[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Re: Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:33

Ah dat is wel vervelend!
Mickey staat op 3 kg sportbrok :+ Maar dat hebben zijn eigenaren gezegd van wie die was, kijk het even aan. Als hij ineens uit z'n panty springt weet ik wel waar het vandaan komt haha.
Voorderest 2 maal daag kuilgras en dat is t eigk dan ook wel weer. Hij staat op stro dus knabbelt daar ook wel wat van

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:36

maj0 schreef:
We zijn vorig jaar op het inrij terrein onderuit gegaan op een oxer en ben vlak daarna geopereerd (niet door de val hoor) maar daardoor niet door kunnen rijden.

Ah, en dan wordt je onzeker...

Ik ben vorig jaar op de kampioenschappen door de gladheid gelanceerd in de dubbel...
Na lang onderzoeken (ze hebben er 2 maanden over gedaan) constateerde mijn fysiotherapeut dat mijn volledige pees in de enkel volledig afgescheurd was... er was niks meer van over...
Na lang aanmodderen heb ik in februari weer voor het eerst in het zadel gezeten en heb ik in april weer voor het eerst gecrost (nogal wiedes, ik vond crossen minder eng als springen) een tijdje daarna heb ik springles genomen en heb ik onderling weer 2 keer gestart... maar er hoeft maar iets te gebeuren en ik ben meteen van slag...
Vandaar dat ik zo gebrand ben op die controle want daar gaat het steeds fout...

Euhm... Wat wilde ik zeggen??
Ohjah, dat ik begrijp dat je onzeker bent geworden er van! Maar de enige manier om dat op te lossen is om gewoon weer aan de gang te gaan.. en ik vind dat je dat weer super doet !

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:40

Oeh das ook beroerd. Nu weer goed met je enkel dan?
Ja hoop ook dat ik het crossen minder eng vind. Heb 13vjuli weer BB springen opgegeven en iedereen kijkt me raar aan achjoh jullie kunnen zat B en waarschijnlijk ook wel L.
Ik zo jaaa maar ik moet ook mee.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:42

paljaslaura schreef:
Ah dat is wel vervelend!
Mickey staat op 3 kg sportbrok :+ Maar dat hebben zijn eigenaren gezegd van wie die was, kijk het even aan. Als hij ineens uit z'n panty springt weet ik wel waar het vandaan komt haha.
Voorderest 2 maal daag kuilgras en dat is t eigk dan ook wel weer. Hij staat op stro dus knabbelt daar ook wel wat van

Is wel lekker hoor, als je een paard hebt wat het gewoon goed doet op brok en kuilgras...
Ik heb heel wat jaren besteed aan dit schema en nu kun je zeggen dat hij het er super op doet zonder in eens te trippen (oke, af gezien van die vage buien af en toe).
Eerder dan, zodra de zon begon te schijnen en het gras begon te groeien werd dat paard helemaal leip, dan had hij zoveel energie dat hij alleen nog maar kon galopperen... in de wei, onder het zadel, en op stal staan? Njaa laten we het zo zeggen dat de pensionhouder hem graag snachts plat wilde spuiten zodat hij zou ophouden met het geschreeuw, gestamp en heen en weer geren :')

Nu hebben we de oplossing, minder brok (de andere paarden op stal krijgen 2 kilo) nat hooi zodat alles wat energie kan geven er uit is en op kort onbewerkt gras...
En nu is hij gewoon paard :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:46

maj0 schreef:
Oeh das ook beroerd. Nu weer goed met je enkel dan?
Ja hoop ook dat ik het crossen minder eng vind. Heb 13vjuli weer BB springen opgegeven en iedereen kijkt me raar aan achjoh jullie kunnen zat B en waarschijnlijk ook wel L.
Ik zo jaaa maar ik moet ook mee.

Ja dat heb ik ook hoor, paard springt met gemak 1,40 rond...
Maar ik echt niet hoor :n
bij mij zit er echt een blokkade in het hoofd die zegt: het is een pony... dees, hij is klein, het is maar een pony :')
Doe ik hem echt te kort mee... maar krijg het er niet uit...

Crossen vond ik minder erg omdat het met springen gebeurt was... en het paard is safer in de cross :+

Enkel, tjah... Hij kan al weer veel aan... sta ook onder intensieve behandeling van de fysiotherapeut. Maar als ik te veel doe dan speelt hij op... en wordt hij meteen weer dik en pijnlijk en blauw... Gisteren was de eerste keer sinds het ongeluk dat hij met springen de helft zo dik, pijnlijk en blauw werd :+
Dus we gaan de goede kant op...

De juiste instructeur doet wonderen...
Bij ons is het voornamelijk veroorzaakt door een instructeur die niet goed aanvoelde wat wij nodig hadden...

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:45

Jeetje wat een verhalen en rare ongelukken.

heb zondag een zak van een paar kg muesli van pavo gewonnen. Heet natures best daily health muesli. Voorheen moest paardlief er niks van weten maar nu eet ie het wel en loopt ie opzich ( in zo'n korte tijd best fijn. Meng het met een beetje biks. ( beide twee handjes) en voor de rest moet ie maar leven van het gras want knollebol staat 24/7 op het land.

Paard wordt ook snel heet en doorgedraaid van voer. Kan m met dressuur ook prima makkelijk opvoeren met het rijden, weinig voer voor nodig. En voor het springen is ie wel wakker genoeg. Paard heeft geen gekke dingen nodig volgens mij. Loopt als een tierelier.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:49

Mijne krijgt 2x daags een halve schep brok, halve schep muesli en 1/3 schep haver.
Het lijkt erop dat dit schema heel goed voor der is. Zij is heeel lui en zal nooit uit zichzelf een stapje harder lopen als ik het ook niet doe. Met veel krachtvoer wordt ze wel wat vlotten, maar ze zal ook altijd lui blijven.

Die mentale onzekerheid ken ik wel. 1.5 maand terug zette mijn instructeur opeens 120 voor mij neer. Maar als hij zegt dat het kan, dan kan het zeker. Reed er opaan en toen was ik er al overheen :D heeft heel veel goeds gedaan aan ons vertrouwen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:56

Mijne krijgt 2 x per dag een halve schep sportbrok(iets meer), en doet het daar prima op!
Wij hebben zaterdag de cross in ermelo, ben heel benieuwd

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:00

Die van mij krijgen 's ochtends en 's avonds een halve schep sportbrok van Havens geloof ik. Nu ligt er tijdelijk iets anders (baal ik van, maar heeft een pensionklant meegenomen, moet je eerst weer uitvogelen hoe ze het er op doen en tegen de tijd dat je het weet is het op) Hippostar Polo. Zal wel weer meer inzitten qua energie. De schimmel heeft tijdelijk op 1 schep sportbrok per voerbeurt gestaan en toen was hij niet meer te handhaven _O- . Heb ook een tijdje Liquihorse relax over de brok gedaan, maar daar werd hij ook alleen maar gekker van.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:01

glenstorm schreef:
Mijne krijgt 2x daags een halve schep brok, halve schep muesli en 1/3 schep haver.
Het lijkt erop dat dit schema heel goed voor der is. Zij is heeel lui en zal nooit uit zichzelf een stapje harder lopen als ik het ook niet doe. Met veel krachtvoer wordt ze wel wat vlotten, maar ze zal ook altijd lui blijven.

Die mentale onzekerheid ken ik wel. 1.5 maand terug zette mijn instructeur opeens 120 voor mij neer. Maar als hij zegt dat het kan, dan kan het zeker. Reed er opaan en toen was ik er al overheen :D heeft heel veel goeds gedaan aan ons vertrouwen.

Oh jah dat is ook zo iets...
Als er tegen mij gezegd wordt: spring een meter, dan vraag ik of ze de goed wies kapot hebben...
Als ze tegen mij zeggen spring 100 cm doe ik het zo :') :+

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:26

Haha mij vertellen ze gewoon niet hoe hoog het is.
Nee normaal bouwt hij wel gewoon door maar woensdag vroeg hij netjes of ik nog wat hoger wou.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:30

Ik meld me ook! Start nu nog oefen met mijn wat laat rijpe 5 jarige Evel Knievel, van Warrant. Hoop eind van de zomer wel B te starten.

Hij krijgt een halve schep muesli en een kwart schep sportbrok. Verder staat hij de hele dag op de wei. Ik les bij Laseur in Soest. :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:36

Die van mij krijgt echt te veel brok als ik het zo lees _O-

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:40

Ik heb eerlijk gezegd op het moment geen idee wat Cascade qua brok krijgt :oo Ze staat 24/7 op de wei en krijgt 1x daags krachtvoer maar ik weet dus niet precies hoeveel. Cascade staat bij een collega van ML, zij is ook DA dus het komt wel goed :D
Bij haar moeder heeft de hoeveelheid krachtvoer trouwens geen invloed op haar gedrag/energie.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:45

Crossles ging zo lekker! We waren maar met drie, want waren wat mensen uitgevallen. Super fijn! Heel veel aandacht dus kregen. Geen weigeringen gehad :) (heb ik bijna nooit overigens)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:46

Lekker Jesss doe je volgende week ook mee in Ermelo?

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:47

Hahah nee helaas. Ik beschik niet over een trailer en ook geen auto die het kan trekken. Bovendien is het voor mij ook ruim 2 uur rijden :+ Wil wel heel graag eens rijden op dat terrein!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:50

Is gaaf rijden daar! Heb er al 2 keer een crossles gehad. Nu nog keer officieel starten haha

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:25

Mijne krijgt twee keer daags een kilo biks. Geen muesli of zooi meer. Voor der biks krijgt ze een hapje hooi or niet ligt eraan hoe laat en hoelang ze de wei op gaan.
Ze doet t er prima op! Maar denk dat ik op ga voeren naar meer biks of wat haver bij ga voeren. Er mag wat meer pit in vind ik zelf! :))

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:36

Mijn paard krijgt normaal 1 kg prestatie brok per keer. 2 kg per dag dus. Daarnaast in de winter 4x hooi en in zomer staat ze middags in het gras en daarnaast 2x hooi.

In drukke wedstrijd weekenden krijgt ze slobber na de cross of wedstrijd en extra hooi.

Maar tof al die crossende springers!! Hihi :-) Ik ben zaterdag wel in Ermelo, zo balen dat ik niet mee doe.. Dan maar groomen! Lekker genieten van de sfeer en weer! :-)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:13

billy3105 schreef:
Die van mij krijgt echt te veel brok als ik het zo lees _O-

Die van mij ook, maar gedraagt zich prima. *D

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:17

Mijne krijgt 2x per dag een kilo basisbrok.
Heb een lekker relaxed paard op stal staan haha, hij doet het er prima op :)
Ga binnenkort maar wel beginnen met sportbrok voeren, iets meer pit in het rijden zou niet erg zijn.
Ook met alle wedstrijden komende tijd mag hij best een beetje extra energie hebben

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:01

Wat een karrevracht met voer gaat er bij jullie in. :wow: Dan vlieg ik echt tegen het dak op denk ik. Had 'm vorige keer ipv een kwart schep een halve schep brok gegeven, dat merk ik dan de volgende dag echt wel!

Zondag mag ik weer op cc, twee rondjes oefen. Er moet bij ons nog veel meer rust in, hij heeft het spelletje nu door op concours.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:10

Mijn nieuwe hoofdstel komt vandaag binnen! :))
Vanavond in de lekkere brandende zon een pittige dressuurles en morgen tegen tien uur moet ik dressuren.. lekker zweten dus

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:15

Wat voor hoofdstel heb je gekocht Carola?