[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:10

Leuk zeg! Wanneer is je eerste wedstrijd?
Ik heb mijn startkaart ook aangevraagd afgelopen week en onze eerste wedstrijd 8 januari al opgegeven! :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:11

Zwartvosje schreef:
@Patty: nee dat gaan we niet doen... Stel, ik stop met Paris bijrijden, wie krijgt dan het zadel? Zowel eigenaresse als ik willen dat de spullen of van mij, of van haar zijn. Gewoon duidelijk :)

En fotooooo van het jasje :Y)

Onee, dat is inderdaad ook niet handig!

Foto moet ik nog even maken.

@Shelley, jeetje wat schrikken zeg. Heel veel beterschap. Ik heb er helaas ervaring mee. Doe echt rustig aan en neem je tijd! Ik kon destijds weer na twee/drie weken naar school en stage. Maar had wel korte dagen. Hoofdpijn heb ik sowieso vaak kan nou niet zeggen dat ik dat daarvan heb overgehouden.

@Smartie: Super! Wanneer is je eerste wedstrijd?

Ik heb gister weer les gehad. Eerste les in vaardigheid. Ging echt super! Had ik niet verwacht voor de eerste keer. Switch vond het ook erg leuk :)).

Daarna is hij gemeten dus kan eindelijk m'n startpas aanvragen vandaag :D

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:19

9 Januari 1ste wedstrijd. Leuk glenstorm! Met welke pony/paard start je? :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:21

92smartie92 succes! :D

Ik maak mijn debuut op 24 januari! *\o/*

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:32

Oh dat is bijna tegelijk :)
Met de Guidam. Heb er ook maar 1 nu, de ander is een paar weken geleden verkocht. Van de Guidam staat wel een filmpje op de vorige pagina of 2 pagina's terug.

24 januari gaat ook best snel, voor je het weet is het zo ver

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:33

Eline91 schreef:
92smartie92 succes! :D

Ik maak mijn debuut op 24 januari! *\o/*

Dankje! Jij ook! :D

Start je met je pony? Mennen?

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:35

glenstorm schreef:
Oh dat is bijna tegelijk :)
Met de Guidam. Heb er ook maar 1 nu, de ander is een paar weken geleden verkocht. Van de Guidam staat wel een filmpje op de vorige pagina of 2 pagina's terug.

24 januari gaat ook best snel, voor je het weet is het zo ver

Inderdaad. Heb het filmpje bekeken, ziet er goed uit hoor ;)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:53

Leuk alle debuten!!
Ik plan voorlopig nog maar niks in, pas als ik me weer goed voel.

Vannacht eens zonder paracetamol geprobeerd ging aardig goed. Nu wel maar weer wat genomen voor de dag lijkt me verstandig.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:55

Mijn startkaart is ook aangevraagd! Mijn debuut gaat 10 januari worden! :))

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:19

Ik zie dat ik hier al een tijdje niet gereageerd heb. Ik ga het vanaf nu weer bijhouden en weer reageren op iedereen. Heb alleen nu zoveel gemist dat overal op reageren niet haalbaar is.

Ik had al een tijdje extreem veel last van vermoeidheid. Vandaag is gebleken dat ik een extreem tekort heb aan vitamine D. Normale waarde is volgens de HA 50 (en op internet wordt vaak 70-80 aangehouden). Ik zit op 18... Onder de 25 schrijven ze geen vitaminepillen voor, heeft dan geen nut. Dus ik moet de komende 2 maanden vieze middeltjes slikken. Ik ben eigenlijk best opgelucht dat ik nu eindelijk weet wat het is!

Zaterdag heb ik m'n eerste wedstrijd, onderlinge B-proef. Even kijken of ik t qua energie red, maar dat moet wel lukken.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:38

Maaike (naamgenoot :+) Dat is balen zeg! Wel fijn dat je nu weet wat het is. Hopelijk kan het zaterdag doorgaan, alvast succes!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:53

Gelukkig zijn ze er nu achter wat het is maaike!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:09

Ik reageer ook te weinig eigenlijk. Iig niet op iedereen.. Meestal lees ik t maar reageer ik even niet en daarna ben ik t alweer kwijt. Eerlijk gezegd doe ik meestal ook niet te veel moeite want ben ontzettend slecht in bijlezen O:)
Maar ik zal weer proberen om in ieder geval op de reacties boven mij te reageren :j

Wat leuk dat iedereen nu ook écht zn debuut plant!
Ik blijf helaas nog even achter |(
Dat gedoe met t zadel, plus dat de training eigenlijk ook al vastliep... Ik wacht nog even met aanvragen totdat ik echt weer back in track ben. Gelukkig zijn ze nu gewoon echt een jaar geldig ipv een kalenderjaar. Gaat er iig geen geld verloren :Y)

Shelly jakkes... Wat naar! Neem alsjeblieft echt zoveel rust als dat je kan, je wilt inderdaad niet met blijvende schade blijven zitten achteraf! :oo

Maaike, wat fijn dat je nu weet wat het Is en dat t behandelbaar Is ook vooral! Wel jammer dat je nu die smerige dingen moet nemen, maar als je maar weer beter wordt dan Is dat het wel waard! :j

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:11

92smartie92 schreef:
Dankje! Jij ook! :D

Start je met je pony? Mennen?

Mennen :D Dressuur en vaardigheid. Met mijn nieuwe pony die ik pas 7 weken heb :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:02

Ik blijf ook nog achter waar heb er nu het geld niet voor...

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:14

Hier nog iemand die te weinig reageert, ik lees wel alles mee :Y)

Esprit is weer een aantal dagen uit de running geweest door een virus wat op stal heerste.. Dikke benen, lusteloos, diaree.. weer 3 dagen stil gestaan :(
Vandaag gereden en het ging tot mijn verbazing erg goed! Wel wat spanning maar aan het einde liep ze onwijs fijn.

Mijn debut is nog niet gepland.. Ik wil eerst eventjes een paar keer onderling starten denk ik :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:15

Jullie kunnen allemaal nog doorrijden, bij mij gaat dat soms moeilijk, en heb Raymond daarom vakantie gegeven. Na de kerstvakantie wil ik hem weer oppakken.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:35

Iemand ervaring met een Selene springzadel?
Of überhaupt het merk? Heb een mooie 2 tinten bruine gezien tweedehands.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:01

Geen ervaring mee Shelly.
Wat is er aan de hand AlwaysH? Heb ik ergens overheen gelezen?
Sensibel: Weten ze wat het uiteindelijk geweest is of is het gewoon weer over gegaan? Fijn dat je zo fijn gereden hebt!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:28

Opzich niet, maar er zijn wat mensen die niet met Raymond in de bak willen, terwijl dat beest nooit uithaalt oid.
Dus ik moet altijd in de grote bak, wat ik niet erg vind, maar deze staat helemaal blank, en dat is soms gewoon veel te zwaar om te trainen en de binnenbak is op zaterdag voor les.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:39

Hoezo willen ze er niet bij in dan? := Als jij en je paard geen last/gevaar voor anderen vormt?
Ik heb er geen ervaring mee Shelly.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:53

Van wie moet je in de buiten bak dan? Van die andere mensen? Is toch hun probleem? Wij hebben ooit iemand op stal gehad die niet wilde dat je een zweep gebruikte als zij aan het rijden was. Daar ga ik me niet op aanpassen, dat zou inhouden dat ik niet normaal kan rijden omdat zij ergens een probleem mee heeft. Als het eenmalig is is het iets anders (iemand die bijv. voor het eerst met een jong paard een rondje door de bak rijdt), maar als ik goed begrijp heb jij er geen probleem mee om met anderen samen te rijden maar heeft het puur met de reputatie van je paard te maken. Tenzij het iets is wat je van de staleigenaar moet (zoals bij les) zou ik me er niets van aantrekken en gewoon in de binnenbak rijden als het buiten te nat is.

Maaike162: geen wonder dat je zo moe was dan.

Heb vanmorgen gereden. Hij had twee dagen stil gestaan. Was wel te merken, hij hield enorm vast op rechts en dook linksom juist achter het bit. Kostte wel wat tijd om dat eruit te rijden. Ik word er gelukkig wel steeds handiger in.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:55

Geen idee Shelly, als ik jou was zou ik eventjes reviews zoeken op internet ofzo!

Wat vervelend AlwaysH, hoezo willen ze het niet dan?

Maaikevdk, nee we weten niet precies was het was.. een heel groot deel van de paarden op stal heeft het (gehad) en het gaat ook vanzelf weer over, dierenarts wist het ook niet..

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:34

MightyJoe schreef:
Hoezo willen ze er niet bij in dan? := Als jij en je paard geen last/gevaar voor anderen vormt?

Ze vertrouwen Raymond niet, omdat hij voorheen altijd heel erg hoog liep met zijn hoofd en niet zo goed luisterde. Maar andere paarden doet hij niks.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:38

@SusanH, het ligt aan de reputatie van Raymond ja, mensen denken dat hij gek in zijn hoofd is ofzo iets terwijl hij geen vlieg kwaad doet. Idg niet met mij erbij. Het probleem is dat iedereen in de eb en vloed bak rijdt, waar ik dan vaak niet echt tussen word gewaardeerd. En de binnenbak heeft dus zaterdag les;) Ik ga naar stal als mijn zusje manege les heeft. En doordeweeks kan ik vaak wel in de binnenbak, als het daar niet te druk is. Alleen de blubberige buitenbak waar Raymond het minst schrikt wordt bijna niet gereden, maar dat is logisch, dus ga ik daar vaak in op zaterdag. Doordeweeks kom ik deze periode niet zoveel vanwege feestdagen en school etc. Dus ga ik hem na alle feestdagen weer oppakken. Ik blijf wel een keer per week rijden, mar buiten dat staat hij op de wei if longeer ik hem. Of iets anders in die richting.