[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:56

wat fijn PrimmaDonna!

Wat super knap Larissa, fijn dat je het toch goed hebt af kunnen sluiten!

Fijn dat de confidence heeft geholpen, ik ga het dit jaar geven met oud en nieuw, hopenlijk helpt het ook tegen vuurwerk...

Fijn dat het zo ging roosjenat!

Dat boek heb ik ook Bleu_Berry, vergeet er alleen steeds in te schrijven :D

gisteren weer heerlijk gereden op Joey, hij doet het zo fijn en mijn dochter heeft wat foto's gemaakt dus maar een ITP aangemaakt :D [RIJ-ITP] Training met Joey in het zonnetje!

PrimaDonna_

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:01

Joltsje schreef:
Voordeel van het nieuwe startpas gebeuren is wel dat je vandaag kan aanmelden en morgen starten. (Als je ingeschreven staat als lid).

@primadonna, lekker buitengereden. Toppie. Is inderdaad goed voor alle paardjes. Ik doe het te weinig. Tegenwoordig wel vaak even buiten aan het uitstappen.

Bedenk me dat ik nog geen fotosmlpam heb gedaan. Even kijken wat ik op bokt hebt staan.

[ [url=m/bkSqd7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V3R4Sn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil het buitenrijden ook vaker gaan doen.
De eigenaresse probeert altijd wel 1x in de week naar het bos te gaan.
Kan Don even lekker uitrazen.
Ze gaan er ook zo fijn van lopen :):)

Heb je fijne uitrij mogelijkheden bij jou?

Leuk paardje rij je toch!
Dat koppie <3

theadora99 schreef:
Ik hoop dat ik tegen juni oid mijn startpas aan kan bragen als m'n paardje meewerkt haha. Pas 2 keer gereden maar hij ontspande helemaal uiteindelijk en ging nageven en dat schijnt hij ontzettend lastig te doen. Hij heeft ook L oid gelopen al, dus bij mij begint het wel te kriebelen haha. Las iets over dagpassen, wil dat eerst een keer doen en dan kijken hoe hij is op ander terrein (als het zo goed blijft gaan). Als het niet voor hem geschikt is dan blijven we lekker reacreatief rijden. Hij heeft wel laten zien wat hij kon (met het ontspannen kreeg ik wel z'n achterhand er goed onder en had echt t idee dat hij beetje begon te "dansen" en vriendin die mee was zei ook dat t er echt goed uitzag). Loop weer eens op de feiten vooruit denk ik haha

Lekker door blijven rijden en als het goed voelt kan je altijd starten.
Zoals al genoemd werd kan je inderdaad ook voor een BB wedstrijd kijken. Hoef je niet meteen een startpas aan te vragen :)
Leuk is dat he om te horen dat ze dan helemaal dansen! Zij mijn instructrice laatst ook dat Don helemaal begon te showen <3
Succes verder!

Pien1989 schreef:
Jij hebt ook een leuk paard hoor!
Balen donna van de vereniging. Zou ook niet eerder taken doen Haha. Laat ze het maar regelen!

Nou ik ben onderweg van de les naar huis. Vlak voor we trailer op heenweg opgingen confidence opgesmeerd. Op de trailer stond ze wel wat rustiger dan normaal. Ook met opzadelen stond ze rustig om zich heen te kijken (heel fijn). Toen ik erop ging was ze een beetje terughoudend in plaats van schieterig. Normaal is ze dus vrij heet en niet te houden ze was nu eerder dus wat slomer. Ik moest haar echt voorwaarts rijden terwijl ik normaal haar juist moet laten wachten. (Wel andere instructeur). Kortom; ik ben er wel tevreden over. Misschien geeft ik volgende keer als ik op wedstrijd ga een half zakje maar aangezien ik dan alleen zonder hulp ben misschien ook wel een heel zakje. Ze is wel echt iets toegankelijker en sluit zich dus niet compleet voor je af :)

Wat fijn om te horen dat ze stukken relaxter was, alleen het niet actiever zijn aan het been is dan weer iets minder. Hoe ver van te voren moet je het geven?

theadora99 schreef:
Joltsje schreef:
Klinkt goed theodora.

Je kan ook onderling starten of BB (in het laatste geval moet je wel lid zijn van de knhs)

We staan op redelijk kleine pensionstal haha dus daar gaat t niet lukken denk ik

Hoe bedoel je dit?
Je kan toch naar manege's in de buurt? :)

Larissajulia schreef:
En dan nu zelf nog even wat.

Vandaag dus m'n spring debuut gemaakt. Tijdens het inspringen was ze niet helemaal fijn. Een sprong kwam niet lekker uit, dus ze weigerde. Ik hing half om d'r hals, maar op een wonderbaarlijke manier bleef ik toch zitten _O- daarna was het vertrouwen bij ons beide helaas wel wat weg, wat resulteerde in een val. Ik viel op de een of andere manier onder haar buik, maar ze stond gelijk stokstijf stil en bewoog geen been! Ik kon zo onder haar door kruipen :') het eerste parcours was het vertrouwen nog weg, dus werden we uitgebeld. Tweede parcours was het vertrouwen er alweer, en toen zijn we gewoon 1e geworden!! *\o/*
[ [url=m/GP5U5E.jpg]Afbeelding[/url] ]

We mochten dus ook nog een ereronde maken! Dit moest natuurlijk wel op het dressuurstandje :')
[ [url=m/tnsjq8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelijk dus een hele goede ervaring, inclusief ereronde! Ze was heel braaf!

Wat balen zeg dat de 1ste ronde niet goed ging en jullie vertrouwen even weg was!
Dan zie je maar weer hoe zo'n beestje op jou vertrouwt!
Fijn dat de 2de ronde wel beter ging en gefeliciteerd met je 1ste prijs! *\o/*

roosjenat schreef:
Netjes Larissa!

Vandaag beide gereden en wauw!ze lopen steeds beter. Vanochtend miley gereden en ze liep super ook niet meer schrikachtig dus lekker kunnen trainen. Vanmiddag wodan gereden en die liep ontzettend fijn. Wel soms wat te diep maar als ik hem dan wat meer naar voren rij doet ie weer normaal. Heb het ongeveer 35 min gereden en toen zweette hij zich kapot. Dus hij heeft hard gewerkt. :+ .

Morgen ga ik met ze springen en dan vooral bezig met springtechniek. Ook even een rijfilmpje maken zodat ik wat nieuwe beelden heb. :D

Klinkt als een heerlijke training! :)
Ben benieuwd naar het filmpje ;)

Blue_Berry schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Nou de KNHS heeft eindelijk na 100 mailtjes antwoord gegeven over mijn lidmaatschap wat ik nog bij de manege heb; deze wordt niet meer gefactureerd in 2017. Mijn God! En daar moet ik dus tig mailtjes voor sturen en voor bellen... en dan krijg je uiteindelijk dit antwoord >;)
Ben er blij mee! Maar zooooo vermoeiend!
En de vereniging had mijn 20 dec gemaild dat ze mij zou laten weten waar de aanmelding bij de knhs fout was gegaan. 22ste weer gemaild dat ik benieuwd was naar antwoord.. niks meer ontvangen.. vandaag maar weer gemaild.
Ik wil verdorie gewoon per 31-12-2016 die startpas aanvragen.
Hoe moeilijk kan het allemaal zijn vraag ik mij dan af }:)
*zo ik heb mijn gal gespuuwd haha :=

Ik zit er diep over te denken om nieuwe rijlaarzen te gaan kopen. Weten jullie nog mooie bruine met een rits? :o
Heb nu van Mondoni met croco print maar ben gisteren langs een doornstruik gegaan in het bos en zitten krassen op |( en daarbij wil ik er mijn trainingslaarzen van maken...

Wat voor budget heb je? ik heb laarzen van mountain horse. warm bruin en ik ben er echt heel tevreden over, maar ze hebben ook andere kleuren.

Ik weet het nog niet helemaal.. denk niet meer dan 250.. moet nog wel leuk blijven haha.
Maar ga eerst gewoon met die ik nu heb rijden, eerst maar eens kijken hoe we het doen op wedstrijd :')
Denk dat ik wel weet welke jij bedoelt van MH, die zijn inderdaad ook wel mooi :)
Maar ik wil het liefst echt iets chique.. dus met lak en steentjes <3

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:17

Goed bezig morris, ziet er goed uit.

Primadonna.. eindelijk de startpas.. spannend!!

En bedankt voor de complimenten over mijn paardje. Vooral zijn koppie is erg aansprekens inderdaad.. verraad zijn karakter wel gelijk haha. Verder is hij aan de lange kant, dus das wat pittig.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:24

Leuk prima-donna je startpas! Toch nog gelukt voor eind van Het jaar!!
Leuk topic Morris! Je hebt m lekker aan het lopen of niet?
Confindence staat bij half uur voor stress situatie. Na 2,5 uur uitgewerkt. Dat was wel echt zo.... ze stampte op de terugweg de hele trailer weer bij elkaar (dat doet ze vaker als het mevrouw allemaal te lang duurt) heen weg stond ze super stil, denk dus door de confindence.
Vandaag weer na 1,5 week aan het werk. Bluhhhh. Vanavond weer les dus weer met trailer op pad.
Mijn singelstoten zijn versleten dus heb het zadel gister eind van de dag weggebracht en hopelijk is die vandaag klaar.
Brrrrr is het bij jullie ook zo (water) koud?

Startlijst van 7-1 staat online. Haha wel gek om jezelf zo te zien. Ik moet trouwens echt ENORM vroeg (op).

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:40

Pff wat hebben veel van jullie gezeik met die startpas! Hier ging het gelukkig vrij makkelijk :=

Zara is vandaag weer geënt, dus ik kan weer een ding van mijn to-do list strepen. Nu nog de osteopaat, hoefsmid, zadelmaker.. Help :') Binnenkort gaan we ook voor het eerst op ander terrein rijden, ben benieuwd hoe ze dat gaat doen. We gaan er gewoon onder het zadel heen, want het is maar paar honderd meter verderop. Dit is ook 1 van mijn startlocaties :))

Gisteren overigens voor het eerst na ruim 2 weken weer gereden. Ik was alleen op stal en normaal rijd ik niet alleen i.v.m. veiligheid. Maar ze was ontzettend braaf en als ik dan toch alleen ga, dan ga ik altijd zonder zadel. Dat doe ik bewust, want mocht er iets gebeuren kan ik er heel gemakkelijk afspringen. Voordeel van een kleine pony! Eerst hebben we een opstap sessie gedaan, ze heeft namelijk een opstap probleem gehad en soms moet ik dit gewoon even herhalen voor het vertrouwen. Ze is zo ontzettend braaf nu, kon gaan zitten en ze bleef netjes op de plek stilstaan volledig relaxed. Daarna heel voorzichtig geprobeerd om weg te stappen van het krukje, dit vindt ze namelijk eng en moeilijk. Soms gaat ze dan scheef waardoor ze het krukje aantikt en dan is het weer paniek :+ Nu stapte ze heel netjes en rustig weg! Gelijk ontspanning en heb daarna goed kunnen rijden. Wel veel geruzied want ik moet van mijn instructrice achtjes rijden in draf. Ze vond het zo moeilijk dat ze 1 heel zielig bokje gaf toen ze stilstond _O- Ze gaat wel steeds beter lopen en overgangen beginnen nu ergens op te lijken.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:24

Succee pien!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:36

Pien veel plezier bij de les vanavond!

Ghostattack fijn dat het zo goed ging zeg! Heb jullie topic gelezen een jaar ITP. Mooi om te lezen dat ze opeens zo vooruit gaat.

Morgen ga ik mijn nieuwe (tweedehands) zadel ophalen! 3 januari komt dan de zadelmaker om te kijken hoe het ligt en evt op te vullen. Hoop dat het goed is. Heb een JC veelzijdigheid gekocht. Wilde eerst een dressuur, maar omdat we ook wel erg graag springen toch voor veelzijdigheid gekozen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:50

Ik ben morgen weer aan de beurt (om het zo even te noemen) en heb er zin in!
Hoop dat ze niet erg stijf is, dat is ze namelijk echt bijna altijd. Geen idee waarom.

@Shelly, ben je niet bang dat hij echt niet goed ligt?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:54

Ik ga in januari een springzadel ophalen! Mijn dressuurzadel moet weer gecontroleerd en opgevuld worden, dus dan laat ik dat springzadel ook gelijk controleren. Lekker luxe.. Twee zadels :P

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:00

Ghostattack schreef:
Ik ga in januari een springzadel ophalen! Mijn dressuurzadel moet weer gecontroleerd en opgevuld worden, dus dan laat ik dat springzadel ook gelijk controleren. Lekker luxe.. Twee zadels :P

Ja ik moest nu vrij onverwacht een ander zadel dus dan naar veelzeidigheid.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:36

@morris, ik zou straks even in je topic kijken! Fijn dat het goed ging!
@primadonna, yes!! Eindelijk kun je je startpas aanvragen :D
@pien1989, succes vanavond! Wel fijn dat de startlijst er al zo mooi op tijd op staat, maar jammer dat je zo vroeg moet :P
@ghostattack, fijn dat Zara zo braaf was zeg! Haha die protest bokjes, herkenbaar hoor :')
@shelly21, JC heeft fijne zadels! Ik heb ook een keer zo'n veelzijdigheidszadel gehad.

Ik heb vanochtend even gereden. Ik ben veeeeeeel te lief voor Larissa :') toen ik er net op zat had ze namelijk totaal geen zin. Ze liep wel redelijk, gaf na en was ontspannen, maar totaal niet aan m'n been. Uiteindelijk zei ik tegen iemand die me wel eens helpt dat t m vandaag niet meer zou worden. Toen antwoordde ze dat ik Larissa ook niet héél erg aan t werk zette. Daar had ze volkomen gelijk in hoor, ik dacht: pony zou wel spierpijn hebben ma de wedstrijd gister, dus we doen lekker even rustig aan. Maar pony had nergens last van, behalve van luiheid! Ik ben (en Larissa daardoor ook) even flink aan het werk gezet, en toen begon ze toch fijn te lopen!!! Heeeerlijk gereden uiteindelijk! Ook het wijken ging super :D

Wel leuk, het meisje dat me hielp (heeft meerdere paarden tot de Z gereden) vertelde dat Larissa een hele goede pony is, die met gemak tot de Z2 moet kunnen komen :D dat is dan weer eens leuk om te horen

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:10

Larissajulia schreef:
@morris, ik zou straks even in je topic kijken! Fijn dat het goed ging!
@primadonna, yes!! Eindelijk kun je je startpas aanvragen :D
@pien1989, succes vanavond! Wel fijn dat de startlijst er al zo mooi op tijd op staat, maar jammer dat je zo vroeg moet :P
@ghostattack, fijn dat Zara zo braaf was zeg! Haha die protest bokjes, herkenbaar hoor :')
@shelly21, JC heeft fijne zadels! Ik heb ook een keer zo'n veelzijdigheidszadel gehad.

Ik heb vanochtend even gereden. Ik ben veeeeeeel te lief voor Larissa :') toen ik er net op zat had ze namelijk totaal geen zin. Ze liep wel redelijk, gaf na en was ontspannen, maar totaal niet aan m'n been. Uiteindelijk zei ik tegen iemand die me wel eens helpt dat t m vandaag niet meer zou worden. Toen antwoordde ze dat ik Larissa ook niet héél erg aan t werk zette. Daar had ze volkomen gelijk in hoor, ik dacht: pony zou wel spierpijn hebben ma de wedstrijd gister, dus we doen lekker even rustig aan. Maar pony had nergens last van, behalve van luiheid! Ik ben (en Larissa daardoor ook) even flink aan het werk gezet, en toen begon ze toch fijn te lopen!!! Heeeerlijk gereden uiteindelijk! Ook het wijken ging super :D

Wel leuk, het meisje dat me hielp (heeft meerdere paarden tot de Z gereden) vertelde dat Larissa een hele goede pony is, die met gemak tot de Z2 moet kunnen komen :D dat is dan weer eens leuk om te horen

Soms heb je even iemand nodig die je een shop onder je kont geeft haha!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:13

Ik ook gereden vanmiddag. Meneer was wat fris en tegendraads erbij. Dus geen goede combi :'). Xaffier even laten weten dat ik er niet van gediend was en daarna oh wat liep hij heerlijk! Werklust van hier tot Tokyo terwijl hij normaal best wat slomer is. We hebben de afgelopen maand best een dipje gehad, maar vandaag liep hij weer zoals we eerder rondreden. Toen we 199 punten scoorden. Dus ben weer trots en hoop dat dit het opstapje is om uit het dal te komen. Hopelijk word dat met het nieuwe zadel alleen maar beter.

Als hij 8 januari ook zo loopt ben ik zeker tevreden.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:20

Vandaag weer fijn gereden. Wodan liep weer ontzettend fijn en hij krijgt zelf ook steeds meer zin om te werken. Miley was vandaag er niet echt bij. Hele tijd bokken en niet willen galopperen. Heb vandaag toch maar niet gesprongen had wat tijd te kort daarvoor.

Filmpje is helaas niet gelukt maar hoop er moregen 1 te maken.

Dekje is wel binnen en staat super mooi op ze! <3
Afbeeldingt

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:25

Wat fijn dat je net even dat duwtje krijgt als je het nodig hebt! Larissajulia!

Shelly heerlijk gewerkt dus uiteindelijk, fijn hoor! Succes de 8ste!

Ghostattack fijn dat het zo goed ging!

Pien dank je wel, ik ben er erg blij mee ja!

Veel plezier met je les! Ik moet ook op pad vanavond, voor het eerst een verenigingsles dus ook een andere juf, ben benieuwd!

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:27

Shelly, super! Fijn dat het weer de goede kant op gaat! Een nieuw zadel kan erg helpen!!

Fijn dat Wodan fijn liep, wel wat jammer van Miley. Misschien had ie even een slechte dag ;) mooi dekje!

Succes vanavond Morris!

Wauuuw! Ik heb net wat foto's gekregen van die vriendin, en het beeld valt me niks tegen! T wordt nog eens een echte dressuurpony :D Sorry voor de spam, kan niet kiezen welke ik zou plaatsen... van dat achterbeen in de galop word ik heel blij :D mijn houding was bagger, want door mijn val van gister heb ik wat last van m'n schouders en onderrug.. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:48

Cool beestje!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:48

Joltsje schreef:
Primadonna.. eindelijk de startpas.. spannend!!

En bedankt voor de complimenten over mijn paardje. Vooral zijn koppie is erg aansprekens inderdaad.. verraad zijn karakter wel gelijk haha. Verder is hij aan de lange kant, dus das wat pittig.

En dat heeft 2 maanden moeten duren... :')
Nu even rustig kijken wanneer ik een wedstrijd kan rijden, zit eigenlijk te wachten op de lijst van de manege verderop. Daar kan ik makkelijk onder de man heen. Hun datums moesten alleen nog goed gekeurd worden...

Lange paarden zijn vaak lastiger te rijden! Ze slepen het liefst hun achterhand er gewoon achteraan :=

Pien1989 schreef:
Leuk prima-donna je startpas! Toch nog gelukt voor eind van Het jaar!!

Confindence staat bij half uur voor stress situatie. Na 2,5 uur uitgewerkt. Dat was wel echt zo.... ze stampte op de terugweg de hele trailer weer bij elkaar (dat doet ze vaker als het mevrouw allemaal te lang duurt) heen weg stond ze super stil, denk dus door de confindence.
Vandaag weer na 1,5 week aan het werk. Bluhhhh. Vanavond weer les dus weer met trailer op pad.
Mijn singelstoten zijn versleten dus heb het zadel gister eind van de dag weggebracht en hopelijk is die vandaag klaar.
Brrrrr is het bij jullie ook zo (water) koud?

Startlijst van 7-1 staat online. Haha wel gek om jezelf zo te zien. Ik moet trouwens echt ENORM vroeg (op).

Hahhahaha ik lees; een echte merrie! Maar wel interessant om dan te zien dat het na die 2,5 uur ook uitgewerkt is!
En je zadel nog op kunnen halen vandaag? Fijne les gehad?

Hier is/was het inderdaad ook goed koud! Super mistig ook.. maar die trok rond 2 uur weg :)
Hoe vroeg moet je op voor je wedstrijd? Dan vraag je, je weer af; doe ik dit voor het plezier? :')

Ghostattack schreef:
Pff wat hebben veel van jullie gezeik met die startpas! Hier ging het gelukkig vrij makkelijk :=

Zara is vandaag weer geënt, dus ik kan weer een ding van mijn to-do list strepen. Nu nog de osteopaat, hoefsmid, zadelmaker.. Help :') Binnenkort gaan we ook voor het eerst op ander terrein rijden, ben benieuwd hoe ze dat gaat doen. We gaan er gewoon onder het zadel heen, want het is maar paar honderd meter verderop. Dit is ook 1 van mijn startlocaties :))

Gisteren overigens voor het eerst na ruim 2 weken weer gereden. Ik was alleen op stal en normaal rijd ik niet alleen i.v.m. veiligheid. Maar ze was ontzettend braaf en als ik dan toch alleen ga, dan ga ik altijd zonder zadel. Dat doe ik bewust, want mocht er iets gebeuren kan ik er heel gemakkelijk afspringen. Voordeel van een kleine pony! Eerst hebben we een opstap sessie gedaan, ze heeft namelijk een opstap probleem gehad en soms moet ik dit gewoon even herhalen voor het vertrouwen. Ze is zo ontzettend braaf nu, kon gaan zitten en ze bleef netjes op de plek stilstaan volledig relaxed. Daarna heel voorzichtig geprobeerd om weg te stappen van het krukje, dit vindt ze namelijk eng en moeilijk. Soms gaat ze dan scheef waardoor ze het krukje aantikt en dan is het weer paniek :+ Nu stapte ze heel netjes en rustig weg! Gelijk ontspanning en heb daarna goed kunnen rijden. Wel veel geruzied want ik moet van mijn instructrice achtjes rijden in draf. Ze vond het zo moeilijk dat ze 1 heel zielig bokje gaf toen ze stilstond _O- Ze gaat wel steeds beter lopen en overgangen beginnen nu ergens op te lijken.

Dure maanden voor jou zo te lezen! Maar kan ze er daarna weer even voor een tijd tegenaan!
Fijn dat het alleen rijden goed ging!

Shelly21 schreef:
Morgen ga ik mijn nieuwe (tweedehands) zadel ophalen! 3 januari komt dan de zadelmaker om te kijken hoe het ligt en evt op te vullen. Hoop dat het goed is. Heb een JC veelzijdigheid gekocht. Wilde eerst een dressuur, maar omdat we ook wel erg graag springen toch voor veelzijdigheid gekozen.

Altijd leuk een 'nieuw' zadel! Hopelijk ligt hij helemaal goed :)

Ghostattack schreef:

Ik vind het ideaal!
Laatst ging ik met het springzadel het bos in omdat ik daar beter in kan staan met galop en ze gaf dus ook een paar bokjes en sprongetjes en daar kan ik dan net wat beter in zitten dan dressuur. Daar word je op de 1 of andere manier uitgelanceerd! En met springzadel kan je gewoon gaan staan :')

Larissajulia schreef:

Leuk om zoiets te horen! :)
Dan weet je dus waar je naartoe moet gaan werken ;)
Ik ken het ook hoor dat je snel iets hebt van; nou laat maar zitten.
Ben daar zelf wel strenger in geworden naar mij en Don. Dan wilde ik eraf stappen als ze weer zo'n bokbui had maar ging ik toch binnen rijden. Was ze boos maar liep daarna wel super hahaha! De aanhouder wint uiteindelijk! ~~}>

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:50

@Larissa: Leuk beestje heb je toch onder je!
Je hebt haar fijn aan het lopen, mooi actief achterbeen! :)
Daar moet je inderdaad wel ver mee kunnen komen!
En i like jou dekje <3

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:57

Ook weer even een stukje van mij met draakje Donna! <3
Gisteren had ik haar gelongeerd met de FRA longeerhulp, maar hij was voor het mooie te lang voor haar. Heb een cob nodig, ze is namelijk kort gebouwd en echt een duikboot (op voorhand).
Maar ondanks dat hij wat te lang was liep ze er wel heel fijn op! Dus ga zeker op zoek naar de cob.

Vandaag weer erop geklommen. Eerst lekker los gegooid in de binnenbak, bokken en slaan met haar voorbeen dat ze deed :roll: *zal zo filmpje plaatsen! Toen dacht ik al; okeee... is het zo'n dag! Maar ze was niet de enige, ander paard wat normaal suuuuper braaf is stond te steigeren in de bak.. Dus toen zeiden wij al tegen elkaar; het is het weer!
Maar Don was met rijden super fijn! 1x maakte ze wel even een flinke bok en sprong toen de shetten en paardje in de paddock gingen rennen. Maar daarna had ze meteen haar koppie er weer bij. Ik verloor hierbij wel mijn beugel en dacht; daar ga ik! Niet dus haha!
Veel bezig geweest met recht richten en dit gaat zoveel beter! Moet mijn binnenhand wat naar voren houden en haar meer begrenzen met buitenkant. Dit pakt ze steeds beter op <3
Wel grappig want ik heb een opdracht van mijn instructrice gekregen om vanaf de hoefslag naar binnen te wijken. Als ik dit dan aan beide kanten 1x heb gedaan wil Don het meteen daarna weer doen. Soms heel handig maar soms ook niet :')
Ben weer trots op het draakje!

Het filmpje! :)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:18

Bedankt!

Haha die kan flink bokken!! Het weer kan vreemde dingen doen met paarden :') Fijn dat het rijden zo goed ging! Soms handig, zo'n meedenkend paard, maar soms ook wel wat vervelend bij bepaalde dingen :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:20

Hier vandaag ook een _O-
https://www.instagram.com/p/BOjvz1nD3Du ... hostattack

Ik twijfel of ik een patroon ga laten scheren -O- Ze zweet normaal niet zo snel, maar nu is ze na even harder werken helemaal zeiknat op de hals. Duurt enorm lang voor ze een beetje droog is, dat vind ik eigenlijk wel sneu :')

ChelseyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:39

Afbeelding
Appel en ik gaan vanaf Januari, als het goed is, ook ons debuut in de B maken!
Ik ben benieuwd!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:00

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:19

Jeetje allemachtig jullie gaan zo hard!
Ik overzie het even niet meer om iedereen te antwoorden, heb wel alles gelezen als jullie dat gerust steld :Y)

Ik had gister weer les, ging heel erg goed, er zijn wat kwartjes gevallen zowel bij mij als bij Som.
Ging vandaag weer rijden en merkte wel dat hij het wat verwarrend vond, hij ging voor het eerst staken, niet rennen maar juist stil staan met een bolle rug, heb maar hand los naar voor gestoken en met mijn stem voorwaarts gevraagd, zodra hij ging flink beloond. Nu dus omgekeerde wereld, in plaats van het rennen nu totaal achter alle hulpen kruipen en stil staan. :')
Het aangalloperen ging wel onwijs goed, heel beheerst en bij elkaar, was zo trots en heel de rijbaan heeft daar van mee kunnen genieten :o :P
Oh de voorruitzichten zijn trouwens 4 Maart 1e B proefje.
Duurt nog even maar hij is nog niet eerder op vreemd terrein wezen trainen dus wil hem eerst nog een paar keer meenemen naar andere locaties.
Afbeelding

Nogmaals sorry dat ik niet persoonlijk reageer, als jullie nou eens iets minder hard gaan kan ik het beter bijhouden }:0