Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

estell__

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:37

Ik heb de KNHS net gebeld mbt het bericht dat er was uitgekomen van horses en FEI ruiters, dan wel paarden, maar dat is echt niet aan waar. Er mag gewoon door iedereen met alle paarden gestart worden.

Daarnaast vind ik het ook wel een beetje flauw dat mensen zich voor zoveel evenementen tegelijk inschrijven. Vrij egoïstisch gedacht, maar goed er schijnen nog meer evenementen aan te komen

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:40

Ik ben ook erg benieuwd naar het commentaar van de juries, verwacht daar wel net iets meer van met zulke hoge juries. Ik heb me overigens maar voor 1 proefje aangemeld. Wil voor mezelf bevestigen dat de basis, L2, er goed in zit. Als we dat goed doen ga ik doortrainen voor de M1 want ik mag versneld promoveren.

Winstpunten schrapen zal hier net als op gewone wedstrijden geprobeerd worden, maar denk dat de juries hier geen sinterklaas zullen spelen zoals op sommige lokale wedstrijden. Verder vind ik het wel onsympathiek om meerdere proeven op te geven nu er nog zo weinig plekken zijn.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:50

Ik zet vanmiddag bordjes neer in de wei. Ik las ergens dat de hoeken ook met hekjes afgebakend moesten worde. Ik heb niet zulke mooie dressuurhekjes maar wel balken of prikpaaltjes met draad. Iemand een idee of dat goed zou zijn?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:00

Als de hoeken maar gemarkeerd zijn. Kun je geen balkjes in de hoeken neerleggen? Of baaltjes vlas/stro/hooi?

nina82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:13

Danique07 schreef:
Ik zet vanmiddag bordjes neer in de wei. Ik las ergens dat de hoeken ook met hekjes afgebakend moesten worde. Ik heb niet zulke mooie dressuurhekjes maar wel balken of prikpaaltjes met draad. Iemand een idee of dat goed zou zijn?

Dit staat op de site

Je hoeft niet in een wedstrijdring te rijden, dit mag natuurlijk wel. Je kunt bijvoorbeeld rijden in de buitenbak of binnenbak of in een ring in het weiland. De rijbaan hoeft niet afgezet te zijn met lage witte hekjes maar moet wanneer je in een weiland rijdt wel in de hoeken afgezet zijn. Dit om beoordeling mogelijk te maken. 

Doe hoe je het moet afzetten staat er niet bij. Dus ik zou balken gebruiken

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:33

Dan ga ik opzoek naar balken! Dat moet lukken.

Al mensen filmpje geüpload? Of zelfs al resultaten binnen van gister?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:34

Het moet dus zichtbaar zijn, ik zou ook balken gebruiken. Ik denk dat prikpaaltjes en draad niet zichtbaar zijn.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:34

Ik ben ook heel benieuwd naar filmpjes van andere mensen!

Ik heb de hoeken afgezet met balken, ik zit te overwegen om de balkjes met cavaletti blokken een beetje omhoog te leggen.
Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:36

Ik heb geen 8 balken en weidepalen zijn in de wei niet zichtbaar genoeg, dus ik wilde ook prikpalen en lint gebruiken, maar als ik heel eerlijk ben, denk ik niet dat ik snel genoeg ga zijn om me in te schrijven als ik zie hoeveel mensen er al op de wachtlijst staan.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:58

Afbeelding

Ik heb het zo gedaan, inderdaad met balken afgezet en pionnen met letters. Prima te doen wel even wennen van 30x60m naar 20x40m schiet overal de bocht uit hahaha

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:18

Dee_Es schreef:
Ik voel me bijna een slechte ruiter dat ik hier aan mee wil doen. Ik zie genoeg berichten van ruiters die om wat voor reden dan ook een tijd hebben moeten wachten om te kunnen starten en dat het nu eindelijk weer kan maar toen kwam corona.

Denk aan ruiters die alleen in het outdoor seizoen starten omdat ze geen vervoer hebben. Paarden of ruiters die geblesseerd zijn geweest etc.

En dat er dan een aantal ruiters te snel zullen promoveren is jammer maar dat voorkom je toch niet. Er zijn ook ruiters die alleen koudbloeden wedstrijden starten en daar hun puntjes bij elkaar sprokkelen. Er zijn ook ruiters die alleen bij verenigingen starten die sinterklaasjury's regelen. Er is altijd wel een manier om je punten te halen en eerlijk, who cares. Dit zijn toch voornamelijk de hobbyruiters die verder gewoon in de basissport blijven. Die doen daar toch niemand kwaad mee?

Klopt allemaal wat je zegt, maar als jury kijk ik er iets anders tegen aan. Op die reguliere wedstrijden heb je een wedstrijdring, losrijden met elkaar, evt. toezichthouder voorterrein.
Nu kun je gewoon in je eigen veilige binnen/buitenbak starten. Wie en hoe er losgereden wordt is letterlijk buiten beeld.
Het is ook geen wedstrijd eigenlijk. Het is gewoon individueel '60% examen rijden'. Verder boeit het me niet zo, als ruiters er blij van worden: Doen!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:22

FleurSandro schreef:
[ [url=m/Czjkqr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het zo gedaan, inderdaad met balken afgezet en pionnen met letters. Prima te doen wel even wennen van 30x60m naar 20x40m schiet overal de bocht uit hahaha

Hoe heb jij de bakletters aan de pionnen? Zijn het 'echte' bordjes die je er aan hebt gemaakt of heb je zelf wat gemaakt? Wij hebben op stal geen bakletters :(

wendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:25

FleurSandro schreef:

Je kan de 20x40 ook in de hoek van je bak maken. Dan heb je nog steun van een bakrand aan 1 lange en 1 korte zijde.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:13

Danique07 schreef:
Dan ga ik opzoek naar balken! Dat moet lukken.

Al mensen filmpje geüpload? Of zelfs al resultaten binnen van gister?

Wij gaan vanavond filmen en doen mee aan het evenement van morgen.
Dat wil zeggen, een meisje doet mee op mijn kleuter.
Ik ben wel benieuwd ondanks dat het voor mezelf weinig nut heeft, vind ik het wel leuk mee te kijken bij haar.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:57

Nissima schreef:
FleurSandro schreef:

Hoe heb jij de bakletters aan de pionnen? Zijn het 'echte' bordjes die je er aan hebt gemaakt of heb je zelf wat gemaakt? Wij hebben op stal geen bakletters :(

Ik heb van ducktape letters gemaakt haha en dan erop geplakt!

wendyh schreef:
FleurSandro schreef:

Je kan de 20x40 ook in de hoek van je bak maken. Dan heb je nog steun van een bakrand aan 1 lange en 1 korte zijde.

Ja dat weet ik :) maar dit vind ik fijner rijden, ik rijd in deze bak ook nooit op de hoefslag

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:31

Zouden ze plekken toevoegen elke dag? Tis net eindelijk gelukt om me in te schrijven, precies een plekje voor hopelijk m'n laatste punt. Spannend! Ben ook benieuwd naar de beoordelingen van anderen!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:39

XladyX schreef:
Zouden ze plekken toevoegen elke dag? Tis net eindelijk gelukt om me in te schrijven, precies een plekje voor hopelijk m'n laatste punt. Spannend! Ben ook benieuwd naar de beoordelingen van anderen!

Thx!! Nu is het mij ook gelukt terwijl de inschrijving van gisteren geannuleerd werd. Iig.. denk ik dan, want ik werd nu doorgestuurd naar de betaallink. Gisteren niet.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:41

Antwoord van de KNHS:

Citaat:
Inmiddels is alleen vraag 1 nog van toepassing. Mag ik zelf de intro doen: het paspoort filmen, voorstelrondje, rondje paard (ook de aftekeningen onder z'n buik?) en bit, daarna m'n sporen filmen om vervolgens de camera in het statief te doen. Hierna proefje rijden, na afloop groeten en teruglopen naar de camera voor de close up? Ik heb nl geen stalgenoten, familie woont ver weg en mijn partner is fysiek beperkt.
Citaat:
[16-4 13:06] KNHS:

Dat mag!
Houd je er wel rekening mee dat je de hoeken bij C ook goed mee filmt.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:26

Dat is gek, dan laten ze hun eigen regel dat je altijd in het midden van het beeld moet zijn dus vallen?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:31

Heb ik net gevraagd, dat ik dan af en toe niet voldoe aan punt 11 bij stap 2.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:08

XladyX schreef:

Ja ik ook, voor de 28e! 2x wachtlijst maar nu kon ik gelijk betalen.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:48

Ik heb een vraag over het inschrijven. Ik moet voor dit paard nog een startkaart aanvragen. Op welk moment kun je zien dat er plek is de klasse waarin je in wilt schrijven? In de kalender zie ik op elke datum een groen bolletje. Betekent dat dat je dan nog in elke klasse kan starten? Of dat alles behalve bijv. de M2 al volzit.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:57

swatch schreef:
Ik heb een vraag over het inschrijven. Ik moet voor dit paard nog een startkaart aanvragen. Op welk moment kun je zien dat er plek is de klasse waarin je in wilt schrijven? In de kalender zie ik op elke datum een groen bolletje. Betekent dat dat je dan nog in elke klasse kan starten? Of dat alles behalve bijv. de M2 al volzit.

Je kan het zien als je tijdens het inschrijven de gekozen klasse aanklikt. Als er geen plek meer is komt er een uitroepteken te staan, als er wel plek is gewoon een groen vinken :)

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:59

swatch schreef:

Kun je als je in de mijnknhs omgeving bij de wedstrijden kijkt, zie je dan ook de deelnemerslijst? Toen ik net keek, zag ik bij de evenementen in mei nog geen deelnemers staan.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:26

Dat is dus alleen als je al een geldige startkaart hebt. Maar als op alle data L2 en M1 paarden al vol zit dan heb ik er niets aan :+