[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zwieke

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:31

@ Marietje : *vind ik niet leuk* :( :(:) Hopelijk vinden ze morgen iets en is het ook niet al te erg....

@ Yvank : Proficiat! :)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:26

Zo, wat een boel praat hier!

Even reageren op Marietje35: hopelijk viel het mee vandaag?

Yvank; van harte gefeliciteerd! Nette fotooo!!!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:42

Succes Marietje!

Gefeliciteerd Yvank! Mooie foto!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:50

Marietje?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:21

Ik moet morgen pas Femskie!
Was het maar waar dat ik gelijk terecht kon!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:27

Oh sorry...ik meende oprecht dat het vandaag was. . Niet goed gelezen! In dat geval wens ik je veel sterkte voor morgen!!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 07:06

Marietje succes vandaag! Hopelijk valt het mee, duim voor jullie.

Yvank gefeliciteerd! Leuke combi zijn jullie :)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:25

Valt het mee Marietje??

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:46

Idd hoe is het gegaan?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:14

Eigenlijk nog niet echt veel duidelijkheid. Kort: Foto's waren goed, alleen wat slijtage te zien bij het als ik het goed zeg kroongewricht. Aangezien dit gedeelte met uitverdoven niet meegepakt is, wordt nu ingezet op dat dit geen probleem is. Wel staat hij wat achterover en dus werd hij anders op zijn voeten gezet.
Volgende week terug komen ....

Uiteraard mijn smid gebeld en hij geeft weer aan dat hij niet verwacht dat het probleem hier ligt, hij denkt aan een peesblessure. Of er geen echo gemaakt is? Nee dus ....
Nu weet ik het dus echt niet meer! Er is niks dik of warm, maar weet eigenlijk niet of dat ook zo is bij peesblessures die bij de aanhechtingen in de hoef zitten?

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:28

Oh das ook niet fijn dat je nog geen duidelijkheid hebt, dat anders op de voeten zetten vind ik ook altijd wel n beetje spannend :o

Wat is het plan wat ze over een week gaan doen?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 09:10

Het is niet echt een stand verandering hoor, tenminste, in die zin ... ze vonden hem nu veel te veel achterover staan en daardoor verdeel je het dragen niet over de hele voet. Dat hebben ze nu aangepast, ook het rolpunt wat meer verlegd. Hij liep gelijk al wel minder kreupel, dus dat is een goed teken.

Over een week terug komen en dan kijken ze hoe hij loopt. Ik ga straks nog even bellen en vragen over de pezen/banden, of dat niet het euvel kan zijn.

Blijft allemaal raar, hij heeft nooit maar dan ook nooit 1 pas onregelmatig gelopen, het was echt pats boem ineens. Hij had trouwens ook aan beide voorvoeten een dubbele zool. Had ik ook nog nooit van gehoord :?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 09:33

Inderdaad een beetje raar Marietje! Maar aan de andere kant, gelukkig dat de foto's goed waren. Altijd dubbel, je hoopt dat ze wat vinden zodat je ermee aan de slag kan, maar aan de andere kant hoop je ook dat hij niks heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 09:46

Kan het niet zijn dat als hij verkeerd op de hoeven staat dat hierdoor de banden/pezen chronisch overbelast geraakt zijn? Hoeven hebben heel veel impact en een verkeerde stand kan dan inderdaad wel flink klachten geven.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:17

Daar denk ik nu dus ook aan, maar ik vraag me dan ook gelijk af waarom de dierenarts geen echo heeft gemaakt. Kennelijk vond hij dat daar geen aanleiding voor was nav de foto's? Hij belt vanmiddag terug dus dan zal ik dat weten.

Ik heb sinds mei een andere smid, daarvoor een andere maar daar had ik problemen mee.
Zet ik alleen niet openbaar (eventueel PB)

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:31

Wat dubbel Marietje! Inderdaad, verkeerd beslagen hoeven kunnen (veel) schade veroorzaken. Dat gebeurt ook niet in één-twee-drie, maar is sluipend.... Wel raar dat ze geen echo hebben gemaakt. Hopelijk vind je snel het probleem! :(:)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:37

Ik heb de arts gesproken, hij geeft aan een peesblessure is het niet, pezen zijn niet dik/warm/gevoelig.
En ook nu weer, alleen de ondervoet is uitgeschakeld geweest en toen liep hij goed.
Wat wel kan is bij de aanhechtingen in de voet (diepe buiger) een irritatie, ontsteking etc etc.
Dat kun je op de echo bijna niet goed in beeld krijgen, dan kom je uit op MRI = kostbaar :+
Hij zegt we gaan eerst kijken of dit al helpt en hoe hij verbetert, mocht het niet verbeteren dan gaan we weer verder kijken. Bij blessure aan die bandjes is de behandeling alsnog hetzelfde (ontstekingsremmer, boxrust etc) Dus ja, dit klinkt ook wel plausibel en voor mijn portemonnee ook :D :+

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:42

Ben benieuwd wat ze zeggen vanmiddag. Kunnen ze op een echo wel alles zien?

Gisteravond heb ik even een goed gesprek gehad met Valentino en volgens mij begreep hij mij op een gegeven moment! Hij is zo verschrikkelijk slim, ik denk aan galop en hij gaat al. Contragalop springt hij zo slinks over dat ik het soms niet eens merk en nog meer van dat soort geintjes. (absoluut niet gemeen, maar gewoon een klein beetje eigenwijs soms) Ik heb morgen weer concours, denk dat ik hem vanavond even longeer en dan kan ik morgen hopelijk weer een fijne proef rijden.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:45

Zie boven je post Daantjuh, hij belde al!

Haha, Valentino is slim bezig. :D

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:01

Jeetje Marietje35: dit zijn van die heel vervelende blessures. Je ziet eigenlijk niks op foto's en een echo is van het probleemgebied dus niet goed te maken. Is je hoefsmid ook bereid met de arts te spreken over bv de wijze waarop hij je paard bekapt en op ijzers zet?

Verder is het toch ook vaak een kwestie van tijd om te zien of een aanpassing in stand/ijzers/bekappen het gewenste resultaat geeft.

Heel veel sterkte en succes!

overigens, het hoefbeen is helemaal normaal?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:12

Die is helemaal goed :j
Ik had mijn smid gisteren gebeld alles uitgelegd en gevraagd of hij met de smid aldaar contact op wil nemen over hoe nu verder te beslaan. Toen kwam hij dus met het verhaal over die peesblessure.
Lastig hoor, hij is namelijk ook smid van een kliniek!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:49

Ik heb altijd gehoord dat er ook een peesblessure kan zijn zonder dat het warm/dik oid is, daar is echt een echo voor nodig. Maargoed met een irritatie zal ook gewoon rust en ontstekkingsremmers nodig zijn dus logisch dat jullie het eerst zo proberen! Hopelijk loopt hij snel weer lekker. Wat is de reden dat je paard zo naar achter staat? Is dat zijn stand? Door de vorige smid gedaan? Of door de huidige? En waarom heeft de huidige dit niet gecorrigeerd? Vroeg ik me gewoon af hoor.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:40

Hopelijk is je paard snel weer de oude! Het is zo lastig als je niet weet waar het zit. Succes!

En Daantjuh, jij ook succes voor morgen!
Wij mogen morgen ook weer :)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:09

Jeetje balen marietje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:25

Hmm nouja maar even aankijken dan Marietje!

Succes iedereen :) , ik ben nog even gestart 500 meter van stal haha 1 proefje. Kwam daar en waren super veel uitvallers dus waren nog 2 voor mij := , 5 minuutjes losgereden en toen maar de ring in. Desondanks wel lekker gereden en nog 191 punten :)