Gister een dag met extreem veel pech op concours. Bij de 4-jarige schoot de teugel op miraculeuze wijze los halverwege het parcours en met een van de andere paarden een ruiter die voor de beurt start en vervolgens hele parcours afbreekt drie weigeringen krijgt, eraf valt en een balk sloopt, die vervolgens van ik weet niet waar moest komen om het parcours te herstellen. O ja, en om het af te maken een Z-paard dat tot 2 keer toe van de lijst wist te verdwijnen bij de ringmeester Vandaag zat het gelukkig meer mee. Beide L-paarden nul en in de volgprijzen, Casciana van Goldie 1 pechfoutje in de dubbel, maar sprong super vandaag en ook het Z-paard liep in de volgprijzen mee!
Beetje irritant wel dat de startlijsten voor morgen er nog steeds niet op staan. Geen idee hoe laat ik op stal moet zijn en welke paarden er wanneer moeten lopen.
Ik ga maar slapen, weet niet wanneer die startlijsten gaan komen, maar ik ga er niet langer op wachten. Zet de wekker wel om 6 uur om te kijken wanneer ik naar stal moet
Gomir staat de startlijst niet op Facebook of de site van de eigen vereniging? Dit heb ik nog nooit gehoord dat ze de avond van te voren er nog niet op staan.. Uiteindelijk goed gekomen?
Vannacht om 1 uur zijn de lijsten voor het L er op gekomen, M begint om 12 uur, maar die mist nog steeds. Er is duidelijk gezegd dat lijsten op startlijsten komen en de website linkt je daar ook naar toe. Wij laten het M paard maar op stal en gaan pas vanmiddag voor het L heen.
Jeetje dat is wel echt 'slecht' van de organisatie ja. Zou je niet verwachten op zo'n concours.
Mijn witje loopt er ook rond en had het de eerste dag al super goed gedaan. Hij zou mee gaan om veel te leren maar ze was echt positief verrast. Helaas balkje op de laatste hindernis.
Ik ga straks cross van Lisse lopen, start morgen met m'n e pony daar. Ben erg benieuwd
Puppy heeft vandaag zijn eerste dressuurconcour gelopen. Mooi winspuntje mee naar huis gehad. Erg grappig om te zien dat je vaak een stap achter loopt dan thuis
Snorlex
Geplaatst: 24-09-16 16:22
Wat een weertje hè!
Fijn ciocco!
Ik heb vandaag een buitenritje gemaakt, paard was braaf!
Op de terugweg wel even een facepalm momentje. Moet zo'n 100 meter langs een 60-weg. Redelijk breed fietspad en dito berm. Aan de rechterkant waren ze bij een aangrenzende oprit aan het bestraten. Man hoorde mij aankomen dus stopte even. Paard toch wel kijkerig, beetje hupsen en wijkt wat uit naar links. Ik opletten want er stonden ook auto's geparkeerd. Ineens springt paard naar rechts, ik schrik mij een hoedje en zie een vrouw op fiets zich langs me "wurmen". Daarachter haar man die het voorbeeld volgt. Ik dacht beetje awareness kan geen kwaad dus zei tegen de vrouw "u moet het wel even kenbaar maken hoor, als u een paard inhaalt". Zegt die vrouw "ja je moet zelf uitkijken".
Ja koekkoek?! Ik focus even op wat ik wel zie en waar paard spannend op reageert. Paard wijkt al uit naar links en jullie proppen je er langs? Wat dan? Heb je haast?
Aaaah. Kon het niet laten om te reageren met een licht gepikeerde "ik heb toch geen ogen in mijn achterhoofd"?!
Snorlex zoiets hebben wij ook een keer meegemaakt. Paard was midden op de weg aan het stijgeren en achter uit aan het lopen stapt een man van zijn fiets en loopt er achterlangs en ja hoor paard gaat op zijn fiets staan.
Kwa dekens hebben die van ons nog niks op . Volgende week gaan we de eerste scheren .
Peesbeschermers heb ik die van prestige . Erg fijn ! Vallen wel groot uit vandaar een M.
Succes morgen capriooltje !
Gomir je hebt er hopelijk wel wat van gezegd toch ? Waar ging je heen ?
Ik zelf heb vandaar in montfort gereden . Met diabell 1 tijdfoutje en met edelweis foutloos . 11e en 13e plaats daarmee mijn inschrijfgeld terug verdiend . We moeten toch ergens beginnen Dus super trots hier !
Morgen ga ik met vosje ons L2 debuut maken. Stiekem best spannend om van de B naar de L2 te gaan. Maar een wijs iemand zei dat ik eens wat hogere doelen moest stellen Ze gaat met springen ook zo fijn. Talent heeft ze niet.... maar wel een heel fijn karakter! Stoppen staat niet in haar woordenboek.
Afgelopen 2 weken met de andere, waarmee ik naar horse event was geweest, aan de slag geweest op een andere manier dan dat ik hiervoor reed en het lijkt toch zijn vruchten wel af te werpen. Heb als tip gekregen om duidelijke afspraken te maken wat betreft been en reageren daar op. En dat hij vooruit moet denken ipv terug. Zo stond ik vorige week nog bokkend en stijgerend tegen de dijk op omdat mr niet verder wilde. Vandaag heb ik een lekker buitenritje gemaakt zonder stom overal van te schrikken en stil te staan. Heel even een kleine strubbeling en rondjes draaien maar al heel snel ging hij uit zichzelf in galop weer vooruit. Heel blij mee!!
paljaslaura
Geplaatst: 24-09-16 19:41
Wat maf Gomir en zeker niet netjes.. Succes morgen Kayleigh! Gefeliciteerd Car! Zo vervelend is dat.. Helaas weten niet-paardenmensen vaak niet dat ze zo erg kunnen schrikken enzo.. Netjes benthevigo! Klinkt goed vibabu! En dat debuut moet vast wel goed komen
Gister en vandaag met Gismo het bos in geweest. Dappere dodo liep voorop Mickey vandaag weer gesprongen thuis. Begon echt heel fijn maar toen we eenmaal aan het springen waren werd ie weer zo heerlijk opstandig en dan gewoon net niet luisteren. Even heel boos geworden en toen deed hij weer wat de bedoeling was gelukkig. Alleen vind ik het echt heel vervelend dat ik eerst zo kwaad op hem moet worden voordat hij besluit mee te werken
Laura, misschien is de osteo een keer een idee? En zijn z'n tanden gecheckt? Het kan best zijn dat het toch iets lichamelijks is, dat opstandige gedrag.
Mijn pony was vandaag weer héél fanatiek! Moet goedkomen volgende week.
paljaslaura
Geplaatst: 24-09-16 19:49
Hij word ieder half jaar nagekeken (en is voor zijn doen echt in top conditie haha), tanden zijn ook niet lang geleden gedaan, zadel is in maart nagekeken
Lekker ding die Ler haha
Snorlex
Geplaatst: 24-09-16 20:01
Is hij stiekem gewoon een beetje merrie?
Haha die heeft de oortjes er op tijdens de cross!
Ja het is lastig met niet-paardenmensen en hoe ze soms reageren. Nu ging het goed maar het had ook fout kunnen gaan (paard aan de kletter over de weg, vrouw van fiets getrapt). Dus ik dacht ik geef even een tip mee... Maar dat was natuurlijk een bélachelijk idee
Vandaag voor het eerst weer een rondje B gestart na een jaar, met 1 balkje kunnen afsluiten. Was allemaal erg smal en nog lastige wendingen voor haar! Maar wel tevreden
SimonDesteny
Geplaatst: 24-09-16 20:09
Na een hele tijd kom ik dan ook maar weer is onder die steen vandaan. Mijn 4 jarige gaat op het moment heel fijn! Vandaag 2 fijne foutloze rondjes gereden
Die heeft zeker zin in de cross, oortjes er op, haha
paljaslaura
Geplaatst: 24-09-16 20:49
Snorlex schreef:
Is hij stiekem gewoon een beetje merrie?
Ik gooi het inderdaad regelmatig op een persoonlijkheids crisis