40

Wat leuk chemaine!
Vergeet niet ook te genieten he, we doen het omdat we het leuk vinden! ;)

Wat irritant als er nu nog geen startlijst is.. Misschien even vereniging mailen?

Ik heb een startlijst zonder tijden maar met nummer, ohhh dat vind ik zo naar!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 09:32

Er is idd niks irritanter dan uitrekenen hoe laat je moet... Is gelukkig bijna nooit met dressuur, alleen daarom al zou ik niet gaan springen, veel te veel stress hoe laat je nou eigenlijk moet :')

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:11

Een Shire wat leuk! Knap om dat helemaal bij elkaar te rijden.
Ik vind sowieso grote paarden lastiger bij elkaar te rijden, maar ik ben dan ook klein :D

PSvanLot schreef:
Spaansepony"
[quote="PSvanLot schreef:

Dat is geen regel, maar een verzonnen iets.

Ik heb inderdaad zitten zoeken en kon het ook nergens terug vinden. Ik ben ook geen jury of toezichthouder dus de specifieke regels daarom heen weet ik sowieso niet.

Ik ben jurylid en dan automatisch toezichthouder. Ben enorm van het reglement, dus eigenlijk weet ik heel goed wat wel/niet mag.[/quote]
Super fijn dat het dan toch mag. Dan is dat verhaaltje ook weer de wereld uit :+

Weet trouwens iemand hoelang het duurt voor je punten bijgeschreven staan op KNHS? Ik heb mijn winstpunten gereden en wil graag een klasse hoger starten, moet je dan wachten tot ze bijgeschreven staan of gewoon even goed je protocollen bewaren zodat het aantoonbaar is zolang ze nog niet bijgeschreven waren.

Sowieso is van die wedstrijd nergens online resultaten te vinden.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:16

Je mag dan gewoon hoger starten.
Tegenwoordig staan mijn winstpunten er best snel bij, maar ligt er ook zeker aan wanneer de wedstrijdorganisatie het doorgeeft.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:20

Gewoon bewaren, ze doen er altijd wat langer over. Pas als het volgens hen niet klopt zodra zij alles gecontroleerd hebben moet je gaan bewijzen dat het klopt, maar je hoeft niet te wachten tot het bijgewerkt is.

Ik vind grote niet echt uitmaken in bij elkaar rijden, lengte wel. Plus natuurlijk de natuurlijke manier van bewegen en reactie. En de ruiter natuurlijk, als je echt klein bent in verhouding kan het lastig zijn :j Ik heb een makkelijke lengte, kan qua paard op heel veel rijden want ben niet heel lang maar heb wel lange benen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 12:29

Wat een stoere springshire heb je Nadiine! <3 echt vet

@Charmaine leuk! maar ik herken die stress wel haha, ben best een expert in beren op de weg zien :P

@Spaansepony je mag gewoon hoger starten hoor. Bij mij duurt het gemiddeld 1-2 weken voordat de winstpunten er zijn, soms net wat langer.

Ik zou vanwege mijn lengte ooit een groot paard moeten hebben maar heb er zo'n hekel aan :') vooral hoe ze galopperen en springen, echt vreselijk vind ik dat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:31

Grote paarden zijn heerlijk hoor. Nooit problemen mee gehad. Een enkele kon weleens sterk zijn maar dat ligt toch echt voornamelijk aan de scholing. Want een kleinere kan zich ook retesterk maken natuurlijk.
Als je een grote goed schoolt en hij licht aan de hulpen staat dan hoeft er geen probleem te zijn. Ze gooien wel wat hoger op maar dat is goed voor de buikspieren.

Ik heb bijna altijd paarden gereden en vond het juist enorm komisch als ik op een pony moest. Zo grappig. Die kleine dribbeldingen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:36

Suzanne F. schreef:
Grote paarden zijn heerlijk hoor. Nooit problemen mee gehad. Een enkele kon weleens sterk zijn maar dat ligt toch echt voornamelijk aan de scholing. Want een kleinere kan zich ook retesterk maken natuurlijk.
Als je een grote goed schoolt en hij licht aan de hulpen staat dan hoeft er geen probleem te zijn. Ze gooien wel wat hoger op maar dat is goed voor de buikspieren.

Ik heb bijna altijd paarden gereden en vond het juist enorm komisch als ik op een pony moest. Zo grappig. Die kleine dribbeldingen.

Het enige waarom wij niet boven de 1,70 (of 1,75) meer wilde bij vorige paarden was omdat het toch minder handig was qua opzadelen, grote van box, trailer die extra groot moest enzo haha. Dat maatje kleiner is dan veel simpeler, maar rijden vond ik niet echt anders bij paarden onderling. Niet door de grootte, nee.

Maar ik reed wel eerst de pony's en daarna pas de paarden :')

En soms voelde zo'n hele grote met ook ruime gangen heel traag, terwijl dat niet zo was. Actief zat, maar echt knop omzetten :+

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:40

Ik sluit me bij suzanne aan. Toevallig nu 2 keer een reus ( ben zelf 169) maar qua rijden merk ik er weinig van. Hooguit als jong dier dat ze even wat langer nodig hebben en in t begin wat slap zijn.

Punten zijn meestal met een week wel bijgeschreven

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:47

Ik vind grote paarden ook niet erg, ben zelf 175 dus vind mezelf ook beter staan op een groter paard. Heb een kwpner van ongeveer 180. Nu is hij niet geweldig opgeleid en vrij stijf in het lijf en sterk en die combi kan het erg moeilijk maken. Hij gooit ook behoorlijk hoog op en vooral de galop is vaak overleven _O- maar vind zelf de grote niet vervelend
Als ik een sprongetje maak met hem moet ik niet te laag gaan want daar kan hij over heen stappen hahah, maar verder geen last van de grote

Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 13:50

MyWishMax schreef:
En soms voelde zo'n hele grote met ook ruime gangen heel traag, terwijl dat niet zo was. Actief zat, maar echt knop omzetten :+

Haha herkenbaar, ik jaag grote paarden altijd op omdat ik kleintjes gewend ben :=

Met dressuur went het uiteindelijk wel, maar met springen vind ik het echt drama. Het gevoel dat ik in slow mo richting de hindernis ga is zo eng, en dat ik de afstanden dan ineens helemaal niet zie, en dat ze zo lomp kunnen zijn als het te dichtbij wordt vanuit hoger tempo.

Vind het makkelijker met mijn kleine opdonder :P

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 25-01-23 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:50

Hier ook een groot paard, hij is echt alles wat ik niet zou uitzoeken.. ik hou van schimmels, kleine, compacte paarden, Max 165.. merrie / bloed
En wat staat er:
Ruin d.bruin zonder aftekeningen, 175 + , lang slap
het is een onwijze lieverd, maar zijn lijf en maar maakt het voor mij nu voor mijn lijf / hersens / evenwicht wel heel erg lastig om te rijden. Ik voel mij ook vaak schuldig als ik er wel op klim, rij nu al met touwtje om de hals en riempjes aan de beugels, maar ik raak enorm gefrustreerd.
Van de week op de haflinger gezeten, dan lukt rijden wel redelijk goed ..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:58

Niet te streng voor jezelf zijn, Robbie. Je bent hard bezig :(:)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:08

Hier ook een groot paard, 1.77 schoon aan de haak. Opzich valt dat nog mee, maar ze is ook heel lang. :+ Springgefokt en lang gelijnd. Dus dressuur en aan elkaar rijden is ook best wel een uitdaging voor ons!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:45

Geloof dat die van mij met haar 1.73 ook best groot is, maar het is vooral haar lang gelijnde bouw die het soms lastig maakt. Sluiten vind ze ontzettend moeilijk, gelukkig gaat dat langzaam steeds beter. Kan me herinneren van de eerste keer dat ik haar reed dat ze best grote bewegingen heeft, maar inmiddels ben ik er zo aan gewend dat ik dat niet meer merk.
Wat ik ooit zocht was overigens een niet al te grote ruin, type stevige gebouwde KWPN, makkelijk karakter, dat is by far niet gelukt, ze is wel groot, geen ruin en niet stevig gebouwd. Ze is ook het allerleukste paard en past precies bij mij, dus blijkbaar zocht ik het verkeerde :)
Ben zelf overigens 1.80, dus qua beeld passen we heel goed bij elkaar. Krijg ook vaak op mijn protocol terug ‘goed passende combinatie’

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 18:38

Had ik al gezegd dat ik een pony heb? 1,46m is ze O:) ik voel me altijd mini naast zo’n reus van een paard, en ponylief is inderdaad vaak bang van grote paarden…

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 18:40

Toch nog veel mensen die een groot paard hebben. Ik vind ponys lekkerder rijden en groter als 1,65 hoeft voor mij eigenlijk niet.

Nu is m’n springpaard en dressuurpaard toevallig groter en allebei 1,68/1,69.
En ik zelf een ukkie, voordeel ik pas wel met m’n kont op onze A ponys dus als ze te ondeugend zijn voor de kinderen rij ik ze altijd zelf even of in een dolle bui pak ik een wedstrijdje mee :+ }>

Met dressuurpaard
Afbeelding
met onze spring merrie

Afbeelding
Op 1 van onze A ponys :+

Afbeelding

En op dit moment start ik deze onze E pony

Afbeelding

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 20:53

het is inderdaad heel persoonlijk, maar als je een grote kwpn al pittig vind moet je de shire maar laten lopen in de weide :))

ik kan eigenlijk overal wel mee, als ze maar een beetje normaal doen, ik ben zelf wel vrij groot en vind de kleinere al snel niet mooi, maar als ze een beetje body hebben gaat het al een stuk beter. :D

Wat een gaaf dressuur paard heb je staan spaansepony! *D