[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annika_s

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:14

Ik wil voorlopig ook alleen op een trensje blijven rijden pas als ik de punten ooit nog eens mag halen voor het Z, zal ik er eens mee oefenen maar zolang ze fijn blijft op haar trensje blijf ik lekker daarmee rijden :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:21

Ik heb wel al een S&T in de kast hangen (zonder bitten en teugels :') ). Kwam ik als leuke aanbieding tegen en hij was wel erg gaaf....en glimmend. Dus op termijn wil ik m (ook) wel met S&T gaan rijden. Maar dat gaan we pas doen als we het M2 onder de knie hebben en echt richting het Z gaan trainen. En dan nog heb je best kans dat ik gewoon op een trensje start omdat al die teugels me afleiden. Maar goed, dat is allemaal sowieso nog wel een end weg, dus dat zien we dan wel.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:24

Ik vind het ook absoluut geen must hoor, ik blijf net zo lief op een trens rijden. Maar wil het wel proberen om het te kunnen vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:46

Ik heb er nog nooit mee gereden. Denk ook niet dat ik het ga doen, mijn merrie heeft een vrij klein "bekkie" met een recht gehemelte en best wel een dikke tong, dus er is net plaats voor 1 bit(je). Denk dat S&T veel te veel is voor haar mond.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:23

Zie nu dit topic pas! Ik wil me ook graag aanmelden als dat mag :)

In november zijn Cuba en ik voor het eerst M1 gestart en in 5 wedstrijden waren we (eind december) M2 startgerechtigd. Alles is tot nu toe heel snel gegaan, dus ik heb er bewust voor gekozen om eerst thuis door te trainen (na een verdiende vakantie). De planning is om eind mei voor het eerst M2 te gaan starten, 18 mei heb ik namelijk nog Nk van het stamboek en die rijdt ik liever in de M1 :P
Tot onze overstap staan er nog 3/4 wedstrijden M1 gepland.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:03

Welkom BabiiVeeraa!! De M1 heb je wel heel snel gedaan zeg!!!

Ik heb ook nog nooit met stang en trens gereden, maar wil het wel graag een keer proberen. Dat ga ik ook wel doen, maar dan in de les met mijn instructrice erbij. Mijn paard loopt in principe superfijn op haar dubbelgebroken watertrens, dus daarom hoef ik niet over te stappen.

valonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:05

Zolang ik nog een trens kan probeer ik op trens ze Z1 in te gaan.. Ik ga denk ik wel een keer stang en trens proberen.. Puur om te kijken of ze het überhaupt accepteert en hoe ze dan is....

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:38

Hoi allemaal,

mag ik me hier ook aanmelden?
Ik start nog in het M1, nog niet veel gestart maar had na 6 proeven de punten al binnen.
We rijden nu bewust niet veel wedstrijden om lekker te kunnen oefenen voor het M2, planning is om begin/half juni over te gaan.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:09

Hier eigenlijk altijd 40 minuten losrijtijd. Gaat het snel goed, dan stap ik vaker. Stang en trens doe ik niet. Het gaat goed op trens en hij heeft ook een heel klein mondje en stiekem ben ik benieuwd hoe ver ik kan komen met trens.

Welkom nieuwkomers!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 02:19

Welkom BabiiVeeraa en Rosa!

Wij hadden vanavond ledenvergadering met aansluitend een lezing over Bit-fitting. Was erg interessant! Ik had bij die competitie laatst een bit-fitting consult van haar gewonnen en ben na vanavond super enthousiast, ga morgen gelijk een afspraak maken :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:50

welkom nieuwelingen :)

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:55

Welkom nieuwelingen.
Zaterdag mijn m2 debuut. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan.
Stiekem toch wel beetje zenuwachtig.
Ze loopt de hele week al fijn in elk geval. Vanavond nog les. Morgen rustdag. We zullen het zien.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:18

Welkom aan alle nieuwe (bijna) m2 startgerechtigden :)

Ik heb 23 maart nog een wedstrijd staan. Hopelijk dan mijn laatste punt voor het Z scoren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:06

Welkom Rosa en BabbiiVeeraa!

Leuk dat er steeds mensen bij komen.

MIR dat gaat wel lukken volgens mij!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:50

Net de proeven even uitgeprint die we het komende kwartaal moeten rijden..

pff.. :P
Nu lekker oefenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:52

Tinkels schreef:
Net de proeven even uitgeprint die we het komende kwartaal moeten rijden..

pff.. :P
Nu lekker oefenen!

Waar doe je dat ook alweer? Het is voor mij zo lang geleden.... :o

Edit;
ik heb ze al :D

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:05

Ik heb inmiddels 30 winstpunten in het M1 dus moet nu echt het M2 gaan starten. Ik vind het erg eng en weet nog niet wanneer ik M2 ga starten. Op dit moment zijn we rustig aan het trainen en hij pakt het werk steeds beter op. Hij gaat nu echt met zijn achterhand ondertreden en komt voor mooi omhoog. Merk wel dat zijn lichaam nu klaar is het M2. Hij kan het nu ook beter gaan verwerken in zijn koppie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:22

Hallo Birmaantje! Ik heb even in je profiel gegluurd :o ! Wat een ontzettend leuke combi zijn jullie +:)+ . Veel succes in de M2.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:59

Bedankt voor de welkomstberichtjes ;)

claucarlien: heel veel succes voor zaterdag, spannend!

MIR: succes alvast de 23e, kan je een of twee proeven rijden?

Birmaantje: oeh je zit aan de max, dan heb je geen keus meer ;)
Die van mij heeft er soms ook moeite mee om het te verwerken in haar koppie.

Ze raakt soms echt in de war, ach het is ook best lastig. Zet ik traver in, galoppeert ze aan, dat soort dingetjes.
Ze vind het ook erg moeilijk om echt te gaan zitten in de galop om dan terug naar de stap te kunnen rijden.

Waar lopen jullie vooral tegenaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:22

_Rosa schreef:
Waar lopen jullie vooral tegenaan?

Spanning.... Bij mij en mijn merrie. Mijn merrie kan zich ontzettend strak maken in haar lijf en dat betekent bijv bij een keertwending dat ze het "allemaal zelf en vooral heel snel" kan, dan lijkt het meer op een "westernspin"! Of tijdens de verzamelde stap zoveel spanning opbouwen dat we bij het aanspringen bijna recht omhoog aanspringen :o . Ik moet zelf veel beter leren aanvoelen en doseren. Maar het verschilt per keer bij mijn paard, dus ik word er zelf ook een beetje onzeker van.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:01

Herkenbaar [***]! Zo ontzettend lastig.

Die van mij heeft dat ook hoor, vooral op concour kan ze dingen erg spannend vinden, al gaat het wel steeds beter.
Thuis kan ik het altijd wel oplossen, al weet ze soms niet meer wat ze moet doen. Als ik haar dan iets verzamel voor bijvoorbeeld een keertwending, begint ze te hupsen, springt ze aan, gooit haar achterhand opzij, ze weet dat ze iets moet dus doet ze alles tegelijk :+

Ik rij ook zelden de oefeningen zoals ze in het boekje staan, als ik twee keer een proef heb gereden doet ze het de derde keer zelf, dat is echt een uitdaging op concour...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:05

_Rosa schreef:
Herkenbaar [***]! Zo ontzettend lastig.

Die van mij heeft dat ook hoor, vooral op concour kan ze dingen erg spannend vinden, al gaat het wel steeds beter.
Thuis kan ik het altijd wel oplossen, al weet ze soms niet meer wat ze moet doen. Als ik haar dan iets verzamel voor bijvoorbeeld een keertwending, begint ze te hupsen, springt ze aan, gooit haar achterhand opzij, ze weet dat ze iets moet dus doet ze alles tegelijk :+

Ik rij ook zelden de oefeningen zoals ze in het boekje staan, als ik twee keer een proef heb gereden doet ze het de derde keer zelf, dat is echt een uitdaging op concour...

Ja dat heb ik ook! Maar ik vind het heel fijn om mijn proeven uit mijn hoofd te rijden, maar dat betekent weer dat ik ze vaak oefen en dát werkt nu juist weer tegen :D .

Ik denk dat ik de proeven in de M2 ook niet meer uit het hoofd ga rijden. Zorg wel dat ik de oefeningen goed ken en uiteindelijk ken ik de proef dan ook wel uit mijn hoofd, maar ga nu toch maar weer op zoek naar een voorlezer.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:11

Bedankt voor de welkomsberichtjes :D
Oneiros: Ja klopt, had in no time mn punten! Dat had ik bij mijn vorige M1-er ook, iedere proef 3 winstpunten in de M1, dus ja dan zal je wel klaar zijn voor de M2 (dacht ik). Zijn we in de M2 toch flink onderuit gegaan, die overstap kwam voor ons echt te snel. Daarom heb ik er nu bewust voor gekozen om nog even langer door te trainen :)

MIR: Bijna je punten voor het Z dus, spannend!!

Birmaantje: Komt vast goed! Ik heb ook in je profiel gekeken, leuke combi zeg!

_Rosa en [***]; Hier hetzelfde, paard is te slim helaas :+ Maar thuis gaat het allemaal steeds beter. Ik heb de proeven ook expres nog niet geoefend, wel bepaalde lijntjes, maar die moet ik echt 1 of 2 x rijden en dan een paar weken niet :x

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:15

Ja precies! Ik rij ook soms gewoon een lijntje maar doe daarna hetzelfde lijntje met iets anders.
Bijvoorbeeld nu in het M1, moet je afwenden en dan X aangalopperen, dat oefen dan 1 keer en daarna maak ik een overgang naar stap, volte, halt, wijken, sb of wat dan ook :+

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:17

Roooosje, hoooiii! Je wordt straks mijn concurent he haha. Morgen lekker bos!