Dressuurproeven 2016

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nontie

Re: Dressuurproeven 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:25

Ik heb net de verzendbevestiging van agradi dus verwacht hem morgen of volgende week.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:32

Heb de app vanmorgen gedownload, vind het een makkelijke app. Leuk ook zo die tips van een pro.
De prijs vind ik helemaal meevallen, de DVD was destijds een stuk duurder.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:06

Vriendin vandaag een M1 proefje geoefend was indd pittiger dan voorheen zei ze gaat best snel achter elkaar en vanuit stap naar galop was ook nieuw voor d'r ze zei normaal wordt dat pas in de M2 gevraagd

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:17

trysteffy schreef:
Vriendin vandaag een M1 proefje geoefend was indd pittiger dan voorheen zei ze gaat best snel achter elkaar en vanuit stap naar galop was ook nieuw voor d'r ze zei normaal wordt dat pas in de M2 gevraagd

In welke M1 proef is de overgang stap-galop dan? Ik heb dat nog niet gelezen, of wellicht over heen gelezen... ;)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:19

Galop wisseling met paar drafpassen ertussen zal ze bedoelen trysteffy

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:19

Hoppje schreef:
trysteffy schreef:

In welke M1 proef is de overgang stap-galop dan? Ik heb dat nog niet gelezen, of wellicht over heen gelezen... ;)

Ik heb ze net nog eens extra doorgekeken en zie dat er ook idd nergens tussen staan. :)

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:22

heidiLOVER schreef:
Hoppje schreef:

Ik heb ze net nog eens extra doorgekeken en zie dat er ook idd nergens tussen staan. :)

Hahaha had ik net ook nog even gedaan en staat er inderdaad niet tussen!
Denk niet goed gelezen of een overgang naar draf ervoor 'overgeslagen'. De galop stukjes gaan namelijk wel vrij snel.
Van de week een M-proefje doorgestuurd en vind het echt leuke proeven om te rijden :j

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:24

Nee stap-galop niet, wel een zeer eenvoudige galopwisseling :) Net enkele drafpassen na een halve volte contra. Vind ik persoonlijk best pittig !

De contra is wel echt een stuk pittiger, en ook in gallop de A-C lijn op, knap lastig ! Rechtstellen, terug naar draf recht voor de jury.

Maar voor degene die al M1 starten, wel een mooie tussenstap naar het M2.
Ik hoop nog een wedstrijdje in maart mee te pikken, even trainen en dan de moeilijkere M1.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:38

Whoops heb 1 stukje over geslagen :+ met het voorlezen... Moest H arbeids draf en A galop whoops.
Nou de app word dus niks voor me hou het bij het boekje haha.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:45

Ik dacht al huh? :+
De galopstukken gaan inderdaad wel sneller en echt even wennen, maar ik vind het wel leuke stukken! En inderdaad als ik kijk naar de M2 proeven is de overgang daar naar toe wat gemakkelijker zo.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:12

Grappig om te lezen dat de M1 juist pittiger is geworden en de M2 wat makkelijker… (vind ik).. Ben benieuwd ….
De app is dus wel de moeite waard? Zijn de proeven al ingesproken? Voor mij best makkelijker.. heb thuis niet altijd een voorlezer. Of moet je de proeven zelf inspreken?

Ninatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:14

Je moet ze zelf inspreken :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:28

SkyMarian schreef:
leeneliefje schreef:
dan ga ik 't doen. haha was niet veel voor nodig om me te overtuigen.
Iemand al ervaring met het inspreken? Hoe bepaal je het tempo van je paard vraag ik me dan af

Je kiest een vaste plek vanwaar je start. Bijv. B of E en dan laat je een ander je proef voorlezen en terwijl je de proef rijdt wordt deze gelijk in het juiste tempo opgenomen. :)

oh dan moet iemand het dus wel een keer voor je inspreken, of je gaat er vanuit dat je paard ongeveer net zo hard loopt als die in de video.. Maargoed ik moet wel iemand kunnen ronselen :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:24

Voor de m2 lijken de proeven mij nu wel een stuk fijner te rijden dan nu (helaas zo'n kleine KWPN-er van 1.80+). Vind deze lijnen mooier lopen.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:05

Heb de knhs app gedownload,maar kan nergens de proeven vinden, of zijn de proeven alleen te vinden bij de app waar je betalen moeten?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:07

Je moet de knhs dressuurproeven app hebben, niet mijnknhs. Deze kost 4,99. :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:10

Oké! Dank voor je antwoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 07:57

[naam] schreef:
[ [url=m/AnhP9e.png]Afbeelding[/url] ]

Ik las net wat over een wissel dmv draf bij A.

Ik heb even de proef opgezocht en als je bij A de overgang naar draf maakt en er 4 tot 6 drafpassen over mag doen om weer aan te galopperen dan ben je bij F maar krap op zelfs niet in galop waar je dan weer de middengalop moet rijden.

Mij lijkt het het meest logisch dat je vlak voor de A al terug naar draf gaat en dan de wissel rijdt.

Ik zal het vrijdag eens navragen bij mijn jurycursus.

Ik heb gisteren navraag gedaan bij mijn cursusleidster.

Zei zegt iets voor de A terug naar draf en daarna weer aangalopperen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:28

Misschien een stomme vraag (digibeet), maar kan de app ook op de tablet?

monica1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:56

Goedemorgen .
Ik ga er van uit dat in de Z2 proef de Vliegende wissel in de slangenvolte van contra naar contra een fout is gezien de andere proef waar het een eenvoudige wissel is (pr 27)?
Iemand al wat over gehoord ?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:02

Waarom een fout? In de Z2 zitten en vliegende en eenvoudige wissels.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:52

monica1978 schreef:
Goedemorgen .
Ik ga er van uit dat in de Z2 proef de Vliegende wissel in de slangenvolte van contra naar contra een fout is gezien de andere proef waar het een eenvoudige wissel is (pr 27)?
Iemand al wat over gehoord ?

Nouja ik ging er eigenlijk niet van uit :') Heb de lijn gereden en opzich is hij te doen hoor, maar ik vond m ook wel bijzonder. :)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:40

Gisteren de M2 proef gereden voor de jurycursus, ondanks dat ik de hele proef nog nooit echt gezien had(of doorgelezen) en ik de oefeningen nog niet volledig bevestigd hebt op pony lief viel het me niet echt tegen!
Lijnen zijn fijn te rijden het is allemaal wat ongecompliceerder geworden.
Ik ben in ieder geval positief over de nieuwe proeven.

Was 1 ding dat ik zelf alleen heel lastig vond, hals strekken terwijl van hand veranderen(vooral die fjord had echt zoiets van he wat gebeurt me nou, diagonaal tijdens een wedstrijd is verruimen dus die moest ik erg tegenhouden)

Ook is er veel onduidelijkheid of je tijdens het halsstrekken en verruimen/midden/uitgestrekte draf nu tijdens de lijn mag wisselen van lichtrijden naar doorzitten of visa verca.
Ik zou zelf zeggen je kiest en daar blijf je bij maar er wordt bij de bijscholing wat ik begreep door de ene gezegt je moet van te voren kiezen en de andere zegt je mag tijdens de oefening nog veranderen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:51

Je mag tijdens de oefening veranderen. Echter is het heel.waarschijnlijk dat je dit doet omdat er iets gebeurd en het niet goed gaat. Dus dan komt het eventuele lage cijfer daarvan en niet omdat je wisselde.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:24

vur schreef:
Misschien een stomme vraag (digibeet), maar kan de app ook op de tablet?

Ja hier heb ik hem ook op de iPad... alleen hij draait niet mee dus beetje vreemd en groot lettertype. Duidelijk bedoeld voor telefoon maar kan wel gewoon openen op de tablet.