Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 12:53

Fangio schreef:
Ik ben altijd alleen, dus filmen was voor mij helaas geen optie. En nu ondertussen M1, dus daar mag het niet meer. Ik kan gewoon heel september en oktober niet op wedstrijd zie ik nu. Door werk, een weekend clinic en in mn andere vrije weekend zijn gewoon geen wedstrijden in de buurt... Schiet lekker op zo :+

Dan vraag ik me af tot in hoe verre in de buurt.
Mijn pony staat in Hilversum Hollandse rading en er is een hele waslijst met allemaal stallen waar ik aan mee kan doen op max 30 en zelfs ook wel 20 km afstand waar ik de kalender op instel.

Noisy

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 13:31

Ik mag vanavond om 20:42u mijn eerste proef rijden :) Zin in! Maar nu eerst naar een bruiloft ^&+

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 13:48

Noisy schreef:
Ik mag vanavond om 20:42u mijn eerste proef rijden :) Zin in! Maar nu eerst naar een bruiloft ^&+

Succes _/-\o_ Echt ook eerste keer B proef?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 17:25

Haha nee, ik start L1 en rij 2 proeven :D

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 20:06

We hebben even een provisorisch stappenplan gemaakt.
Normaal vlechten we met iets fijnere plukken, en met gel voor de losse haartjes. (En is die niet scheef natuurlijk :’) ) Maar geeft wel even een idee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 23:32

@ Lumi, zo doe ik het ook regelmatig, vind ik persoonlijk de mooiste manier van voorpluk knotten, ik zet het wel altijd nog vast met naald en draad.
@ Noisy, hoe is het gegaan?
@ Ruby, ik stel in op 30 km, echter er vallen een hoop wedstrijden af omdat die aan de andere kant van de (tol)tunnel zijn a 15 euro, plus inschrijving en benzine wordt het anders op een gegeven moment wel een hele dure dag. Ik woon in een uithoek waar weinig wedstrijden zijn :+

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 12:01

Mooi stappenplan Lumi +:)+

Onze wedstrijd gisteren, tja, wat zal ik ervan zeggen :roll: Meneer is al de hele week wat opstandig en dat was gisteravond niet anders :+
Wat hij l goed kan is drammen en dat was wat hij gisteren ook deed. Het begon al toen hij de trailer af kwam. Daarna met losrijden nog wel aardig goed kunnen krijgen maar doordat mijn voorlezer een fout maakte was de harmonie weer weg en ik heb het niet meer terug kunnen krijgen. Hij bleef erg tegen de hand lopen en gewoon niet helemaal mooi erdoor zeg maar. Wat ik ook probeerde meneer had er geen zin in. Dus ook geen winst gereden, 177 (was 179 maar -2 vanwege die leesfout) en 175,5. Ik kon me goed vinden in het commentaar en de punten, meer was het ook echt niet waard :+ Maar goed, we zijn weer een keer weg geweest sinds voor de zomervakantie. Over 2 weken nieuwe kans :)

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 19:31

Hier een 6jes jury zelfs mijn lezer vond het meer waard maar ach heb er 1 punt door mogen snoepen waha en sta nu op L1+9

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:04

Jammer.. Maar alsnog een winstpuntje is toch hartstikke goed! XRuby_SymmyX

Jammer Noisy van jullie wedstrijd. Volgende keer beter!

Lang niet gereageerd in dit topic, ik heb vooral een stressvolle jaar gehad met Miley. We gingen van blessure naar blessure..

In maart voor het laatst gestart maar volgende week zondag mogen we dan eindelijk weer. We gaan een oefenwedstrijdje rijden weer in het Z1.

Wil nog niet gelijk weer officieel starten aangezien ze nog wat te dik is, maar een oefenwedstrijdje op de eigen club moet prima kunnen.

Ik heb er veel aan gedaan om haar weer beter te krijgen dus ben erg blij dat we weer aan de slag kunnen <3

Afbeelding

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:00

roosjenat schreef:

Lang niet gereageerd in dit topic, ik heb vooral een stressvolle jaar gehad met Miley. We gingen van blessure naar blessure..

In maart voor het laatst gestart maar volgende week zondag mogen we dan eindelijk weer. We gaan een oefenwedstrijdje rijden weer in het Z1.

Wil nog niet gelijk weer officieel starten aangezien ze nog wat te dik is, maar een oefenwedstrijdje op de eigen club moet prima kunnen.

Ik heb er veel aan gedaan om haar weer beter te krijgen dus ben erg blij dat we weer aan de slag kunnen <3

[ [url=m/RGEYcK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuk als je er maar plezier in hebt. Myoplast heeft hier geholpen om zo veel mogelijk bij het stilstaan door blessure spieren te behouden. Wat voor pony heb jij?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:31

XRuby_SymmyX schreef:
roosjenat schreef:

[ [url=m/RGEYcK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuk als je er maar plezier in hebt. Myoplast heeft hier geholpen om zo veel mogelijk bij het stilstaan door blessure spieren te behouden. Wat voor pony heb jij?

Even off-topic hoor, want Myoplast is echt mijn aartsvijand dus ik moet even mijn mond open trekken :') Myoplast is letterlijk algenpoeder met tafelsuiker en maïszetmeel.. met hier en daar wat milligram aminozuren die in die dergelijke hoeveelheid niets uithalen. Super slecht dus.

Niet aanvallend naar jou bedoeld Ruby, maar dit is zó niet goed voor je paard + je betaald de hoofdprijs voor wat suiker en spirulina. Terwijl je dit los veel goedkoper krijgt, wat ook veel gezonder is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 09:48

Om kwart over 4 en half 5 starten. Het regent! *\o/* Yeah!! Als er een god is, laat het aub miezeren om kwart over 4!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 09:51

rien10 schreef:
Om kwart over 4 en half 5 starten. Het regent! *\o/* Yeah!! Als er een god is, laat het aub miezeren om kwart over 4!

:D uh waarom wil je regen tijdens jou proef?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 10:36

Mierzer, geen echt regen. Omdat het lekker afkoelt :D

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 12:46

rien10 schreef:

Het is toch niet echt warm :P ?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 13:26

rien10 schreef:

Daar is zomertenue voor toch? :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 13:31

Niet met mijn fludders ha ha ha

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:08

Heb je extra impuls als het koeler is? haha..succes!

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:02

Wahah ik was 1 van de weinige die zaterdag indoor in zomer tenue reed +:)+

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:19

DiscoDipp schreef:
Even off-topic hoor, want Myoplast is echt mijn aartsvijand dus ik moet even mijn mond open trekken :') Myoplast is letterlijk algenpoeder met tafelsuiker en maïszetmeel.. met hier en daar wat milligram aminozuren die in die dergelijke hoeveelheid niets uithalen. Super slecht dus.

Niet aanvallend naar jou bedoeld Ruby, maar dit is zó niet goed voor je paard + je betaald de hoofdprijs voor wat suiker en spirulina. Terwijl je dit los veel goedkoper krijgt, wat ook veel gezonder is.

Ben heel blij met je reactie. Mijn bijrijdster jaren lang in de paarden eigen pensionstal gehad, wekelijks contact met een oud Olympische dressuuramazone, 9 jaar met een toen proffesionele internationale springruiter zweerde hierbij. Ze zei dat het werd aangeraden door een topsportarts en veel erbij zweerden. Zij kocht de 1e pot en ik heb daarna 2 keer nog een pot gekocht maar het is idd erg prijzig €80 dus ik wil hierna ermee stoppen.

Ik geeft nutrimash van vitalbix 1 schep met daarin 1 schepje myoplast, suplement om zijn lichte vorm van artrose te ondersteunen proffesional van sciense flefibility horsephax ook €85, alleen als hij zweet warm weer is schepje electrolyten, alleen als hij hoest schepje fenegriek, bij verharen af en toe scheutje lijnzaadolie, halve vitaminekoek van pavo, 3 keer handje sportbrok, dan hangt er in zijn stal nog een unieke bal gastro en 2 zeer goede kwalitatieve ruim voldoende porties hooi.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:47

XRuby_SymmyX schreef:
DiscoDipp schreef:

Ben heel blij met je reactie. Mijn bijrijdster jaren lang in de paarden eigen pensionstal gehad, wekelijks contact met een oud Olympische dressuuramazone, 9 jaar met een toen proffesionele internationale springruiter zweerde hierbij. Ze zei dat het werd aangeraden door een topsportarts en veel erbij zweerden. Zij kocht de 1e pot en ik heb daarna 2 keer nog een pot gekocht maar het is idd erg prijzig €80 dus ik wil hierna ermee stoppen.

Ik geeft nutrimash van vitalbix 1 schep met daarin 1 schepje myoplast, suplement om zijn lichte vorm van artrose te ondersteunen proffesional van sciense flefibility horsephax ook €85, alleen als hij zweet warm weer is schepje electrolyten, alleen als hij hoest schepje fenegriek, bij verharen af en toe scheutje lijnzaadolie, halve vitaminekoek van pavo, 3 keer handje sportbrok, dan hangt er in zijn stal nog een unieke bal gastro en 2 zeer goede kwalitatieve ruim voldoende porties hooi.

Maar dat eerste is ook juist het probleem, artsen raden gewoon klakkeloos wat aan zonder überhaupt te weten wat er daadwerkelijk in zit en wat dit met je paard doet.. En ik werk zelf
in een kliniek :') Dus ik zie het dagelijks haha! Moet ik wel zeggen dat ik daar de gene ben die over de diëtiek gaat dus misschien ben ik ook wel een beetje een Karin als het op voer aankomt :')

Vitalbix is anzich prima voer, niet mijn favo maar beter dan Havens oid, zo te lezen is zijn dieet verder goed uitgedacht :) Maar mocht je geïnteresseerd zijn in (betere) voeding e.d.

Kijk dan eens op de site van Vaessen Diervoeders, die hebben van MediGuard een complete lijn met supplementen die daadwerkelijk wat toevoegen!

Ik heb super veel problemen gehad met de mijne, die gaat echt stijf staan van veel zetmeel, knalt door het plafond van suiker/teveel eiwit etc. Ze staat nu op de Brandon XL met Vit E Sell en dit gaat echt fantastisch! + je voert veeeel minder dus het is uiteindelijk ook goedkoper :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 23:00

Het was lekker koel vanmiddag. Brix zag een bak-kabouter..... hopla, 180 graden omgedraaid. Toch nog 191 punten. Tweede proef 196.5 Ik ben zeer tevreden voor het eerst L1 gestart.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 00:36

rien10 schreef:
Het was lekker koel vanmiddag. Brix zag een bak-kabouter..... hopla, 180 graden omgedraaid. Toch nog 191 punten. Tweede proef 196.5 Ik ben zeer tevreden voor het eerst L1 gestart.

Dat zijn idd prachtige punten! Gefeliciteerd!

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 00:45

DiscoDipp schreef:
Maar dat eerste is ook juist het probleem, artsen raden gewoon klakkeloos wat aan zonder überhaupt te weten wat er daadwerkelijk in zit en wat dit met je paard doet.. En ik werk zelf
in een kliniek :') Dus ik zie het dagelijks haha! Moet ik wel zeggen dat ik daar de gene ben die over de diëtiek gaat dus misschien ben ik ook wel een beetje een Karin als het op voer aankomt :')

Vitalbix is anzich prima voer, niet mijn favo maar beter dan Havens oid, zo te lezen is zijn dieet verder goed uitgedacht :) Maar mocht je geïnteresseerd zijn in (betere) voeding e.d.

Kijk dan eens op de site van Vaessen Diervoeders, die hebben van MediGuard een complete lijn met supplementen die daadwerkelijk wat toevoegen!

Ik heb super veel problemen gehad met de mijne, die gaat echt stijf staan van veel zetmeel, knalt door het plafond van suiker/teveel eiwit etc. Ze staat nu op de Brandon XL met Vit E Sell en dit gaat echt fantastisch! + je voert veeeel minder dus het is uiteindelijk ook goedkoper :D

En dan moet je nagaan dat mijn bijrijdster het juist had over de glucosemine om daar wel mee uit te kijken voor de juiste bestanddelen.

Mijn pony loopt deze zomer niet op het gras kan gevoelig zijn voor hoefbevangenheid maar mag ook niet dikker worden. Is 17 dus een spieroppepper is fijn. Ik heb iemand die op stal werkt die zei er ook al iets over. Doet uitgebreid onderzoek naar voer en samenstelling ook iemand anders die ik ken doet dat en had me dat supplement voor ondersteuning (had een ontsteking hoefgewricht rechtsvoor in combinatie met artrose)opvangen van artrose geadviseerd.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 10:05

rien10 schreef:

Gefeliciteerd *\o/*