tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: tarieven KNHS voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:14

Jemig wat slordig dat zo'n mail er naar zoveel mensen uit gaat :+ Maar ik verbaas me nergens meer over :P

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:58

Ok... Ik heb net al deze 18 pagina's doorgelezen en heb toch nog twee vragen. Ik hoop dat er kennis op bokt is, aangezien ik er op de website van de KNHS niet helemaal uit kom. Ik wilde in januari KNHS gaan starten, maar paardlief heeft zich eind december geblesseerd. Dat geeft me net iets meer tijd om het intussen uit te zoeken.

Vraag 1: Lees ik nu goed dat als ik een startpas aanvraag in 2016, ik daarmee zowel dressuur, springen als eventing wedstrijden mee mag starten? Of moet ik toch nog per discipline een aparte startkaart aanvragen? Voor endurance geldt natuurlijk weer net iets anders, omdat je dan ook lid moet zijn van de endurancevereniging. Maar de andere drie disciplines staan allemaal onder dezelfde noemer op de website.

Vraag 2: Ik ben lid van de KNHS, omdat ik FNRS-ruiterpaspoorthouder ben. Dat ben ik via de manege waar ik nu nog als pensionklant sta. Als ik het FAQ goed lees, kan ik volgens de website via Mijn KNHS zelf mijn startpas aanvragen, maar als ik dat probeer loop ik tegen twee problemen aan. Ten eerste kan ik mijn paard kennelijk niet registreren onder mijn naam, ook al staat hij nu niet onder mijn paarden. Maar ten tweede, als ik die stap dan op hun advies probeer over te slaan (krijg een pop-up box met vraag direct startpas aan met dit paard) ...dan krijg ik de melding dat ik geen startpas kan aanvragen en dat de Servicedesk mij misschien kan helpen. Nu snap ik er dus helemaal niets meer van. Hoe kan ik als FNRS-lid nu een startkaart aanvragen?? Het is volgens de website mogelijk zonder lid te worden van een KNHS-vereniging, maar kennelijk werkt het online systeem nog niet zo? Of zie ik nu iets over het hoofd...??

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:35

Voor wat je eerste vraag betreft: Je moet een aparte startpas aanvragen per discipline.
Je tweede vraag: ik zou de servicedesk even bellen als je direct antwoord wilt. Als je wat langer op je antwoord wilt wachten, dan kun je ook een mailtje sturen (met printscreens van de foutmeldingen)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:43

Ehh... assie... om voor dressuur, springen en eventing, 3 aparte startpassen aan te vragen is beetje overdreven.. de KNHS website zegt dit "Met deze startpas mag je meedoen aan KNHS-wedstrijden in de disciplines dressuur, springen, eventing en endurance. Een startpas is combinatiegebonden en geldt dus voor de combinatie van één ruiter en één paard of pony." https://www.knhs.nl/wedstrijden/wedstrijden-rijden/startpassen-en-licenties/startpas-dressuur-springen-eventing-en-endurance/
Dus combinatiegebonden maar niet discipline gebonden (zolang je niet wil mennen of reining doen ... en als je ook endurance rijdt bij de endurancevereniging bent aangesloten) Het staat volgens mij duidelijk genoeg op de website... zeker als je de veelgestelde vragen daaronder ook door leest.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 08-01-16 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:44

Startpassen via een fnrs stal moeten door de stal worden aangevraagd. Dat kan je niet rechtstreeks zelf.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:55

Hebben jullie de factuur voor de verlenging van de startpas al gehad?

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:00

Dank Evelijn. Dan was mijn eerste vermoeden bij die vraag toch juist. Het is voor mij de eerste keer dat ik aan deze rompslomp mag beginnen, dus begon iets te twijfelen na alle verhalen over hoe duur het wel niet was geworden dit jaar. Was even bang dat ik ergens over kleine lettertjes aan het lezen was :') . Dat valt dan alvast weer mee.

Ahh, Veulen...dat heb ik dan verkeerd begrepen. Ga ik vanavond op stal maar eens navragen of ze daar bij ons ook aan doen. Of dat we toch verplicht worden het via de KNHS-rijvereniging te regelen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:11

Evelijn schreef:
Ehh... assie... om voor dressuur, springen en eventing, 3 aparte startpassen aan te vragen is beetje overdreven.. de KNHS website zegt dit "Met deze startpas mag je meedoen aan KNHS-wedstrijden in de disciplines dressuur, springen, eventing en endurance. Een startpas is combinatiegebonden en geldt dus voor de combinatie van één ruiter en één paard of pony." https://www.knhs.nl/wedstrijden/wedstrijden-rijden/startpassen-en-licenties/startpas-dressuur-springen-eventing-en-endurance/
Dus combinatiegebonden maar niet discipline gebonden (zolang je niet wil mennen of reining doen ... en als je ook endurance rijdt bij de endurancevereniging bent aangesloten) Het staat volgens mij duidelijk genoeg op de website... zeker als je de veelgestelde vragen daaronder ook door leest.

Right. Je hebt gelijk zie ik na het lezen van de site.
Hmmm, dan heb ik het toch volkomen verkeerd onthouden van de vorige keer dat ik het heb gelezen :o? Ik moet me ook gewoon braaf bij het mennen houden :D

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:19

carina schreef:

Dat was ook mijn vraag! Ik heb zelf tot nu toe nog niks ontvangen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:36

bente12 schreef:
carina schreef:

Dat was ook mijn vraag! Ik heb zelf tot nu toe nog niks ontvangen

Die worden op korte termijn verstuurd. Heeft te maken met de overgang naar de nieuwe contributiestructuur. Daardoor wordt de verlenging van de startpassen later gedaan dan gewoonlijk.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:55

Bedankt voor je antwoord :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:26

Rex_Rolfo schreef:
Ik heb het gehoord via een mail die de KNHS gisteren stuurde naar iemand met gelimiteerde startpas:

Beste .........,

In 2015 maakte je gebruik van een gelimiteerde startpas. We hopen dat je
tot nu toe een mooi wedstrijdjaar hebt gehad! Wellicht heb je al iets
vernomen over de gewijzigde contributiestructuur van de KNHS. We zijn
verheugd je te kunnen vertellen dat de gelimiteerde startpas gehandhaafd
blijft. Daarnaast kun je naast een reguliere startpas die 12 maanden
geldig is nu ook gebruik maken van een maand-, een week- en een
dagstartpas.

Je huidige gelimiteerde startpas wordt per 31 december 2015 afgemeld. Je
kunt voor volgend jaar uit de volgende startpassen kiezen met een
ingangsdatum die jou het best uitkomt:

· Startpas paard. Deze startpas is 12 maanden geldig en kost €108, -

· Maandpas paard. Deze startpas is een maand geldig en kost €45, -

· Weekpas paard. Deze startpas is een week geldig en kost €27, -

· Dagpas paard. Deze startpas is één dag geldig en kost € 18, -

· Gelimiteerde startpas. Met deze startpas mag je 4 keer starten, is
12 maanden geldig en kost € 60, -

Let op: Met de startpas voor 1 dag mag je, mits het reglementair is
toegestaan, meerdere keren op die dag starten (bijvoorbeeld twee
dressuurproeven en één springparcours). In bepaalde gevallen kan het
dus aantrekkelijker zijn om een dagstartpas aan te schaffen dan een
gelimiteerde startpas. De startpassen voor 1 maand, 1 week of 1 dag
worden niet automatisch verlengd. Je hoeft ze dus niet op te zeggen.
Kijk voor alle informatie over de startpassen, tarieven en voorwaarden
op knhs.nl/startpassen.

begrijp ik nu goed dat de gelimiteerde startpassen toch nog geldig zijn?

dat is lekker dan, ik had er een vorig jaar, en die wilde ik opzeggen, maar aangezien de berichten in november waren dat die gelimiteerde startpassen niet meer geldig zouden zijn heb ik dus niet opgezegd. Ik ben dus heel benieuwd of deze nu wel of niet gelden.
morgen maar weer eens een telefoontje aan wagen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:13

Je startpas van 2015 is sowieso niet meer geldig, dat is ivm dat vuurwerkgebeuren een kleine twee weken geleden een afgesloten hoofdstuk. Voor 2016 heb je vijf mogelijkheden:

Je kunt voor volgend dit jaar uit de volgende startpassen kiezen met een ingangsdatum die jou het best uitkomt:
· Startpas paard. Deze startpas is 12 maanden geldig en kost €108, -
· Maandpas paard. Deze startpas is een maand geldig en kost €45, -
· Weekpas paard. Deze startpas is een week geldig en kost €27, -
· Dagpas paard. Deze startpas is één dag geldig en kost € 18, -
· Gelimiteerde startpas. Met deze startpas mag je 4 keer starten, is 12 maanden geldig en kost € 60, -

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:27

Weet iemand toevallig of de knhs het lidmaatschap dit jaar zelf aan de leden gaat berekenen of dat het net als voorgaande jaren via de rijvereniging loopt?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:21

Via de vereniging. :)

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 07:22

Ik had het vorig jaar ook via de vereniging. Maar kreeg toch gisteren de rekening voor de startkaart.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 07:54

Startkaart gaat wel rechtsreeks naar de ruiters, de contributie van 20/14 euro blijft via de vereniging verrekend worden.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:23

Vorig jaar betaalde ik ook de startkaart via de vereniging. Dus heb toen nooit een rekening van het knhs gezien.

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:37

Bedankt! Dan wacht ik nog even met facturen maken voor de leden tot we met de vereniging de knhs nota binnen hebben.
Startpassen zijn hier altijd allemaal rechtstreeks aan de leden berekend vanuit de knhs.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:34

Als het goed is is er ook een mail geweest van de KNHS naar de verenigingen waar dat in stond.
Kan wel zijn dat de rekening laat komt. Ik heb dat in ieder geval wel te horen gekregen, maar ook dat ie pas laat betaald hoeft te worden (mei of zo). Later is ie in ieder geval, ik kreeg hem vorig jaar begin december, met een dagtekening van 1 januari en 2 weken om te betalen. Nu heb ik nog niets gezien van een rekening, en zonder rekening kan ik ook geen contributies gaan innen. Ik heb teveel leden (200) die wat dat betreft bijna allemaal wel van meerdere verenigingen lid zijn, en als ze een vereniging opzeggen kunnen ze de contributie goed ineens wel via de onze moeten betalen.

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:57

Daarom ging ik inderdaad ook twijfelen inderdaad omdat we tot nu toe nog geen nota ontvangen hebben. Heb zelf geen mail gehad, maar misschien ongemerkt bij de spam terecht gekomen.
Bij ons minder leden dan bij jou, maar toch wel van belang om gelijk het goede door te kunnen rekenen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:11

Ik ga ook pas innen als de factuur binnen is. Alle nieuwe aanmeldingen stonden voor € 14 op MijnKNHS, en dat kan niet kloppen. Dus ik ben wel benieuwd wat er straks op de factuur staat.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:28

Ik heb gehoord dat er op de site van de knhs staat dat eind januari de rekeningen naar de verenigingen worden verstuurd.
Dus daarna krijg je pas via de vereniging jouw factuur.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:13

Hmm, ik kan niet zien voor hoeveel iemand op mijn KNHS staat.

Dit is iemand die van 1 vereniging lid is en 20 euro moet betalen:
Afbeelding

Dit ben ik zelf, en heb via koetsiersbewijs al de contributie betaald, en ik moet 14 euro betalen:
Afbeelding

Dit is iemand die via een andere KNHS vereniging al de contributie betaald:
Afbeelding

Ik kan dus niet het verschil zien tussen de 20 euro en 14 euro lidmaatschappen.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:23

Krijgt de vereniging niet een gespecificeerde factuur waarop je kunt zien voor welk lid je 20 of 14 moet doorbelasten Neonlight?