@fleur_yen, Gezellig!! Wat leuk, in januari je L1 debuut. Druk aan het trainen?
Altijd spannend en leuk als je samen naar de volgende klasse kan en gaat.
@AnnevM, Wat jammer dat je punten niet overeen komen met je gevoel.
Dan vind jezelf de 2de proef veel fijner, krijg je lagere punten. Snap goed dat je er op deze manier weinig tot geen plezier aan beleeft. Hopelijk gaat het de 21ste beter.
@marielle_93, Weer leuke punten gereden, top!! Beide proeven vrij bovenaan geeindigt.
Spanning is zo vervelend tijdens de wedstrijd. Gebruik je er zelf wat voor? Bach rescue ofso iets. Bestaat van alles waardoor jezelf wat relaxer bent tijdens de wedstrijd.
Ik heb woensdag weer voor het eerst gereden en ze liep weer goed!!
Vanaf zaterdag ook weer de galop erbij gepakt.
Mazou werd zelfs ondeugend onder het zadel, aangezien ik haar rustig en relax reed, maar mevrouw wou graag harder aan het werk.
Dus maar ff opgepakt en wat "moeilijkere" oefeningen gedaan!
wat jammer was, was dat ik mn spoortjes veel te laag had gedaan ivm dat ik beetje onzeker was hoe ie erop zou reageren nadat ie vrijdag geschoren was. Kon er dus niets mee en had ook geen zweepje en dus niets achter de hand zeg maar, plus de gewoonlijke beetje spanning op nieuw terrein. Daardoor plakte ie beetje aan het been, kwamen de middengangen niet goed uit de verf. Halthouden zet ie steeds n achterbeen achter de massa dus wel n werkpunt. Ondanks alles toch n mooi protocol met 194 punten voor onze allereerste keer n L2 proefje doorrijden, met bijna alleen maar zevens voor de overgangen, wijken, slangenvolte en n 8 voor draf-galop, helaas dus ook onvoldoendes voor de keren halthouden en achterwaarts. Al met al mag ik dus zeker niet klagen
vrijdagavond weer clinic, kijken of we er dan n klein schepje bovenop kunnen doen
Want snap dat het niet leuk is dat het zo schommelt en dat het in de proeven ook niet zo gewaardeerd wordt. Wat stond er deze keer op je protocol als commentaar en bij welke punten? Misschien kunnen we je specifieker tips geven.
en misschien heb je er wat aan haha.
Ander werkpunt is de middengalop, middengalop op zich gaat heel goed, maar de overgang naar arbeidsgalop moet nog veel scherper.
Regen maakt me niet zoveel uit. Maar wind maakt indoor altijd zo'n herrie hihi.
al die stress voor niks haha.
de clinic geefster miste geslotenheid, en na haar uitleg draaf ik weg zegt ze gelijk: dit is nou wat ik bedoel, we kunnen wel stoppen!
Ik kan dan echt zo balen van mezelf! Waar het precies misgaat dan... zenuwen is het niet want dat was ik echt niet, maar denk dat ik zo de druk op mezelf leg om goed te rijden dat ik juist té netjes ga rijden en dan 'bang' ben om eraan te rijden ofzo tijdens de proef. Nja morgen weer les, gaan we nou eens een flinke peper in ons reet steken
over twee weken dus echt ons L2 debuut, dáár ben ik dus wél zenuwachtig voor pff.