Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:14

Ga je alle kleuren sparen robijnjah? Leuk doet zeg!

Goede resultaten weer, goed gedaan!

Ik ben ook heel simpel in een volte draaien als er iets mis gaat. Niet bij alles, maar ik zie wedstrijden ook als training. Ik krijg juist heel vaak commentaar dat mensen het zonde vinden en echt niet snappen. Jury's snappen het wel altijd en geven er ook altijd een positieve opmerking over.
Wij mogen vanaf nu weer 'normaal' gaan rijden zoals voor de operatie. Over een maand oid ooknweer zijgangen dus dan is het alleen nog kracht opbouwen voor we weer op wedstrijd gaan. Het valt me qua opbouw alles mee nu, maar moeten echt nog wel meer kracht en conditie krijgen weer. Daar hangt het vanaf wanneer we weer gaan starten. Ze kan in principe alles (wil ook meteen niveau hoger beginnen weer) maar nog niet naar mijn zin. Kost nog wat te veel moeite en ik wil pas starten als ze alles simpel kan.
Maar ik neem altijd veel tijd voor alles, haha. Die tijd haalnik weer in meestal met hoe snel we de punten halen, ook al heb ik de punten niet nodig.

Wel jammer, want in september hebben wij altijd een meerdaagse wedstrijd, maar dat is echt te vroeg. Maar leuk aangekleed, goede prijzen en extra prijzen voor dag en weekend winnaars

MariekeS_

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:08

Wel heel fijn dat het opbouwen tot nu toe wel soepel lijkt te gaan. En toch wel grote kans dat de zijgangen straks zelfs nog wat makkelijker gaan misschien?

Ik rij ook makkelijk een extra volte of lijn. Die van mij wil nog wel eens teveel vooruitdenken in de overgang draf-galop dus daar hebben we al heel wat -2 op gehad. Maar dan is de overgang daarna meestal een 7. Doe ik dat niet is de overgang een 4/5 en de oefening erna meestal ook onvoldoende ivm spanning. Dus ook strategisch haha.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:04

Strategisch en beter voor het paard ook! Als die daarna een 7 is heb je haar iig weer laten ontspannen. En vaak werkt dat idd ook door in de onderdelen erna. Zo heb ik wel eens een 1 -2 gehad door schrikactie, maarbdoor de volte was ze daarna weer ontspannen en haalde ik het op met hele hoge cijfers :')

Zijgangen zijn altijd al lastig geweest, ook voor de tumor, dus die zullen niet veel makkelijker worden haha. Die heb ik ook niet gedaan in de tijd dat er een tumor zat, want mocht nog niet qua revalidatie. Komende tijd wordt de 1e keer in bijna 2 jaar tijd.

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:04

MariekeS_ schreef:
Ja dat is ook zeker zo DiscoDipp. Soms valt er geen pijl op te trekken maar dat geldt op alle niveaus ook wel.

Vanavond opent de inschrijving voor de 1e editie van de Happy Athlete Cup van Jill Huijbregts. Ook echt een top initiatief vind ik en het is bij ons om de hoek, ik hoop heel erg dat we mee kunnen doen.
Zijn er hier nog meer mensen die daar ook heen willen?

Wij gaan daarheen! Ik wil de overstap maken naar het L1 en doen daar dus mee in het L groepje, ben onwijs benieuwd.

Gefeliciteerd allemaal met de punten!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:19

Bamorka schreef:
MariekeS_ schreef:
Ja dat is ook zeker zo DiscoDipp. Soms valt er geen pijl op te trekken maar dat geldt op alle niveaus ook wel.

Vanavond opent de inschrijving voor de 1e editie van de Happy Athlete Cup van Jill Huijbregts. Ook echt een top initiatief vind ik en het is bij ons om de hoek, ik hoop heel erg dat we mee kunnen doen.
Zijn er hier nog meer mensen die daar ook heen willen?

Wij gaan daarheen! Ik wil de overstap maken naar het L1 en doen daar dus mee in het L groepje, ben onwijs benieuwd.

Gefeliciteerd allemaal met de punten!

Leuk! Wij ook L dus misschien zie ik je daar {:}

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:50

Goed bezig allemaal!

Ik had gister met een baby een L2 debuut, eerste keer dat hij ook mee was. Was heel erg gespannen in de proef, het losrijden ging wel super. Eerste proef heb ik afgegroet want hij was helemaal de weg kwijt. Tussendoor even door gereden in het losrijden en daarna tweede proef gereden. Ik reed iets door, zodat we 4 voeten aan de grond hielden, en werd na mijn proef heeeelemaal afgezeken door de jury. Maar toch winst gereden :') Dus ach, ik ben blij, paard is geklasseerd en de Amerikanen die hem hebben gekocht zijn ook blij.

Blijft toch wel wat hoor, zo'n jurysport. Veel mensen rondom de bak en de organisatie zeiden dat ik hem echt super rond reed, en vriendelijk alleen gewoon wat hoog in tempo waardoor er af en toe foutje ontstond. Jury vond dat ik erg onvriendelijk was, geen "happy atleet" creëerde zo want hij moest gewoon lang en laag lopen. Word moeilijk als hij nergens langs durfde en dus alleen maar met zijn hoofd in de lucht wou :+. Maargoed, toch achteraf winst gereden bij haar dus weet niet helemaal wat die jury nou wou... :Y)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:54

Ohh lekker bijzonder weer! Respect dat je hebt afgegroet toen het niet ging en fijn dat je de 2e proef wel prima hebt kunnen rijden.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:08

Brr, jurysport blijft wel een bijzonder iets eigenlijk :=

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:15

Ja, was jammer maar ik ga ook geen gevecht aan als het daar niet gaat. Gewoon opnieuw proberen, en anders een andere keer weer. Ik met wel dat de B t/m M jury over het algemeen het moeilijkste doen. Zeker niet allemaal, maar veel zijn afgunners die zelf geen deuk in een pakje boter rijden en van alles willen zien dat op dat niveau niet eens hoeft. Dat ik terug kijk op mijn protocollen (of die van vrienden van mij) waar het commentaar niet bij het beeld past of niet thuis hoort in het niveau wat er verreden word. Maarja, dat is het 'risico' wat je neemt, als het ware.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:15

Ik herken wat je zegt wel een beetje. Jammer!

Gisteravond super fijn gereden. Dat geeft weer hoop.
Vanmiddag alleen maar fijne lesjes gehad en ze gingen allemaal zo onwijs knap. Dan is lesgeven echt t leukste wat er is.
Daarna even wat foto’s opgezocht van zondag Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Even kijken wat ik bij ga bestellen! Inmiddels is m’n slipjas ook binnen! Hij is echt heel gaaf dus ik ben helemaal blij

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:24

Mooie foto's!! En tof, een slipjas!

Hier nog steeds wachten op mijn ingestuurde proef.. duurt lang.. zondag ingestuurd, maandag reactie. Maandag ingestuurd en nog geen reactie nu :+

Maargoed, hopelijk snel wel nu haha!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:00

Wat een knappe combinatie zijn jullie Marieke_S! En wat zit je er prachtig op :o

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Robijntjah!

Super gedaan Wendy1987 *\o/* Hopelijk voor je volgende proef ook zulke mooie punten!

Wat onwijs fijn dat het tot nu toe zo goed lijkt te gaan MyWishMax :)

Ah zo jammer dat het dan zo loopt Rogier... Gelukkig de eigenaren wel blij en voor het paard ook weer een leerzaam rondje.

Hele stoere foto's Nimber! En met slipjas starten is natuurlijk helemaal geweldig :D

Ik ben vandaag voor het eerst in twee maanden weer op pad geweest, vond het doodeng omdat het de eerste keer 'echt' buiten was. Heb haar voorheen in de zomer alleen op wedstrijden gestart waar je binnen kon losrijden en dat was mentaal al een heel ding met haar neuralgie :o Proefjes waren voor m'n eigen gevoel wat slordig, was in de tweede zelf ook even de weg kwijt dus daar zat een heel bijzonder lijntje in :') Des te groter was de verbazing nadat bleek dat we beide proefjes wonnen met 70,5% in de eerste en 69,3 in de tweede! Oprecht niet verwacht!

Afbeelding

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 23:05

Wauw wat een gave punten Laurie!! Gefeliciteerd!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 00:23

Wauw! Proficiat!!!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:30

Gefeliciteerd!! Wat een tof paard is dat toch he! :~

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 23:24

Super gaaf, gefeliciteerd Laurie!

Mijn week is weer beetje goedgemaakt na mijn dinsdag, vandaag netjes 66,1% en 66,5% (231,5 en 232,5) gereden in het ZZL met mijn wilde zwarte hengst. Paar 9ens d'r tussen tegenover de paar fouten in de pirouettes. Al met al zeer tevreden! Hij was goed bij de les, lette netjes op. Hij mag van mij tandje scherper, en de pirouettes moeten nog een stuk beter maar die vind hij erg moeilijk dus dat zal nog even tijd kosten. Dinsdag weer ZZZ starten met de vos. Ik rij toch nog ff door in het ZZZ tot ik mijn slipjas heb... kan beter wat ritme houden als nu thuis houden tot ik eindelijk LT start.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 08:15

Super gedaan Laurie en Alexander!

Ik ga pas 23 oktober weer op pad, kan ik nog ff flink oefenen op het wijken :')

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 08:53

Gefeliciteerd Laurie en Alexander! Netjes hoor :D

Ik ga zelf morgen 2 online proefjes opnemen en volgende week op 3 daagse, ben heel benieuwd hoe het zal gaan in de L1. Ben voor volgende week vooral zenuwachtig voor de voltes 10m links en rechts op de X :') Wijken zit er gelukkig al best goed in, alleen halsstrekken kan ik écht niet. Elke keer weer een 5.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 14:13

Mijn proeven vandaag gingen beter dan vorige week. Waar ik toen de punten best hoog vond waren ze nu best laag. 166,5 en 172,5, daar werd ik wel verdrietig van. Nu moet ik ff omschakelen en goed kijken naar wat er wel goed ging en positief proberen te blijven.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:22

Jeeyy! *\o/*
Punten binnen! 193, dus nu echt L1 :))

Fijn commentaar dus echt wel leuk!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:28

Gefeliciteerd wendy, lekker bezig +:)+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:09

Proficiat! :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:15

Zo cool! Het ging echt niet heel super, dus ben echt wel blij met de punten! Binnenkort nog een keer filmen denk ik. En maar eens weer op pad ook een keer!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:59

@Wendy: gefeliciteerd zeg, dat is leuk!

@onpaard: dat is inderdaad mentaal dan wel even een dingetje als je vorige keer een stuk hoger had. Maar vergeet niet dat puur door het juryaspect je zo 10-15 punten verschil kan hebben. Stond er wel commentaar bij waar je wat mee kan?

@r_alexander: je bent er maar druk mee :D fijn dat het nu goed uitpakte, mooie resultaten!

@Laurie: tjee lekkere scores! gefeliciteerd! Welke klasse reed jij ook alweer in?

Wij hebben de laatste outdoor van het seizoen vandaag gereden. Nieuwe locatie voor ons en dat met de wind van vandaag... Heel veel te zien, die van mij ziet alles en alles wapperde :') een beetje teveel prikkels voor ons allebei.
Toch de proeven wel doorgekomen en ook zeker wel mooie stukken... ook genoeg wat echt nergens op sloeg, maar goed, we leren er heel veel van.
Met 192 (7e) en 177.5 (16e) vd 19 viel me dat eigenlijk nog heel erg mee :')

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:10

Gefeliciteerd Wendy, mooie punten!

Balen onpaard, ik herken het helemaal.. even balen en dan weer lekker verder rijden! De volgende x waardeert de jury wel wat ie ziet en krijg je vast mooie punten :)

Toch nog goed gedaan Marieke! En idd goed leermoment.