Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 02:09

Weten jullie hoe het zit met filmen in de binnenbak aangezien je geen toeschouwers mag hebben en dat zelfs privéles niet in de binnenbak mag.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 08:36

Fleury schreef:
Weten jullie hoe het zit met filmen in de binnenbak aangezien je geen toeschouwers mag hebben en dat zelfs privéles niet in de binnenbak mag.

Even offtopic..
Wij vroegen ons af of privéles binnen niet mocht, dat staat nergens. Wel dat je 'noodzakelijke begeleiding' mag hebben.
Dat heb ik vertaald dat dit bij een jong of lastig paard of onervaren ruiter wel mag.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 09:29

Bij ons mag priveles nu wel weer binnen. Twijfelde zelf ook al of binnen filmen dan toegestaan is. De lezer kan buiten staan, das het probleem niet haha. Maar de filmer moet toch echt binnen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:20

Fleury schreef:

Er mag iemand bij staan indien nodig ook om te helpen met opstappen oid. En qua veiligheid is dat ook zo verkeerd nog niet, om niet helemaal alleen te zijn.. Daarnaast mag je individueel rijden. Wij mogen met max 2 combinaties rijden. Je volgt geen groepsles en bent ook niet met een 4tal oid aan het trainen. Dus rijden mensen individueel. Als iemand je paard vast moet houden met opstappen oid dan kan diezelfde persoon je proefje ook voorlezen lijkt mij.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:36

Was van plan vanmiddag te filmen, maar krijg net te horen dat de lessen in duo vorm toch deze week al gestart worden ipv volgende week. Dan maar weer geen proefje :') -O-

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:19

Tilmar schreef:
Fleury schreef:

Even offtopic..
Wij vroegen ons af of privéles binnen niet mocht, dat staat nergens. Wel dat je 'noodzakelijke begeleiding' mag hebben.
Dat heb ik vertaald dat dit bij een jong of lastig paard of onervaren ruiter wel mag.

Het mag wel. Het staat op de site van de KNHS in het bericht van 15 december. Punt 1a: wat mag in de binnenbak.

appel_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 12:44

Zou ik toevallig een jurylid een pb mogen doen met de vraag over het filmen in de bak en of het goedgekeurd wordt? Ik zou graag 2 screenshots willen sturen :)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 12:53

appel_6 schreef:
Zou ik toevallig een jurylid een pb mogen doen met de vraag over het filmen in de bak en of het goedgekeurd wordt? Ik zou graag 2 screenshots willen sturen :)

Je mag mij wel een PB doen

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 12:53

Wij mogen op stal niet lessen in de binnenbak, maar wel een proefje opnemen. Ze liep weer als een zonnetje deze week, dus hoop volgende week een proefje op te kunnen nemen. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:24

Ik mag ook alleen in de buitenbak lessen. Maar proefje opnemen mag binnen, enige nadeel is dat je nu met minderntegelijk in de bak mag dus de rustige tijden ook mensen rijden haha.

Er zijn wel mensen die binnen mogen lessen, waarbij het niet veilig is om buiten te rijden. Net hersteld van zware blessure door een val (de ruiter dus) en enorm angstig. Maar dat zijn echt uitzonderingen. Gevraagd wordt zoveel mogelijk buiten te rijden.

appel_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:37

appel_6 schreef:

Intussen voorzien van duidelijk helder en snel antwoord! Bedankt!

Hebben er wel eens ruiters in de avonduren gefilmd?

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:37

Ja ik film regelmatig 's avonds. Zowel in binnen als buitenbak. Buitenbak is goed verlicht waardoor het met beide paarden alsnog goed te zien is (haflinger of donker bruin paard).

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:43

Ik ben ook van plan in de avond te gaan filmen maandag. Goed verlichte bak, en ik heb een witte wat ook scheelt, haar bewegingen zie je sowieso goed. Ik zorg dat ik zelf ook lichte kleding aan heb en dan moet het denk ik wel goed komen :)

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:19

Bij ons is het echt niet te doen meer 's avonds, nét na zonsondergang kan het nog net maar dat timefrime is heel kort! Heb het een keer gedaan maar er is één hoek waar veel bomen staan, daar zie je dan nog net 2 witte achtervoetjes huppelen, haha.

Oooooo net mn protocol van 13 december terug, helemaal happy! 184, krap aan winst, zeker in vergelijking met de 200+ punten die hier voorbij vlogen! Maar ben dr blij mee, mag nu in principe promoveren. En een nieuwe cap kopen, dat had ik mezelf beloofd :D

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:02

Ik nog op de punten aan het wachten die ik maandag begin middag had ingestuurd. Natuurlijk nog ruim binnen tijd maar had gehoopt dat het toch wat sneller zou gaan Y;(

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:04

Ik heb nog steeds geen enkele proef gekregen :o

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 20:12

DesertOrchid, gefeliciteerd met je winstpunt en tof dat je nu mag promoveren!

Blacksquad,vervelend! En die baalmomenten kennen we allemaal denk ik,ik tenminste wel :+ Lekker doortrainen en dan kan het de volgende keer zo weer anders zijn!

Sott, wauw lekker hoor! 3 winstpunten in 1x :D

Tennan, ook gefeliciteerd met je winstpunt!

Zoals het nu lijkt gaan wij zaterdag weer filmen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:32

Tilmar schreef:

Dat vind ik dus echt raar, ik wacht al 3 dagen terwijl jij juist op een te beoordelen proefje zit te wachten :+

Ga steeds meer denken dat "mijn" jury het gewoon niet gezien heeft dat er 1 klaarstaat..

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:49

3 dagen vind ik nog niet zo veel :+
dat gebeurd toch wel vaker? Ook met het nieuwe systeem hoor!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:55

Tilmar schreef:

Ik ook niet en heb mij dezelfde dag nog aangemeld.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:55

SweetVanille schreef:
Tilmar schreef:

Dat vind ik dus echt raar, ik wacht al 3 dagen terwijl jij juist op een te beoordelen proefje zit te wachten :+

Ga steeds meer denken dat "mijn" jury het gewoon niet gezien heeft dat er 1 klaarstaat..

Ik vind daar niets raars aan. Je krijgt ze toegestuurd en hoeft ze dan niet direct te beoordelen.
Zeker nu de lockdown gekomen is weet je helemaal niet hoe druk mensen het hebben richting de kerst.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:51

Wachten is ook niet erg, maar wel ‘jammer’ als je hier leest dat jury’s zitten te ‘wachten’ op proeven. Maar jongens wat komen hier prachtige punten voorbij! Dat motiveert. Ik heb zelf gisteren ochtend weer een proef ingestuurd. Ik ben erg benieuwd naar hoe deze gejureerd wordt. Ik heb veel gewerkt aan de tips dus ben benieuwd of dat ook op het protocol te zien word.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:31

DewiFoto schreef:
Wachten is ook niet erg, maar wel ‘jammer’ als je hier leest dat jury’s zitten te ‘wachten’ op proeven.

Dat bedoel ik ja :)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:30

caro29 schreef:
Tilmar schreef:

Ik ook niet en heb mij dezelfde dag nog aangemeld.

Ik ook nog niks..

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 07:05

*\o/* Ik heb 5 L1 proeven!! *\o/*
Ben erg benieuwd!